Profesorul David Pirneci: Este foarte greu să predai un conținut care nu are legătură cu realitatea. Întotdeauna, conținutul pe care îl predau trebuie să aibă relevanță pentru elev

297 de vizualizări
Foto: David Pirneci – captură TVR+
David Pirneci, profesor de istorie la Școala Profesională Germană Kronstadt din Brașov și la Școala Gimnazială Sânpetru din Brașov, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că „este foarte greu să predai un conținut care nu are legătură cu realitatea”. „Întotdeauna conținutul pe care îl predau trebuie să aibă relevanță pentru elev, ca acel elev să-și dezvolte competențele”, a spus acesta.

„Sistemul este în urmă cu aproximativ 20, dar nu o spun eu, o spun experții, experți care afirmau asta în perioada interbelică. Spre exemplu, George Antonescu a afirmat faptul că sistemul educațional din perioada interbelică este în urmă cu 20 de ani, în prezent este cu 25 de ani”, a menționat profesorul.

David Pirneci a adus în atenție cât de greu este pentru un cadru didactic să predea un conținut „care nu are legătură cu realitatea”:

„Este foarte greu să predai un conținut care nu are legătură cu realitatea, că, întotdeauna, conținutul pe care îl predau trebuie să aibă relevanță pentru elev, ca acel elev să-și dezvolte competențele. Însă îmi este foarte greu. Și am și eu nevoie de ajutor, am nevoie de cursuri de perfecționare, în primul rând.”

Profesorul de istorie a mai vorbit și despre respectul pe care profesorii trebuie să-l câștige:

„Relaționarea este foarte importantă, relaționarea dintre elevi și profesor. Trebuie să-i câștigi respectul. Respectul nu înseamnă că pur și simplu ești profesor, ci tu trebuie să-l câștigi prin relaționare pozitivă, prin comunicare eficientă”, a spus cadrul didactic.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Viitorul guvern să „reformeze fundamental curriculumul școlar”, să introducă un sistem de sprijin timpuriu pentru elevii în risc de abandon, să reformeze Evaluarea Națională – apel al organizației Salvați Copiii

O „reformare fundamentală a curriculumului școlar”, în special la liceu, resurse substanțiale pentru educația remedială, reevaluarea metodologiei și structurii Evaluării Naționale și măsuri de sprijin pentru elevii cu risc de…
Vezi articolul

Sorin Cîmpeanu, despre cabinete de vaccinare în școli: Este nevoie de spaţii care să permită separarea fluxurilor, ştiut fiind faptul că elevii minori se vaccinează în prezenţa unuia dintre părinţi sau tutori legali. Suntem în curs de analiză caz cu caz / “Scenarii de sertar” există pentru începerea școlii

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat miercuri seară că pentru a se organiza vaccinarea într-un cabinet medical şcolar este nevoie să fie asigurate „toate acele condiţii de infrastructură”. El a…
Vezi articolul

Evaluarea Națională 2019 – Regulile de la examenul de Limba română: la ce oră să fie elevii în săli, cu ce culoare au voie să scrie, cum își corectează greșelile și ce se întâmplă cu elevii care copiază

Evaluarea Națională 2019 începe marți, cu examenul de Limba și literatura română susținut de absolvenții de clasa a VIII-a. Elevii trebuie să fie în săli până cel târziu la ora…
Vezi articolul

Material susținut în programul Dove - Ai încredere în tine

Cum se construiește încrederea copiilor în ei înșiși. Psihologul Domnica Petrovai: Trebuie să se simtă înțeleși, acceptați și să învețe să aibă grijă de ei

Preadolescența este perioada cea mai vulnerabilă, zona de 10-14 ani. Apoi, degeaba critici un adolescent că se uită la telefon, pentru că ăsta este doar un mecanism de protecție, spune…
Vezi articolul