Ministrul Educației a anunțat în prima conferință de presă că proiectele de legi ale educației lăsate de Cîmpeanu în minister nu vor fi înaintate Guvernului în forma aceasta, ci vor fi rediscutate cu specialiști și cu cei din Facultățile de Științe ale Educației din universități. “Pe legile educației, am început discuții cu specialiști pe zonele în lucru – evaluările, echitatea, internaționalizarea”, a declarat Deca.
“Vom discuta cu specialiști care să ne dea punct de vedere avizat și care să vină cu o formulă care să răspundă preocupărilor avizate – pentru evaluări (între gimnaziu liceu, bacalaureat) vom consulta Facultățile de științe ale educației, pentru zona integrității vom discuta cu specialiști în integritate, drept constituțional”, a anunțat Deca.
“Urmărim echitatea, predictibilitatea în sistemul de educație”, a precizat Ligia Deca, adăugând că un “lucru esențial” este “bucuria elevului și a studentului de a merge la școală”.
“Proiectul România educată nu înseamnă doar o listă de idei sau măsuri, ci măsuri concrete și finanțate pentru dezvoltarea învățământului”, susține Deca.
Aceasta a anunțat că “pentru admiterea la liceu ne dorim o soluție care să dea liceelor și o autonomie în a selecta în funcție de profil, dar să țină cont de nevoile de echitate. De aceea am spus că vom regândi în consultare cu specialiștii. Vom reanaliza tot ce înseamnă constructul nou de Bacalaureat și vom vedea în ce măsură ideile inițiale pot fi susținute. (…) Vom anunța soluțiile atunci când vor fi agreate și gata să fie puse pe masa guvernului”.
16 comments
Materia este prea încărcată, necorelata cu celelalte discipline….la fizica trebuie trigonometrie în prima parte a anului școlar, iar la mate se face în a doua parte a anului. Preda prof de fizica trigonometria….
Buna ziua, am revenit la catedra după o pauză de 10 ani.Am 15 ani vechime în învățământ .Sunt profesor grad I.Sunt îngrozită de ce am găsit .
Elevi clasa a 8a ce nu știu să țină corect pixul in mana.Si asta Intr o scoală buna din Bucuresti
De ce este nevoie sa intre în clasa I cu litere de tipar învățate.Scrisul de mana a fost neglijat total.Caligrafia la colț.
Am găsit copii total neglijați .Și de părinți și de profesori.Merg strâmb, oase deformate.Nu vede nimeni sau nu interesează pe nimeni.
In afara școlii sunt complet nesupravegheați .Polița locală absenta la orele de vârf.Copiii așteaptă pe trecere zeci de mașini ce uita sa acorde porioritate.
Hârtii și semnături fără număr, proiecte pe hârtie generoase și pline de conținut.Bune pentru maculatura
In ce direcție ne îndreptăm….
Cred ca sistemul de 8nvqtqmant este o mare dezamăgire ca să nu zic o porcărie fără margini.
Schimbările uneori sunt binevenite, dar în România se schimba miniștrii pe banda rulanta și fiecare vrea sa schimbe orice și tot ce se poate, dar defapt se schimba schimbarea anterioara și tot asa.
Eu am un copil în clasa pregătitoare s, cu program de la 11, 30 la 14, 30. Suntem obligați la before and after school (1800 de lei pe luna) pt ca sistemul este sufocat și mereu ma întreb dacă se nasc mai putini copii cum se face ca în 2022 nu su loc la școală????? Multă materie degeaba. Nu se pune accent pe cultura generala, ci se sufoca copii de parca ar deveni toți matematicieni sau astronauți. Nu înțeleg rolul clasei pregătitoare. Copii știu de la grădiniță sa scrie litere de tipar și cifre…. Cu alte cuvinte un an școlar în plus dar destul de nefolositor. Ajungi sa termini liceul la 19 ani (sau aproape 20). Pt cei care învață după amiaza și ies de la scoala la 6, 7 seara nu au timp de nici o activitate extrașcolara!!! Doar nu trimiți copilul la 8 seara la sport sau alte activități.
Menționez asa:
Copilul de 6 ani se putrezește la 6, 30 dimineața, la 7, 30/8 este la after school, la 11 este adus la școală, la ora 14, 30 dus înapoi la after school unde sta pana la 17/ 17, 30.
DOMNILOR GUVERNANȚI, MINIȘTRII… UN ADULT ARE PROGRAM DE 8 ORE DE MUNCA, UN COPIL DE 6/7 ANI STA PLECAT DEACASA ȘI ÎN CONTINUA MIȘCARE 10/12 ORE PE ZI ȘI VOI VREȚI CA ÎN ACESTE CONDIȚII SA NE CREȘTEM COPII ÎN ROMÂNIA???? MEREU AUZIM DOAR VORBE, O SA FACĂ GUVERNANTII BA UNA BA ALTA, BA NIMIC….. DECÂT SCHIMBĂRI LA ALTE SCHIMBĂRI…
Buna ziua, am revenit la catedra după o pauză de 10 ani.Am 15 ani vechime în învățământ .Sunt profesor grad I.Sunt îngrozită de ce am găsit .
Elevi clasa a 8a ce nu știu să țină corect pixul in mana.Si asta Intr o scoală buna din Bucuresti
De ce este nevoie sa intre în clasa I cu litere de tipar învățate.Scrisul de mana a fost neglijat total.Caligrafia la colț.
Am găsit copii total neglijați .Și de părinți și de profesori.Merg strâmb, oase deformate.Nu vede nimeni sau nu interesează pe nimeni.
In afara școlii sunt complet nesupravegheați .Polița locală absenta la orele de vârf.Copiii așteaptă pe trecere zeci de mașini ce uita sa acorde porioritate.
Hârtii și semnături fără număr, proiecte pe hârtie generoase și pline de conținut.Bune pentru maculatura
In ce direcție ne îndreptăm….
Chiar e inacceptabil, veți obosi copilul, până se îmbolnăvește! Nu așteptați măsurile care la guvern, că nici în 10 ani nu se schimbă în bine! La așa program nu mai e loc de performanță, sănătate, fericire! As lăsa baltă marile orașe și aș sta undeva unde copilul să aibă copilărie…
Alo, Natiune?
Terminati cu privilegii domeniul feudal referitor la conducatorii institutiilor de invatamant! Organizati concursuri corecte! Terminati cu structurile parazitare! Asigurati manuale pe programe moderne! Faceti cantine in scoli! Dezvoltati ideea de sport! Nu mai plimbati hartii! Vai de mama voastra de analfabeti !
Ar fi bine daca ar mentiona din timp si faptul ca aproximativ 60.000 de profesori titulari vor fi disponibilizati.
poate ar trebui să înceapă discuția privind faptul că suntem în minus cu 40.000 de cadre didactice și în fiecare an numărul profesorilor scade…deoarece autoritatea profesorilor este ignorată și orice copil poate să cheme sau sa conteste un profesor la inspectorat chiar și atunci când elevul este infractor
Pe cand ma convinsesem ca nu mai exisra alti specialisi in educatie decat cei care au conceput proiectul, se face apel la specialiștii din universitati. Felicitări!
Trebuie sa aveți în vedere și micșorarea programei , copiii nu mai fac fata , nu mai au timp liber deloc. Materia este prea stufoasa !
>>vom discuta cu specialiști în integritate, drept constituțional
Sa nu ajunga la concluzia ca plagiatul este un drept pentru politicieni si loazele lor :)).
>>Internationalizare
Asta era problema fundamentala a invatamantului? O internationalizare a plagiatului s-ar putea sa placa unora, lol.
>>Echitate
Invatamantul romanesc e la ani lumina distanta de un sistem echitabil. Dna. doctor de Grand-Duché de Luxembourg, cu 14 interviuri semi-structurate, ar vrea sa inceapa echitatea cu examenul la liceu intr-o Romania corupta pana la nivelul cel mai inalt? How sweet :)).
Despre situația creselor, personalul preluat nu își primeste drepturile salariale respectiv sporurile ,cu aceasta ocazie personalului a pierdut 30%din salariu.
Bucuria elevului și a studentului de a merge la școală este, oarecum, condiționată și de bucuria profesorului de a merge la școală. Cred că merită avut în vedere și acest aspect, pe lângă multe altele.
Starea de bine ín școală este ultima preocupare a ministerului.
Altă Mărie cu aceeași pălărie. Vor discuta dor despre mici schimbări, legea plagiatorului Tâmpeanu va merge mai departe, totul în dezavantajul copiilor, părinților și cadrelor didactice și protejarea sinecurilor. Am văzut un reportaj, în care ministra învățământului a fost întrebată cum se va rezolva problema plagiatelor și a plagiatorilor și a spus că nu este prioritară această problemă, în următoarea perioadă.
A spus tot