Profesorul Flavian Georgescu: Unul dintre cele mai importante aspecte ale rutinei școlare este ca elevul să se simtă apreciat. Noi, cadrele didactice, trebuie să ne adaptăm nevoilor copiilor din ziua de azi

11.255 de vizualizări
Foto: Max Fischer – Pexels.com
„Unul dintre cele mai importante aspecte ale rutinei școlare este ca elevul să se simtă apreciat, să se simtă util și bun în ceea ce face”, este de părere profesorul Flavian Georgescu. Aceasta a precizat că profesorii trebuie să se adapteze nevoilor copiilor din ziua de azi. Declarațiile au fost făcute în emisiunea „Sfatul Profesorului” de la Național FM, în colaborare cu educatieprivată.ro.

„Îmi asum ceea ce spun și cred că școala modernă din societatea de astăzi trebuie să sufere o schimbare majoră din acest punct de vedere și să ia în calcul faptul că elevii de astăzi sunt total diferiți față de elevii de acum 20-30-40 de ani. Discutăm despre copii cu nevoi diferite, care cresc în medii diferite, într-o societate total diferită. Noi, cadrele didactice, trebuie să conștientizăm acest lucru și, deși ne este foarte greu, trebuie noi să ne adaptăm nevoilor copiilor din ziua de azi. (…)”, a spus cadrul didactic.

Aceasta a explicat cum ar putea profesorii să ajute la dezvoltarea personală a elevilor și a oferit un exemplu în acest sens:

„Eu, prin prisma meseriei de cadru didactic, vorbesc acum despre modalitatea prin care școala, prin intermediul dascălilor, poate ajuta la dezvoltarea personală a elevilor. Și vă spun punctul meu de vedere, și anume că unul dintre cele mai importante aspecte ale rutinei școlare este ca elevul să se simtă apreciat, să se simtă util și bun în ceea ce face.

Dacă într-o zi copilul nu își însușește la școală, poate, toate informațiile, dar a fost apreciat și vine acasă fericit spunând: „mamă, tată, ia uitați ce am făcut eu, ia uitați ce m-a lăudat doamna”. Aceea este o zi câștigată. Aceea este o zi în care elevul a dobândit mai mult decât toată programa școlară predată”, a menționat Flavian Georgescu.

Citește și:
Când elevului i se dă o notă proastă, mai mult se demotivează și mai mult se adâncește în rana mentalității că nu poate și că nu e bun, spune profesorul Flavian Georgescu: Trebuie să știm că elevii au nevoie de reușite mici și dese
Flavian Georgescu, profesor de matematică: Dacă urmează un examen național cu timp de lucru de 2 ore, încercați să faceți acasă simulări care chiar să dureze 2 ore și abia apoi uitați-vă la soluții
Flavian Georgescu, profesor de matematică: Ordinea nu e să îi învățăm pe elevi să calculeze integrale, ci mai întâi să îi învățăm de ce trebuie să învețe integralele. Îi vom câștiga pe elevi, le vom arata utilitatea și chiar frumusețea matematicii
Trist este că majoritatea orelor de matematică au ca scop învățarea unor algoritmi care mai departe duc la promovabilitatea unui examen, spune profesorul Flavian Georgescu: Scopul matematicii este să te învețe să gândești rațional, obiectiv. Această disciplină nu are legătură cu învățatul pe de rost
În primele 5-10 minute, citiți cu mare atenție toate subiectele unei probe de examen, fie că este vorba de un test la școală, de un examen național, de olimpiadă, spune profesorul Flavian Georgescu: Ce înseamnă să le citiți? De exemplu, mă uit pe problema 1, o înțeleg, eventual mi-o și notez pe ciornă și stau un minuțel și mă gândesc cum s-ar rezolva
Prin ce trece un copil conștiincios care a luat 4. Profesorul Flavian Georgescu: Dacă părintele îl învinovăţeşte, practic, toată munca lui o va resimţi în zadar, va fi demoralizat, va căpăta teamă de şcoală, iar învăţatul îl va face din frică
De ce trebuie să meargă copiii la şcoală? / Flavian Georgescu: Degeaba ne dorim să aibă rezultate bune la şcoală, dacă noi, acasă, nu facem decât să blamăm şcoala, profesorul, inspectorul şi aşa mai departe

2 comments
  1. Mi-a plăcut propoziția „Elevul are nevoie de reușite mici și dese.”
    În orice disciplină trebuie să-i dovedești elevului utilitatea și frumusețea informațiilor.

  2. Copiii, spre deosebire de adulți … ezita să facă lucruri în legătură cu care nu se simt competenți… deseori ezitarea lor este interpretată drept refuz.
    Noi, cei mari, la job sau și în alte situații mai personale, estimam „consecințele” și, de multe ori ne angajam și în lucruri la care nu (prea) ne pricepem… nu cu rea intenție ci pt că așa considerăm, pe termen scurt, sub presiune etc..că ne păstrăm joburile, relația, imaginea etc.
    Am simplificat poate aceasta diferenta, însă uneori uitam sa ne raportam la copii așa cum le este lor specific… înainte să adoptăm „sancțiunea” poate ar trebui să adoptăm încurajarea, chiar daca uneori sunt necesare multă răbdare și … mai multe încercări…
    „Competenta” se construiește la fel și simultan cu încrederea în forțele proprii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ULTIMA ORĂ Modele de subiecte pentru Evaluarea Națională 2024, publicate de Ministerul Educației – descarcă modele de teste la Română, Matematică și Limba maternă

Modele de subiecte pentru Evaluarea Națională 2024 au fost publicate de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, din subordinea Ministerului Educației. Elevii de clasa a VIII-a, care susțin anul acesta…
Vezi articolul

O contabilă a Colegiului Tehnic Reșița, plasată în control judiciar după ce ar fi transferat în conturile personale, prin 85 de tranzacții bancare, peste 90.000 de euro din fonduri europene / Banii erau destinați unor programe de educație și formare

Cristiana Vasile, contabilă în cadrul Colegiului Tehnic Reșița, a fost plasată sub control judiciar pentru 60 de zile, potrivit unui comunicat de presă al DNA. Ea este acuzată că ar…
Vezi articolul

Mai mulți elevi olimpici acuză abuzuri emoționale, punctaje scăzute după contestații și erori la Olimpiada Națională de Cultură și Spiritualitate Românească pentru liceu: Profesoara de română mi-a cerut exemple de poezii religioase și mă întreba din materia de BAC, ca intimidare să nu depun contestație

Mai mulți elevi de liceu care au participat la Olimpiada Națională Interdisciplinară de Cultură și Spiritualitate Românească (ONICSR) din Hunedoara, etapa națională desfășurată între 14 și 18 mai, acuză nereguli…
Vezi articolul