UPDATE Titularizare 2024. A început proba scrisă și durata de rezolvare a subiectelor este de 4 ore. Accesul candidaților în centrele de concurs a fost permis până la ora 8.00

12.848 de vizualizări
Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com
Proba scrisă de la Titularizare 2024, concursul de angajare în învățământ, are loc miercuri, 17 iulie 2024, potrivit calendarului oficial. Accesul candidaților în centrele de concurs a fost permis până la ora 8.00, conform procedurii Ministerului Educației nr. 29389/21.06.2024. Plicurile sigilate cu subiecte au fost desfăcute în prezența candidaților la ora 9.

Titularizarea este examenul de angajare pe o perioadă nedeterminată într-o școală. Pentru a se titulariza – deci pentru a se angaja pe o perioadă nedeterminată – profesorii trebuie să obțină minimum nota 7 atât la examenul scris, cât și la inspecția la clasă în profilul postului. Pentru a deveni suplinitor – deci pentru angajarea pe perioadă determinată – candidații trebuie să obțină minimum nota 5 atât la proba scrisă, cât și la inspecție.

  • Pentru proba scrisă, lista cu toate centrele din țară a fost publicată de Ministerul Educației luni seară, 15 iulie. Instituția transmite într-un comunicat de presă că mai multe școli au fost schimbate cu altele care au climatizare, pe fondul codului roșu de caniculă anunțat de meteorologi.

Potrivit documentului, în fiecare sală de concurs se recomandă să fie repartizați, de regulă, 15-20 de candidați/sală, care susţin concursul la cel puțin două discipline diferite. 

În toate sălile de concurs vor fi camere audio-video. Înainte de a începe proba scrisă, președintele comisiei din centrul de concurs instruiește profesorii asistenți, responsabilii de săli şi profesorii asistenți desemnați pentru utilizarea platformei de evaluare la nivelul sălilor de concurs.

Când începe proba scrisă

În procedură se arată că accesul candidaților în centrele de concurs este permis până la ora 8.00Transmiterea plicurilor sigilate cu subiecte în sălile de concurs se realizează de către preşedinte şi secretarul comisiei din centrul de concurs sau de membrii desemnați de președintele comisiei din centrul de concurs, astfel încât la ora 9:00 acestea să fie desfăcute în prezența candidaților. 

Ce obligații au candidații

Candidații au obligația de a redacta lucrarea scrisă pe foile tipizate, în chenar, cu cerneală sau pix de culoare albastrădesenele/graficele se pot realiza și cu creion negru. Este interzisă utilizarea instrumentelor de scris (stilou, pix) a căror cerneală se poate şterge.

Pe foaia tipizată, candidații completează, cu majuscule, denumirea disciplinei de concurs, copiind formularea din subiectul primit.

Cum se corectează o greșeală: Candidații care doresc să corecteze o greşeală taie fiecare rând din pasajul greşit cu o linie orizontală, iar schemele/desenele cu o linie oblică. 

Când poate fi anulată o lucrare

Art. 6 – „(5) Înscrierea numelui candidaților sau a altor nume proprii (inclusiv denumiri de unități de învăţământ) care nu au legătură cu cerințele subiectului în afara spațiului care se sigilează, precum și orice alte semne distinctive pe foile tipizate, destinate lucrărilor scrise, determină anularea lucrărilor scrise.”

În fiecare sală vor fi 3 profesori asistenți

Art. 6 – „(6) Pe parcursul desfăşurării probei scrise se asigură supravegherea fiecărei săli de către 3 profesori asistenți. Unul dintre profesorii asistenți este desemnat responsabil de sală, iar unul dintre profesorii asistenți va fi desemnat pentru scanarea lucrărilor scrise ale candidaților din sala de concurs, precum şi pentru accesarea și utilizarea platformei de evaluare în vederea efectuării următoarelor operațiuni:

a) marcarea în platformă a candidaților absenţi, retraşi, eliminați şi a candidaților cărora li se anulează lucrările scrise în centrul de concurs;

b) încărcarea în platformă a lucrărilor scrise scanate color;

c) marcarea în platformă pentru fiecare lucrare scrisă scanată a numărului de pagini şi limba în care este redactată lucrarea.” 

Ce nu pot avea candidații și profesorii asistenți asupra lor

Potrivit procedurii, candidații și profesorii asistenți nu pot avea asupra lor, în sala de examen, obiecte sau materiale din următoarele categorii: genți, poșete, ziare, reviste, cărți, caiete, mijloace electronice de calcul, telefoane mobile sau orice alte dispozitive/mijloace care intermediază/facilitează comunicarea la distanță, precum și alte obiecte/materiale a căror utilizare afectează desfăşurarea concursului în condiții de legalitate, echitate și obiectivitate.

Materialele şi/sau obiectele nepermise vor fi depuse în sala de depozitare a obiectelor personale, înainte de intrarea în sala de concurs.

Ce pot avea candidații asupra lor în sălile de concurs

Candidații pot avea dicționare pentru disciplinele latină sau greacă veche (elină) şi planurile de conturi pentru disciplina „economic, administrativ, poştă”.

Profesorii asistenți desemnați pentru scanarea lucrărilor scrise şi pentru utilizarea platformei de evaluare pot utiliza telefonul mobil doar pentru accesarea platformei de evaluare. 

Candidații care nu sunt prezenți în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susține proba scrisă

Art. 6 -„(10) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte, niciun candidat nu mai poate intra sau părăsi sala, decât dacă predă lucrarea, subiectul primit, ciornele şi semnează de predare. În cazuri excepționale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoțit obligatoriu de unul dintre profesorii asistenți până la revenirea în sala de concurs. În această situație, timpul alocat rezolvării subiectelor nu se prelungeşte.”

Profesorii asistenți nu discută între ei în timpul desfășurării probei, prevede procedura

Art. 6 – „(12) În timpul desfăşurării probei, responsabilul de sală și ceilalți profesori asistenți nu discută între ei şi nu rezolvă subiectele. Unul dintre cei trei supraveghetori se aşează în fața clasei, iar altul în spatele clasei și nu au alte preocupări decât supravegherea candidaților.

(13) Profesorii asistenți care furnizează soluții ale subiectelor de concurs, falsifică lucrări, tolerează acțiuni sau intenții de fraudă ale candidaților, părăsesc nejustificat sala de concurs sau manifestă neglijență în îndeplinirea atribuțiilor, răspund disciplinar, civil sau penal, în funcție de gravitatea faptei, cu aplicarea legislației corespunzătoare. În aceste situații, profesorii asistenți nu beneficiază de drepturile salariale aferente activităţii prestate stabilite prin ordin al ministrului educației. Prevederile prezentului alineat se aplică şi preşedintelui, secretarului, informaticianului, responsabilului cu derularea şi monitorizarea procesului de supraveghere audio-video, precum și oricărui membru al comisiei de concurs dacă furnizează soluții ale subiectelor de concurs, falsifică lucrări, tolerează acțiuni sau intenții de fraudă ale candidaților sau manifestă neglijență în îndeplinirea atribuțiilor.”

Ce se întâmplă cu cei care copiază

Art. 6 – „(14) Candidații care în timpul desfăşurării probei scrise sunt surprinși copiind, transmițând soluții cu privire la subiecte sau având asupra lor materiale nepermise, din categoria celor menționate la alin. (7) sau compatibile cu acelea, chiar dacă nu le utilizează în momentul în care sunt depistați, sunt eliminați din examen pentru tentativă de fraudă, prin decizie motivată a președintelui comisiei din centrul de concurs, situație în care profesorii asistenți care asigură supravegherea sau membrii comisiei din centrul de concurs încheie un proces-verbal. Aceeasi măsură se aplică și pentru orice altă tentativă de fraudă. Candidaților eliminați din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă li se aplică prevederile art. 73 alin. (4) din Metodologia-cadru aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 6877/2023.

La expirarea timpului, candidații predau lucrările in faza în care se află

Conform procedurii, la expirarea timpului acordat pentru redactarea lucrării scrise, candidații predau lucrările in faza în care se află. 

Lucrările scrise anulate nu se scanează si nu se încarcă în platforma, potrivit sursei citate. Lucrările scrise ale candidaților eliminați şi retrași nu se scanează și nu se încarcă în platformă. 

Despre contestațiile de la Titularizare 2024

Conform art. 5 (1), „la avizierul fiecărui centru de concurs şi pe ușa fiecărei săli de concurs se afişează şi informațiile privind depunerea/transmiterea şi înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare, astfel:

a) în data de 23 iulie 2024, contestațiile se depun, în scris, până la ora 21:00;

b) în data de 24 iulie 2024, contestațiile se depun, în scris, până la ora 12:00.

Transmiterea contestațiilor la inspectoratele școlare se poate realiza si electronic (scanat), prin poştă electronică, în data de 23 iulie 2024 și în data de 24 iulie 2024 până la ora 12:00.

(2) În contestație candidatul precizează următoarele informații: județul, numărul fișei de înscriere la concurs, numărul și denumirea centrului de concurs, numele, inițiala/inițialele prenumelui tatălui, prenumele, codul numeric personal, disciplina la care a susținut proba scrisă în cadrul concursului și nota contestată, adresa de e-mail, numărul de telefon și denumirea uneia dintre instituțiile/unitățile de învăţământ absolvite.

Contestatia la proba scrisă se depune la inspectoratul școlar, personal de către candidat sau prin împuternicit, acesta din urmă prezentând procura notarială în original.

Candidatul anexează la contestația depusă/transmisă la inspectoratul școlar și o copie a buletinului de identitate/cărții de identitate. Nu pot fi contestate lucrările scrise ale altor candidați.

Informații de context

Edupedu.ro a scris despre regulile noi în privința angajării profesorilor în școli, anunțate de Ministerul Educației. Instituția a anunțat pe 27 decembrie 2023 că, potrivit ordinului de ministru care prevede condițiile mobilitate a personalului, școlile nu mai pot stabili pe ce perioadă scot posturile la concurs.

  • Metodologia a fost aprobată cu cea mai mare întârziere din istoria recentă, de regulă aceasta fiind publicată până acum în luna noiembrie a fiecărui an. Cea mai mare schimbare este faptul că viabilitatea posturilor nu se mai stabilește la școală, așa cum s-a întâmplat în ultimul deceniu, cel puțin – detalii aici.

Profesorii sancționați cu desfacerea contractului de muncă nu mai pot preda pentru 7 ani școlari, conform metodologiei de mobilitate pentru anul școlar 2024-2025, document publicat în Monitorul Oficial.

La Titularizare 2024, profesorii suplinitori pierd postul dacă sunt eliminați din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă, potrivit metodologiei de mobilitate pentru anul școlar 2024-2025.

Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
DOCUMENT Candidații de la Titularizare 2024 au obligația de a redacta lucrarea scrisă pe foile tipizate, în chenar, cu cerneală sau pix de culoare albastră, prevede procedura oficială. Profesorii asistenți nu discută între ei în timpul desfășurării probei
Titularizare 2024. Peste 6.800 de candidați la examenul de angajare în școli sunt din promoția curentă, cei mai mulți din ultimii 14 ani / Lucrările vor fi corectate digitalizat

5 comments
  1. Niste nesimțiți cei din Inspectorate,dupa atâta alergare cu înscrierile și cu cât stres a fost cu studiul, mai greu decât în Facultate, au schimbat locația examenelor cu doar 2 zile înainte pe motiv de canicula și aer în sălile de examen.
    Va spun ca au fost niște aparate vechi care nu funcționau,si toți am transpirat exact ca în sauna!
    Ar fi trebuit sa treacă pe toți examenul pentru simplul fapt ca s-au prezentat și au rezistat cel putin 3 ore în acele condiții inumane!
    Și pentru Inspectorii nesimțiți:
    Sa dați afara din sistemul educației pe profesorii pensionari care stau pe locurile care ar trebui date tinerilor! RUSINEEEEEEE! v-ați luat mita și nu ajutați nici elevii în acest fel. Noua generație de elevi, au nevoie de noi profesori care vin cu idei și energii noi la locul de munca!

  2. Titularizarea pe viață este factorul principal care contribuie la stagnarea sistemului educațional românesc.
    Este important să se evalueze periodic performanța profesorilor titularizați pentru a se asigura că aceștia își mențin competențele și oferă o educație de calitate elevilor.
    Sistemul de titularizare ar trebui revizuit pentru a încuraja profesorii să se perfecționeze continuu și să fie mai implicați în procesul educațional.

    1. Titularizarea este efectiv ULTIMUL motiv real pentru care mai vin oamenii în sistem. Fără titularizare în sistem, nu mai vine nici naiba. De ce? Salariul e de râs, condițiile sunt jalnice, materialul clientului e deficitar, unii directori sunt stăpâni pe tarla, naveta nu e decontată – dacă devii profesor în rural (unde sunt posturile), îți asumi că n-o să ai viață proprie care să merite trăită. Dar vei avea stabilitate.

      Dacă se renunță și la asta, la revedere.

      Iar în toate celelalte profesii pentru care se dă concurs nu există ce vrei d-ta – să se dea iar și iar și iar concurs. Nicăieri. Hai să facem ceva absurd doar în învățământ, să fie și mai de r*hat decât până acum.

      Aia cu perfecționarea – dacă nu știi despre ce vorbești, de ce nu taci? În primul an de învățământ, dai definitivatul – urmează gradul II, apoi gradul I. La fiecare 5 ani ești obligat (pe banii tăi) să obții minim 90 ECTS din cursuri de formare profesională. Ce altceva mai vrei?! Concurs/examen zilnic?

      Poate vă uitați întâi ce este oferit și ce se cere unui candidat la a fi profesor, și vă mai țineți gura când vă vin idei de-astea crețe. Deja nu mai vin absolvenți de științe reale, curând veți rămâne doar cu profesori de limbi străine, sport și religie și veți fi mulțumiți că-i aveți și pe ăia.

      1. Profesorii experimentați și bine pregătiți nu se vor teme de evaluările periodice. Doar cei care nu stăpânesc suficient materia lor vor alege să plece. Implementarea unui examen o dată la 15-20 de ani ar putea contribui semnificativ la creșterea profesionalismului în învățământul românesc.

        1. Cred că nu știi să citești sau nu înțelegi ce citești…

          SUNTEM evaluați constant – definitivatul, gII și gI sunt la nivel de facultate, și se întind ani de zile după ce ai început să profesezi. Cursurile făcute (repet, pe banii noștri! în cea mai mare parte) ne obligă să ne perfecționăm continuu, și nu în ce dorim noi. Ni se cere să ne pregătim în toate minunile visate de câte-un idiot din minister – în teoria și prevenția consumului de droguri, în anti-bullying, în acordarea primului ajutor, etc, chestiuni care n-au nicio treabă cu disciplina predată. Când mergem la cursuri care se aplică disciplinei, e bătaie pe locuri, indiferent cât costă – fiecare vrea să se perfecționeze mai ales în domeniul lui. Ca să aduni cele 90 ECTS OBLIGATORII (nu așa, de bătaie de joc) din câte 10-15 ECTS câte are un curs, durează (și repet iar – costă al naibii de mult, în bani și în timp).

          Pe aia cu ”cine e pregătit n-are de ce se teme” să i-o spui lui mutu’. Existăm în România, totul e văzut tendențios – dacă ai făcut așa, de ce așa? Dacă n-ai făcut așa, de ce n-ai făcut așa? Dacă obții pentru școală proiecte gen Erasmus sau TVET sau te miri ce și pleci cu elevii într-un schimb de experiență, oricât de scurt – îți abandonezi clasa, câh! Dacă NU te implici în obținerea de proiecte – nu faci nimic pentru școală și elevi, câh!! Dacă adaptezi conținuturile la nivelul clasei și chiar al elevului (cum de altfel ar trebui), de ce ”discriminezi”?? Dacă NU adaptezi la nivelul clasei/elevului, de ce nu aplici metodele moderne și aplicate pe elev?!

          Cât despre CE se face la școală în comparație cu ce se face la facultate, sigur nu ești profesor, ai ști că diagrama Venn a celor două grupe de conținuturi are doar o foarte mică suprafață de intersecție. Nu cred că există profesor care să nu fie stăpân pe foarte puțina materie pe care o are de predat (în comparație cu ce a studiat în facultate). Doar că – vezi d-ta – NU contează cât de mult știi, ci cât de bine poți transmite cunoștințele pe care le ai. Poate veni și un medaliat Nobel să predea, dacă nu are pedagogie și cunoștințe solide de metodică, nu va avea niciun spor. Și, spre surprinderea multor neaveniți care-și dau cu părerea, experiența la catedră face deseori toată diferența. Cei care vin proaspeți în sistem vin cu teoria bine știută – și apoi dau față cu realitatea. Practica ne omoară. Denigrarea profesorilor cu mai multă experiență (eventual alungarea lor de la catedră ca să fie loc pentru ”cei tineri”) va duce în timp la pierderea oricăror standarde de performanță. Până la urmă… cât timp să le dăm unor profesori ca să se ”perimeze”? 15 ani, cum spui d-ta? Și apoi, ce? Alții la rând?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Lista actualizată a magazinelor care acceptă cardurile de carieră didactică, cu peste 20.000 de magazine, farmacii și pensiuni / 60 de firme de training sunt pe listă, încă niciun curs CCD sau de la universități

Sunt peste 20.000 de locații în țară unde cardurile cu prima didactică sau de carieră profesională pot fi folosite de profesori și de ceilalți angajați din învățământ, potrivit listei actualizate…
Vezi articolul

BREAKING Profesorii care refuză să predea online intră în comisia de disciplină și riscă desfacerea contractului de muncă, avertizează Inspectoratul Școlar București

Pentru prima dată de la debutul pandemiei, Inspectoratul Școlar București avertizează cu desfacerea contractului de muncă cadrele didactice care refuză să predea online, scrie EuropaFM.ro. Inspectorii încep controalele pentru a vedea dacă…
Vezi articolul

Învățătorii sunt invitați să-și înscrie elevii în programul Școala Siguranței, ediția aniversară: zece ani de lecții despre siguranță, 10 ani de când Tedi le este alături elevilor (P)

Anul școlar 2024-2025 va fi unul și mai interesant pentru elevii de clasa I din toată țara. Tedi a adăugat lecțiilor și activităților cunoscute un plus de dinamism și veselie.…
Vezi articolul