PROIECT ROFUIP 2024 La grădiniță, programul copiilor nu poate să depășească 10 ore pe zi. Expunerea limitată a copiilor la tehnologie apare în document

2.665 de vizualizări
Foto: Pexels.com
La grădiniță și creșă, programul copiilor nu poate depăși 10 ore zilnic, potrivit unui document pus în consultare publică de Ministerul Educației. Este vorba depre proiectul privind ​Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar 2024.

Conform sursei citate, grădinițele cu program normal au 5 ore de activitate cu copiii, iar cele cu program prelungit – 10 ore pe zi de activitate cu copiii.

Art. 10 – „(1) În funcție de programul de activitate, unitățile de educație timpurie funcționează astfel:

  • a) cu program normal – 5 ore pe zi, activitate cu copiii;
  • b) cu program prelungit – 10 ore pe zi, activitate cu copiii.

(2) În aceeași unitate de învățământ, educația timpurie poate fi organizată în grupe cu program normal și/sau cu program prelungit, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

(3) În educația timpurie, programul zilnic al copilului nu poate depăși 10 ore zilnic”, se arată în proiectul menționat mai sus.

Potrivit proiectului privind ​Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar 2024, în unitățile de educație timpurie se va avea în vedere și expunerea limitată a copiilor la tehnologie:

Art. 11 – „(11) În unităţile de învățământ preuniversitar se asigură condiţii de igienă necesare apărării, păstrării şi promovării stării de sănătate, dezvoltării fizice şi neuropsihice armonioase şi prevenirii apariţiei unor îmbolnăviri. În acest sens, în unitățile de educație timpurie se va avea în vedere și expunerea limitată a copiilor la tehnologie, conform recomandărilor Organizației Mondiale a Sănătății.”

Organizația Mondială a Sănătății transmite ca activitatea pe ecran a copiilor de 1 an nu este recomandată. Pentru copiii de 2 ani, timpul petrecut în fața ecranului nu trebuie să depășească 1 oră.

Documentul propus de Ministerul Educației are 84 de pagini și ar fi trebuit să intre în vigoare pe 2 mai 2024, în urmă cu o lună și 11 zile, conform calendarului aprobat de ministra Ligia Deca, care și-a încălcat astfel propriul ordin de ministru, după cum am semnalat de mai multe ori.

Informații de context

Edupedu.ro a scris că Ministerul Educației recomandă ca, până la vârsta de 2 ani, copiii să nu aibă acces la telefoane și tablete, mai puțin în momentele când vorbesc cu bunicii sau cu cei dragi.

Copiii mai mici de 18-24 de luni nu ar trebui să aibă acces la telefoane, tablete și implicit la jocuri, în afară de utilizarea camerei video pentru a vorbi cu cei dragi (bunici, mătuși), precizează Ministerul Educației în Reperele fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani. Documentul “se raliază opiniei exprimate de Academia Americană de Pediatrie”, potrivit reperelor.

Pentru copiii între 2 şi 5 ani se recomandă maximum o oră de expunere la ecrane, împreună cu părintele sau educatorul, pentru a discuta despre ceea ce au văzut, dar și pentru a explora personajele preferate în alte jocuri, desene sau activități. De asemenea,
sunt recomandate pauze de 15-20 de minute între reprizele de privit la televizor/
alte ecrane.

În octombrie 2022, o scrisoare metodică cu recomandări pentru educatoarele care predau copiilor din grădinițe și creșe a fost trimisă de Ministerul Educației.

Ministerul Educației transmite că televizorul trebuie utilizat cu multă precauție și este recomandat un timp scurt pentru vizionare, sub îndrumarea educatoarei care oferă explicații: „Multe săli de grupă sunt dotate cu televizoare, dar utilizarea acestora trebuie făcută cu multă precauţie şi cu un scop precis. Educatoarea trebuie să planifice, numai dacă este necesar, un timp scurt pentru vizionare, să selecteze un anumit program care vine în acord cu tema activităţilor (un minidocumentar, imagini şi peisaje, un joc educativ). Este util ca vizionarea programului sau a secvenţei respective să aibă loc cu un grup de copii, sub îndrumarea educatoarei care participă alături de aceştia pentru a le da explicaţii”.

Televizorul trebuie folosit pentru a completa cunoştinţele copiilor şi nu ca un element concurent pentru activităţile din sala de grupă, în scopul vizionării desenelor animate”, potrivit sursei citate.

Citește și:
Ministerul Educației: Copiii sub 2 ani nu ar trebui să aibă acces la telefoane și tablete, implicit la jocuri – document
Scrisoare metodică de la Ministerul Educației pentru educatoare: Televizorul trebuie să fie utilizat cu multă precauție / Efectele negative ale sălilor încărcate cu materiale didactice
Părinții, obligați și ei să respecte regulamentul de funcționare al școlii – prevedere în proiectul ROFIUP 2024
Școlile vor primi consultanță juridică obligatorie, dacă directorul solicită, de la consilierii juridici ai inspectoratelor școlare – propunere în proiectul de ROFUIP 2024 / Conform organigramelor, există un singur consilier juridic pentru un județ
Secretariatul școlii va fi obligat să aibă program pentru părinți, două zile pe săptămână cel puțin, dimineața și seara: „în intervalul orar 8-9, respectiv 16-18” – proiect ROFUIP 2024
BREAKING Câte o notă la purtare în fiecare modul, pentru fiecare elev – modificare introdusă de Ministerul Educației, la cererea directorilor de școli, în regulamentul de funcționare a unităților de învățământ ROFUIP 2024 – proiect

1 comment
  1. copii 2..5 au nevoie de televizor că sa achiziționeze *cunoștințe *
    la vârsta asta copiii achiziționează pe emoțional !!!
    toată Europa scoate ecranele da noi băgăm în regulament tablete, telefoane și televizoare , draga doamne .. draga doamne de dragul cunoștințelor..
    când ajung in că 0 deja îs toba de cunoștințe , plictisiți , au cont pe rețele și fac tandrum daca nu au acces la telefon non stop .
    la doi ani o ora pe tel , la 10 , 5 ore. la 16 ani , 8ore . suna cunoscut ?
    appropos , Samsung cum sta cu vânzările ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Savantul Sergiu Pașca a primit premiul IBRO – Dargut și Milena Kemali pe 2022, pentru cercetare în domeniul neuroștiințelor fundamentale și clinice, în valoare de 25.000 de euro

Cercetătorul român, Sergiu Pașca, a primit premiul internațional acordat de Fundația IBRO (International Brain Research Organization) – Dargut și Milena Kemali, pentru cercetare în domeniul neuroștiințelor fundamentale și clinice, informează alba24.ro.…
Vezi articolul

Ministrul Deca le-a dat temă inspectorilor ca luni să adune de la școli calculele cu sumele forfetare pentru elevii navetiști din cele 14 județe unde nu se pot acorda abonamente gratuite / Listele trebuie trimise la Inspectorate – surse

Inspectoratele școlare din cele 14 județe unde elevii navetiști nu au primit până acum abonamente gratuite trebuie să adune de la școli calculele cu sumele forfetare pentru elevii navetiști din…
Vezi articolul