Profesorul Cătălin Ciupală: Dacă tu, ca profesor, nu-ți cunoști bine materia pe care o predai, nu ai cum să transmiți cunoștințe eficient / Nu avem o metodă științifică de predare, care să se bazeze pe neuroștiințe, pe modul de învățare a elevilor

Foto: © Kasto80 | Dreamstime.com

„Noi nu avem o metodă științifică de predare, o metodă care să se bazeze foarte mult pe neuroștiințe, pe modul de învățare a elevilor, pe modul lor de gândire. Eu văd la studenții care vin la noi, nu au noțiuni elementare de pedagogie, de psihologie, de cum se dezvoltă creierul copiilor”, a declarat Cătălin Ciupală, profesor de matematică la Colegiul Național „Andrei Șaguna” din Brașov, într-o intervenție la Aleph News.

Cătălin Ciupală a vorbit despre cele patru lucruri pe care Mircea Miclea consideră că un profesor le predă atunci când predă: „conținuturi, o metodă de învățare, o atitudine și o anumită modalitate de utilizare a cunoașterii”.

„Aceste elemente sunt foarte importante, de fapt, sunt capitale și vă spun și de ce. De exemplu, dacă tu, ca profesor, nu-ți cunoști bine programa, nu cunoști bine materia pe care o predai, nu ai cum să transmiți cunoștințe eficient elevilor. Dacă tu, ca profesor, de exemplu, nu ai o atitudine pozitivă și o atitudine oarecum entuziastă când predai, cu pasiune, acestea nu se vor transmite elevilor. 

Dacă nu ții cont că metoda de învățare a elevilor este legată de ceea ce predai, iarăși, nu va fi bine. De exemplu, la română se predă complet diferit față de cum se preda la matematică, în general vorbesc sau de exemplu, dacă ai o materie cum e sportul, evident că va fi complet diferită decât cea de matematică, fizică sau alte materii”, a susținut profesorul Cătălin Ciupală. 

Dacă nu ții cont de ce ai în față, de specificul elevilor, de specificul clasei, s-ar putea ca predarea respectivă sau lecția respectivă să fie un eșec sau dacă ții cont, să fie un succes total. Aici aș avea de adăugat un lucru: Noi nu avem o metodă științifică de predare, o metodă care să se bazeze foarte mult pe neuroștiințe, pe modul de învățare a elevilor, pe modul lor de gândire, pe cunoștințe neuronale cât de cât elementare. Eu văd la studenții care vin la noi, nu au noțiuni elementare de pedagogie, de psihologie, de cum se dezvoltă creierul copiilor. Deci, pe deoparte este atitudinea profesorului și cunoștințele lui, dar pe de altă parte, trebuie să fie mult mai multă rigoare în predare și evaluare”, a adăugat profesorul de Matematică. 

Foto: © Kasto80 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
VIDEO Mircea Miclea: Ce predăm atunci când predăm? / Trebuie să învățăm conținuturi și să nu cumva să devalorizăm memorarea de conținuturi / Să ne evaluăm periodic așa cum ne evaluăm elevii și să ne facem un plan remedial pentru fiecare dintre noi și în felul acesta ne dezvoltăm și noi, și elevii noștri
Profesorul Cătălin Ciupală: Cei mai mulți dintre noi avem sentimentul că nu există un suport pentru profesori. Nu avem cursuri de specialitate. Suntem aruncați și fiecare se descurcă
Avem o mare problemă cu selecția profesorilor. Ies foarte slab pregătiți din universitate, atrage atenția Cătălin Ciupală / Titularizarea se face pe dosar, pe hârtie, nu pe competență, potrivit acestuia
Exit mobile version