Program gratuit de formare pentru 240 de profesori debutanți din mediul rural, din județele Alba, Dâmbovița, Olt. Înscrieri de astăzi, 28 iunie, până pe 29 iulie

964 de vizualizări
Foto: © Liquoricelegs | Dreamstime.com
Profesori cu maximum 5 ani experiență în predare în sistemul public de Educație, din medii defavorizate, din județele Alba, Dâmbovița și Olt sunt așteptați să se înscrie într-un proiect de mentorat pentru anul școlar 2022-2023. Proiectul Nest al asociației Teach For Romania se desfășoară în parteneriat cu Ministerul Educației, după cum se arată într-un comunicat obținut de redacție.

Pe parcursul programului, cadrele didactice debutante vor beneficia de mentorat adaptiv, potrivit comunicatului. Aceștia se pot înscrie în două categorii – fie să facă parte din grupul de intervenție, fie să facă parte din grupul de control.

Amintim că o sesiune similară, tot în proiect pilot, s-a desfășurat cu înscrieri în septembrie-octombrie 2021, însă cu alte reguli. În sesiunea trecută, profesori cu peste 5 ani experiență se puteau înscrie ca mentori pentru colegii începători din zone defavorizate, în 12 județe (detalii aici).

“Beneficii pentru cadrele didactice debutante, din grupul de intervenție:
  • dezvoltarea competențelor de predare la clasă
  • facilitarea navigării lucrului cu elevi din medii defavorizate și obținerea de rezultate școlare mai bune cu aceștia
  • dezvoltarea abilității de a crea un mediu sigur și încurajator la clasă.
  • creșterea satisfacției și a gradului de retenție în profesia didactică.
  • adeverință de participare, recunoscută de ministerul Educației Naționale”, conform informațiilor oficiale.

Un beneficiu pentru cadrele didactice debutante din grupul de control este o adeverință de participare, recunoscută de ministerul Educației Naționale.

“Care sunt activitățile în care vor fi implicați profesorii debutanți, în cadrul proiectului?

Cadrele didactice debutante, din grupul de intervenție:

  • vor lucra cu profesorii mentori din proiect
  • vor semna un contract de angajament
  • vor completa chestionare de evaluare
  • vor participa la evenimentele, acțiunile desfășurate în cadrul proiectului

Formularul de înscriere se poate accesa aici.

Cadrele didactice debutante, din grupul de control:

  • vor semna un contract de angajament
  • vor completa chestionare de evaluare
  • vor participa la evenimentele, acțiunile desfășurate în cadrul proiectului
Criterii de eligibilitate

Acest program se adresează acelor cadre didactice care:

  • au maxim 5 ani de experiență în predare, în sistemul public
  • predau în anul școlar 2022-2023 în ciclul preșcolar, primar, gimnazial sau liceal într-o școală vulnerabilă din județele: Dâmbovița, Olt, Alba
  • participă pe bază de voluntariat, centrată pe o motivație autentică de a face parte din proiect”, potrivit informațiilor oficiale.
Proces de înscriere și selecție pentru profesorii debutanți/novici

Programul are un număr limită de 240 de participanți, distribuiți astfel: 140 de cadre didactice în grupul de intervenție și 100 de cadre didactice în grupul de control. Participarea la program este gratuită prin completarea unui formular online până pe 29 iulie 2022 online. Toți candidații vor primi un răspuns, indiferent de natura lui, până pe maximum 16 august 2022, mai precizează coordonatorii.

Foto: © Liquoricelegs | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Profesorii au „multe lucruri de făcut de acum înainte. Dacă noi nu putem, cine va putea? Profesorii contează” și au „privilegiul de a lucra cu cetățenii viitorului” – mesajul finaliștilor Global Teacher Prize 2023 pentru cadrele didactice din lumea întreagă

A fi profesor este un lucru greu, dar și o mare onoare, care, totodată, poartă o mare responsabilitate – aceea de a „lucra cu generațiile viitoare, cu cetățenii viitorului”, afirmă,…
Vezi articolul

Predarea matematicii în învățământul primar. 71% dintre profesori spun că e o provocare să facă față elevilor cu niveluri diferite de abilități la matematică și își doresc cursuri de formare pe acest subiect – Studiu

O mare majoritate a profesorilor (71%) consideră că a face față diferitelor niveluri de abilități ale elevilor reprezintă o provocare și își doresc cursuri de formare privind modul de abordare…
Vezi articolul

Ar trebui ca profesorii să poată să normeze lecții de meditații cu elevii lor în afara orarului de clasă, în școală, astfel să construim o alternativă la sistemul paralel de meditații, în sistemul formal – Vasile Dâncu, senator PSD

Ar trebui ca profesorii să poată să normeze lecții de meditații cu elevii lor în afara orarului de clasă, în școală, astfel să construim o alternativă la sistemul paralel de…
Vezi articolul

DOCUMENT Ghid Practic pentru Profesori – Combaterea Discriminării în Clasă, lansat de CNCD / Cum descoperim cazurile de bullying? Exemple de traume care trebuie să atragă atenția cadrelor didactice și sfaturi pentru implicarea părinților

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării și Institutul pentru Politici Publice au publicat un ghid practic pentru profesorii din școlile primare și gimnaziale și directorii școlilor, util în identificarea situațiilor de…
Vezi articolul