PROIECT Matematică-Informatică, Biologie-Chimie, Istorie-Psihologie, Teologie didactică – Limba și literatura română, în lista programelor de licență didactică cu dublă specializare / Lista completă a specializărilor – document

Foto: © Dimitar Gorgev | Dreamstime.com

Lista programelor de licență didactică cu dublă specializare a fost pusă în consultare publică de Ministerul Educației. Un asemenea program cuprinde o specializare principală și una secundară. Este vorba despre proiectul de ordin pentru aprobarea Listei programelor de studii universitare de licență didactică cu dublă specializare.

Edupedu.ro a scris că cei care aleg să urmeze cursurile licenței didactice cu dublă specializare pot să primească burse de studiu în cuantum egal în cuantum egal cu salariul net al unui profesor debutant, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial.

Art. 1 – „(1) Un program de studii universitare licență funcționează legal dacă este autorizat provizoriu sau acreditat şi funcționează în condițiile stabilite prin actul de autorizare, respectiv de acreditare.

(2) Un program de studii universitare de licență cu dublă specializare se înființează și se organizează la propunerea senatului universitar, fără parcurgerea procedurilor de acreditare, cu încadrare în numărul maxim de studenți care pot fi școlarizați aprobat pentru cele două specializări acreditate.

(3) Un program de studii universitare de licență cu dublă specializare se compune dintr-o o specializare principală și una secundară, specializarea secundară fiind, de regulă, din același domeniu fundamental de știință.

(4) Pentru creșterea numărului maxim de studenți care pot fi școlarizați, aprobat pentru cele două specializări acreditate, instituțiile de învățământ superior vor solicita la Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior procedură de evaluare, conform legii”, se arată în proiect.

Conform sursei citate, programele de studii universitare de licență reprezintă ciclul I de studii universitare și corespund unui număr cuprins între minimum 240 și maximum 300 de credite, conform ECTS/SECT și se finalizează prin nivelul 6 din CNC.

Lista programelor de studii universitare de licență didactică cu dublă specializare, potrivit proiectului Ministerului Educației

Art. 4 – „(1) Instituțiile de învățământ superior care înființează programe de studii universitare de licență cu dublă specializare au obligația de a transmite aceste programe la Ministerul Educației, ARACIS şi la ANC.

(2) Programele de studii universitare de licență cu dublă specializare prevăzute la alin. (1) vor fi cuprinse în Nomenclatorul domeniilor şi al programelor de studii universitare, domeniile şi programele de studii universitare acreditate sau autorizate să funcționeze provizoriu, unitatea administrativ-teritorială de desfășurare, numărul de credite de studii transferabile pentru fiecare program de studii universitare, formă de învățământ şi limba sau limbile de predare, precum şi numărul maxim de studenți care pot fi școlarizați, care se aprobă anual prin hotărâre de Guvern.”

Proiectul de ordin poate fi consultat mai jos:

Foto: © Dimitar Gorgev | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
OFICIAL Burse egale cu salariul net al unui profesor debutant pentru studenții care vor să devină profesori și aleg licența cu dublă specializare / Practica pedagogică este de 20% din cei patru ani, adică cel puțin 55% din disciplinele psihopedagogice
PROIECT Practica pedagogică la licența cu dublă specializare pentru profesori ar putea fi 20% din cei patru ani, adică cel puțin 55% din disciplinele psihopedagogice
Regulile pentru programele de licență cu dublă-specializare „exclusiv pentru profesori”, plătite de stat cu burse pentru studenți egale cu salariul net al unui profesor debutant, publicate în dezbatere / Nu există nicio obligație ca absolvenții să devină profesori – proiect
Exit mobile version