Profesorul are libertatea să-și organizeze predarea și evaluarea pe parcursul întregului an școlar, între evaluarea standardizată de la începutul anului și cea de la final, anunță ministrul educației în contextul schimbării structurii calendarului școlar

11.316 vizualizări
Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com
Ministrul Educației a declarat astăzi că profesorii vor avea libertatea „să-și organizeze atât predarea materiei, cât și evaluarea pe fiecare disciplină”, între evaluarea standardizată de la începutul anului și cea de la final. Amintim că Sorin Cîmpeanu a mai spus că evaluarea standardizată interdisciplinară digitalizată ar urma să înlocuiască tezele semestriale.

„Deci se va da libertate profesorilor să-și organizeze evaluările pe parcurs, în funcție de calendar, de structură, în funcție de ritmul de predarea materiei, în funcție de toate aceste elemente”, a menționat ministrul.

Reporter: Când se vor încheia mediile, la finalul fiecărui modul sau la finalul anului școlar?

Sorin Cîmpeanu: Tocmai asta am spus, vom avea medii cu siguranță la finele anului școlar. Mediile încheiate la final de semestru aș vrea să vă atrag atenția asupra faptului că nu au avut nici o relevanță și nici nu au fost folosite. Deci se va da libertate profesorilor să-și organizeze evaluările pe parcurs, în funcție de calendar, de structură, în funcție de ritmul de predarea materiei, în funcție de toate aceste elemente. Repet, precizări vom avea în ROFUIP.

Reporter: Care va fi compoziția mediei având în vedere că nu mai există tezele?

Sorin Cîmpeanu: Evident că avem un plan, dar acest plan trebuie să fie Ex certificat de experți în educație. Astăzi vom anunța ce avem, avem structura anului școlar, raportarea la calendar. În măsura validării de către experții în științele Educației vom modifica regulamentul de funcționare și când vom modifica vom anunța. V-am spus, principiul este acela al eliminării tezelor obligatorii la nivel semestrial.

Reporter: Dacă nu mai sunt obligatorii, profesorii vor putea să dea în continuare aceste teze sau teste (…)?

Sorin Cîmepanu: Am spus că vor fie valori standardizate, sunt cerute la finele anului școlar și la începutul anului școlar, iar pe parcurs este libertatea profesorului să-și organizeze atât predarea materiei, cât și evaluarea pe fiecare disciplină .

Reporter: Profesorii vor fi instruiți înainte, vor avea parte de niște cursuri, pentru că ei practic trec de la un sistem de evaluare la altul. În ce măsură un profesor obișnuit să-i dea 3 – 4 note pe semestru, și o teză, își va gândi materia și evaluarea astfel încât la final de an să vină cu un rezultat cuantificabil și relevant. Vorbim despre niște profesori care până acum au fost obișnuiți să evalueze într-un anumit fel.

Sorin Cîmpeanu: Eu am încredere în profesorii români știind că există diferențe pe mai multe planuri. Pe planul competențelor digitale, pe planul competențelor profesionale, nu poți pune semnul egal între un profesor care a început să predea acum un an și un profesor care predă de 20 de ani.

Calendarul anului școlar 2022-2023, structurat pe module și vacanțele dintre ele. 36 de săptămâni de școală, echivalentul a 180 de zile – surse

Noua structură a anului școlar 2022-2023, propusă de Ministerul Educației, potrivit surselor Edupedu.ro, este următoarea:

  • 5 septembrie – 21 octombrie – modulul 1
  • 22-30 octombrie – vacanță de toamnă pentru toți elevii
  • 31 octombrie – 22 decembrie – modulul 2
  • 23 decembrie – 8 ianuarie 2023 – vacanța de iarnă
  • 9 ianuarie – 6 aprilie – modulele 3 și 4
  • 7 aprilie – 18 aprilie – vacanța de primăvară
  • 19 aprilie – 16 iunie – modulul 5
  • 17 iunie – 4 septembrie – vacanța de vară

Vacanța din luna februarie 2023 va fi decisă de fiecare inspectorat școlar județean pentru toate școalile din județ în perioada 6-24 februarie și va avea o durată de o săptămână.

  • Școala altfel – o săptămână la alegerea școlilor în perioada 26 februarie – 6 aprilie
  • Săptămâna verde – o săptămână la alegerea școlilor în perioada 19 aprilie – 16 iunie 2023

Anul școlar va avea 36 de săptămâni, adică circa 175 de zile de școală, potrivit acestei structuri, conform surselor Edupedu.ro. Mai multe detalii aici.

Citește și:
Cîmpeanu, despre evaluarea standardizată digitalizată: Corectarea să nu se mai facă de către profesorii cu care elevul lucrează tot anul, ci să fie distribuită electronic către doi evaluatori, care nu se cunosc între ei / Ministrul așteaptă ca experții în științele educației să spună dacă evaluarea interdisciplinară anuală care înlocuiește tezele să fie obligatorie sau nu
Calendarul anului școlar 2022-2023, structurat pe module și vacanțele dintre ele. 36 de săptămâni, echivalentul a 180 de zile de școală – surse

Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


17 comments
  1. Romanii sunt ca jurnaliștii, nici cu basca, nici fără basca nu e bine. Parinti, elevi, profesori. Ce e asa nou în aceste module? Ai o vacanta la sf oct cand deveneai ineficient de oboseala cronica acumulata, imnunitate la pământ de răceli duse pe picioare ca sa nu lipsești ca se uita șefii urat, vacanta mobila din februarie și sapt verde în plus. Ce schimbări asa mari is??? La încheiere medii. Atat. Ce tra reorganizat atat? Tot capitole faci. Nicicum nu e bine. Ca le e frica de evaluari standardizate. Eu ma bucur dc le aplica. M am saturat sa fiu împinsă reclamata amenințată sa dau note umflate fals pe subiecte banale. Ei ne amenință, reclama dc dam note reale, apoi se mira de cei ce s au conformat și le note umflate neacoperite la majoritatea, care nu se concentrează, nu pricep ce citesc ca nu au răbdare, ca nu sunt obișnuiți sa gândească? Vina e a noastră ca noi nu ne facem treaba???????? Ce pățește un profesor care își face treaba și consemnează realitatea? Ca elevilor oricât ti ar preda tu materia e dezinteresat din cauza realității economice a familiei, a tarii și peste 50% ar trebui sa nu treacă????? Dc el vede ca ia salar de 14mil cu bac și asta îl demontează, eu sunt vinovata ca nu mi am predat bine materia????? Vrajeala vrajeala vrajeala. Pana oamenii nu vor trai decent nu te mira ca nu dau 2bani pe educație. Pot sa predau eu minunat ca tot degeaba. Is de condamnat? Muritori de foame cu bac și licență is unii. Copiii sunt de 5 ca politicienii is de 5. Nu le pasa. Profesorii sunt fraierii ce pica la mijloc. Vinovații de serviciu. Ba nu. Eu nu is vinovata pt nivelul de demotivare pe care îl au elevii din cauza nivelului de trai din România. Motivați i și discutam după. Pana atunci orice schimbare în educatie e inutila.

  2. Ce hei-rupism… cum poti gandi ca asa o modificare majora va fi functionala in cateva luni…
    Ca de obicei… intai arunca bomba si apoi se gandesc cum s-o carpeasca…
    Stai sa vezi in septembrie ce nebunie va fi…

  3. Mie mi se pare o idee buna! Predarea va fi mai concisă. De multe ori conținuturile predate sunt fragmentate de fel și fel de vacante, zile libere și punți. Având module, structurate atent, vom putea parcurge in acel interval materia, fara sa mai amestecam lucrurile. Modulele sunt echilibrate. Daca acum avem situații de …înveți o lună iei vacanta, mai înveți 2 săptămâni iar iei vacanta și ajungi apoi să înveți 2-3 luni incontinuu fara vacanta…in cazul modulelor raportul efort-relaxare va fi mult mai echilibrat. Noi, ca profesori, nu trebuie să ținem cu dinții de vechiul sistem…ne plângem că sunt manuale vechi, că e o prostie aceasta schimbare etc…dar,doar așa putem evolua…trebuie sa ne reinventam tot timpul, pentru elevii noștri.
    Nu sunt idealist și nici debutant…dar cred că conformarea și blazarea sunt de fapt dușmanii noștri personali. Haideți să nu mai fin așa Gica-contra la orice spune un oficial…prea ne.am transformat în țațe plângăcioase…

    1. Te contrazic . Predarea nu va fi mai concisă în condițiile în care programa rămâne aceeași . Și va rămâne , garantez. Modulele sunt unitățile de învățare care erau și până acum echilibrate ( bine , depinde ce materie predai ). Nu înțeleg ce vrei să spui cu ” fără să amestecăm lucrurile ” . Fără să valorificăm noțiuni predate anterior ? Sau ce ? Iar constatarea ta că ” ne plângem de manuale vechi”…păi , sunt vechi , depășite de-a dreptul ! La clasa a IX-a predau după un manual aprobat în 2004 ! M-am inventat și reinventat și răsreinventat …și eu și manualul !
      Concluzia : în lipsa rarefierii programei și a schimbării manualelor , această schimbare / viziune nouă / reinventare va eșua lamentabil într-o brambureală totală. Dixit.

    2. Care este structura efectivă a anului școlar? Cum sunt evaluați elevii? Vom avea trimestre, semestre, orice fel de perioadă stabilă în care să-ți poți planifica parcurgerea materiei încât să nu riști ca între o oră și următoarea să existe o pauză de minim 1 săptămână, poate mai multe? (Liceele tehnologice au între 3 și 5 săptămâni de practică comasată, anual.)

      Nu toate disciplinele se pretează la predarea în sistem modular. Deși, din câte se pare, ministrul oricum nu e capabil să explice clar ce înțelege prin sistem modular.

      Elevii care anul viitor intră în clasa a VIII-a deja sunt extrem de bulversați – au de susținut un examen de absolvire și simultan, de admitere, nu se știe în ce condiții, la ce materii, în ce fel evaluate, în ce fel predate. Vreți inovație și implicare din partea profesorilor? Schimbați la timp și structura examenelor, care se bazează pe verificarea memorării și nu pe inovații și metode noi. Iar examenele, structura lor, subiectele chiar, sunt formulate și implementate de veșnicii secretari și subsecretari de stat care n-au mai intrat într-o școală de ani de zile, dar vor inovație și rezultate, evaluând LA FEL ca înainte.

      Elevii care intră în clasa a IX-a anul viitor vor învăța în continuare pe aceleași programe școlare, care trebuiau modificate încă de acum 2 ani. Avem elevi ce vor trece în clasa a X-a și care la gimnaziu au avut programe noi, dar nu și manuale, iar anul acesta au urmat liceul în formatul vechi, fără nicio noutate, absolut niciuna! Și vor continua anul următor la fel. Nici bacalaureatul nu se va schimba pentru ei. Și nici pentru cei care vor începe în toamna lui 2022 liceul. Vi se pare normal?!

      Sistemul de învățământ are nevoie de stabilitate și răspuns rapid din partea celor care îl conduc, dar nu în sensul distrugerii urmelor de organizare care au mai rămas, ci în sensul reformei reale, planificate, programate pentru mai mult de o generație, și având ca scop obținerea unui ideal educațional (încă nedefinit), susținut inclusiv material (prin școli noi sau măcar renovate, bine dotate, în primul rând).

      Nu e nevoie de bulversarea unor generații care și așa au avut de suferit enorm din cauza pandemiei. Noi n-am avut bani pentru măști pentru fiecare elev și profesor, dar vom preda modular de la toamnă iar evaluarea ”sumativă” de câte ori vrea ministrul o să fie foarte bună și obiectivă pentru că așa simte dânsul. Mă îndoiesc că are vreo minimă înțelegere legată de conducerea unui sistem de atât de complex, până acum n-a dat dovadă de nicio calitate necesară în acest sens.

  4. Dl Ministruuuuuuuu !!!!! Programe și manuale noi !!!!! Am 37 ani vechime la catedra . La franceza , manualele , la liceu , sunt din 2004/2005 !!!! Actualizez la fiecare lectie datele ! Pana și manualele de când eram eu eleva erau mai bune ! Nici nu mai lucrez textele din carte , caut eu altele , mai actuale și potrivite competentei de comunicare ! Treziți va , altele sunt necesitătile sistemului de invatamant , nu structura anului școlar ! Sunteți un ministru de forma , fără conținut adecvat !!!!

  5. Acest ins este păstrat in scaunul de ministru pt a distruge ce a mai rămas din sistemul de educație românesc.

    Lansează o modificare din temelii a formei, nu a fondului, fără detalii esențiale.
    Nu oferă răspunsuri la întrebări simple…
    1. Cnf O.M. aflate in vigoare mediile la module se încheie fără rotunjire cu cel putin 2 note.
    5 module înseamnă 10 note pe an.
    De asemenea cataloagele trebuie schimbate. Cel electronic (de 40 mil. Euro e doar un vis)
    2. Manualele existente sunt structurate pentru semestre nu pe module.
    3. Curriculumul pt liceu, planurile cadru, manualele au termen de modificare septembrie 2023 dar modulele încep din septembrie 2022.
    – manualele pt gimnaziu abia realizate vor trebui modificate.
    4. Săptămâna verde este o nebuloasa. Finanțare pt activități extrașcolare nu există cum nu au existat nici pt. școala altfel.
    Pare mai degrabă o încurajare a ,,muncii patriotice agricole” comunist anterior anilor 90.
    (Plantăm copaci, tăiem buruieni, etc)
    5. Tablele inteligente( niște tablete cu diagonală mare în fapt) sunt inutile fără conexiune de banda largă la internet.
    Ministrul nu a raportat nici până azi cate din cele 17.000 de scoli nu au acces la internet funcțional.
    6. Tema importantă a adaptării mobilierului scolar si a infrastructurii la secolul 21 in cele peste 170.000 de săli de clasă a dispărut din discurs.
    7.Laboratoarele de informatică cu computere uzate fizic si moral sunt trecute la anexe.
    Ministerul nu are un recensământ al dispozitivelor existente. ( Școlile de renume primesc și mai multe computere de ultimă generație, celelalte nimic)
    8. Laboratoarele STEM promise au ajuns la diverse
    ( Nu există criterii clare, ghid, buget, calendar, achiziții eligibile)
    Din nou școlile de renume vor primi totul iar restul se vor uita cum Ministerul se laudă că a înzestrat școlile.

    9. Școlile verzi din punct de vedere energetic sunt doar un vis. ( Niciun ghid, criterii de eligibilitate, calendar, sume, tehnologii propuse)
    Din nou ministerul nu are niciun raport public despre cate din cele 17000 de scoli sunt macar reabilitate termic.

    De de nu primim răspuns?
    Pt ca ministrul face turul televiziunilor unde primește întrebări prietenoase sau pur si simplu răspunde mecanic, robotic cu aceleași texte fără legătură cu subiectul sau pur si simplu refuză sa răspundă.

    Acest ins nu intelege ca fiecare deciziei afectează milioane de oameni ( elevi, părinți, profesori)

  6. Înțeleg de la dl Câmpeanu că treaba merge așa: cei din minister ne comunică o bucată din ce lucrează, apoi așteptăm toți să vedem ce spun experții în științele educației. Nu ar fi mai bine să îi întrebe mai întâi pe experți, să lucreze împreună până când obțin ceva coerent și apoi să ne arate și nouă? În momentul ăsta au anunțat o reformă majoră despre care, însă, nu par să știe nimic clar. Și asta mă face să cred că iar vom funcționa “văzând și făcând”, iar experții în științele educației vor avea același rol pe care îl au și acum: să ne arate ce prost merg lucrurile din cauza profesorilor care nu își fac bine treaba.

  7. Pana acum profesorii aveau nevoie de dovezi pentru note (lucrarea in sine a copilului pe care o poate vedea si parintele ca sa stie pentru ce a primit notarea). Cum sa spui ca evaluarea profesorilor oricum nu conteaza? Notele conteaza atunci cand depui dosarul la facultate. Promovam schimbare din rau in mai rau! Adaugam, dar cu adevarat nu scoatem nimic din process! Daca se lasa totul pe seama inspectoratelor, cum mai poti spune ca ai un nivel unitar pentru sistemul de invatamant?

  8. Păi facem evaluare doar de formă și contează doar cea finală standardizată?
    Sunt elevi pe care mama natură nu i-a înzestrat.Ce faci cu ei, îi lași repetenți la grămadă? Frica de teze ar putea să fie chiar mai rea cu cele 2 evaluări standardizate la toate materiile.
    Dacă se organizează anul scolar pe module, fiecare modul trebuie absolvit de elev cu cel putin o notă pusă la o evaluare sumativa a acelui modul.Altfel e ilogică. Apoi, materia nu este organizat a pe module, programele scolare ar trebui modificate din nou la gimnaziu, în aceste condiții.Totul e in ceata si se vrea în pripă.Sunt foarte multe școli care nu au atatea calculatoare, ca sa sustina elevii examenele, căci asta devin, pe ele.Se fac experimente în speranța că un ministru abramburit are impresia ca va rămâne în istorie.La scurt timp după ce va pleca din minister, nimeni nu-i va mai pomeni numele.Daca din motive de logistica nu se vor putea da examene online, tot din motive de logistica, va fi imposibil să se scanez zeci de mii, sute de mii de pagini pt.a fi evaluate online la toate clasele, la toate materiile de studiu, de catre alți profesori.Scolile nu au resursele necesare (scanere performanțe, coli și toner cu duiumul, ca sa nu mai vb.ca acele calculatoare pe care le au sunt vechi).
    Multa vorbărie fără rost, care nu cadreaza deloc cu realitățile din scoala romaneasca.Si apoi, care este avantajul masurabil al unei asemenea modificari?Sau facem modificari de dragul modificării, dar nu acolo unde trebuie?

  9. salut. scuze ca sunt magar si comentez! predau la liceu(filosofie si logica si etc). am copii care nu stiu sa citeasca sau sa scrie, dupa 8-9 ani de scoala. am copii care au aviz medical de CES( nu stiu ce inseamna). directorul/directoarea imi face scandal cand las 65% dintr o clasa de a noua repetenti. si ma… roaga sa gasesc solutii! am copii cu ces(nu stiu ce inseamna) carora nu trebuie sa le pun absente. si mi se sugereaza sa …..i trec. am elevi pe care nu i -am vazut niciodata si mi se sugereaza sa le pun note. am elevi normali, prezenti la clasa -care nu stiu ce materie predau dar stiu ca exista elevi cu ces carora le dau 5. si se revolta de ce ei iau 5! eu ce sa fac?cum dau note? cum pun absente( la cei cu ces scrie : va rog nu puneti absente sau a nascut, va rog nu puneti absente!) eu in ce sistem CLAR profesez?

    1. Daca va incalzeste cu ceva este acelasi sistem in care profesam toti in preuniversitar: pomana, amenintarea profesorului, pomana, ah, ma repet, ma scuzati. Amenintari, constrangeri, amenintari, pomeni. Nu mai comtinui. Asa o tin de 20 de ani de cand predau. Trec toti prostii si retardatii pentru ca NI SE CERE.

  10. Arata bine ! Asteptam standardele mimimale de evaluare, sau standardele de performanta pe discipline ! Le avem ? Cine le face ? Suntem o echipa , dar asteptam sa fim consultati si noi profesorii ! Va rugam , nu veniti cu tema gata facuta, dezbatem public…. nu asa.. sa fim consultati PANA LA DEZBATEREA PUBLICA OFICIALA !
    In al doilea rand, cand si cine formeaza FORMATORII ? Este un efort urias !

    1. Ha, ha, ha!!! Daca predictivul si sumativul vor fi la nivel national,cu subiect unic si profesor din afara, mult succes, aduceti si evaluatori din afara si la corijari. Cautati-i si prin alte tari, caci veti avea nevoie de muuuuulti. Din ca”cat nu faci bici si nici eu nu pot face eminenti din prosti facuti la betie. Mai lucram si cu materialul clientului.

  11. >>are libertatea să-și organizeze predarea și evaluarea
    Asta facea si pana acum. Pentru dl. Prof. Dr. Campeanu o fi vreo noutate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Scrisoare deschisă către președintele Iohannis, trimisă de profesorii Colegiului German Goethe din București: Legislația nu protejează școala, profesorii au tot mai puține drepturi. Decența cadrului didactic este adesea confundată cu acceptarea abuzului / Elementul-cheie al educației este autoritatea educatorului

Profesorii Colegiului German Goethe din București îi cer susținerea președintelui Klaus Iohannis, printr-o scrisoare deschisă în care îi transmit că „legislația în vigoare nu protejează școala” în fața acelei tipologii…
Vezi articolul

Toate testele de la clasă, evaluările și examenele naționale, inclusiv cel suplimentar de admitere la liceu, ar urma să fie standardizate și susținute în format digital, din toamna anului 2027 – legea educației pentru învățământul preuniversitar

Toate evaluările și examenele naționale vor fi standardizate integral și susținute în format digital în toată țara începând cu anul școlar 2027-2028, potrivit noii legi a Învățământului Preuniversitar. Pe 9…
Vezi articolul