Profesorii vor începe cursuri de formare pentru predarea online după încheierea anului școlar, anunță ministrul Educației

60.128 de vizualizări
Cursuri de formare pentru profesori sunt pregătite de ministerul Educației pentru perioada de după încheierea anului școlar pentru elevi, potrivit anunțului făcut la Digi 24 de ministrul Educației, Monica Anisie. Aceasta a anunțat că pe lângă dotarea cu tablete și laptopuri a tuturor elevilor care nu au dispozitive pentru învățarea online, profesorii vor avea cursuri de pregătire „pentru pentru a putea lucra mai ușor cu elevii”.

Ministrul Educației a mai anunțat că a cerut celor din minister un inventar cu toate programele derulate de Ministerul Educației până acum, care au avut componentă de modernizarea învățământului și de formare a profesorilor, pentru a știi câți au participat la aceste cursuri, pe ce s-au cheltuit aceste fonduri și cu ce rezultate.

Redăm declarația ministrului:

Moderator: Aveți timp în aceste luni (n.r până în septembrie 2020) se gândiți un plan, o strategie, pentru ca elevii să se poată întoarce la școală și cei mici la grădiniță?

Monica Anisie: Bineînțeles că în cadrul Ministerului Educației sunt diverse momente în care cu toții ne gândim cum ar trebui să facem lucrurile să funcționeze mai bine. De aceea săptămâna viitoare vom veni cu un plan de măsuri, un plan care să vizeze pe deoparte intervenție asupra elevilor și o intervenție asupra formării profesorilor. Trebuie să fim pregătiți ca în toamnă să desfășurăm un învățământ online în așa fel încât să nu ne aflăm în situația în care suntem astăzi.

Moderator: Adică să îi învățăm pe profesori cum să-i învețe pe copii în mediul online?

Monica Anisie: Trebuie să ne gândim și la acest lucru. Trebuie mai întâi de toate să răspundem de fapt și la niște întrebări: ce s-a făcut până acum, de ce suntem aici. Spun asta pentru că toată lumea în acest moment critică.

Dar haideți să privim lucrurile în ansamblu: nu mi-a plăcut niciodată, dar niciodată să dau vina pe greaua moștenire. Dar ce s-a întâmplat în toți acești ani? Au fost multe proiecte în cadrul Ministerului Educației care au vizat pe deoparte vitalizarea învățământului romanesc, iar pe de altă parte formarea profesorilor. Și acestea nu au fost duse la bun sfârșit.

Tocmai de aceea am cerut colegilor din minister să centralizeze toate proiectele care au fost derulate de-a lungul timpului sau care au fost numai anunțate pentru a vedea exact situația reală astfel încât să știm de unde pornim. Unde ne aflăm, cred că toată lumea vede foarte clar.

Moderator: Unde ne aflăm?

Ne aflăm într-o situație dificilă cu care nu ne-am mai confruntat până acum și trebuie să ne adaptăm din mers și să realizăm lucruri ca pe viitor să nu se mai întâmple ceea ce este. Deci important este cum procedăm pe viitor.

Obiectivele Ministerul Educației sunt să asigure tabletele, laptopuri până în toamnă pentru elevi, pentru toți elevii care nu dețin la acest moment un dispozitiv. Deci pe deoparte să asigurăm pentru elevi iar pe de altă parte să pregătim cadrele didactice pentru a putea lucra mai ușor cu elevii (…) Vom avea cursuri de formare în perioada de după încheierea anului școlar. ”

Citiți și:

FOTO: edu.ro


18 comments
  1. Sa va fie rusine. Lectii on line. care lectii??? ptr.parinti. Se trimite un model fisa de bac si asteapta rezolvarea, de explicat, trebuie sa explice parintele, fisa vine inapoi taiata, cu semne de intrebare, etc. Si predare…. , recapitulare …. Dar, salariile si le i au intregi. Bataie de joc…..

    1. Dacă nu va primi fișa, testul, cum să încerce să învețe ceva? Dacă nu învață, măcar să caute acasă răspunsurile în caiet/manual… De scris, cine să le scrie? Și cui să le fie rușine? Celor care le spun ce să învețe, cum să învețe, de unde să învețe și când să învețe?

  2. Nu știu până la ora aceasta care este situația concursului de titularizare… Am urmărit mai multe saituri și am găsit tot felul de idei, propuneri, variante, articole… Se pot depune dosare între 11-15 mai în condițiile stării de urgență? Cum? Se mai desfășoară concursul în 15 Iulie?

    De ce nu se renunță la acest concurs? Să țină seama de media de absolvire a facultății. Pentru că se pare că sunt posturi și vor să angajeze profesori. Iar după părerea mea pensionarii nu participă la niciun concurs… glisează.

  3. Multe dintre masurile luate nu mi se par cele mai bune, asa cum mi se pare și atitudinea profesorilor, total neadecvata. 1.Profesorii sunt monitorizați și sunt plătiți în funcție de nr de ore – nu înțeleg cum faceți asta, de ex. pe google clasroom. Acolo profesorii postează fie o cerință, fie dau copy paste de pe internet la un test. Nimeni nu explica nimic, copiii trebuie sa muncească singuri fără minim de ajutor, iar bugetarii sunt plătiți. La cel mai bun liceu de informatica din București profesori nu se deranjează nici măcar cu acest copy paste. La școala 97, din București la cls. Viii-a avem doar testele de antrenament postate. Cum vor fi pontati acești profesori.? Învățământul e gratuit însă copiii au parte doar de orele plătite. 2. Profesorii primesc 2 salarii în plus pt dotare tehnica. De ce cu acei bani nu se cumpără câte un laptop și eventual o mini camera video care sa fie în inventarul scolii? Profesorii vin la școală și predau într-o clasa goala sau cu un minim de elevi care nu au echipamente minime. Scriu pe tabla, acorda explicații verbale, își desfășoară ora ca în trecut, dar sunt ascultați și văzuți de copiii de acasă care pot interacționa cu ei. 3. Profesorii vor fi instruiți pe per vacantei. Pentru ce investim bani în cursuri? Ca sa deschidă pc-ul și sa încarce materiale pe google classroom, platforma zoom, Skipe sau Watupp? Dar elevii de ce nu au nevoie de instruire? Sunt mai isteți decât ei? De ce nu vine o lista cu instrucțiuni de la minister și o pers isteață, un profesor de informatica intern al scolii, sa le explice unde e enter și on of? 4 profesorii cer spor de calculator Le-a explicat cineva ca orele s-au înjumătățit și ca ar trebui sa câștige mai puțin pt ca nu mai lucrează la fel? Ca nu ar mai trebui sa ia sporul de stres ca acum nu mai tipa nimeni la ore? S-au gândit oare ca neavând spatii în scoli va trebui sa se predea on line multă vreme de acum încolo și ca nu mai sunt necesari toți? S-au gândit ei ca un profesor va putea preda la un nr nelimitat de copii și tot asa un nr nelimitat de copii pot fi notați prin aplicații informatice de tip grila? S-au gândit oare ca toți cei care refuza progresul și considera ca sunt în vacanta plătită vor putea rămâne fără slujbe?

    1. 1. Un minim de ajutor pentru copii, la lecții, ar putea veni chiar din partea părinților, nu credeți? Ce să fac, să las copilul să se chinuie pe motiv că de-aia sunt plătiti profesorii? Il ajut, e de datoria mea de părinte, că am făcut și eu o școală. Și înainte, în școala normală, îl ajutam. E perfect normal, e copilul meu! Lucrăm împreună testul postat, de exemplu… Sunt 15 teste de antrenament postate pentru Evaluarea Națională, le-au făcut pe toate cei care nu sunt mulțumiți „doar” cu atât?
      2. Deja profesorii predau online, de la ei de acasă. De ce să se mai ducă într-o clasă goală?
      3. Cursurile acelea nu s-au făcut încă, nu ne putem antepronunța…
      4. Nu se pot da teste grilă la toate materiile.

    2. Este adevărat. Profesorii se ocupa doar de 2,3 copii. Cei mai puțin inteligenți nu sunt băgați în seama, nici nu își dau silința sa ii învețe ceva. Și dacă încercăm sa le arătăm acasă ni se spune ca trebuie sa învețe singuri. Am observat cum se fac orele pe online. Dezamăgire maximaaaaa. Nu vom ajunge nicăieri asa, doar vom pierde timpul ca să își ia profesorii salariul întreg pt 30 min în care nici măcar nu apuca ca ii învețe ceva pe copii.

      1. andreea parinte de ce acuzi profesorii ca se ocupa doar de 2 3 copii , in alea 30 de minute profesorul le poate da teme elevilor dupa care ei le trimit rezolvate si profesorul le corecteaza daca le da teme timpul pierdut pentru verificarea temelor si pentru indrumarea rezolvarii corecte a acestor teme nu se pune ?

    3. Nu uitați, dle. părinte, că și noi suntem părinți ka rândul nostru. Dacă am generaliza și noi, profesorii, că toți părinții sunt limitați în gândire ca dvs., Ar ieși rău.

    4. As vrea sa fii profesor acum, sa lucrezi in ,,orb”, sa nu fi avut salar, ci numai un ,,ajutor”, asa au profii.Nu ei trebuie sa cumpere calculatoare, etc, ci guvernul:,sa fie scoala dotata cu tot si noi doar sa lucram, nu toata ziua configuram zoom,etc, apoi citim teme pana noaptea;facem lectii, as vrea sa va vad!Unde sunt fondurile ministerului cu care trebuia sa se gandeasca sa investeasca in scoli, pana acum?Toti mergeau in tari straine si spuneau ce bine e acolo si atat.Dvstra cu ce ati contribuit pana acum, cu vreo idee, ceva?!

  4. Madalin-Corneliu spui ca ai muncit prea mult,ganditi va voi cadrele didactice ca norma de 16-18 ore pe saptamana este doar la clasa,dar voi trebuie sa munciti ptr.a pregati orele de curs pana la 40 ore pe saptamana,asa cum sunteti fals trecuti in statistici.Voi niciodata nu ati muncit atat si calitatea voastra este sa nu munciti,sa nu raspundeti pentru ce activitati faceti cu elevii.Se vede astazi in rezultatele elevilor vostri.

  5. La copii nu se gîndesc ce impact are nedeschiderea școlii si predarea online .Si mai pun această problemă și pentru la toamnă in loc sa asigure condiții pentru desfășurarea cursurilor in școlii ei arunca praf in ochi cu tablete ,oare specialiști în domeniu nu au un cuvînt de spus ce mult ii afecteaza pe copii predarea online. Pînă acum erau tot pe postul de televiziune si spuneau sa nu petreacă timp pe telefon si acum accepta predarea online. Dar cel mai probabil nu-i intereseaza copii sunt alte interese.

    1. Cu peste 30 de elevi in clasă, cu școli în care se învață deja în 2 schimburi, cu număr insuficient de grupuri sanitare, fără medic școlar, cu o asistentă medicală la 1700 de copii, cu un număr din ce în ce mai mare de copii care spun din ce în ce mai des și mai vehement ”NU VREAU”sau care nu au deprinderi elementare de igienă personală (din cauză că nu i-au învățat profesorii, desigur) cum se pot redeschide școlile ? Credeți că noi nu ne-am săturat de orele online ? Săptămâna asta, la o clasă a 3-a, pentru o lecție interactivă pe Zoom am muncit 3 ore înainte. Și după oră : pe Adservio primesc imaginea cu ce a lucrat copilul. Deschid cu Paint, corectez, deschid și un Word în care îi explic ce a greșit, trimit înapoi la copil imaginea cu tema corectată, documentul Word cu explicațiile și un mesaj de încurajare. Și așa pentru fiecare. Cine are timp să contabilizeze orele ? Nu de cursuri TIC am nevoie. Am făcut 2. Știu ”unde e enter și on of”. Nici de dispozitive plătite de minister. Mi-am cumpărat singură cum singură mi-am plătit până acum toate consumabilele (hârtie, tonner și altele). Am nevoie de o platformă unică la nivel de țară, făcută special pentru lecții online. Ceea ce folosim sunt ”găselnițe” consumatoare de timp și lipsite de eficiență (Zoom este pentru ședințe și noroc că se poate descărca gratis, Adservio este un catalog cu posibilitate de a trimite mesaje, Google classroom e gratis și nu prea pentru că nu se pot crea conturi pentru o școală întreagă). Restul, sunt opiniile cu care m-am obișnuit în 20 de ani de când fac meseria asta. Am înțeles demult că profesorii trebuie să rezolve toate problemele pe care le au copiii din această țară și pe care societatea (decidenți, părinți, comunitate, massmedia) le acuză dar de fapt le generează și este incapabilă sau dezinteresată să le rezolve. Aș mai spune multe dar nu ascultă nimeni și nu-mi permit luxul de a pierde timpul. Am de pregătit lecții pentru mâine.

  6. Doamna ministru ar trebui sa inventarieze și cursurile din oferta diferitelor CCD-uri din tara. Unele au fost chiar pe tematica folosirii instrumentelor online, dar au fost puțin solicitate deoarece nu aduceau faimoasele puncte necesare dosarelor grase și groase sau doar pentru obținerea celor 90 de puncte de perfecționare obligatorii. Când ar fi fost nevoie că profesorii să aibă competente moderne “pe bune” se vede valoarea punctelor și diplomelor de hârtie! Când te gândești că același sistem s-a aplicat si se se aplica și pentru gradațiile de merit!

  7. Cum e posibil? In toată Europa s-au deschis școlile. De ce doar la noi există această problemă? De ce sunt ignorate recomandările OMS din data de 29.04.2020? Aceste măsuri sunt proporționale?

    1. Multe dintre masurile luate nu mi se par cele mai bune, asa cum mi se pare și atitudinea profesorilor, total neadecvata. 1.Profesorii sunt monitorizați și sunt plătiți în funcție de nr de ore – nu înțeleg cum faceți asta, de ex. pe google clasroom. Acolo profesorii postează fie o cerință, fie dau copy paste de pe internet la un test. Nimeni nu explica nimic, copiii trebuie sa muncească singuri fără minim de ajutor, iar bugetarii sunt plătiți. La cel mai bun liceu de informatica din București profesori nu se deranjează nici măcar cu acest copy paste. La școala 97, din București la cls. Viii-a avem doar testele de antrenament postate. Cum vor fi pontati acești profesori.? Învățământul e gratuit însă copiii au parte doar de orele plătite. 2. Profesorii primesc 2 salarii în plus pt dotare tehnica. De ce cu acei bani nu se cumpără câte un laptop și eventual o mini camera video care sa fie în inventarul scolii? Profesorii vin la școală și predau într-o clasa goala sau cu un minim de elevi care nu au echipamente minime. Scriu pe tabla, acorda explicații verbale, își desfășoară ora ca în trecut, dar sunt ascultați și văzuți de copiii de acasă care pot interacționa cu ei. 3. Profesorii vor fi instruiți pe per vacantei. Pentru ce investim bani în cursuri? Ca sa deschidă pc-ul și sa încarce materiale pe google classroom, platforma zoom, Skipe sau Watupp? Dar elevii de ce nu au nevoie de instruire? Sunt mai isteți decât ei? De ce nu vine o lista cu instrucțiuni de la minister și o pers isteață, un profesor de informatica intern al scolii, sa le explice unde e enter și on of? 4 profesorii cer spor de calculator Le-a explicat cineva ca orele s-au înjumătățit și ca ar trebui sa câștige mai puțin pt ca nu mai lucrează la fel? Ca nu ar mai trebui sa ia sporul de stres ca acum nu mai tipa nimeni la ore? S-au gândit oare ca neavând spatii în scoli va trebui sa se predea on line multă vreme de acum încolo și ca nu mai sunt necesari toți? S-au gândit ei ca un profesor va putea preda la un nr nelimitat de copii și tot asa un nr nelimitat de copii pot fi notați prin aplicații informatice de tip grila? S-au gândit oare ca toți cei care refuza progresul și considera ca sunt în vacanta plătită vor putea rămâne fără slujbe?

  8. Adica, dupa toata aceasta nebunie cu: trimitere fise de lucru, primire rezolvari exercitii, trimitere corectare, explicare greseli si elucidare neclaritati de-ale elevilor, intocmirea fiselor de activitate, a monitorizarii activitatii, a participarii la CP online, etc, D-na Ministru mai vrea si cursuri in vacanta? Daca e sa contorizez toata activitatea mea online, insumez mai mult de doua ori catedra propriu-zisa; sa nu mai vorbesc de afectiuni oculare si oboseala cronica.
    Acest semestru este mai aglomerat si mai comprimat decat un an scolar clasic, de unde si oboseala accentuata. Daca vreun coleg doreste in mod expres sa participe, sa fie binevenit; dar nu asa, hai cu turma, toti la curs….

    1. Domnule Corneliu, am avut fix ca si dumneavoastra aceeasi reactie dupa inca o saptamana de creieri zdruncinati de atata online.Luni am ajuns la 12 ore cu telefonul in mana.M-a sunat o eleva pentru lamuriri la ora 22:00.Si am 15 clase.Am ajuns sa-mi cumpar picaturi de ochi, avand deja doua afectiuni la ochi.Ca sa dai acel link, cum sustine stimabila, la 15 clase numai pana cauti si faci demersurile necesare intru salvare, editare, trimitere, dureaza 2 zile, apoi trebuie exercitii, lamuriri, discutii personale cu elevii, corectarea a ceea ce trimite elevul, feedback, discutii interminabile si repetate uneori pe aceeasi tema cu parinti, elevi, de foarte multe ori analfabeti functionali.Nu sunt de acord cu nicio formare cu japca dupa ani in care profesorii s-au format pe banii lor.Acum, dupa obligare, se face formare! Sa participe cine vrea.Sunt convins ca daca ma iau la ” tranta” in materie de aplicarea tehnologiei pe laptop sau telefon, o multime din cei cu multe formari nu stiu nici in jumatate cat mine.Sunt un bun autodidact.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cererea pentru adeverința de conformitate a studiilor, pentru profesorii care vor să predea în străinătate, completată cu denumirile actelor și câteva modificări de procedură – document

Metodologia privind eliberarea adeverinței de conformitate a studiilor cu prevederile Directivei 2005/36/CE, privind recunoașterea calificărilor profesionale, și a adeverinței privind certificarea competențelor pentru profesia de cadru didactic în învățământul preuniversitar,…
Vezi articolul

Material susținut de Samsung Electronics Romania

VIDEO Oră de geometrie aplicată la clasa a VI-a, cu ajutorul tablei interactive – plan de lecție inclus / Profesoara Larisa Dediu: Nu putem să-i pregătim pe copii pentru trecutul nostru, e nevoie să-i pregătim pentru viitorul lor. Dacă de la noi, profesorii, nu văd că ne adaptăm și că ne îmbunătățim zilnic, nu au exemplul de care au nevoie

„Principiul dublei reflexii” este lecția de geometrie aplicată de la unitatea de învățare „Unghiuri” pe care profesoara Larisa Dediu de la Școala Gimnazială “Alexandru Ioan Cuza“ din Bacău le-a prezentat-o…
Vezi articolul

Silvia Mușătoiu a demisionat de la conducerea Colegiului Șincai din București: Nu e un moment bun să fiu director, într-o astfel de atmosferă de conducere la toate nivelurile: inspectorat, primărie, minister. Este o lume care nu este a mea

Silvia Mușătoiu a demisionat din funcția de director al Colegiului Național “Gheorghe Șincai” din București. În locul său, inspectoratul l-a numit, la propunerea sa, pe fostul inspector de matematică Vlad…
Vezi articolul

Proiectul SuperTeach este realizat cu sprijinul Telekom Romania

Cum a început școala în Franța? Anca Emandii, asistent școală primară: S-au regândit orarele, pauzele nu sunt în același timp, fiecare clasă are pauză într-un moment diferit, nu ies toți în același timp în curtea școlii, care a fost împărțită

“S-au regândit orarele, pauzele nu sunt în același timp, fiecare clasă are pauză într-un moment diferit, nu ies toți în același timp în curtea școlii, care a fost împărțită” a…
Vezi articolul