Profesorii sunt categoria profesională cea mai îndreptățită să își ceară drepturile prin grevă, cred participanții la un sondaj IPSOS

489 de vizualizări
Foto: © Gloda | Dreamstime.com
Corpul profesoral este categoria profesională percepută cel mai mult ca fiind îndreptățită să își ceară drepturile prin grevă, potrivit participanților la un sondaj de opinie realizat de IPSOS, transmis marți redacției Edupedu.ro. Și aceasta, în condițiile în care starea sistemului de învățământ se află în topul preocupărilor, în această perioadă, potrivit aceluiași sondaj.

Aproape 3 din 5 respondenți (58%) spun că sunt de acord că personalul din învățământ este îndreptățit să-și ceară drepturile prin grevă. Este cel mai ridicat procent primit de o categorie profesională, considerabil peste personalul din sistemul medical (acord 45%) și personalul responsabil cu salubritatea/curățenia stradală (32%). Cel mai slab sprijin, din acest punct de vedere, îl primesc angajații din primării (8% acord), din ministere și administrația centrală (7% acord), respectiv parlamentarii (5% acord).

  • Studiul Ipsos a fost realizat online la nivel național, pe o platformă aparținând companiei, în perioada 26-29 mai 2023, pe un eșantion de 600 cetățeni români adulți, utilizatori de internet. Nu sunt oferite date privind reprezentativitatea studiului.
Sursa: IPSOS

Acest sprijin vine în condițiile în care trei sferturi dintre respondenți (73%) susțin modul angajaților din sistemul public de a-și cere drepturile prin grevă. 21% consideră că angajații ar trebui să găsească altă modalitate în afara grevei pentru a rezolva revendicările, precum și că această formă de protest nu ar trebui să se aplice pentru toate categoriile profesionale.

Potrivit autorilor sondajului, atenția acordată sistemului de învățământ în acest moment este similar împărtășită în cadrul populației cu vârste cuprinse între 18-49 ani, însă mai puțin relevantă pentru generația cu vărstă mai ridicată (50-65 ani). Cei mai neliniștiți cu privire la sistemul de educație sunt evident părinții, mai ales cei cu copii cu vârste cuprinse între 12-15 ani, care văd amenințată desfășurarea examenelor de evaluare.

De asemenea, frământarea este mai puternică în rândul populației cu statut social mai ridicat, cu educație superioară, respectiv nivel mediu și ridicat de venit pe gospodărie.

La întrebarea “Care dintre următoarele probleme/subiecte actuale te îngrijorează cel mai mult în această perioadă”, educația a fost a treia opțiune a respondenților, după inflație și sistemul medical/sănătatea.

Sursa: IPSOS

1 comment
  1. Topul grijilor politicienilor:
    1. Cum sa fur mai mult si mai repede – 100%
    2. De unde sa cumpar diploma de doctor – 98%
    3. Touareg sau BMW – 97%
    4. Cum sa intre loaza la un liceu de top – 95%
    5. Cum sa ma voteze fraierii si la urmatoarele alegeri – 100%

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul Doru Căstăian: Subiectele de la ştiinţe socio-umane şi ȋn special cele de logică nu reușesc să verifice atingerea de către elevi a competenţelor. Trebuie să ȋncetăm să facem lucrurile aşa / Elevul a ajuns să nu vrea să ştie şi să poată, ci doar să ia bacul şi să scape mai repede

Subiectele date la Bacalaureat, la disciplinele socio-umane, nu verifică exact ceea ce ar trebui să verifice: atingerea competențelor de către elevii care au parcurs liceul. Asta susține profesorul Doru Căstăian,…
Vezi articolul

ANALIZĂ Sabotarea Educației din programul de guvernare prin ordonanța trenuleț sau cum i-au livrat politicienii lui Daniel David un portofoliu ca o mașină fără volan, frână, faruri și cu rezervorul aproape gol

Cele mai importante măsuri prevăzute în programul de guvernare pe Educație al coaliției PSD-PNL-UDMR-minorități au fost blocate în 2025 de „ordonanța trenuleț”. Este vorba despre OUG 156/2024. În cele mai…
Vezi articolul

De ce e atât de greu pentru unii să se comporte responsabil în timpul epidemiei COVID-19? Despre lipsa de educație, efectul Dunning-Kruger și disonanța cognitivă – cercetătorul Dacian Dolean

În această perioadă numeroși specialiști din țară și din străinătate atrag atenția asupra rolului crucial pe care îl are distanțarea socială pentru minimizarea impactului de epidemie COVID-19. Cu toate acestea,…
Vezi articolul

ANALIZĂ Media pentru admiterea la liceu devine irelevantă, în București, pentru majoritatea candidaților. Elevi cu note mari vor ajunge la licee la care anii trecuți s-a intrat cu medii mici / Oficialii din Ministerul Educației au transferat problema părinților și le-au dat „un sfat”

Ierarhia mediilor generale de admitere la liceu 2022, pe baza căreia se face repartizarea computerizată a elevilor în clasa a IX-a, a fost anunțată vineri, 1 iulie. În București, numărul…
Vezi articolul

Copiii care au învățat combinat știința, matematica și citirea, pe bază de proiect, în câteva zeci de școli din SUA au înregistrat rezultate mai bune la știință și o dezvoltare socio-emoțională mai bună – studiu

Învățarea pe bază de proiect, ce combină științele cu matematica și citirea, întărește rezultatele elevilor din școala primară și dezvoltarea lor socială și emoțională, arată un nou studiu realizat în…
Vezi articolul