Profesorii pot să își dezvolte propriile lecții online cu ajutorul unor resurse educaționale deja existente ale altor cadre didactice, printr-o platformă online

3.336 de vizualizări
Orice profesor poate oricând să folosească lecții deja dezvoltate de alte cadre didactice, dacă acestea și-au dat acordul. Materielele educative se află în biblioteca virtuală LIVRESQ.

Fiecare profesor poate să reutilizeze sursa oricărei lecții aflate în biblioteca publică a platformei, dacă autorii și-au dat acordul. Primele materiale pentru care s-a activat deja această funcționalitate sunt resursele educaționale deschise (R.E.D.) dezvoltate de către experții e- learning din Proiectul CRED, al Ministerului Educației.

În platformă sunt accesibile peste 13.400 de materiale educaționale interactive, din care 4.100 publice, 273 materiale de tip resurse educaționale deschise ale CRED și 358 materiale omologate de Ministerul Educației.

Toate aceste materiale sunt publicate de către cadrele didactice, pentru a fi folosite atât la clasă cât și acasă. “Profesorii creatori își pot manifesta opțiunea de a face publice și sursele materialelor dezvoltate. Cu noua funcționalitate nu doar produsul final se va putea refolosi, ci și sursa lui, ca bază astfel pentru a crea noi materiale educaționale,” potrivit unui comunicat de presă.

Cum poate fi folosită platforma de profesori

Într-o lecție din platforma se pot adăuga texte, galerii de poze, animații, audio, video, chestionare, asistenți educaționali, dar și resurse dezvoltate pe alte platforme, toate aceste acțiuni realizându-se fără a fi necesare cunoștințe de programare.

Fiecare lecție dezvoltată poate fi folosită apoi oricând, oriunde și de pe orice dispozitiv.

“Principiul reutilizării în e-Learning spune că nu trebuie să pornești mereu de la zero atunci când dezvolți un material educațional, ci poți începe deja cu o bază validată de alți experți pe care ai șansa apoi să o îmbunătățești. În acest fel reduci timpii de dezvoltare și crești calitatea materialului final. Partajarea și reutilizarea usoară a sursei reprezintă un mare pas înainte pentru a crește calitatea învățământului digital,a declarat Alex Mălureanu, Cofondator al proiectului LIVRESQ.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Am observat diferențe mari de punctaj de la un evaluator la altul și la istorie. Unii colegi s-au cramponat foarte mult strict de baremul dat de minister, spune Laura Felea, profesoară la Liceul Tehnologic „Henri Coandă”: Aș aplauda copilul care are o gândire logică și vede și dincolo de conectorii clasici

Profesoara de istorie Laura Felea de la Liceul Tehnologic „Henri Coandă” din Tulcea atrage atenția că diferențe mari de punctaje la simularea de la BAC 2024 au fost și la…
Vezi articolul

Elevii care intră în clasa a XII-a să se pregătească constant pentru Bacalaureatul la Chimie, profesorii să găsească un echilibru în predare și recapitulare, să organizeze simulări și să gestioneze „ruptura” din programele școlare – recomandări din reperele metodologice 2024-2025

Elevii care vor susține proba la alegere a Bacalaureatului trebuie să se pregătească pe parcursul întregului ciclu liceal, nu doar în clasa a XII-a, se menționează în noile repere metodologice.…
Vezi articolul