UPDATE Titularizare 2024. A început proba scrisă și durata de rezolvare a subiectelor este de 4 ore. Accesul candidaților în centrele de concurs a fost permis până la ora 8.00

155 de vizualizări
Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com
Proba scrisă de la Titularizare 2024, concursul de angajare în învățământ, are loc miercuri, 17 iulie 2024, potrivit calendarului oficial. Accesul candidaților în centrele de concurs a fost permis până la ora 8.00, conform procedurii Ministerului Educației nr. 29389/21.06.2024. Plicurile sigilate cu subiecte au fost desfăcute în prezența candidaților la ora 9.

Titularizarea este examenul de angajare pe o perioadă nedeterminată într-o școală. Pentru a se titulariza – deci pentru a se angaja pe o perioadă nedeterminată – profesorii trebuie să obțină minimum nota 7 atât la examenul scris, cât și la inspecția la clasă în profilul postului. Pentru a deveni suplinitor – deci pentru angajarea pe perioadă determinată – candidații trebuie să obțină minimum nota 5 atât la proba scrisă, cât și la inspecție.

  • Pentru proba scrisă, lista cu toate centrele din țară a fost publicată de Ministerul Educației luni seară, 15 iulie. Instituția transmite într-un comunicat de presă că mai multe școli au fost schimbate cu altele care au climatizare, pe fondul codului roșu de caniculă anunțat de meteorologi.

Potrivit documentului, în fiecare sală de concurs se recomandă să fie repartizați, de regulă, 15-20 de candidați/sală, care susţin concursul la cel puțin două discipline diferite. 

În toate sălile de concurs vor fi camere audio-video. Înainte de a începe proba scrisă, președintele comisiei din centrul de concurs instruiește profesorii asistenți, responsabilii de săli şi profesorii asistenți desemnați pentru utilizarea platformei de evaluare la nivelul sălilor de concurs.

Când începe proba scrisă

În procedură se arată că accesul candidaților în centrele de concurs este permis până la ora 8.00Transmiterea plicurilor sigilate cu subiecte în sălile de concurs se realizează de către preşedinte şi secretarul comisiei din centrul de concurs sau de membrii desemnați de președintele comisiei din centrul de concurs, astfel încât la ora 9:00 acestea să fie desfăcute în prezența candidaților. 

Ce obligații au candidații

Candidații au obligația de a redacta lucrarea scrisă pe foile tipizate, în chenar, cu cerneală sau pix de culoare albastrădesenele/graficele se pot realiza și cu creion negru. Este interzisă utilizarea instrumentelor de scris (stilou, pix) a căror cerneală se poate şterge.

Pe foaia tipizată, candidații completează, cu majuscule, denumirea disciplinei de concurs, copiind formularea din subiectul primit.

Cum se corectează o greșeală: Candidații care doresc să corecteze o greşeală taie fiecare rând din pasajul greşit cu o linie orizontală, iar schemele/desenele cu o linie oblică. 

Când poate fi anulată o lucrare

Art. 6 – „(5) Înscrierea numelui candidaților sau a altor nume proprii (inclusiv denumiri de unități de învăţământ) care nu au legătură cu cerințele subiectului în afara spațiului care se sigilează, precum și orice alte semne distinctive pe foile tipizate, destinate lucrărilor scrise, determină anularea lucrărilor scrise.”

În fiecare sală vor fi 3 profesori asistenți

Art. 6 – „(6) Pe parcursul desfăşurării probei scrise se asigură supravegherea fiecărei săli de către 3 profesori asistenți. Unul dintre profesorii asistenți este desemnat responsabil de sală, iar unul dintre profesorii asistenți va fi desemnat pentru scanarea lucrărilor scrise ale candidaților din sala de concurs, precum şi pentru accesarea și utilizarea platformei de evaluare în vederea efectuării următoarelor operațiuni:

a) marcarea în platformă a candidaților absenţi, retraşi, eliminați şi a candidaților cărora li se anulează lucrările scrise în centrul de concurs;

b) încărcarea în platformă a lucrărilor scrise scanate color;

c) marcarea în platformă pentru fiecare lucrare scrisă scanată a numărului de pagini şi limba în care este redactată lucrarea.” 

Ce nu pot avea candidații și profesorii asistenți asupra lor

Potrivit procedurii, candidații și profesorii asistenți nu pot avea asupra lor, în sala de examen, obiecte sau materiale din următoarele categorii: genți, poșete, ziare, reviste, cărți, caiete, mijloace electronice de calcul, telefoane mobile sau orice alte dispozitive/mijloace care intermediază/facilitează comunicarea la distanță, precum și alte obiecte/materiale a căror utilizare afectează desfăşurarea concursului în condiții de legalitate, echitate și obiectivitate.

Materialele şi/sau obiectele nepermise vor fi depuse în sala de depozitare a obiectelor personale, înainte de intrarea în sala de concurs.

Ce pot avea candidații asupra lor în sălile de concurs

Candidații pot avea dicționare pentru disciplinele latină sau greacă veche (elină) şi planurile de conturi pentru disciplina „economic, administrativ, poştă”.

Profesorii asistenți desemnați pentru scanarea lucrărilor scrise şi pentru utilizarea platformei de evaluare pot utiliza telefonul mobil doar pentru accesarea platformei de evaluare. 

Candidații care nu sunt prezenți în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susține proba scrisă

Art. 6 -„(10) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte, niciun candidat nu mai poate intra sau părăsi sala, decât dacă predă lucrarea, subiectul primit, ciornele şi semnează de predare. În cazuri excepționale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoțit obligatoriu de unul dintre profesorii asistenți până la revenirea în sala de concurs. În această situație, timpul alocat rezolvării subiectelor nu se prelungeşte.”

Profesorii asistenți nu discută între ei în timpul desfășurării probei, prevede procedura

Art. 6 – „(12) În timpul desfăşurării probei, responsabilul de sală și ceilalți profesori asistenți nu discută între ei şi nu rezolvă subiectele. Unul dintre cei trei supraveghetori se aşează în fața clasei, iar altul în spatele clasei și nu au alte preocupări decât supravegherea candidaților.

(13) Profesorii asistenți care furnizează soluții ale subiectelor de concurs, falsifică lucrări, tolerează acțiuni sau intenții de fraudă ale candidaților, părăsesc nejustificat sala de concurs sau manifestă neglijență în îndeplinirea atribuțiilor, răspund disciplinar, civil sau penal, în funcție de gravitatea faptei, cu aplicarea legislației corespunzătoare. În aceste situații, profesorii asistenți nu beneficiază de drepturile salariale aferente activităţii prestate stabilite prin ordin al ministrului educației. Prevederile prezentului alineat se aplică şi preşedintelui, secretarului, informaticianului, responsabilului cu derularea şi monitorizarea procesului de supraveghere audio-video, precum și oricărui membru al comisiei de concurs dacă furnizează soluții ale subiectelor de concurs, falsifică lucrări, tolerează acțiuni sau intenții de fraudă ale candidaților sau manifestă neglijență în îndeplinirea atribuțiilor.”

Ce se întâmplă cu cei care copiază

Art. 6 – „(14) Candidații care în timpul desfăşurării probei scrise sunt surprinși copiind, transmițând soluții cu privire la subiecte sau având asupra lor materiale nepermise, din categoria celor menționate la alin. (7) sau compatibile cu acelea, chiar dacă nu le utilizează în momentul în care sunt depistați, sunt eliminați din examen pentru tentativă de fraudă, prin decizie motivată a președintelui comisiei din centrul de concurs, situație în care profesorii asistenți care asigură supravegherea sau membrii comisiei din centrul de concurs încheie un proces-verbal. Aceeasi măsură se aplică și pentru orice altă tentativă de fraudă. Candidaților eliminați din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă li se aplică prevederile art. 73 alin. (4) din Metodologia-cadru aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 6877/2023.

La expirarea timpului, candidații predau lucrările in faza în care se află

Conform procedurii, la expirarea timpului acordat pentru redactarea lucrării scrise, candidații predau lucrările in faza în care se află. 

Lucrările scrise anulate nu se scanează si nu se încarcă în platforma, potrivit sursei citate. Lucrările scrise ale candidaților eliminați şi retrași nu se scanează și nu se încarcă în platformă. 

Despre contestațiile de la Titularizare 2024

Conform art. 5 (1), „la avizierul fiecărui centru de concurs şi pe ușa fiecărei săli de concurs se afişează şi informațiile privind depunerea/transmiterea şi înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare, astfel:

a) în data de 23 iulie 2024, contestațiile se depun, în scris, până la ora 21:00;

b) în data de 24 iulie 2024, contestațiile se depun, în scris, până la ora 12:00.

Transmiterea contestațiilor la inspectoratele școlare se poate realiza si electronic (scanat), prin poştă electronică, în data de 23 iulie 2024 și în data de 24 iulie 2024 până la ora 12:00.

(2) În contestație candidatul precizează următoarele informații: județul, numărul fișei de înscriere la concurs, numărul și denumirea centrului de concurs, numele, inițiala/inițialele prenumelui tatălui, prenumele, codul numeric personal, disciplina la care a susținut proba scrisă în cadrul concursului și nota contestată, adresa de e-mail, numărul de telefon și denumirea uneia dintre instituțiile/unitățile de învăţământ absolvite.

Contestatia la proba scrisă se depune la inspectoratul școlar, personal de către candidat sau prin împuternicit, acesta din urmă prezentând procura notarială în original.

Candidatul anexează la contestația depusă/transmisă la inspectoratul școlar și o copie a buletinului de identitate/cărții de identitate. Nu pot fi contestate lucrările scrise ale altor candidați.

Informații de context

Edupedu.ro a scris despre regulile noi în privința angajării profesorilor în școli, anunțate de Ministerul Educației. Instituția a anunțat pe 27 decembrie 2023 că, potrivit ordinului de ministru care prevede condițiile mobilitate a personalului, școlile nu mai pot stabili pe ce perioadă scot posturile la concurs.

  • Metodologia a fost aprobată cu cea mai mare întârziere din istoria recentă, de regulă aceasta fiind publicată până acum în luna noiembrie a fiecărui an. Cea mai mare schimbare este faptul că viabilitatea posturilor nu se mai stabilește la școală, așa cum s-a întâmplat în ultimul deceniu, cel puțin – detalii aici.

Profesorii sancționați cu desfacerea contractului de muncă nu mai pot preda pentru 7 ani școlari, conform metodologiei de mobilitate pentru anul școlar 2024-2025, document publicat în Monitorul Oficial.

La Titularizare 2024, profesorii suplinitori pierd postul dacă sunt eliminați din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă, potrivit metodologiei de mobilitate pentru anul școlar 2024-2025.

Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
DOCUMENT Candidații de la Titularizare 2024 au obligația de a redacta lucrarea scrisă pe foile tipizate, în chenar, cu cerneală sau pix de culoare albastră, prevede procedura oficială. Profesorii asistenți nu discută între ei în timpul desfășurării probei
Titularizare 2024. Peste 6.800 de candidați la examenul de angajare în școli sunt din promoția curentă, cei mai mulți din ultimii 14 ani / Lucrările vor fi corectate digitalizat

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Preotul care a făcut declarațiile scandaloase despre viol și femeile musulmane a demisionat din funcția de prodecan al Facultății de Teologie Ortodoxă. Surse: Răducă se va pensiona în cursul acestui an

Preotul care a făcut declarațiile scandaloase despre viol și despre femeile musulmane a demisionat în această după-amiază din funcția de prodecan al Facultății de Teologie Ortodoxă, a anunțat Universitatea din…
Vezi articolul

Franța prezintă strategia națională de alfabetizare digitală. Printre măsuri: bacalaureat profesional în securitate cibernetică din septembrie 2023, elevilor să le fie testate competențele digitale de 3 ori pe parcursul școlii

Autoritățile din educația franceză au lansat recent strategia Franței pentru alfabetizare digitală a elevilor, profesorilor și lucrătorilor din instituțiile administrative din învățământ, pentru perioada 2023-2027. Ministerul Educației de la Paris…
Vezi articolul

Platformă World Vision de consultare pentru cadrele didactice, lansată cu ajutorul unui chestionar: 96% dintre profesorii participanți la sondaj și-ar dori să fie întrebați când se iau decizii în educație

96% dintre profesorii chestionați de World Vision România într-un sondaj spun că își doresc să fie consultați prin chestionare privind decizii în domeniul educației școlare (75% în mare măsură și…
Vezi articolul

UPDATE Ligia Deca a dat exemple de creșteri salariale din calculele pe grile trimise inspectoratelor: Pentru un profesor cu studii superioare de lungă durată, grad didactic II, între 15 și 20 de ani vechime, salariul de bază crește de la 5.368 lei la 6.947 lei brut. În Ordonanța publicată în Monitorul Oficial același profesor are 5.717 lei / Diferența este dată de gradația angajatului – precizări

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a oferit exemple de creșteri salariale, la finalul şedinţei de guvern de astăzi. Astfel, „pentru un profesor cu studii superioare de lungă durată, grad didactic II,…
Vezi articolul