Cel puțin 60 de școli vor putea primi câte maximum 200.000 de euro granturi dacă doresc să devină școli-pilot din anul școlar 2022-2023, se arată într-un comunicat al Ministerului Educației. Suma alocată se ridică la 12 milioane de euro acordate prin Planul Național de Redresare și Rezistență (PNRR). În acest sens, ministerul a și pus la dispoziție Ghidul solicitantului “Granturi pentru unitățile de învățământ pilot” care poate fi consultat mai jos, în format .pdf. Acest document este lansat în consultare publică, de altfel ca tot proiectul.
- Vezi în articol ce pot pilota școlile, când pot aplica pentru bani, care sunt criteriile de eligibilitate și documentele-tip. Perioada de consultare este 11 iulie – 31 iulie. Propunerile și observațiile pot fi transmise pe adresa de e-mail consultare.pnrr@edu.gov.ro, mai informează Ministerul.
“Scopul apelului de proiecte este crearea unei rețele de școli-pilot, prin finanțarea pilotării unor intervenții educaționale inovative, a unor noi modele curriculare și de carieră didactică, modele noi de management descentralizat, pentru a spori treptat, în mod sustenabil, autonomia unităților de învățământ preuniversitar”, se mai arată în informarea oficială.
Ministerul Educației lansează în consultare publică Ghidul Solicitantului
Comunicatul de presă arată că „pentru prima dată în România vor fi finanțate programe-pilot propuse direct de unități de învățământ”, de la creșe până la școli postliceale, sau de „parteneriate și rețele formate de acestea, atât pentru a încuraja subsidiaritatea, cât și pentru a testa impactul schimbărilor sistemice în vederea ajustării, corectării și adaptării acestora la nevoile comunității”.
Acestui apel îi sunt alocate 12 milioane de euro pentru a finanța cel puțin 60 de unități de învățământ, individual sau în parteneriate.
Ce activități vor fi finanțate: „activitățile de inovare educațională sau de experimentare a unor măsuri individuale, specifice, pentru a testa abordări noi, inovative, de predare-învățare-evaluare, de dezvoltare a unui învățământ incluziv, de eficientizare a costurilor, de digitalizare sau de colaborare la nivel local. Măsurile pilotate trebuie să aibă potențial de a îmbunătăți managementul școlar, performanțele elevilor, practicile de lucru în școli, starea de bine a participanților la procesul de educație, în general calitatea procesului didactic și trebuie să abordeze cel puțin două din următoarele priorități:
- Managementul unității de învățământ, inclusiv finanțare alternativă;
- Elemente inovative la nivel de curriculum, plan-cadru, arii curriculare, programe școlare;
- Metode și standarde de evaluare a performanțelor elevilor;
- Metode de evaluare instituțională și asigurare a calității;
- Dezvoltarea carierei didactice”.
Finanțarea poate ajunge până la 200.000 de euro pentru unitățile de învățământ care aplică individual și până la 1.000.000 de euro pentru parteneriatele sau rețelele care implică mai multe unități de învățământ. Sunt eligibile pentru finanțare toate unitățile din rețeaua națională de învățământ, publice sau private. Sunt eligibile de asemenea orice tipuri de cheltuieli cu excepția investițiilor în infrastructură mare, precum și cheltuielile recurente cu personalul.
Ministerul Educației, în calitate de coordonator de reformă, va asigura procesul de selecție, contractare și monitorizare a implementării, potrivit instituției.
- Perioada de consultare este 11 iulie – 31 iulie. Propunerile și observațiile pot fi transmise pe adresa de e-mail consultare.pnrr@edu.gov.ro, este comunicatul integral ministerial.
Ghidul solicitantului:
DOCUMENTE Cererile care trebuie completate de școli
Documentele necesare înscrierii în concursul pentru granturi acordate școlilor sunt, cele mai multe, în format .docx, deci documente care pot fi editate în aplicație. Toate trebuie semnate de către reprezentantul legal al persoanei juridice.
- Documentele pot suferi modificări în perioada în care sunt în consultare publică.
1. Primul document necesar este Cererea de Finanțare – se poate descărca de aici.
2. Chestionarul de mediu – se poate descărca de aici.
3. Declarația pe proprie răspundere privind evitarea dublei finanțări – se poate descărca de aici.
4. Declarație de angajament pentru colectarea datelor privind beneficiarul real al fondurilor – se poate descărca de aici.
5. Grila de evaluare a eligibilității solicitantului și a proiectului – se poate descărca de aici.
6. Grila de evaluare a calității proiectului (document Excel) – se poate descărca de aici.
7. Mandat special – împuternicire specială pentru semnarea anumitor documente, dacă este cazul – se poate descărca de aici.
8. Declarație de consimțământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal – se poate descărca de aici.
9. Declarație privind conflictul de interese – se poate descărca de aici.
10. Declarație privind respectarea principiului DNSH – se poate descărca de aici.
11. Declarație privind TVA aferentă cheltuielilor proiectului – se poate descărca de aici.
- Puteți descărca arhiva .zip cu toate aceste documente și de pe site-ul Ministerului Educației.
Foto: © Jevanto | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.
2 comments
Foarte buna informarea! Va multumim!
Atenție, capcană! Se va solda cu multe concedieri printre cadrele didactice. Directorii numiti politic, cei deja politizati si cei hapsâni după bani vor lăsa oamenii pe drumuri. Unde mai găsești să te angajezi dupa 50 sau 55 de ani? Nicăieri.