Profesorul Flavian Georgescu: Mă doare sufletul când văd elevii înainte de examene cum efectiv nu cred în șansele lor. Părinții și profesorii trebuie să le cultive încrederea în sine a copiilor

Foto: © Tatyana Gladskikh | Dreamstime.com

Profesorul de matematică Flavian Georgescu a spus că „mă doare sufletul când văd elevii înainte de examene (…) cum efectiv nu cred în șansele lor”. Cadrul didactic a precizat că „părinții și profesorii trebuie să le cultive încrederea în sine a copiilor. Să le arate în fiecare zi că ei pot să se descurce în orice situație, să le creeze contextul de îi face să se simtă buni”.  Declarațiile au fost făcute în emisiunea „Sfatul Profesorului” de la Național FM, în colaborare cu educatieprivată.ro.

„Din păcate, în România, nu prea punem accent pe dezvoltarea încrederii în sine a copiilor. Nici acasă și nici la școală. Mă doare sufletul când văd elevii înainte de examene, de momente importante, de interviuri pentru admiterea la facultăți, cum efectiv nu cred în șansele lor”, a menționat Flavian Georgescu.

Profesorul a adus în atenție că elevii români sunt printre cei mai buni din lume, după cum au arătat rezultatele de la Olimpiada Internațională de Matematică:

„Dragii mei, anul trecut, România a fost pe locul 4 în lume și 1 în Europa la Olimpiada Internațională de Matematică. Este un banal argument care demonstrează că elevii noștri sunt printre cei mai buni din lume. Chiar cred asta. De ce profesorii și elevii noștri sunt mereu cooptați de cele mai bune universități din lume? Pentru că avem minți luminate. Însă este revoltător când vezi acești copii străluciți, talentați, buni în ceea ce fac, cum nu cred în ei. Atunci când nu crezi în tine, nimic nu merge. (…).”

Potrivit lui Flavian Georgescu, este nevoie ca elevii să fie educați în spiritul de a avea încredere în ei:

„Însă, pentru a avea astfel de copii, e nevoie să îi creștem și să îi educăm în acest spirit. Părinții și profesorii trebuie să le cultive încrederea în sine a copiilor. Să le arate în fiecare zi că ei pot să se descurce în orice situație, să le creeze contextul de a-i face să se simtă buni.” 

Informații de context

Recent, acesta a spus că nu este de acord cu metodele vechi de a critica elevii. „Copiii de azi nu mai sunt cei de acum 30 de ani. Aceștia nu vor mai reacționa la astfel de stimuli, decât poate pe moment”.

Referitor la timpul de gândire pentru rezolvarea unor probleme, cadrul didactic a precizat, într-o altă ediție a emisiunii, că „dacă urmează un test cu 3 probleme care durează 50 de minute, încercați să rezolvați acasă 3 probleme în 50 de minute”. Dacă urmează un examen național, recomandarea cadrului didactic pentru elevi este să facă simulări acasă care să dureze cât timpul de lucru al examenului propriu-zis.

În primele 5-10 minute ale unui examen, test, olimpiadă, elevii ar trebui să citească cu atenție toate subiectele, este de părere profesorul de Matematică. „Ce înseamnă să le citiți? De exemplu, mă uit pe problema 1, o înțeleg, eventual mi-o și notez pe ciornă și stau un minuțel și mă gândesc cum s-ar rezolva, fără a dori în mod explicit să o rezolv”, potrivit acestuia.

Amintim că la Olimpiada Internațională de Matematică (OIM) 2024 România s-a plasat pe locul 12 din 108 de țări. Elevii români au obținut o medalie de aur, patru medalii de argint și o medalie de bronz.

Iată elevii medaliați la OIM 2024:

Problemele 3 și 6 de la olimpiada internațională din 2024 au fost cele care au pus cele mai mari dificultăți concurenților din toată lumea, potrivit statisticilor de pe imo-official.org. Din cei 609 participanți, 501 nu au luat niciun punct la această problemă. Circa 40 au luat un pucnt sau două, urmați de 10 care au obținut 3 puncte, 3 concurenți cu 4 puncte, 2 cu 5 puncte, 7 cu 6 puncte și 8 olimpici cu punctajul maxim – 7 puncte la această problemă.

La problema 6, 482 de elevi olimpici din cele 108 țări participante nu au luat niciun punct. 76 au luat 1 punct, 27 – 2 puncte, 9 – 3 puncte, 2 participanți au reușit să obțină 4 puncte, 7 olimpici – 5 puncte, unul a fost notat cu 6 puncte și doar 5 au rezolvat-o de punctajul integral (7 puncte), arată aceleași date.

Foto: imo-official.org

În 2023, România a înregistrat un rezultat istoric: locul 4 în lume la Olimpiada Internațională de Matematică, un record din 1999 încoace, cu cinci medalii de aur și una de argint – cine sunt elevii și ce au avut de rezolvat.

Problemele de la olimpiada internațională de matematică au un nivel de dificultate foarte mare față de acum câteva zeci de ani, spunea în luna aprilie 2024 și profesorul Bogdan Enescu de la Colegiul Național „Bogdan P. Hasdeu” din Buzău. „Sunt îngrozitor de grele și trebuie să muncești foarte mult ca să faci față”, a spus Enescu, primul profesor olimpic internațional cu elevi medaliați la Olimpiada Internațională (OIM).

Calendarul evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, în anul școlar 2024-2025
Calendarul examenului național de bacalaureat – Sesiunea iunie-iulie 2025:

30 iunie 2025: ⁠Afișarea rezultatelor finale

23-24 iunie 2025: Vizualizarea lucrărilor scrise și depunerea contestațiilor

Foto: © Tatyana Gladskikh | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Nu sunt de acord cu metodele vechi de a critica elevii, spune profesorul Flavian Georgescu / Copilul de vârstă fragedă își dorește să obțină note mari pentru a-i face fericiți pe profesorul lui, pe tata, pe mama, pe bunici
Profesorul Flavian Georgescu, către elevi: Nu învățați mecanic. Puneți creionul pe hârtie și faceți voi un exercițiu, ca să înțelegeți ceea ce învățați
Flavian Georgescu, profesor de matematică: Dacă urmează un examen național cu timp de lucru de 2 ore, încercați să faceți acasă simulări care chiar să dureze 2 ore și abia apoi uitați-vă la soluții
Exit mobile version