Profesorii pot trimite proiectele de educație extrașcolară pentru 2025 la inspectoratele școlare. Pot fi depuse proiecte de concursuri, festivaluri, proiecte sociale, expoziții, tabere tematice, școli de vară, simpozioane doar pentru elevi, anunță ISMB / Modele de formulare

3.863 de vizualizări
Foto: © Tanasin Srijaroensirikul | Dreamstime.com
Profesorii care vor să organizeze proiecte de educație extrașcolară în anul 2025 pot trimite dosarele pentru aprobarea acestora și includerea lor în Calendarul Proiectelor de Educație Extrașcolară Naționale – CPEE 2025. Recent Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) a publicat modelele de formulare pentru tipurile de proiecte, fie că este vorba despre cele naționale sau cele locale/regionale.

Conform instrucțiunilor ISMB, pot fi depuse proiecte de concursuri, festivaluri, proiecte sociale, expoziții, tabere tematice, școli de vară, simpozioane doar pentru elevi.

Fiecare proiect va conține un formular de aplicație care, conform inspectoratului, trebuie neapărat „scris cu TNR 12, la un rând/maximum 9 pagini fără anexe”, adică este indicat tipul de font folosit – Times New Roman de 12, cu spațiere la un rând. Dacă autorii scriu mai mult de nouă pagini, indiferent de calitatea proiectului, acestea „vor fi eliminate din concurs”, potrivit ISMB. În dosar trebuie incluse și anexele de mai jos.

În proiect trebuie incluse și detaliate și cheltuielile, iar cele eligibile sunt cheltuielile cu „transportul intern, cazare și masă pentru participanti, premii (cf. legislației în vigoare), plus cheltuieli de organizare și materiale (numai consumabile, nu obiecte de inventar)”.

Ce trebuie să mai conțină dosarul, conform ISMB:

„Raportul ediției precedente (vizat de inspectorul educativ/directorul Palatului Național al Copiilor București — 1-2 pagini + anexele);

Diagrama Gantt (1 pagină) de tipul:

Screenshot

Regulamentul aprobat de inspectorul școlar general/inspector şcolar educativ/directorul Palatului Național al Copiilor, realizat conform Anexei la formularul de aplicație.

Lista cu toți participanții la ediția anterioară (individual sau pe formații/echipe/ ansambluri, unde este cazul), pe secțiuni/categorii, în care se vor marca participanții care au primit şi premii, pentru a se putea calcula cu usurință procentul de premianți.

Nu sunt necesare protocoale/acorduri pe parteneriat cu unităţile sau inspectoratele școlare participante. Parteneriatul înseamnă implicare în organizarea proiectului (resurse umane, materiale, logistice etc.), nu simpla participare. Vă rugăm să insistați asupra acestuia aspect, pentru a fi eliminată această convingere dăunătoare și ineficientă.

Proiectul nu se identifică cu concursul/festivalul în sine. Concursul/festivalul este doar activitatea principală a proiectului, care se subsumează unui obiectiv specific.

Raportul ediției anterioare trebuie să conţină minimum următoarele informații:

  • Rezultatul derulării proiectului (foarte pe scurt: perioada, parteneri, principalele activități);
  • Număr de participanți la etapa finală, precizând unitatea de învăţământ (în cazul proiectelor cu participare directă);
  • Număr de participanti, şcoli, județe și țări implicate, pentru proiectele cu participare indirectă/online:
  • Bugetul (surse de proveniență a fondurilor şi modul în care au fost cheltuite);
  • Premii (dacă este cazul) – număr si procent din numărul de participanti. În cazul în care sunt mai multe premii I, Il etc., se va justifica acest lucru;
  • Rezultate – produse, impact;
  • Promovare și diseminare (doar descriere, fără ataşamente);

Anexe la raport înseamnă:

  • lista cu membrii echipei de proiect;
  • lista cu coordonatorii echipajelor participante/participantilor, cu datele de contact. O parte dintre acestia vor fi sunati, aleatoriu, pentru a li se cere părerea despre proiect;
  • dovezi ale finanțării ediției anterioare (contracte de sponsorizare, donatii, suma alocată de ME, contracte cu alte instițutii ale statului etc.);
  • dovezile faptului că fiecare participant s-a calificat în urma unei etape intermediare organizată la nivel județean, sau a unei etape de preselecție realizată de organizatorul național al proiectului, dacă acest lucru este prevăzut în regulament, sau a fost singurul înscris dintr-un județ/sector/Municipiul București (adeverința de la ISJ/ISMB).

Dacă raportul nu va conține cel puțin informațiile de mai sus, va fi considerat nevalid și proiectul va fi eliminat din competiție.

Tipurile posibile de proiect sunt: concurs; festival; festival-concurs; proiect social; expoziție; tabără tematică; școală de vară; simpozioane doar pentru elevi.

Alegeţi un singur domeniu de mai jos:

  • Domeniul cultural-artistic, arte vizuale
  • Domeniul cultural-artistic, culturi și civilizații
  • Domeniul cultural-artistic, literatură
  • Domeniul cultural-artistic, teatru
  • Domeniul cultural artistic — folclor, traditii, obiceiuri
  • Domeniul cultural-artistic — muzică
  • Domeniul cultural-artistic — dans
  • Domeniul ecologie şi protecția mediului
  • Domeniul educaţie civică, voluntariat, proiecte caritabile
  • Domeniul sportiv (inclusiv majorete şi gimnastică aerobică)
  • Domeniul tehnic
  • Domeniul științific
  • Domeniul interdisciplinar (diferitele discipline sunt combinate, integrate într-un proiect unitar).

Contribuția minimă a aplicantului la proiectele naționale sau internaționale este de 30% din bugetul total al proiectului (condiție eliminatorie).

Scopul este finalitatea urmărită de un proiect, o declarație de intenție generală, care dă o măsură a rezultatului ideal al proiectului. Scopul este unic şi este corect ca prin scop să rezolvi o singură problemă (nu se va folosi conjuncția „și”);

Fiecărui obiectiv specific îi sunt subsumate una sau mai multe activități. Dacă obiectivele sunt formulate SMART, rezultatele decurg firesc chiar din obiective.
Exemplu de obiectiv specific pentru evaluare şi diseminare: „Diseminarea rezultatelor proiectului în 30 unități școlare, într-un interval de 6 luni”.

Activităţi subsumate acestui obiectiv:

  • Constituirea unei baze de date cu profesorii participanți la proiect;
  • Realizarea unor materiale electronice cu rezultatele proiectului și transmiterea acestora către profesorii implicați:
  • Organizarea unor evenimente de diseminare în cele 30 de unități şcolare, după finalizarea activității principale.

Activitățile sunt subsumate unui obiectiv specific. Ele pot fi împărțite în subactivități/acțiuni, dacă este necesar, cu respectarea numărului maxim de caractere pentru acest capitol. Probele de concurs nu sunt activități separate, ci subactivități/acțiuni în cadrul activității principale. Ele sunt descrise in Regulamentul concursului, nu în formularul de aplicație.

Perioada de desfășurare a proiectului este întotdeauna mai mare decât cea de desfăşurare a concursului/festivalului. Obligatoriu există o perioadă de pregătire și una de evaluare/diseminare.

Partenerii sunt acele instituții care contribuie efectiv la atingerea obiectivelor proiectului. Partenerii au roluri și atribuții precise în proiect. Partenerii nu se confundă cu participanții în proiect/unitățile școlare care participă la una sau mai multe activități ale proiectului. Existența partenerilor este recomandată, nu obligatorie.

Cheltuielile eligibile sunt:

  • cazare și masă participanți;
  • premii (cf. legislației în vigoare):
  • cheltuieli de organizare și materiale (numai consumabile, nu obiecte de inventar);
  • transport intern.

Fiecare tip de cheltuială va fi descrisă detaliat (de exemplu cazare și masă 50 persoane x X zile x Y lei/zi/persoană; transport ruta gară — tabără și retur: 50 persoane x Y lei/persoană sau 50 km X Y lei/km; premii: 4 premii I + 4 premii I + 4 premii III + 4 mențiuni/ premii speciale — dacă există 4 categorii de vârstă pentru fiecare secțiune a concursului, iar marele premiu/trofeul festivalului se acordă pentru cea mai bună prestație indiferent de nr. secțiunilor/categoriilor de vârstă.

Formular de aplicație pentru proiectele ce vor fi cuprinse în Calendarul Proiectelor de Educație Extrașcolară Naționale 2025:

Formular de aplicație pentru proiectele ce vor fi cuprinse în Calendarul Proiectelor de Educație Extrașcolara Regionale/Interjudețene 2025:

Formular de aplicație pentru proiectele ce vor fi cuprinse în Calendarul Proiectelor de Educație Extrașcolară Municipale 2025:

Proiectele de Educație Extrașcolară includ o gamă variată de activități, cum ar fi:

  • Concursuri și olimpiade pe diverse discipline
  • Tabere educative și activități sportive
  • Proiecte de voluntariat și de implicare în comunitate
  • Activități care promovează educația interculturală și diversitatea.


Foto: © Tanasin Srijaroensirikul | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Silvia Mușătoiu, Colegiul Șincai din București: Primăria Sectorului 4 urmărește să ne ducă în scenariul roșu fiindcă dorește să își ducă la bun sfârșit niște contracte de reabilitare și școala trebuie să fie goală. “Elevul ascuns” nu este un caz confirmat de COVID-19

Cazul de COVID “ascuns” de Colegiul Național „Gheorghe Șincai” din București “este cazul unui copil de clasa a XI-a care este doar o suspiciune. Acest copil nu este un caz…
Vezi articolul

Un document „format word, fie excel” vor avea de făcut candidații la proba de interviu pentru directorii de școli, susține consilierul ministrului Educației, Radu Szekely: Să introducă niște date și să folosească niște formule / Se va evalua și scrierea corectă cu diacritice

„Se evaluează capacitatea sau abilitatea de a produce un text, oricare ar fi el acum, într-un document word, de a-l salva, de a-l atașa unui e-mail și de a-l transmite…
Vezi articolul