Profesorii vor pune cel puțin 4 note pe an școlar la o disciplină, prevede noul regulament al școlilor – ROFUIP 2024. Documentul păstrează „norma” anuală de note: cu trei mai mult decât numărul orelor alocate pe săptămână, la o materie

4.280 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos / George Călin
ROFUIP 2024 – numărul de note per an școlar pentru elevi. Profesorii vor pune cel puțin 4 note pe an școlar la o disciplină, prevede noul regulament de organizare și funcționare al unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP). Documentul din Monitorul Oficial intră în vigoare pe 1 septembrie când începe oficial anul școlar 2024-2025.
  • Prevederea este una nouă față de ROFUIP 2022, modificat după introducerea modulelor în loc de semestre în septembrie 2022 și în vigoare în prezent.

ROFUIP 2024 aprobat prin ordin de ministru pe 6 august și publicat în Monitorul Oficial (MO) pe 12 august menționează și că pentru disciplinele cu mai puțin de o oră pe săptămână este nevoie de cel puțin două note până la încheierea cursurilor.

Iată ce scrie în ROFUIP 2024:

Articolul 107 – (4) Numărul de calificative/note acordate anual fiecărui elev, la fiecare disciplină de studiu, este stabilit de cadrul didactic, în funcție de numărul unităților de învățare și de numărul săptămânal de ore prevăzut în planul-cadru.

La fiecare disciplină numărul de calificative/note acordate anual este, de regulă, cu cel puțin trei mai mare decât numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ, dar nu mai mic de patru note pe an școlar pentru fiecare disciplină. În cazul disciplinelor de studiu cu mai puțin de o oră/săptămână, numărul minim de note acordate pentru un an școlar este de două”.

Iată ce prevedea ROFUIP 2022:

Articolul 107 – (4) Numărul de calificative/note acordate anual fiecărui elev, la fiecare disciplină de studiu, este stabilit de cadrul didactic, în funcție de numărul unităților de învățare și de numărul săptămânal de ore prevăzut în planul-cadru. La fiecare disciplină numărul de calificative/note acordate anual este cu cel puțin trei mai mare decât numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ”.

Anul școlar 2024 – 2025 este structurat astfel (calendar pe fiecare județ):

Intervale de cursuri:

  • de luni, 9 septembrie 2024, până vineri, 25 octombrie 2024;
  • de luni, 4 noiembrie 2024, până vineri, 20 decembrie 2024;
  • de miercuri, 8 ianuarie 2025, până vineri, 7 februarie 2025, respectiv vineri, 14 februarie 2025, sau vineri, 21 februarie 2025, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în urma consultărilor cu beneficiarii primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităților de învățământ;
  • de luni, 17 februarie 2025, respectiv luni, 24 februarie 2025, sau luni, 3 martie 2025, la decizia inspectoratelor școlare județene/ al municipiului București, după caz, până joi, 17 aprilie 2025;
  • de luni, 28 aprilie 2025, până vineri, 20 iunie 2025;

Intervale de vacanță:

  • de sâmbătă, 26 octombrie 2024, până duminică, 3 noiembrie 2024;
  • de sâmbătă, 21 decembrie 2024, până marți, 7 ianuarie 2025;
  • o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 10 februarie— 2 martie 2025;
  • de vineri, 18 aprilie 2025, până duminică, 27 aprilie 2025;
  • de sâmbătă, 21 iunie 2025, până duminică, 7 septembrie 2025.

Amintim că noul regulament de organizare și funcționare al unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP) a fost publicat în Monitorul Oficial. Regulile se aplică din anul școlar 2024-2025, care începe pentru profesori pentru 1 septembrie și pentru elevi – pe 9 septembrie.

Printre noutățile din ROFUIP 2024, aprobat prin OME 5.726/2024, se numără introducerea unei note la purtare în fiecare modul, prevederile despre concursul separat de admitere în clasa a IX-a, câte un profesor responsabil cu proiectele europene în fiecare școală, cursuri de educație parentală și cursuri online sau hibrid pentru elevi în situații excepționale.

  • Documentul poate fi descărcat mai jos din articol.

Tot pe 12 august a fost publicat în Monitorul Oficial și Statutul Elevului 2024 – descarcă. Sala de detenție, fără telefoane mobile în timpul orelor și sancțiunile care pot fi aplicate elevilor din anul școlar 2024-2025, printre noutăți.

Iată câteva din noutățile din regulamentul de funcționare al școlilor – ROFUIP 2024:

  • Elevii vor primi la sfârșitul fiecărui modul o notă la purtare, în anul școlar 2024-2025, prin care se evaluează comportamentul elevului și respectarea regulamentului școlii (articolul 107).
  • Directorii școlilor și liceelor în care se derulează mai mult de 3 programe ale UE în domeniul educației vor putea desemna un profesor coordonator pentru proiecte.
  • Cursurile cu prezență fizică pot fi suspendate în situații excepționale (articolul 9). În aceste situații, activitatea se poate desfășura în format online sau hibrid.
  • Școlile au obligația de a publica pe site-urile lor autorizația de securitate la incendiu, precum și autorizația sanitară de funcționare. Dacă nu au aceste autorizații, școlile vor informa în acest sens.
  • Secretariatul școlii va fi obligat să aibă program pentru părințidouă zile pe săptămână cel puțin, dimineața și seara: „în intervalul orar 8-9, respectiv 16-18” (articolul 75)
  • La finalizarea gimnaziului și a liceului, profesorul consilier școlar și dirigintele vor emite recomandări de încadrare într-o formă de învățământ de nivel superior, având caracter de orientare școlară (articolul 106).
  • Profesorii care predau în mai multe școli vor face serviciul pe școală într-o singură unitate de învățământ, la alegere (articolul 47)
  • Prevederile despre concursul de admitere la liceu (articolul 148): liceele pot organiza concurs de admitere în clasa a IX-a, pentru anumite specializări sau pentru toate specializările, pentru maximum 50% din numărul de locuri
  • Ședințele consiliului de administrație/ale consiliului profesoral se vor putea desfășura în format hibrid sau online, fără condiționare de existența unor situații excepționale.
  • Documentele manageriale și alte documente elaborate de comisiile constituite la nivelul unității de învățământ pot fi stocate în format digital.
  • Școlile vor primi consultanță juridică obligatorie, dacă directorul solicită, de la consilierii juridici ai inspectoratelor școlare (articolul 17)
  • În școli vor fi organizate cursuri de educație parentală pentru părinți (articolul 152)

DOCUMENT DESCARCĂ ROFUIP 2024:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Cum să găsească un profesor timp pentru a ajuta la starea de bine a elevilor: Nu este nevoie să fiți terapeut. Puteți porni de la povestea “Romeo și Julieta” pentru a-i învăța autocompasiunea, spune Ryder Delaloye, director asociat pentru învățare socială, emoțională și etică la Universitatea Emory din SUA

“Trebuie să folosim programa școlară ca bază pentru predarea unor abilități ce țin de învățarea socio-emoțională și etică”, spune Ryder Delaloye, Director Asociat pentru SEE Learning (învățare socio-emoțională și etică),…
Vezi articolul