Profesorul Coach, proiect de schimbare a paradigmei de predare pentru profesori și motivare a elevilor prin instrumente de coaching, în județele Covasna, Harghita și Mureș

683 de vizualizări
Asociația Strategy in Motion, cu sprijinul Secretariatului General al Guvernului României și al Serviciului pentru Dezvoltare Comunitară din cadrul Secretariatului General al Guvernului României, lansează proiectul Profesorul Coach: Schimbarea paradigmei de predare pentru profesori și motivare a elevilor prin instrumente de coaching, în județele Covasna, Harghita și Mureș”, se arată într-un comunicat primit la redacție.

Scopul proiectului: să aducă la îndemâna cadrelor didactice o abordare structurată și ușor de folosit a unui set de instrumente de coaching care să ducă elevii la identificarea motivației intrinseci, apoi la creionarea pașilor și a planului de acțiune pentru a pune în aplicare ceea ce își propun.

Beneficiari primari: 150 de cadre didactice din învățământul gimnazial și de liceu din cele trei județe, adaptate pentru fiecare categorie de elevi și provocările specifice categoriilor de vârstă. Beneficiari finali: elevii și liceenii din clasele acestor profesori.

Argumentele

Cu procente în creștere ale abandonului școlar și promovabilitate în scădere, orice metodă modernă și cu aplicabilitate imediată aduce schimbări vizibile și consistente ale rezultatelor cadrelor didactice și elevilor, mai cu seamă într-o perioadă în care acest proces este îngreunat de efectele pandemiei.

„În condițiile în care ne dorim să educăm copii capabili să își conștientizeze interesele pe termen lung, suntem extrem de bucuroși că putem aduce proiectul «Profesorul Coach» în trei județe ale României, către 150 de profesori, grație parteneriatului cu Secretariatul General al Guvernului României și Serviciul pentru Dezvoltare Comunitară din cadrul Secretariatului General al Guvernului României”, arată Oana Botolan Datki, reprezentant al Asociației Strategy in Motion și trainer în cadrul proiectului.

„În grăbitul secol XXI, până la 80% din ceea ce profesorii îi învață pe elevii lor va fi inutil atunci când copiii acestei generații vor ajunge adulți. Mai bine de jumătate dintre ei vor ajunge să lucreze în meserii care încă nu s-au inventat, și asta pentru că lumea noastră se schimbă extrem de rapid. Prin urmare, când instruim noua generație, trebuie să ne întrebăm dacă învățăturile noastre fac cu adevărat parte din cele 20 de procente pe care copilul le poate folosi de-a lungul timpului. Mai trebuie să verificăm și dacă informația este disponibilă într-un mod care le stimulează imaginația sau dacă se potrivește cu stilul personal al copilului. În acest fel, îi poți sprijini eficient în timp ce își construiesc propriul viitor.”

Instrumentele

Cu sesiuni de curs online „Profesorul Coach”, sesiuni de exerciții online, mentorat și coaching individual, proiectul dezvoltă noi abilități și competențe pentru cadre didactice, în așa fel încât ei să abordeze și să conducă eficient elevii în procesul de învățare, într-un context actualizat realităților și provocărilor acestui deceniu: învățământ la distanță, digitalizare, presiuni psihologice externe pentru elevi, lipsa interacțiunii directe în această perioadă a pandemiei. Modulele de curs, livrate online de lectori certificați internațional în cadrul Școlii de Coaching Erickson International, se bazează pe neuroștiințe și pe modul în care funcționează creierul copiilor și adolescenților și se concentrează pe motivația și dorința lor intrinsecă de învățare.

Scopurile

În proiectul „Profesorul Coach: Schimbarea paradigmei de predare pentru profesori și motivare a elevilor prin instrumente de coaching, în județele Covasna, Harghita și Mureș” ne propunem:

– să ajutăm profesorii și, prin intermediul lor, elevii și tinerii liceeni, dar și comunitățile, să își atingă potențialul creativ, de dezvoltare și învățare;

– să aducem în prim-plan obiectivul real al educației: identificarea resorturilor intrinseci și a motivației, așa încât tinerii să își poată folosi potențialul la maximum;

– să echipăm cadrele didactice cu instrumente moderne, adaptate mediului actual de predare și interacțiune cu elevii, care să le facă misiunea mai ușoară și să le îmbogățească experiența comună de învățare;

– să creăm comunități de profesori care să împărtășească în propria comunitate cele mai bune practici, diseminând cele mai utile instrumente, dar și rezultatele obținute.

Despre „Profesorul Coach”

Programul „Profesorul Coach” este un program al Școlii de coaching Erickson International, prezentă în peste 40 de țări din lume. Mii de profesori din țări precum Canada, Statele Unite ale Americii, China sau Italia au trecut prin acest program, schimbarea de paradigmă la nivelul comunităților specifice fiind vizibilă, îmbunătățind și calitatea vieții alături de motivarea și implicarea elevilor, prin demersurile profesorilor. În România, livrăm acest program pentru profesori și educatori, iar reacțiile și efectele sunt extrem de pozitive.

Proiectul este scalabil la nivel regional: fiecare cadru didactic care trece prin programul de formare a competențelor „Profesorul Coach” poate transmite mai departe atât elevilor cu care interacționează un nou mod de gândire și de relaționare, cât și colegilor profesori, ducând astfel la implementarea în cascadă a unor noi paradigme și mentalități care pot schimba la rândul lor în bine generațiile viitoare.

Proiectul „Profesorul Coach: Schimbarea paradigmei de predare pentru profesori și motivare a elevilor prin instrumente de coaching, în județele Covasna, Harghita și Mureș” se derulează cu sprijinul Secretariatului General al Guvernului României și al Serviciului pentru Dezvoltare Comunitară din cadrul Secretariatului General al Guvernului României, în temeiul HG 137/2020 și HG 125/2020.

Asociația Strategy in Motion derulează programul „Profesor Coach” și alte programe similare pentru părinți și educatori de peste trei ani, atât în mediul urban cât și în mediul rural, având misiunea de a aduce schimbări în societate prin intermediul copiilor – pentru care o schimbare a modului de a relaționa folosind o abordare de tip coaching pentru tot ce ține de învățare declanșează potențialul și duce la schimbări pozitive majore. Din 2017, derulează în București programul Parent as Coach, extins în 2020 în toată țara și peste granițe, odată cu mutarea cursurilor exclusiv online.

Abordarea de tip coaching este aplicată de cei mai buni manageri și antreprenori din mediul de afaceri și are rezultate asupra echipelor și rezultatelor financiare. La un alt nivel și cu alte implicații mult mai importante social, poate duce la schimbare în întregul mediu educațional românesc. În comparație cu predarea și mai ales în completarea acesteia, coachingul nu se rezumă la un anume conținut al oricărei informații, în special la materia pe care copilul ar trebui s-o studieze la școală, ci se concentrează pe felul în care învățăm să învățăm, învățăm să alegem și ne decidem asupra celor mai bune opțiuni.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de Samsung Electronics Romania

VIDEO Lecție de Matematică Algebră la clasa a VI-a, cu plan de lecție oferit profesorilor, în sistem clasă inversată, cu ajutorul tablei interactive / Profesoara Larisa Dediu: Sunt atâtea platforme care ne ajută încât avem nevoie să ni se dea aceste exemple, să ni se arate cum să le folosim eficient la clasă

Larisa Dediu, profesor de Matematică la Școala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” din Bacău a fost de acord să le arate tuturor profesorilor interesați, elevilor și părinților, felul în care tehnologia…
Vezi articolul

Profesorii din palatele și cluburile copiilor sunt obligați să participe cel puțin o dată la doi ani la un program de formare continuă acreditat – proiect / Aceștia beneficiază de concediu de odihnă inclusiv în perioada cursurilor din învățământul formal

Profesorii și directorii din palatele și cluburile copiilor sunt obligați să participe cel puțin o dată la doi ani la un program de formare continuă acreditat, potrivit unui proiect pus…
Vezi articolul

Flavian Georgescu, profesor de Matematică: Este inadmisibil ca în toți cei 4 ani de gimnaziu sau liceu să ne focusăm asupra tematicilor examenelor de evaluare națională sau de bacalaureat, algoritmic, fără a înțelege ce se află în spatele acestor probleme / Asta nu este Matematică! Asta este toceală și este tocmai opusul a ceea ce dorește disciplina Matematică pentru copii

Problema Matematicii în școala românească este analizată de profesorul de Matematică Flavian Georgescu într-un articol publicat de educatieprivata.ro. Acesta pune în antiteza rezultatele de la olimpiadele internaționale de matematică, unde…
Vezi articolul