Profesorii vor trebui să își autoevalueze competențele digitale și să dezvolte cursuri opționale în domeniul tehnologiei, pentru curriculumul la decizia elevilor din oferta școlii (CDEOȘ) – proiect

Foto: © Lovelyday12 | Dreamstime.com

Profesorii vor trebui să se evalueze la competențe digitale și să propună cursuri opționale care să dezvolte aceste competențe pentru elevi, care să fie parte din curriculumul la decizia elevilor din oferta școlii – CDEOȘ -, prevede proiectul de cadru de competențe digitale pentru elevi, care ar urma să se aplice de pe 1 septembrie.

Cele două responsabilități sunt trecute la finalul documentului – care poate fi descărcat mai jos din articol – la „indicatori și criterii pentru monitorizarea implementării Cadrului de competențe digitale pentru elevi”.

Iată care sunt sarcinile pentru profesori pentru aplicarea cadrului de competențe digitale pentru elevi din anul școlar 2024-2025:

Și directorii de școli au trei responsabilități de îndeplinit:

Conform aceluiași document, autorii de manuale și auxiliare școlare trebuie să construiască „sarcini de învățare (exerciții, teme de reflecție) într-un cadru orientativ” și să dezvolte „conținut specific (teorie, exemple și aplicații practice), folosind suport/referință/cadru normativ”.

Părinții nu sunt exceptați de la responsabilități: trebuie să își dezvolte competențele digitale de bază pentru accesarea catalogului electronic, a ședințelor online etc..

Decidenții și personalul de cercetare au în vedere:

Iar inspectorii, experții ARACIP, metodișitii din Casele Corpului Didactic (CCD) și directorii de CCD trebuie să monitorizeze rezultatele învățării în domeniul digital și să monitorizeze aplicarea la clasă/în școală a competențelor dobândite de cadrele didactice/ cadrele didactice cu funcții de conducere, îndrumare și control/ auxiliare/ nedidactice prin participarea la cursurile de formare organizate prin C.C.D.

În document sunt menționați și formatorii din CCD:

Amintim că proiectul mai prevede ca elevii de liceu să știe, printre altele, să creeze conținut digital, să folosească inteligența artificială responsabili și să ia atitudine în caz de hărțuire online.

Elevii de gimnaziu trebuie să știe să caute informații pe Internet în funcție de nevoi și să poată programa un sistem simplu ca să rezolve o problemă, conform aceluiași proiect, iar copiii de clasele primare – să știe să salveze poze, informații, adrese web pe dispozitive portabile, cu sprijinul adultului, se mai arată în cadrul de competențe digitale.

DOCUMENT DESCARCĂ Proiectul de cadru al competențelor digitale 2024-2025:

Lansarea în consultarea publică a cadrului a fost anunțată marți, 13 august, de ministerul Educației, care transmite că propunerile pentru proiectul de cadru pot fi trimise în următoarele 10 zile calendaristice la adresa consultare.pnrr@edu.gov.ro.

Foto: © Lovelyday12 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version