Ministrul Educației a anunțat în prima conferință de presă că proiectele de legi ale educației lăsate de Cîmpeanu în minister nu vor fi înaintate Guvernului în forma aceasta, ci vor fi rediscutate cu specialiști și cu cei din Facultățile de Științe ale Educației din universități. “Pe legile educației, am început discuții cu specialiști pe zonele în lucru – evaluările, echitatea, internaționalizarea”, a declarat Deca.
“Vom discuta cu specialiști care să ne dea punct de vedere avizat și care să vină cu o formulă care să răspundă preocupărilor avizate – pentru evaluări (între gimnaziu liceu, bacalaureat) vom consulta Facultățile de științe ale educației, pentru zona integrității vom discuta cu specialiști în integritate, drept constituțional”, a anunțat Deca.
“Urmărim echitatea, predictibilitatea în sistemul de educație”, a precizat Ligia Deca, adăugând că un “lucru esențial” este “bucuria elevului și a studentului de a merge la școală”.
“Proiectul România educată nu înseamnă doar o listă de idei sau măsuri, ci măsuri concrete și finanțate pentru dezvoltarea învățământului”, susține Deca.
Aceasta a anunțat că “pentru admiterea la liceu ne dorim o soluție care să dea liceelor și o autonomie în a selecta în funcție de profil, dar să țină cont de nevoile de echitate. De aceea am spus că vom regândi în consultare cu specialiștii. Vom reanaliza tot ce înseamnă constructul nou de Bacalaureat și vom vedea în ce măsură ideile inițiale pot fi susținute. (…) Vom anunța soluțiile atunci când vor fi agreate și gata să fie puse pe masa guvernului”.