Profesorii mai au două săptămâni să înscrie concursuri, festivaluri și alte proiecte în Calendarul Activităților Extrașcolare – CPEE 2025. Model de formular de aplicație – DOCUMENT

6.567 de vizualizări
Echivalarea titlului de doctor cu gradul didactic I
Foto: © Ammentorp | Dreamstime.com
Profesorii mai au o săptămână pentru a încărca proiectele educative extrașcolare pentru Calendarul 2025, conform unei adrese a Ministerului Educației trimisă în școli, oferind elevilor din învățământul secundar oportunități noi de dezvoltare prin activități extracurriculare. Termenul limită pentru depunerea proiectelor este 20 noiembrie, iar cele selectate vor putea beneficia de sprijin financiar din partea Ministerului. 
  • Calendarele Proiectelor de Educație Extrașcolară (CPEE) reprezintă fostele calendare al activităților educative: regionale, cunoscute drept CAER, naționale – cunoscute drept CAEN.
  • Vezi aici calendarul activităților educative pentru elevii și profesorii din București 2024-2025. Au fost peste 270 de concursuri organizate de școlile din Capitală – document

Conform sursei citate, evaluarea proiectelor se va desfășura în trei etape: locală, regională și națională. Modelele de formulare de aplicație și criteriile, inițial publicate de Edupedu.ro pe 16 octombrie, pot fi consultate mai jos în articol.

Proiectele județene/municipale (CPEEJ) – Acestea vor fi evaluate de comisiile locale, constituite la nivel județean și municipal. Proiectele care îndeplinesc criteriile vor fi incluse în Calendarul Proiectelor de Educație Extrașcolară Județene sau în Calendarul Proiectelor de Educație Extrașcolară al Municipiului București.

Proiectele regionale și interjudețene (CPEERI) – După evaluarea locală, aceste proiecte vor fi transmise către Ministerul Educației pentru a fi incluse în Calendarul Proiectelor de Educație Extrașcolară Regionale și Interjudețene. Selecția la acest nivel va permite elevilor să participe la proiecte de anvergură regională, consolidând colaborarea între județe.

Proiectele naționale (CPEENI) – Proiectele care au trecut de preselectia inspectoratelor vor fi supuse unei evaluări la nivel național, realizată de o comisie specializată. Proiectele selectate vor fi incluse în Calendarul Proiectelor de Educație Extrașcolară Naționale 2025, unele dintre ele având posibilitatea de a beneficia de finanțare din partea Ministerului.

Ce nu trebuie să conțină proiectele? 

  • Nu respectă formatul solicitat sau lipsesc documente necesare;
  • Nu îndeplinesc cerințele de nivel (național, regional/interjudețean);
  • Impun taxe de participare sau încalcă principiul nediscriminării;
  • Se bazează exclusiv pe corespondență sau nu au cel puțin o etapă de calificare anterioară celei naționale;
  • Sunt exclusiv pentru licee vocaționale sau pentru cadrele didactice;
  • Au un număr de premii ce depășește 30% din numărul participanților

Pentru proiectele propuse la nivel național și internațional, inspectorii școlari au obligația de a încărca toate documentele într-un folder dedicat până pe 27 noiembrie 2024. 

Conform adresei, formularul de aplicație și criteriile de evaluare au fost transmise către toate inspectoratele.

DOCUMENT DESCARCĂ Formulare de aplicație pentru proiectele ce vor fi cuprinse in Calendarul Proiectelor de Educație Extrașcolară – CPEEJ, CPEERI, CPEENI 2025:

Foto: © Ammentorp | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Profesorii pot trimite proiectele de educație extrașcolară pentru 2025 la inspectoratele școlare. Pot fi depuse proiecte de concursuri, festivaluri, proiecte sociale, expoziții, tabere tematice, școli de vară, simpozioane doar pentru elevi, anunță ISMB / Modele de formulare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Doar puțin peste o treime din creșe vor trece în subordinea Ministerului Educației, restul rămân în subordinea primăriilor cu finanțare de la minister. În jumătate din județele din România nu există educatori în creșele preluate de minister

Doar 148 de creșe dintr-un total de 395 de creșe, câte funcționează în România, sunt “propuse pentru a fi preluate de către Ministerul Educației în anul școlar 2021-2022“, potrivit unui…
Vezi articolul

Există „mici decalaje” între formarea inițială a educatorilor și practica de la clasă, „ar trebui să ne întâlnim mai des, să fim pe aceeași pagină”, spune Viorica Preda, inspector pentru educația timpurie în Ministerul Educației

O provocare din sistemul de educație timpurie sunt „micile decalaje” care există între formarea inițială, formarea continuă ale educatorilor și practicile de la clasă, spune Viorica Preda, inspectorul general pentru…
Vezi articolul

Lista celor peste 540 de programe de formare continuă pentru profesori a fost publicată de Ministerul Educației. Educația emoțională, strategiile didactice de predare și managementul clasei de elevi, printre domeniile vizate

Lista celor peste 540 de programe pentru formarea continuă a profesorilor a fost publică de Ministerul Educației. Este vorba despre Registrul naţional al programelor pentru dezvoltare profesională continuă acreditate, actualizat…
Vezi articolul