Două lecții de fizică pentru elevi și profesori sunt propuse într-un articol de profesorul de Fizică Ion Băraru de la Colegiul Național „Mircea cel Bătrân” din Constanța, pe platforma Centrul de Evaluare și Analize Educaționale (CEAE).
Profesorul răspunde curiozității de ce farurile automobilelor produc fascicule de lumină aproape paralele dacă oglinzile nu au focar și propune profesorilor un experiment simplu prin care să-i atragă pe elevi spre studiul opticii.
Băraru predă de peste 25 de ani la Colegiul Mircea cel Bătrân, conform CEAE, care scrie despre acesta:
- „Promotor al învățării prin investigație, el a colaborat cu CEAE pentru dezvoltarea programului „Fizica Altfel” și este co-autor al unor manuale care utilizează metodele inductive pentru a stârni curiozitatea elevilor față de știință și pentru a-i ajuta să înțeleagă fenomenele naturii”.
„Problema farurilor
Un elev atras de fenomenul auto poate adresa întrebarea: Noi știm că farurile automobilelor produc fascicule de lumină aproape paralele! Cum este posibil așa ceva, dacă oglinzile nu au focar?
Oglinzile proiectoarelor moderne au forma unei porțiuni a suprafeței unui paraboloid de rotație. Suprafața tridimensională a acestuia se obține prin rotația completă a unei parabole în jurul axei de simetrie (…)”.
Citește articolul integral pe CEAE.ro.