Profesorii pot înscrie elevii să recupereze cursurile pierdute în pandemie prin platforma gratuită de educație remedială Naradix, inițiată de Narada (P)

3.767 de vizualizări
Până la 100.000 de copii din orice colț al țării se pot înscrie pe o platformă gratuită de educație remedială, Naradix, pusă de Narada și partenerii săi la dispoziția profesorilor care doresc să-i ajute pe elevi să recupereze cursurile pierdute în pandemie. Copiii din toată țara care sunt înscriși pe platformă pot să participe la cursuri și să realizeze testări, așa încât materia pierdută în pandemie să fie recuperată până la începutul noului an școlar. 

Narada oferă fiecărui profesor oportunitatea să devină un vector al schimbării în bine a situației din învățământul românesc. Dascălii pot înscrie pe platformă elevii care au nevoie să recupereze cursuri sau pot populariza avantajele acestui sistem de educație digitalizat printr-un simplu share al link-ului platformei  în grupurile lor de elevi.

Conform statisticilor, un copil care studiază minimum 4 ore/săptămână în timpul verii va acoperi decalajele de informație și va fi recuperat. Aceasta este șansa pe care profesorii în colaborare cu Narada o pot oferi elevilor. Nu în ultimul rând, Naradix recompensează performanța – elevii cu rezultate foarte bune la testări primesc premii dintre cele mai atractive.

Potrivit datelor Ministerului Educației și Cercetării, anul trecut, 259.000 de copii nu au avut acces la cursurile online, din cauza lipsei tehnologiei necesare, a conectivității sau chiar a curentului electric. Dacă materia pierdută de aceștia în pandemie nu este recuperată de urgență, decalajul sever între nivelurile de pregătire ale elevilor riscă să creeze o situație critică, cu efect social de domino: ridicarea procentului analfabetismului funcțional în România (care este deja de 44%, conform testelor PISA) și creșterea numărului de elevi care abandonează școala. Situația negativă creată de pandemie în învățământ poate afecta însă pe termen lung întreaga societate, prin lipsa forței calificate de muncă și costurile enorme pe care le plătește societatea în cazul unui tânăr care renunță la școală – până la 1, 2 milioane euro pe parcursul întregii vieți. În situația creată, Narada consideră că momentul critic pentru a stopa evoluția negativă este intervenția de urgență în educație, în această vară, pentru a ajuta copiii din mediile defavorizate să recupereze materia pierdută.

Înregistrare profesori

Elevii nu sunt singurii care au întâmpinat dificultăți în perioada cât școlile au funcționat online, ci și părinții, care au trebuit să găsească soluții să împartă o tabletă între mai mulți copii sau să creeze un spațiu adecvat de învățare acasă, deși adesea nu au existat condiții. Și pentru profesori trecerea bruscă la sistemul de învățare online a însemnat o provocare. Mai ales în comunitățile vulnerabile, lipsite de resurse, dascălii au avut nevoie de suport din partea altor colegi ca să găsească cele mai potrivite metode să-i ajute pe copii. 

Platforma de educație remedială Naradix reprezintă o soluție pentru fiecare dintre aceștia. 

Într-o mobilizare impresionantă, pe parcursul a doar 3 luni, Narada a lucrat pentru pregătirea platformei Naradix, proiect la care au participat peste 40 de profesori și 80 de voluntari. Acest lucru a presupus digitalizarea  curriculum-ului școlar pentru clasele 0 – 8, la materiile română, matematică, istorie şi geografie, efort susținut de Global Vision, dar și de sponsorul principal, cora, care a sprijinit acțiunile Narada încă de la început. 

Înregistrare grupuri de elevi

Copiii pot fi înregistrați pe https://naradix.ro/inregistrare/ de părinți, dar și de profesori. Cei mici vor descoperi o modalitate atractivă și modernă de învățare, care permite accesarea în orice moment e nevoie – pentru studierea unor materiale sau lămuriri suplimentare din partea profesorilor. Astfel, copiii își pot stabili ritmul și orarul propriu de învățare. Cele mai multe lecții sunt interactive, sub formă de jocuri sau prezentări vizuale, însă există și webinarii programate pentru ore fixe, săptămânal.

Platforma NaradiX susține şi educația live, prin webinarii săptămânale. Acestea se adresează elevilor din clasele 0-8 și se axează pe materii precum limba română, matematică, istorie și geografie. Pentru a asigura  o experiență plăcută, locurile sunt limitate, de aceea elevii se pot înscrie în limita locurilor disponibile. 

Aceste webinarii au început să se deruleze din data de 26 iulie, iar elevii au fost foarte entuziasmaţi de interactivitatea cu care se desfăşoară cursurile online, solicitând ore în plus de webinarii. 

Înscrierile se fac accesând acest link – https://naradix.ro/ore-live/

Nu în ultimul rând, Naradix premiază performanța. Elevii cu cele mai bune rezultate vor vedea rodul muncii lor concretizat în premii: cărți, mingi, biciclete, console etc. 

Conținutul digitalizat al curriculum-ului pentru clasele 0 – 8 disponibil pe platformă poate fi folosit și de profesori  atât pentru educația remedială, în timpul verii, cât și pe parcursul întregului an școlar sau în orice alt context de învățare hibridă. 

Cu un SMS la 8845 cu textul „ELEV” sau prin plata cu cardul pe pagina campaniei, fiecare persoană se poate alătura mobilizării extraordinare inițiate de Narada. Cu doar 2 euro/lună, riscul de abandon școlar pentru 2 copii este diminuat, iar copiii din mediile vulnerabile primesc astfel o șansă reală la educație. 

 Inițiativa fără precedent în România concepută de Narada, susținută de cora România, Starbucks, Global Vision, realizată în parteneriat cu Editura Didactică și Pedagogică și Adservio, având ca partener legal pe Raluca Comănescu & Partners , promovată de HaHaHa Production și amplificată de Kiss FM

Despre NARADA

Narada este o organizație formată din persoane din cele mai variate medii sociale, de la studenți, la oameni de comunicare, IT-iști, manageri sau antreprenori, toți oameni de acțiune al căror scop este acela de a oferi soluții eficiente și rapide de modernizare a educației. Credem în forța comunității de a schimba lucrurile când este mobilizată de proiecte care să o inspire și, de asemenea, suntem convinși că fiecare reușită are rolul de a ne conduce spre următoarea.

Născută sub umbrela Romanian Business Leaders Foundation (rbls.ro) cu scopul de a hrăni inovația în educație la firul ierbii, NARADA conectează proiectele profesorilor din sistemul public cu mediul de business și viceversa. Cu alte cuvinte, #1 încurajează și ajută profesorii să creeze proiecte care inovează în sălile de clasă și/sau rezolvă probleme ale elevilor, #2 aduce în atenția mediului de business proiectele profesorilor și face tot posibilul ca acestea să fie finanțate. #3 În final, supervizează implementarea acestora, măsoară rezultate și multiplică lucrurile care au funcționat. Un singur proiect educațional nu va schimba educația, dar forța a mii de astfel de proiecte, DA.

Mai multe informații despre Narada sunt disponibile pe website, www.narada.ro și pe canalele de comunicare FacebookInstagram și LinkedIn.


2 comments
  1. Profesorii au facut tot posibilul sa predea astfel incat elevii care au vrut cu adevarat sa invete, au invatat.
    Elevii care nu au avut acces la internet, nu vor avea nici acum, ca sa poata fi scoliti de expertii ce s-au anuntat.
    Elevii care nu au avut la timp dorinta de a invata, se pot înscrie singuri pe platforma,asa cum e normal.

  2. Nu pot sa nu apreciez aceasta initiativa ,dar raman la intrebarea :Ministerul Educatiei prin departamentele si specialistii platiti cu bani frumosi de ce nu vine cu astfel de programe , proiecte unitare , accesibile pentru toata lumea pe care sa le avizeze din punct de vedere al continuturilor , al concordantei cu programele scolare ? Nu spun ca acest demers nu este bine venit , dar unde este punctul de vedere al Ministerului? Unde este viziunea unitara si pe termen mediu si lung ?In spatiul media au aparut sute si mii de platforme , programe adresate educatiei facute de te miri cine, numai Ministerul nu are ceva facut de el pentru toata lumea.Unde este biblioteca virtuala promisa ? Eu sunt adeptul modernizarii invatamantului , dar nu de oricine si oricum si pentru cine vrea sau poate.Educatia nu e asa ,o chestiune la care , chiar se pricep toti , dar de o vreme , in Romania chiar asta se intampla.Toti se pricep la educatie si rezultatele le vedem cu totii.Daca Spiru Haret facea reforma in educatie dupa ureche acum nu aveam nici macar ce avem , insa vin unii si strica tot imprumutand ce este mai prost .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Admiterea la liceu 2019: Nu există prag de admitere la media 5 / Andronescu: Luarea în considerare a notei de 5 pentru admiterea la liceu ne ducea în situația să punem o etichetă pe fruntea elevilor școlilor profesionale

Admiterea la liceu 2019 nu vine anul acesta cu impunerea prin metodologie a mediei minime de intrare la 5, a declarat pentru Edupedu.ro ministrul Ecaterina Andronescu. Dacă vor fi licee…
Vezi articolul

Material susținut de VIVA

Subiectivitatea evaluării elevilor de către profesori este eliminată de catalogul electronic, spune directorul liceului din Horezu, Constantin Cioinică: În 2,5 minute am trecut notele pentru o clasă de 28 de elevi

Constantin Cioinică, director al Liceului „Constantin Brâncoveanu” din Horezu, județul Vâlcea, spune că unul din motivele pentru care a ales catalogul electronic Viva este „obiectivitatea evaluării”. „Catalogul electronic elimină din…
Vezi articolul