Profesorul Flavian Georgescu: La vârstele mici e important ca elevii să nu facă nonstop doar școală, teme. Un elev trebuie să mai și alerge, să înoate, să joace fotbal cu colegii, să meargă la o piesă de teatru

5.859 de vizualizări
Foto: © Reana | Dreamstime.com
Flavian Georgescu, profesor de matematică, este de părere că „ea vârstele mici e important ca elevii să nu facă nonstop doar școală, teme”. Acesta a precizat „un elev trebuie să mai și alerge, să înoate, să joace fotbal cu colegii, să meargă la o piesă de teatru, poate să cânte la un instrument”. Declarațiile au fost făcute în emisiunea „Sfatul Profesorului” de la Național FM, în colaborare cu educatieprivată.ro.

„Haideți să ducem copiii la activități sportive și artistice! Un copil are nevoie să se dezvolte multilateral. La vârstele mici e important ca elevii să nu facă nonstop doar școală, teme. Nimic în exces nu e bun. Tot acum e vârsta la care copilul trebuie să-și descopere pasiunile, talentele. Acesta trebuie expus la cât mai multe activități”, a menționat profesorul.

Flavian Georgescu a spus că un elev trebuie să alerge, să se joace, să meargă la o piesă de teatru:

„Pentru sănătatea lui fizică și emoțională, un elev trebuie să mai și alerge, să înoate, să joace fotbal cu colegii, să meargă la o piesă de teatru, poate să cânte la un instrument. Altfel va avea atunci chef să-și facă temele, să învețe. Și atunci rezultatele se vor vedea și vor fi pe măsură”.

Luna aceasta, Daniel David, Ministrul Educației și Cercetării, a declarat, la prezentarea raportului săptămânal, referitor la temele elevilor, ca dirigintele să aibă grijă de coordonarea între profesori, „pentru a nu încărca, într-adevăr, mai mult decât este cazul copiii”. Acesta a afirmat că „temele n-ar trebui la nivelul învățământului primar să depășească o oră pe zi, 2 ore la gimnaziu și la învățământul liceal.”

Despre temele pentru acasă

Recent, Ministrul Educației și Cercetării le-a transmis părinților îngrijorați că elevii primesc prea multe teme „să sesizeze dirigintele, directorul școlii”. Dacă nu primesc răspuns, să se îndrepte spre inspectorat și abia apoi la minister, a spus acesta.

Adriana Iancu, profesoară de Limba română și directoare a Școlii Gimnaziale nr. 206 din București, a declarat, pentru Prima TV, că „temele nu trebuie privite numai din perspectiva aceasta a formării, a învățării imediate”. Aceasta este de părere că temele sunt „un exercițiu, în primul rând, pentru gestionarea timpului, pentru gestionarea atenției”.

Dana Bobocea, directoarea Colegiului Național Grigore Moisil din București, a spus, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că elevii trebuie să vină să spună profesorului dacă a înțeles sau nu a înțeles ceva din temă sau din lecția predată. Dacă lucrurile sunt în neregulă, abia atunci să solicite ajutorul unui alt profesor, consideră Dana Bobocea.

Un studiu experimental condus de cercetătorul Dacian Dolean, care a explorat impactul temelor asupra elevilor de clasa a III-a, la Română și la Matematică, a întors „efecte uriașe la dezvoltarea cunoștințelor (2.58), dar și la rotunjirea numerelor naturale (0.71) și la aflarea termenului necunoscut (0.20)”, în condițiile în care „efectele medii ale programelor de intervenție educațională sunt în general pe la 0.1 dintr-o abatere standard”, a explicat acesta pentru Edupedu.ro.

Cercetătorul a declarat, într-un interviu acordat Edupedu.ro, că a derulat cercetarea pornind „de la premisa că la clasa a III-a timpul de rezolvare a temei pentru acasă nu ar trebui să depășească 40 de minute”. O altă specificitate a acestui experiment a fost implicarea părinților elevilor, care au fost sprijiniți cu ghiduri create special pentru ei să își ajute copiii cu efectuarea temelor pentru acasă.

În februarie 2023, Oana Moraru, educatoare, expert educațional și director de școală privată, a explicat de ce părinții trebuie să îi ajute pe copii la teme, în special în primele clase: “Recomand părinților, cel puțin la clasele I și a II-a, să-și dedice cât mai mult timp temelor copiilor și să se oprească din a formula în jurul lor expresii de genul: hai mai repede, să le terminăm ca să te jocihai mai repede, hai să nu le mai lăsăm pe ultima sută de metri, să scăpăm de ele”. “Felul în care privim noi învățarea se duce în sistemul copilului ca un virus”, a spus Oana Moraru în podcastul Cu capul în Nori.

Tema nu trebuie să fie o pedeapsă sau o armă. Tema trebuie să fie efectiv o posibilitate ca el (elevul – n.red) să-și consolideze acasă, să-și însușească foarte bine ceea ce a învățat la școală, să-și întipărească lucrurile acelea în minte, atât”, a precizat Florentin Gheorghe, profesor de Limba română, la Radio România Actualități.

Foto: © Reana | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Temele pentru acasă. Ministrul Educației: Dirigintele să aibă grijă de coordonarea între profesori, pentru a nu încărca, într-adevăr, mai mult decât este cazul copiii
Daniel David, despre temele pentru acasă: Profesorii trebuie să se coordoneze între ei, dar în același timp este nevoie și de flexibilitate. Până la urmă, temele sunt date de profesori în interesul și în beneficiul copiilor
Daniel David, către părinții îngrijorați că elevii primesc prea multe teme: Dacă sunt astfel de probleme sesizați dirigintele, directorul. Dacă nu primiți răspuns, mergeți în zona inspectoratului școlar până să ajungeți la minister – VIDEO
Profesoara Adriana Iancu: Temele nu trebuie privite numai din perspectiva învățării imediate. Ele sunt un exercițiu, în primul rând, pentru gestionarea timpului, pentru gestionarea atenției
Sociologul Claudia Petrescu: Modelele oferite de părinți, implicarea în viața școlară, ajutorul la teme influențează succesul școlar al copilului
Trăim într-o societate în care părinții sunt toată ziua plecați la serviciu, apoi se întorc acasă seara foarte târziu și, din păcate, petrec timp doar câteva minute cu propriii lor copii, spune profesorul Flavian Georgescu: Acolo unde se poate, recomand cu multă căldură ca bunicii să îi ia de la școală, să îi ajute la teme
Care este efectul temelor pentru acasă asupra performanțelor elevilor? Rezultatele unui studiu experimental implementat la clasa a III-a, explicate de cercetătorul Dacian Dolean: Am obținut efecte uriașe la dezvoltarea cunoștințelor, la rotunjirea numerelor naturale și aflarea termenului necunoscut
La Matematică, mulți profesori nu verifică temele date elevilor și nu sunt respectate normele de evaluare și notare – raport al Inspectoratului Școlar Județean Buzău
Studiu: Ce se întâmplă când sprijinim părinții să își ajute copiii cu temele pentru acasă? – cercetătorul Dacian Dolean
Studiu: Cât de eficiente sunt temele pentru acasă în învățământul primar – cercetătorul Dacian Dolean
Inspecții an școlar 2024-2025. Monitorizarea modului de corelare a temelor pentru acasă cu vârsta elevilor și utilizarea metodelor moderne de predare-învățare-evaluare, printre aspectele vizate
Temele pentru acasă să nu aibă un volum mare, se arată în scrisoarea metodică a Inspectoratului Școlar Brașov pentru învățători
4 februarie 2023 – La ce folosesc temele pentru acasă? Oana Moraru: Există foarte mulți copii care aparent pricep în clasă, dar când sunt puși în situația de a rezolva singuri, nu mai au abilitatea de a se descurca pe cont propriu. Recomand părinților, în special în clasele I și a II-a, să-și dedice timp temelor
10 decembrie 2022 – Cum putem regândi temele pentru acasă. Brian Gravel, pedagog american: Să schimbăm discuția de la “dacă să le dăm teme” la “ce le-am putea cere să exploreze acasă”
14 mai 2022 –Temele pentru acasă au avantaje pentru copiii de școală primară, dar nu-i ajută aproape deloc, din punct de vedere al rezultatelor de învățare, pe cei care nu primesc ajutor – analiza unui cercetător britanic
27 aprilie 2022 – Tema nu trebuie să fie o pedeapsă sau o armă, spune profesorul de Limba română, Florentin Gheorghe / Nu insist pe teorie, de exemplu, niciodată nu mi s-a părut interesant să-mi spui definiții
1 august 2020 – Ce s-a întâmplat când o școală a făcut temele pentru acasă opționale – experimentul unei școli din Dubai
15 octombrie 2019 – Temele pentru acasă – Cât de mult este prea mult? Primul studiu experimental implementat în România validează regula “10 minute pe nivel școlar”

3 comments
  1. Profesorii și învățătorii, ca să scape de anumite responsabilități, îi încarcă pe copii, de la vârste mici cu extrem de multe teme pentru acasă (haterii vor zice că iar mă repet, dar ăsta este adevărul și lor nu le place să li se spună adevărul, că îi ustură), câte 8-9 ore de teme pe zi, cât programul de lucru al unui adult, poate și mai mult, iar acești copii, ajung de timpuriu, să urască școala și să le fie silă să se ducă sau să învețe ceva. Temele pentru acasă, în opinia mea, ar trebui să nu mai fie date. Să fie eliminate complet, pentru ca cei mici, să facă și un sport, să meargă la teatru, așa cum zice și domnul profesor Flavian Georgescu în acest articol, să citească o carte, să socializeze, nu să vină acasă, să mănânce, pe fugă ceva și apoi să se apuce de teme. Nu, ei, când au terminat orele la școală, să vină acasă să se relaxeze, dar “stimații” profesori au ochelari de cal, nu își văd decât interesele lor, fără să le pese, nici cât negru sub unghie de copii.

    1. Domnule ” Beatman” , nu face nimeni 8-9 ore de teme pe zi ! Scopul temei este antrenamentul iar profesorul nu are nici un fel de castig de acolo ! Tot ceea ce face profesorul este sa incerce sa iti antreneze copilul pentru ca mai tarziu sa poata reusi in viata de adult !
      Nici un profesor nu isi face meseria din rautate si nu este dușmanul copiilor desi de multe ori este considerat asa !
      Trebuie înțeles ca vremurile pe care le traim ne obligă sa fim deștepți, altfel vom ajunge sa nu ne mai bucuram de nici un fel de bunastare !

      1. Le dați teme pentru acasă, ca să scăpați voi de anumite responsabilități. În alte țări temele pentru acasă sunt interzise. Studiază!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara cu mesaje antivaccin din Botoșani, care spunea elevilor de clasa a VII-a că „am ajuns exact ca la Auschwitz, dacă te duci în spital nu mai ieși viu de acolo, exact ca la un abator”, a fost sancționată cu diminuarea salariului timp de 6 luni

Doina Amarandei, profesoara de muzică de la mai multe școli din județul Botoșani, care le spunea elevilor săi tot felul de mesaje antivacciniste și teorii ale conspirației, va primi salariul…
Vezi articolul