Proprietarii aplicației de învățare pentru limbi străine “Duolingo” lansează o versiune similară pentru exersarea matematicii

Foto: Freepik.com

Fondatorul și directorul executiv al Duolingo – cea mai populară aplicație de pe smartphone pentru învățarea unei limbi străine – Luis von Ahn își propune să atragă copiii departe de TikTok și Instagram cu noua versiune matematică a aplicației, scrie BBC.

Aplicația, axată pe matematică la nivelul școlii primare, urmează să fie lansată anul viitor. Compania percepe aplicațiile gratuite de social media ca pe rivali, cum ar fi TikTok și Instagram, mai degrabă decât pe platforme educaționale, întrucât toate se luptă “pentru atenția la ecran” (n. red. din partea copiilor), mai transmite sursa citată.

Duolingo este cunoscută pentru învățarea limbilor străine, dar misiunea noastră a fost mereu una generală – este vorba despre toată educația”, a declarat von Ahn pentru BBC News. „A construi școli fizice în întreaga lume ar costa miliarde, cu smartphone-uri putem ajunge la două treimi din populația umană. Dar problema cu smartphone-urile este că sunt o sabie cu două tăișuri – vin și cu ‘lucruri întrerupătoare’, cum ar fi TikTok”, adaugă acesta, care subliniază că părinții le spun că aplicația lor este “timp de folosire a ecranului folositor, productiv”.

“Am putea adăuga lucruri care nu au valoare educațională, doar pentru a menține oamenii atrași de telefoane, dar alegem să nu facem asta”, spune fondatorul platformei.

Cum ar putea arăta aplicația de matematică
Foto: Duolingo – BBC

Lansată în 2012, aplicația Duolingo are 40 de milioane de utilizatori lunari și a fost descărcată de 500 de milioane de oameni în lume; recent, a atins 20 de milioane de descărcări în Marea Britanie, mai transmite BBC.

Atractivitatea instrumentului: Duolingo recompensează utilizatorii cu monede digitale și streak-uri, adică ținerea în evidență a unui parcurs zilnic care trebuie îmbunătățit constant pentru a nu i se reseta contorul, în timp ce avatarurile animate sunt, pentru învățăcei, ‘profesori’.

Foto: Duolingo – BBC

“Mulți oameni nu își dau seama că Duolingo, atunci când încep o lecție, este personalizat pentru ei”, adaugă proprietarul, care mai zice și că o parte din această personalizare provine din urmărirea performanțelor anterioare ale unui utilizator. Aplicația experimentează continuu sistemele de personalizare cu milioanele sale de utilizatori.

Provocările noii aplicații de matematică: aplicarea sistemelor de învățare și evaluare de la limbi străine la matematică

Totuși, trecerea de la limbă la matematică poate să nu fie o simplă ecuație – mai ales că noii utilizatori țintă vor fi în principal copii, notează BBC.

“Matematica are ‘o călătorie de învățare’ foarte diferită față de limbile străine”, spune Martin H. Hallstedt, un psiholog care studiază educația copiilor la Universitatea Uppsala, în Suedia, și care și-a dezvoltat propriile jocuri de matematică pentru copii, inclusiv unul numit „Contează pe mine”. “Duolingo este o platformă populară cu acreditări puternice”, spune el, “dar nu este încă dovedită științific pentru matematică. Va fi interesant să vedem cum captivează copiii mai mici”.

“Cercetările noastre arată că, pentru copii, învățarea matematicii online are cele mai bune rezultate dacă este distractivă, scurtă și încorporată în designul jocului. Nu este suficient să fii pur și simplu o versiune digitală a temelor la matematică”, atrage atenția psihologul.

Lansarea: ca program educațional plătit de școli sau gratis, așa cum este varianta pentru limbi străine în prezent?

China a condus calea în sectorul tehnologiei din educație, iar piața este în continuă creștere în lumea actuală. În Marea Britanie, însă, sunt competitive platforme precum Mathletics și HegartyMaths, adaugă sursa precizată.

Acestea sunt vândute direct școlilor, înainte de a fi distribuite elevilor, pandemia accelerând utilizarea și vânzarea instrumentelor de învățare online. Duolingo nu a decis încă dacă va comercializa aplicația sa de matematică școlilor sau persoanelor fizice, spune von Ahn, dar intenționează să urmeze același ‘model de afaceri’ ca varianta de limbi străine, care este gratuită.

Doar 5% dintre utilizatori plătesc pentru un abonament premium – iar 75% din veniturile companiei provin din acest lucru, restul din reclame.

Au existat „tensiuni” atât din partea investitorilor, cât și din partea unor colegi pentru alipirea la acest model gratuit, spune von Ahn. Însă acest lucru “a ajutat aplicația să crească – de la om la om – și este cheia viitorului său pe termen lung”, în timp ce este și un serviciu “drept din punct de vedere moral”.

“Sunt dintr-o țară săracă, Guatemala, și am văzut diferența dintre cei care aveau acces la cea mai bună educație și cei care nu știau să citească și să scrie, așa că am vrut să fac ceva care să le ofere oamenilor acces la educație”, încheie administratorul platformei educaționale.

Exit mobile version