Profesorii și elevii americani adoptă platforma de inteligență artificială ChatGPT în număr tot mai mare, în pofida riscurilor de etică și acuratețe, pentru a-i ajuta în asimilarea materiei, planificarea lecțiilor, interactivitate mai mare – sondaj

620 de vizualizări
Foto: © Wanan Yossingkum | Dreamstime.com
Platforma de inteligență artificială ChatGPT este utilizată tot mai intens atât de elevi, cât și de profesorii din școlile americane, în pofida tentativelor unor districte școlare de a o interzice, de teama folosirii ei în scopul de a frauda procesele de educaționale, arată un sondaj citat de USA Today. Acesta încearcă să identifice și obiectivele folosirii acestei platforme de către elevi și cadre didactice deopotrivă.
  • Sondajul a fost realizat în februarie la nivel național, în SUA, pe un eșantion de 1.000 de profesori și tot atâția elevi de 12-17 ani, la solicitarea unei fundații active în domeniu dezvoltării de instrumente ce folosesc inteligența artificială în scopuri educaționale – Walton Family Foundation.

Potrivit rezultatelor prezentate de USA Today, 22% dintre elevii respondenți au spus că folosesc platforma de inteligență artificială cel puțin săptămânal, pentru a-i ajuta la învățare și în activități extrașcolare.

În același timp, mai bine de jumătate dintre profesorii participanți la sondaj au spus că au folosit ChatGPT cel puțin o dată de la lansarea acestei platforme, la sfârșitul anului trecut. Iar 40% dintre ei spun că o folosesc cel puțin o dată pe săptămână. 

  • Același sondaj arată că 63% dintre elevi și 72% dintre profesori sunt de acord că platforma de IA bazată pe conversație “este încă un exemplu că lucrurile nu mai pot continua după vechiul model, în lumea modernă”. În același timp, trei sferturi dintre profesori (73%) apreciază că acest instrument îi poate ajuta pe elevi “să învețe mai mult”. 

Potrivit altor rezultate ale aceluiași sondaj, citate de Axios.com, o treime dintre profesorii respondenți spun că folosesc platforma pentru planificarea lecțiilor, tot 30% – pentru a găsi idei creative de predare, iar 27% – să ofere informații de context pentru lecții.

Pe de altă parte, trei sferturi dintre elevii respondenți au spus că platforma i-ar putea ajuta să grăbească procesul de învățare.

USA Today oferă și câteva exemple de folosire a platformei de către profesori:

  • Pentru a scrie rapid mesaje adresate părinților
  • Pentru a elabora chestionare
  • Pentru a-i ajuta pe elevi în alegerea unor teme și abordări de dezbateri

Pe de altă parte, aceeași publicație citează alte cercetări sociologice care arată că: 

  • într-o analiză realizată pe circa 200 de profesori, cea mai marte parte au spus că nu au primit niciun fel de indicații despre folosirea ChatGPT
  • Aproape jumătate dintre profesorii participanți la aceeași analiză și-au manifestat convingerea că platforma le va îngreuna munca
  • 1 din 4 profesori participanți la același studiu a spus că a prins un elev folosind ChatGPT pentru a trișa.
  • Un alt sondaj al unei publicații online a arătat că 30% dintre studenții participanți au folosit deja ChatGPT pentru a scrie eseuri, iar dintre aceștia peste 60% l-au folosit pentru a scrie mai bine de jumătate dintre lucrări. 

Foto: © Wanan Yossingkum | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Noul Regulament de funcționare a CNATDCU, forul responsabil cu atestarea titlurilor universitare, a fost adoptat / Consiliul, devenit „comisie” cu autoritate diluată în cazul doctoratelor, proclamă „toleranță zero” față de plagiat / Numărul membrilor crește la 43

Prevederile din noua Lege a Învățământului Superior, adoptată anul trecut, ce diluează atribuțiile pe care le are în cazul doctoratelor CNATDCU, forul responsabil cu atestarea titlurilor universitare, devin aplicabile prin…
Vezi articolul

Ce le-au spus elevilor și părinților cinci profesori de Matematică și Română, după rezultatele de la simulare Evaluarea Națională 2024 / Cătălin Zaman, profesor: Rezultatele copiilor noștri sunt rezultatele noastre, fie că ne place uneori, fie că nu. Nu trebuie să le creăm iluzii

Mai mulți profesori de Limba și literatura română și Matematică au analizat rezultatele simulării Evaluării Naționale 2024 la dezbaterea organizată de MERITO, vineri, 23 februarie, imediat după publicarea de către…
Vezi articolul

Mesaj către directorii de școli, pentru înscrierea în apelul cu 200.000 de euro per proiect, deschis până pe 16 iulie: E bine ca noi, profesorii, să fim realiști și să ne punem mintea la muncă și să creăm o școală așa cum dorim noi, să încetăm să ne mai văităm că nu ne lasă sistemul – Viforel Dorobanțu, directorul școlii-pilot de la Curcani, Călărași

Îndemn la înscrierea în programul de școli-pilot făcut de unul dintre directorii care derulează un program-pilot încă din 2022, de la prima ediție. Este vorba despre Viforel Dorobanțu, directorul Școlii…
Vezi articolul