PROIECT Practica pedagogică la licența cu dublă specializare pentru profesori ar putea fi 20% din cei patru ani, adică cel puțin 55% din disciplinele psihopedagogice

12.805 vizualizări
Foto: © Maryna Andriichenko | Dreamstime.com
Pentru studenții de la programul de licență didactică cu dublă specializare, practica pedagogică ar putea reprezenta cel puțin 55% din disciplinele de specialitate psihopedagogică, potrivit unui proiect pus în dezbatere publică de Ministerul Educației. Este vorba despre metodologia privind înființarea, structura planurilor de învățământ și organizarea programelor universitare de licență didactică cu dublă specializare.

În proiect apare că practica se va organiza de către instituția de învățământ superior în colaborare cu unitatea de învățământ preuniversitar de aplicație:

Art. 3 alin. (3) lit. d) – „practica pedagogică se va organiza de către instituția de învățământ superior în colaborare cu unitatea de învățământ preuniversitar de aplicație unde are loc practica didactică conform standardelor specifice impuse de reglementările specifice. Activitățile de practică pedagogică vor reprezenta cel puțin 55% din disciplinele prevăzute la alin. (3), lit. a) punctul iii).”

Este vorba despre disciplinele de specialitate psihopedagogică. Disciplinele de specialitate psihopedagogică reprezintă un procent de 37.5 din structura orelor. Dacă calculăm 55% din 37.5 înseamnă cel puțin 20%.

Edupedu.ro a scris că cei care aleg să urmeze cursurile licenței didactice cu dublă specializare primesc burse de studiu în cuantum egal în cuantum egal cu salariul net al unui profesor debutant, potrivit proiectului pus în consultare publică.

Conform documentului citat anterior, acest program cuprinde o specializare principală și una secundară. Se organizează exclusiv în vederea accesului absolvenților la o carieră didactică în învățământul preuniversitar:

Art. 1 – „(1) Programul de studii universitare de licență didactică cu dublă specializare este un program format dintr-o specializare principală și una secundară, specializarea secundară fiind aleasă din același domeniu fundamental de știință.

(2) Programele universitare de licență didactică cu dublă specializare se organizează exclusiv în vederea accesului absolvenților la o carieră didactică în învățământul preuniversitar pentru discipline din specializarea/specializările urmate.”

Cum se va face admiterea la licența didactică cu dublă specializare

În proiect este menționat că admiterea la aceste programe de studii poate include o varietate de instrumente de evaluare – minimum o probă eliminatorie: ”Abilități de comunicare și aptitudini”.

Art. 6 – „(1) Admiterea studenţilor în programul de studii de licență didactică cu dublă specializare se realizează pe numărul de locuri alocat cu finanţare de la bugetul de stat aprobat de Ministerul Educaţiei şi pe locuri cu taxă.

(2) Admiterea la programele de studii universitare de licență didactică cu dublă specializare se realizează conform prevederilor legale în vigoare, în mod similar procesului de admitere de la programele de studii universitare de licență, conform metodologiilor proprii instituțiilor de învățământ superior elaborate în baza Metodologiei-cadru privind organizarea admiterii în ciclurile de studii universitare de licenţă, de master şi de doctorat.

(3) Admiterea la aceste programe de studii poate include o varietate de instrumente de evaluare – minimum o probă eliminatorie: ”Abilități de comunicare și aptitudini”, astfel încât să se asigure selecția unor studenți cu potențial şi cu motivație ridicată pentru cariera didactică.

(4) Studenții declarați admiși și confirmați ca fiind înmatriculați în programul de studiu sunt înregistrați în RMUR/ RUNIDAS.”

În decembrie 2022, Ileana Spătaru, președintele Societății Studenților în Medicină din București (SSMB), a spus, în cadrul unei dezbateri, că studenții de la medicină „vin să sprijine pereții” la stagiul de practică obligatoriu: “În general, noi avem o vorbă: „studenții vin să sprijine pereții”, pentru că nu există ceva centralizat, în care noi să dobândim anumite experiențe, anumite calificări. Nu suntem lăsați să facem majoritatea lucrurilor, pentru că, fiind niște subiecte, să zic mai sensibile, în general, suntem observatori în cel mai bun caz”.

Foto: © Maryna Andriichenko | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Regulile pentru programele de licență cu dublă-specializare „exclusiv pentru profesori”, plătite de stat cu burse pentru studenți egale cu salariul net al unui profesor debutant, publicate în dezbatere / Nu există nicio obligație ca absolvenții să devină profesori – proiect
La practică, studenții de la medicină „vin să sprijine pereții”, spune Ileana Spătaru, președinte al Societății Studenților în Medicină din București (SSMB): „Există locuri unde nu ne bagă nimeni în seamă”

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

PROIECT Grilele cu salariile din ianuarie 2024 pentru directori, directori adjuncți, contabili-șefi și secretari-șefi, în funcție de grad și de categoria școlilor și grădinițelor, puse în dezbatere de Ministerul Educației

Un proiect de hotărâre de guvern (HG) cu grilele detaliate pentru salariile directorilor și ale personalului didactic auxiliar de conducere a fost pus în transparență decizională de Ministerul Educației joi seara.…
Vezi articolul