O serie de 85 de amendamente a fost transmisă Ministerului Educației de către reprezentanții Consiliului Național al Elevilor, precizează organizația într-un comunicat. Reprezentanții elevilor solicită distribuirea elevilor în clasă aleatoriu, pentru a evita orice segregare sau discriminare, cer sancționarea cadrelor didactice care nu folosesc portofoliul educațional, eliminarea admiterii la colegii, promovată de Minister, dar și calificative la Religie, la fel ca la Arte și Sport.
De remarcat că CNE și Federația Asociațiilor de Părinți au avut dezbateri paralele cu Ministerul Educației, cu ușile închise, fără să existe vreo implicare a acestor organizații în dezbaterea oficială, cea organizată de Minister marți, conform Legii 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică. Din partea sindicatelor a participat la dezbaterea publică vicepreședintele FSLI Cornelia Popa Stavri.
Ce propun reprezentanții Consiliului Național al Elevilor și cum motivează amendamentele:
„Pentru a asigura respectarea principiului desegregării școlare și a combaterii oricăror forme de discriminare asumat la nivelul sistemului național de învățământ, grupele/clasele/formațiunile de studiu se vor constitui prin distribuție aleatorie a elevilor, acolo unde există mai multe clase pe nivel educațional”, este unul dintre amendamentele propuse. Motivarea ar fi aceea că „în virtutea principiului desegregării școlare, considerăm important ca Ministerul Educației să-și asume constituirea claselor/formațiunilor de studiu după principiul distribuției aleatorii a elevilor, ca parte componentă a unor politici educaționale unitare și complexe care să conducă la atingerea rezultatului dorit – eliminarea inechităților”.
Reprezentanții CNE propun ca întreg capitolul despre educație incluzivă și învățământ special să fie rescris. Aceștia susțin că „În forma actuală, educația incluzivă acoperă aici doar situațiile copiilor cu dizabilități. Este necesară redactarea unei secțiuni speciale dedicate educației incluzive de calitate, pentru alte categorii de elevi (spre exemplu, cei cu vulnerabilități sociale, ale căror nevoi sunt specifice). Practic, secțiunile referitoare la educația incluzivă de calitate trebuie să arate modul în care statul ar trebui să intervină pentru reducerea inegalităților și a inechităților, fiind astfel recomandată creionarea unui sistem de raportare, urmărire și intervenție. De asemenea, modul în care educația specială este abordată nu corespunde trendurilor europene/internaționale cu privire la integrarea elevilor în învățământul de masă și cu privire la politicile educaționale pentru desegregare”.
În acest scop, CNE „consideră necesară organizarea unei întâlniri cu specialiștii din Ministerul Educației și organizații cu activitate relevantă în domeniul asigurării incluziunii (ex. UNICEF, Salvați Copiii etc.)”.
Elevii propun ca neutilizarea portofoliului educațional de către cadrele didactice să constituie abatere disciplinară și se sancționeze în conformitate cu art. 176 din prezenta lege, adică prin avertisment, diminuarea salariului de bază, cumulat, când este cazul, cu indemnizaţia de conducere, de îndrumare şi control, cu până la 15%, pe o perioadă de 1 – 6 luni, suspendarea, pe o perioadă de până la 3 ani, a dreptului de înscriere la un concurs pentru ocuparea unei funcţii didactice superioare sau pentru obţinerea gradelor didactice ori a unei funcţii de conducere, de îndrumare şi control sau chiar desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă.
Calificative și pentru Religie, la fel ca pentru Desen, Muzică și Sport: „În cazul disciplinei „Religie” aceasta ar trebui să pună accentul pe transmiterea unor valori morale și a unor principii, astfel că nu se justifică folosirea sistemului de notare prin note de la 1 la 10”.
Reprezentanții elevilor au mai solicitat și au lărgit spectrul funcțiilor politice pe care un director de școală nu ar trebui să le ocupe pe perioada exercitării mandatiului: „Directorul, directorul adjunct și directorul administrativ din unităţile de învăţământ preuniversitar nu pot ocupa, pe perioada exercitării mandatului, funcția de preşedinte, vicepreşedinte, secretar general sau membru în structurile de conducere ale partidelor politice la nivel local, judeţean sau naţional și nici funcție de conducere în structuri sindicale”, propun elevii, în proiectul actual fiind o interdicție doar pentru a ocupa funcțiile de președinte sau vicepreședinte.
Documentul integral, cu propunerile CNE:
7 comments
Cine sunt cei din Consiliului Național al Elevilor? Fiica mea este eleva si nu am fost intrebata nici eu nici fiica mea despre aceste lucruri? Nici colegii ei nu au fost intrebați despre aceste lucruri. Nu înțeleg cum ajung uni sa scrie in numele elevilor lucruri care le-au hotărât singuri!
“Profesorii nu predau pentru test (pentru că nu există vreun test)”
„Nu suntem foarte interesați [de rezultatele testului]. Acest lucru nu reprezintă ceea ce suntem”.
“Finlanda are un curriculum național foarte scurt: obiectivele matematice naționale pentru clasele 1-9 ocupă doar 10 pagini.
“În ciuda faptului că, în Finlanda, copiii obțin în mod obișnuit cele mai bune scoruri la testele internaționale de matematică și citire, testările standardizate nu fac parte din sistemul educațional finlandez. Singurul test standardizat mandatat pentru elevii finlandezi se face la sfârșitul liceului.
“Bucuria și jocul fac parte din programă…Lucrurile pe care le învățați fără bucurie le veți uita cu ușurință”
” Cu excepția cazului în care copiii manifestă interes și dorință, nu se așteaptă să învețe să citească în grădiniță, o abordare susținută de cercetări care arată o lipsă de beneficii pe termen lung pentru copiii care sunt învățați să citească în grădiniță.”
“Toată lumea merge la școala publică”
https://educatie.inmures.ro/scolari/10-motive-pentru-care-finlanda-are-cel-mai-bun-sistem-scolar-din-lume.html
Aceste socialisme grețoase ridică deja mari semne de întrebare.
În afară de faptul că, copiii sunt obiectul întregului sistem educațional, obiectivele educaționale se stabilesc însă după necesitățile întregii societăți românești, nu după cele personale ale părinților sau ale elevilor. Un sistem profesionist și bazat pe experți are nevoie să ia în calcul reacția lor, integrând-o în formula de calcul, nici într-un caz să fie rezultatul.
Culmea, chiar un socialist (se șoptește că ar fi ajuns președinte al SUA pus de Mafia), Kennedy spunea : “Nu va mai intrebați ce poate face statul pentru voi, ci ce puteți face voi pentru stat”.
Despre ce “segregare” vorbesc acești activiști de partid socialist ?!? Pe ce se bazează când fac aceste afirmații care implică o stare de fapt ?!? Hai să vedem studii, cercetări, de impact măcar asupra inserției indivizilor pe piața muncii românești! Sau vor doar “viitorul din Germania” ?!? Păi mergeți fraților si plătiți taxe acolo și munciți acolo! Nu puneți românii și companiile care activează în România să vă plătească socialismele astea elucrubrante!
Au obiectii pertinente elevii si daca vocea profesorilor are o frecventa imperceptibila pentru ,,urechile” ministerul care ii patroneaza elevii care sunt direct interesati precum si parintii lor sunt singurii care mai pot salva ceva din ceea ce se cheama educatie in aceasta tara.
Mulți, proști la fel ca ideile pe care le emit. Nu vor să primească diplome fără să treacă pe la școală, dacă tot se pun note după cum dictează părinții și odraslele?
Cam multe pretentii au elevii dar obligatii nu vor sa includa printre acele amendamente?
Nu ar fi mai bine sa fie cu calificative la toate disciplinele?
Ma mir ca nu au cerut burse mai mari decat salariul unui profesor.
Da, daca se poate sa vina cu un dosar cu sina cu printuri de pe smartphone sau poze cu ecranul tabletei. Cata nesimtire! Pe orice cale ca sa nu dea teste, sa nu fie ascultati, sa nu invete. Profesorul isi alege cum stie el mai bine strategiile de evaluare, ca de asta a facut o facultate si un modul, nu ca sa-i dicteze elevul. Profesorul stie daca la clasa lui se preteaza portofoliul, profesorul stie stilurile de invatare ale elevilor lui, stie nivelul elevilor. Degeaba dau eu portofoliu unei clase de golani si analfabeti care nu scriu nici dupa dictare. Vor copia de pe net sau unul de la altul si nu vor ramane cu nimic. Pe cand, o clasa foarte buna, poate fi implicata in proiecte de grup, portofoliu de cercetare, machete etc. Nu intelege de cand elevul stie ce am eu de facut? A absolvit cu mine odata studiile universitare, e vreun geniu elevul roman si face la pregatitoare si facultatea si nu stim noi? Este o ierarhie intre noi, dobandita nu prin orgoliu, ci, prin ani de munca si studii. Nu vorbim de la egal la egal, oricat de mult ne-am lauda cu democratia asta prost inteleasa. Muncitorul nu stie cat inginerul, studentul cat profesorul doctor, elevul cat cadrul didactic. Insa, tupeu tipic generatiei actuale, efectiv nu-i lasa sa inteleaga ca sunt niste reguli de bun simt, niste diferente in relatia copil-adult, elev-profesor. Parca li s-ar cuveni totul. Si aici au gresit: conducatorii, media si parintii cand i-au lasat sa creada in “gargaunii” democratiei.