Program medical “focalizat pe cercetare avansată”, lansat de Universitatea Babeș-Bolyai / Rectorul Daniel David: o instituție ca UBB “nu-și poate permite în ziua de astăzi să nu aibă o componentă biomedicală”

1.510 vizualizări
Universitatea Babeș-Bolyai / Foto: Facebook.com – UBB
Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca anunță un nou program în domeniul medical, “focalizat pe cercetare avansată”. Programul, numit UBBMed și desfășurat în cadrul “UBB School of Health”, care e listată alături de facultățile instituției, se lansează oficial miercuri după-amiază, potrivit unui comunicat al instituției.

UBBMed (Postgraduate Program for Bio-Behavioral Integrative Medicine) folosește drept cadru general de lucru un “model bio-psiho-social” și este profilat pe domenii unde UBB înregistrează deja performanță academică: 

  • Programul include trei secțiuni clinice – în domeniile sănătății mintale (UBBMed-Psy), sănătății publice (UBB-PublicH) și medicini generale-interne și cancer (în această fază mai ales bio-oncologie/psiho-somatica/psiho-oncologie) (UBBMed – G). 
  • O altă secțiune, UBBMed-Tech, care “stimulează dezvoltarea tehnologiilor avansate în domeniu (ex. Roboterapie/Realitate virtuală pentru tratamentul tulburărilor psihice/Tehnologii de imagistică medicală/Nanomedicină etc.)”.
  • O secțiune transversală (UBBMed-T) care “reflectă competitivitatea UBB în tehnologia informației (ex. incluzând supercomputerul UBB și inteligența artificială pentru analize de big medical data) și aspecte etice/sociale ale medicinei/sănătății.” 
  • O secțiune exploratorie (UBBMed-M) – “cuprinde dezvoltările în domeniu în curs de formalizare (ex. health economics).” 
  • Platforma InfoBioNano4Health este prezentată drept o “nouă specializare a orașului/țării”, care “va constitui o infrastructură academică centrală a Programului UBBMed, utilizând dezvoltările inovative preclinice (InfoBioNano) și tehnologiile avansate (ex. BrainQ Institute – RMN clinic 7 Tesla și preclinic 11 Tesla/Centrul EON-UBB pentru realități virtuale/augmentate/mixte) pentru aplicații medicale (Health)”.

Comunicatul UBB precizează că Școala UBBMed beneficiază de colaborare cu școlile medicale ale universităților din Alianța Europeană Eutopia, din care face parte și universitatea clujeană, iar la nivel național programul are stabilite parteneriate cu mai multe “infrastructuri clinice, publice și private”, fiind deschis pentru colaborări cu alte instituții din țară.

În comunicatul menționat este citat rectorul UBB, Daniel David, care vorbește despre nevoia universității e a avea o componentă medicală, așa cum a fost cazul în trecut:

  • „(…) O universitate comprehensivă cu angajament global cum este UBB, membră în structuri în care este neobișnuit ca o universitate comprehensivă cu tradiție să nu aibă școală medicală,  nu-și poate permite în ziua de astăzi să nu aibă o componentă biomedicală (…) În istoria sa, Universitatea noastră a avut se pare prima facultate medicală din țară în cadrul Universitas Claudiopolitana (secolul XVIII – vezi mai jos Actul de Fondare al Împărătesei Maria Tereza), continuată apoi în Universitatea maghiară (secolul XIX) și în Universitatea românească (secolul XX), statuile reprezentând „medicina” fiind încă pe frontispiciul și în holul UBB. După reforma comunistă din 1948, partea medicală a fost ruptă din Universitate și reorganizată independent. Este timpul să readucem și formal (nu doar ca prezență difuză – fie ea și relevantă) partea biomedicală în UBB – ne obligă istoria, prezentul și viitorul – și mă bucur că o facem cu suportul unora dintre cele mai bune școli medicale din lume.”

1 comment
  1. Mai bine ar face profesionist ceea ce ar trebui sa facă, decât sa se apuce de medicina, dacă mai exista o universitate de medicina in oraș. Deocamdată vând iluzii și vise părinților, cu facultati care dau absolventi fara angajabilitate pe piata muncii, care ajung sa vândă in supermarketuri sau benzinării. Investesc in clădiri, nu in studenți. Delir halucinator instituționalizat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Proiectele legilor educației nu îi sprijină pe olimpicii internaționali care vor să meargă la facultate în România, atrag atenția reprezentanți ai inspectoratelor din Botoșani și Suceava: “Prin mâna mea au trecut 70 de olimpici internaționali. În țară au rămas doar doi”

Proiectele de legi ale educației ar trebui să ofere mai mult sprijin olimpicilor internaționali pentru a-i determina să continue studiile în țară, în loc să plece în străinătate, au atras…
Vezi articolul
directoare Liceul Lazar

Aproape 250 de elevi de la clasa a XII-a merg doar 3 zile pe săptămână fizic, la școală, pe un orar flexibil “de tip american“, în care mai fac doar materiile pentru Bac. Proiectul pilot de la Colegiul “Gheorghe Lazăr”, caracterizat de directoare după un semestru și jumătate de aplicare: Elevii vin cu plăcere la ore, nu mai sunt stresați

În septembrie 2021 Colegiul Național ”Gheorghe Lazăr” a devenit “școală pilot“ prin ordin al ministrului Educației, proiect prin care, în semestrul al II-lea, elevii de clasele a XII-a vor face…
Vezi articolul

Apel al Comisiei Europene pentru școlile, centrele de cercetare și ONG-urile care vor să se implice în adoptarea cadrului de competență financiară pentru adulți în Uniunea Europeană

Identificarea celor care predau educația financiară pentru adulți și care are utilizează sau vor utiliza cadrul de competență financiară, solicitată printr-un apel comun de Comisia Europeană, Direcția Generală pentru Stabilitate…
Vezi articolul