“În legea japoneză am găsit o chestiune pe o vom adopta. Din zece în zece ani, tot corpul profesoral este supus unei evaluări”, a anunțat Ecaterina Andronescu, într-un interviu pentru Evz.ro. Ministrul Educației a precizat că profesorii vor fi examinați pe conținutul disciplinei pe care o predau și pe “tehnologie pedagogică”.
“Vrem să punem şi noi în viitoarea Lege a Educaţiei această evaluare”, a spus Andronescu.
- Potrivit Evz.ro, declarațiile au fost făcute sâmbătă, aceeași zi în care rectorii au votat în unanimitate o rezoluție care spune că o lege a educației nu poate fi asigurată “într-un an electoral caracterizat de multiple interese politice”.
- “CNR consideră inoportună orice abordare lipsită de responsabilitate, prin care s-ar dori elaborarea și promovarea ‘pe repede înainte’ a unei legi de asemenea importanță” – a votat Consiliul Național al Rectorilor, după ședința din 1-2 februarie 2019.
Ecaterina Andronescu a declarat pentru Evz.ro: “M-am uitat, de curând, la sistemul de învăţământ din Japonia. Două lucruri mi-au atras atenţia: faptul că, din trei în trei ani, profesorii schimbă şcolile. Îi trimit pe cei mai buni profesori acolo unde sunt nevoile mai mari. Eu cred că o asemnea măsură nu este aplicabilă la noi, pentru că se produce foarte mare deranj”.
“Tot în legea japoneză am găsit o chestiune pe o vom adopta. Din zece în zece ani, tot corpul profesoral este supus unei evaluări. Examenul pe conţinutul disciplinei pe care profesorul o predă şi examenul de tehnologie pedagogică, pentru că şi aceasta evoluează. Şi atunci, vrem să punem şi noi în viitoarea Lege a Educaţiei această evaluare”, a anunțat ministrul Educației.
Amintim că prima oară când a spus că analizează modelul japonez de educație a fost în ianuarie, la Constanța, unde a făcut următoarele declarații:
- “Am văzut o lege japoneză, recent, care este draconică. Nu cred că ne-am înțelege vreodată cu sindicatele dacă ne-am propune să facem la fel. Adică, un profesor este mutat de autoritatea locală din trei în trei ani, iar profesorii cei mai buni sunt duși în școlile unde elevii au probleme. Din 10 în 10 ani dau două examene. Un examen pe disciplina pe care o predă și unul de pedagogie.
- De ce ar mai depune strădanie un profesor din preuniversitar dacă a devenit titular, dacă și-a luat gradul întâi, el știe că e veșnic acolo.
- În învățământul universitar noi facem evaluare anuală. Anual noi trebuie să dăm raportul, ce am făcut un an de zile. Poate că nu anual, dar măcar din câțiva ani în câțiva ani. Trebuie găsite niște mecanisme.
- Sunt îngrijorată de preuniversitar. Niciodată nu a fost o situație ca asta. 36% nu iau cinci la evaluare. Dacă vă uitați la Bacalaureat, an de an dezastrul e destul de mare”.
- Sursa: Info-sud-est.ro
“Să știți că dacă România are probleme, are probleme cu învățământul preuniversitar, nu cu cel universitar. Dar dacă nu ne vom îndrepta cu toată determinarea spre învăţământul preuniversitar, riscăm să nu mai avem nici învățământ universitar”, a declarat la Constanța ministrul.
43 comments
Sa se faca asta…dar înainte de așa ceva să se dea un HG prin care profesorii peste 50 de ani care nu mai vor la catedră pe motiv că nu se mai pot adapta la noile metode de învățământ să aibă opțiunea să ceară șomaj tehnic cu 75 la sută timp de doi ani…
Examene? Copiati, doamna, baza materiala a scolilor din Japonia, copiati salariile lor! Si ce super-zmei puneti in comisii? D-astia care promoveaza cuconet aspirant si la gradatiile de merit? I-ati facut terci pe cei care au terminat liceul pedagogic, au fost dati la o parte de pilosii cu alte studii de rasunet planetar! Mai bine, din 10 in 10 ani, ganditi-va ca in invatamant lucreaza oameni care sunt intr-un permanent stres datorat schimbarilor care intervin de cel putin doua ori pe an. Tiganii au ajuns sa faca legea in scoli, tupeul copiilor ajunge, uneori, greu de suportat. Faceti o societate normala in care sa putem educa oameni normali, civilizati. Educatia trebuie, in primul rand, sa se faca in familie, multi uita acest lucru!
Exact asa! Nici mai mult, nici mai putin decat Japonia! Mai mai….
eu ma intreb cine va intra in invatamant stiind ca va trebui sa dea examen din 10 in 10 ani!!!
Sunt obișnuită cu examenele, nu îmi este teamă că mă fac de râs! Dar acum am 40 de ani. Cum voi fi la 60? Am muncit o viață, am trecut prin atâtea evaluări și perfecționări ca să îmi pot păstra postul, însă, de la o vârstă, te mai lasă bateriile, asta fără să însemne că te prostești. Concentrarea unui bătrân s-ar putea să nu reziste, sub stres, 3 ore, cât durează un examen. Ce se va întâmpla cu bietul om, care, poate, în tinerețe, a fost un dascăl foarte bun? Va fi aruncat ca o măsea stricată? Câți profesori tineri, care ar avea potențial, ar mai vedea în învățământ o opțiune bună, dacă ar ști ce îi așteaptă?
O aberatie! Femeia asta gandeste? Teoria este importanta? Memorarea informatiilor? Multe dintre ele nici nu sunt aplicabile la clasa. Nu ar fi mai bine sa existe inspectii neanuntate la ore? Ca sa fie evaluat profesorul in procesul de predare? Nu a fi mai bine sa dotam scolile cu videoproiectoare si laptopuri ca in Japonia? Adica sa ne intoarcem la foi, dosare si teorie? Si daca un profesor ia 10 la teorie, iar in practica este lipsit de creativitate si de empatie, incapabil sa transmita coerent informatiile, ce-am rezolvat?
D-na Ministru….nu ințeleg eu prea multe, dar știu că sunt persoane care se numesc cadre didactice care sincer? Nu prea au de a face cu aceasta meserie , sunt pe nicăieri , pe dinafară zis pe română și asta pentru că ori au fost numiți prin și datorită coruptiei care , să fim serioși , așa se ocupă acum posturile.
Nu mai vorbim de instabilitate psihică.
Să nu poți tu reclama dascălul pentru că și dacă o faci este pila lui…..și se uită.Eventual pruncul are de suferit dar într-o instutie de învatământ unde muncește sotia , soțul , fiica etc , acesta un exemplu minor.
Un altul , nu treci de direcțiune pentru că are relații sus puse, inspectorat etc
Orele vai de ele , musai meditații , altfel pruncul nu poate accesa un liceu bun…mai departe la fel.Nimic fără meditatii inclusiv in cadrul liceului și plătite foarte bine.Folosind chiar sală de clasă din Institutia de Invătământ.Ok !!! Este greu cu 30 elevi…înțeleg.Programa grea!!!! Ce nu înțeleg?
Acasa sunt dascali care aduna cate 5 copii odata vreo 4 serii pe zi, după ore și pt bani frumoși.
Ce putem zice ? De unde răbdare , timp, preocupare ?
Oare unde este problema reală daca asa se întâmplă de vreo 5 cel puțin 4 ani Acut ?
Trebuie doar să te tină buzunarul , copilul degeaba are potențial, programa încărcată , iar la ore domnii profesori dascălii sunt obosiți.
Se pregătesc pentru orele care urmează , pentru că le aduc bănutii cash. Nu sunt impozabili și nimeni nu le cere socoteală, nici măcar părintii elevilor în caz de nereușită.Tot copilul este vinovat …nu a lucrat acasă suficient???
Cumva să gândiți dacă totuși doriti performanțe în Sistemul de Învățămănt , gândiți ceva, cumva, soluții ca sa stopați acest SRL -meditații sau AF – in invațămănt.
Si chiar așa ar trebui,; un sfat daca îmi este permis ,este simplu de ieșit pe teren , la copii de clasele a v||| a și a x|| a , o anchetă de curiozitate cel putin.
Și pe urmă evaluarile ; ve’ti rămâne surprinsă de timpul și potențialul acestor dascăli .Deccâtecpot și cât de relaxați sunt.
Acesta este un aspect ca și cancerul care roade si distruge tot ce poate ține de sănătos și normal în actul didactic și ce privește Invătământul PostUniversitar și Universitar !
Doar aberatii poate sa gandeasca aceasta femeie ministru! Pai daca stiu ca in trei ani plec atunci chiar nu imi mai pasa. Pai ce eu sunt japonez? Cica daca e titular si are grad ce dorinta mai are? Pai tocmai confortul asta il cauta si il gaseste dupa multi ani de munca, examene si emotii. Ce sa stie Abramburica tarf* ministerului!? Vagaboan*a naibii!
La ce metode moderne se referă doamna ministru? Cine sa le prezinte, explice, arate? De unde sa nu inspiram? Bine ar fi sa vina un “specialist”din minister sa ne “școlească”real, nu prin cursuri cu aceleași metode, dar cu denumiri schimbate, în urma carora își iau niste bani formatorii. Ne-am saturat de “Pălării gânditoare”, “Cubul” și altele moderne, vechi de fapt de 20 ani. Evaluare? Să plătească iar evaluatori, sa organizeze evaluarea, asta da decongestionare în învățământ.
As dori să menționez în plus față de cele de mai sus. Suntem în UNIUNEA EUROPEANĂ !
DA ! Vrem evaluarea cum spuneți Dvstră, Dar vrem să FIM PLĂTIȚI în EURO ! Nu lei !
Vă mulțumesc!
UNII JAPONEZI ÎȘI FAC HARA KIRI. DE CE NU IA DOAMNA MINISTRU ȘI ACEST EXEMPLU?!
Aceasta tendinta de a da vina pe altul… Universitarul sustine ca primeste material prost pregatit in invatamantul liceal. Licealul da vina pe gimnaziu, care la randul sau se plange ca ii vin copii nepregatiti din primar. Mereu e vina altcuiva. Intamplarea face sa fiu parinte de copil in clasa a IV-a. Cum e cu matematica? Se trece peste lectii cu acceleratul. Nu se mai pune accent pe verbalizarea problemelor ( nu e timp) . Programa e atat de stufoasa incat temelor planificate la sfarsit de an nu li se aloca timp decat pentru predare. Se scrie mult pe caiete speciale iar cand vine vorba de asezarea in pagina a problemei te apuca plansul. Aceste probleme raman, pentru ca se presupune ca in gimnaziu elevul are deja formate niste aptitudini, profesorul nu mai are timp sa le fixeze. La liceu ajung copii care nu stiu sa masoare cu rigla. Manualele de gimnaziu au uneori limbaj academic ( nu spune nimeni sa nu introduci un termen nou la fiecare lectie, dar cand fiecare propozitie contine termeni care se definesc prin altii care la randul lor trebuie definiti…), iar profesorilor li se cer metode active de predare. Cu ce materiale, cu cele oncepute de el? Cat timp necesita un scenariu de predare cu metode moderne? Ca sa nu mai spunem ca in invatamantul universitar studentii sunt perceputi in principal ca sursa de bani si nu ca material de format. Cati profesori universitari isi invata studentii sa redacteze un referat, un proiect, un aparat critic, o bibliografie? Ma intreb daca reactiile noastre sunt citite de cei care initiaza legi.
ciocanitoareo mai bine da-ti DEMISIA ca ai distrus invatamantul romanesc!
E de râsul – plânsul ce spune această persoană. Înainte de toate trebuie evaluată ea, din câte știu a adus prejudicii învățământului. Referitor la subiectul lansat de ea, as spune ca profesorii sunt evaluați anual, se autoevalueaza, primesc o evaluare de la colegi, primesc evaluare de la Cons de administrație, întocmesc un raport de activ anual (raport cerut de minister), primesc calificativ anual,, participa la perfecționări, au CEAC intern, primesc ecaluare ARACIP, primesc brigăzi tematice și calificative, sunt evaluați cu ocazia gradelor. Universitarii, tocmai ei, au mulți probleme cu mita si cu comportam față de student, mulți nu țin cursurile, mulți notează după bunul plac, mulți hartuuesc studenții, etc. Despre ce vorbește această femeie depășită de epoca vitezei?
Doamna ministru,
sant cadru didactic de 3 ani,ma implic in domeniul meu,pun suflet in cea ce fac,respect copii,colegii,parintii,etc. Nu imi este teama de acele evaluari pentru ca eu oricum invat pentru examen de titularizare aproape an de an!!!
Problema cea grava nu este aici,ati adoptat niste legi absurde cu care santem legati de maini!!!
Nu putem exmatricula elevi care ne ameninta in ultimul hal,sant hartuite sexual cadre didactice de sexul feminin,ni-se fura obiectele de valoare(bani,telefon,etc) si nu putem gasi solutii din cauza legiilor aprobate de dumneavoastra!!!
Nu putem fi titulari pentru ca aprobati niste legi si decrete stupide,este un haos total in decretele aplicate de dumneavoastra,nu este transparenta,totul este la superlativ,plus sa nu vorbim de salarii si conditiile de lucru(mai ales in zona rurala)!!!
Sant scoli unde nu exista toalete,baze sportive minimale,incalzire,medic sau asistenta,este incredibil ce conditii sant!!!
Si dumneavoastra veniti cu povesti cu pesti cand de fapt exista probleme mult mult mai grave???
Hai sa fim seriosi……..
Doamna, aveți o problema cu gramatica! Incalificabil pentru un cadru didactic! Și am citit doar jumătate din comentariu!
si ce predati, doamna / domnisoara?
Comentarii multe, unele la care ader, altele la care nu subscriu…Ideea D-nei Ministru ma lasa rece deoarece mai am 10 ani pana la pensie si lucrand zi de zi la clasa nu am emotii nici la disciplina, nici la pedagogie sau metodica ..(.daca nu se razgandesc politicienii si ne pensioneaza mumii…)E bine, e rau,…nu aceasta e problema invatamantului. Disciplina in scoli si lipsa parintilor de langa copil, deoarece parintele e plecat la lucru peste granite si noi aducem muncitori chinezi, filipinezi,…pe care ii platim cu un salariu mimim in UE, masa si cazare, dar muncitorilor romani la dam doar miminul pe ecomomie in Romania; absenteismul scolar cel mai mare din Europa; curricula prea incarcata, comisii peste comisii care implica teancuri de hartii, lipsa de personal auxiliar (cu trei forme de personal angajat in fiecare oras: politie, politie locala si jandarmerie; nu exista paza la portile scolilor!). PROBLEME EXISTA IN INVATAMANTUL ROMANESC, dar nu aceasta e rezolvarea!
D-na Ministru va rog sa intrati in scoli si veti gasi toate problmele iar rezolvarile la cunosc dascalii, dar nu le pot rezolva singuri!
D-na Ministru intrand in scoli veti gasi si profesorii devotati scolii care si in prag de pensionare se trudesc zi de zi in clasa si participa la cursuri de perfectionare, dar sa fie facute si acestea cu devotament si responsabilitate (fiecare inspectorat are Casa Corpului Didactic cu personal platit de la stat, dar care face cursuri contra-cost!!! Stiati asta?)
Avem evaluari anuale si in plus trebuie sa strangem 90 de credite la fiecare 5 ani,credite obtinute in urma cursurilor de formare continua,platite din buzunarul nostru,de multe ori in cadrul universitatilor!
Sa nu uitam ce statut are un professor in Japonia, cat este de respectat in Societate….nu ca la noi, ca elevii ne injunghie, ne injura, ne scuipa…parintii la fel….etc. Haideti sa vedem adevaratele probleme ale sistemului…..
Dna Andronescu ar face bine sa se aplece asupra problemelor reale ale invatamantului, nu sa produca altele. Unele at fi: 1) Nu toate scolile au asistent medical sau chiar medic in scoala. Rezolvarea problemelor de sanatate trebuie sa aiba prioritate. 2) Nu toate scolile au paznici si, acolo unde sunt, pot aparea probleme asemenea prof.injunghiate. 3) Multi copii au parinti plecati in strainatate, astfel ca supravegherea de catre un parinte sau bunici este mult mai slaba.4) Sunt clase suprapopulate, cu peste 35 elevi, si se mai intreaba dna Andronescu de ce sunt rezultate slabe la examene. Se desfiinteaza clase, simplu, doar printr-o tastare intr-un program. Hocus-pocus! clasa nu mai este, chiar daca asta inseamna sa desparti frati care invatau la aceeasi scoala, chiar daca pui copiii pe drumuri, chiar daca incalci dorinta parintilor de a-si lasa copiii sa invete la acea scoala.Lasati parintii sa decida!5)…. Si multe altele. Oare, cine ne aude?
Chiar putin mai devreme, am citit pe forumul profesorilor despre doua licee, unul cu 300 elevi, altul cu 600 elevi, care au fost determinate de primarie si ISJ sa fuzioneze, iar jumatate din elevii din primul liceu, in semn de protest la adresa autoritatilor, s-au transferat la alte licee. Este cumpli!!! Ce se urmareste, de fapt??? Asta vrea ministerul???
Va imaginati ce probleme vor avea cadrele didactice care predau la primul liceu? Unde se va ajunge?
Ce sa mai vorbim despre copiii cu CES? Cred ca ati observat ca numarul acestor copii a crescut alarmant si ca bolile de care sufera sunt foarte grave. Ori cadrele didactice din invatamantul de masa nu sunt pregatite, dar sunt obligate sa acorde primul-ajutor, sa stapaneasca elevul cu probleme, daca este agresiv, in conditiile in care ora de curs a fost, oricum, data peste cap. Ministerul nu se ocupa serios de acesti copii necajiti, cu probleme grave de sanatate. Facem mii si mii de hartii, fara folos, iar problemele sistemului de invatamant sunt foarte multe si grave.
Nu are nici o treaba,concursul teoretic,cu practica.Sunt destui dascali care retin informatii cu usurinta,din carti,dar la partea de aplicare,sunt praf….asa ca….despre ce calitate vorbim?
Să fim serioși, doamna ministru!!! Cred că visați mai mult decât trebuie! ? Adică… vreți să spuneți că România este la același nivel cu Japonia?!?! ?? De ce nu vă gândiți, în primul rând, la schimbarea programei??? De ce loviți în profesori, băgându-i pe toți în aceeași oală? Pentru ce un profesor, care a obținut în 10 ani toate gradele didactice, trebuie să mai fie evaluat, după dorințele dvs, când acesta participă în fiecare an la cursuri de formare și perfecționare?! Sau… poate cursurile sunt… depășite?! ? După ce că este un mare deficit de cadre didactice (mă refer la București și Ilfov), mai veniți cu încă o aberație, așa cum ne-ați obișnuit! ??? Nu mai vrea nimeni să lucreze în acest domeniu! Avem de făcut multe hârtii, pe care nu se uită nimeni! Așa vă gândiți dvs la îmbunătățirea învățământului… sau vreți să-l distrugeți din temelii??? Hotărâți-vă!!! Mai mergeți puțin pe teren și mai verificați ce se-ntâmplă! Coborâți de pe scaunul viselor! Da! Este de dorit să ajungem ca japonezii, ca și grad de educație! Dar… să mă ierte Dumnezeu, mai avem muuulte zeci de ani până acolo, dacă nu chiar sute!!! Lăsați-ne să lucrăm cu cei mici, să-i formăm pentru a deveni adulți responsabili! Ne-am săturat să fim trași la răspundere pentru ceea ce visați și sfârșește prost!!! Cam cât trebuie să mai acceptăm și să executăm, pe modelul “unde-i ordin, cu placere”, doamna ministru?!?!?! Dați-ne un exemplu și… fiți, în primul rând dvs, un ministru… japonez! ????
In fiecare zi apare cu o nouă idee. O nouă lege realizată din pasaje luate din toate colțurile lumii. Nu degeaba consideră plagiatul o problemă minoră.
Poate a uitat d-na ministru, dar recent o profesoara a fost injunghiata de catre un elev. Poate doreste d-na sa introduca in lege si niste articole privind protectia cadrelor didactice in fata agresivitatii parintilor si elevilor. Daca tot se inspira din tot felul de modele legislative, sigur gaseste reglementari legate si de aceasta problema foarte serioasa cu care se confrunta cadrele didactice. Si dupa asta poate sa ne evalueze linistita performantele…..
Si se va da examenul. Bun. Cui va folosi? Ce se va întâmpla după ce se constată că o parte a corpului profesoral din preuniversitar nu are ce căuta la catedră? Și nu vorbim aici de un segment insignifiant… Ideea, în sine, a evaluării profesorilor, nu e deloc una aberantă…
Doamna asta traieste intr-o cu totul alt lume, dar viseaza modele japoneze????!!!
Pai, in asta consta marea reforma???Sa ne ofere conditii japoneze atunci!
scria cineva aici ca sunt titularizate persoane cu note de 5 au 6. cred ca sunt exceptii penale, fiindca nu ai voie, conform legii, sa titularizezi cu note de 5 si 6… strugurii sunt acri sau e vorba despr urechisme.
Poti preda si cu note mai mici de 7. Esti angajat pe un an de zile ca suplinitor calificat. Sunt si persoane care au luat nota 1 la examenul de titularizare si predau in sistem. Exista un deficit de personal in multe scoli, sunt unele materii care nu au profesori iar posturile raman neocupate la sedintele de repartizare. Asa ca profesorii cu note sub 5 participa la concursuri de ocupare a postului organizate in scoli dupa data de 1 septembrie.
Faptul ca in scoli sunt multi copii care abandoneatza scoala se datoreaza fie saraciei , fie , mai ales dezamagirii personale . Astfel un elev care intelege mai greu va fi depasit , incetul cu incetul nu va intelege nimic si va abandona .De ce nu introduceti invatator itinerant si profesor itinerant la romana mate in scoli ? Care sa lucreze cu grupe mici de elevi pe care sa -i ajute sa inteleaga si ei ceva , sa -i ajute la teme etc ?? Si psihologul scolar e necesar in toate scolile , nu doar in scolile mari , fiindca peste tot sunt probleme .Inclusiv in privinta abandonului scolar ,orientarii scolare profesionale etc .Un psiholog specializat ar rezolva multe probleme .Dar voi va zgarciti la un post macar pe scoala si preferati sa mentineti ignoranta si incompetenta in sistem .
Sper ca ati inteles pana acum ca Statul nu agreeaza acele solutii care presupun costuri in plus. Dacă poate să pună si 50 de elevi într-o clasă este ok. Nu contează calitatea in invatamant ci conteaza sa iasa o cheltuiala minima.
Mi se pare normal ca o evaluare periodica a profesorilor sa devina lege ! Cunosc mii de cazuri de profesori titularizati cu note de 5-6 care stau linistiti o viata , mare stapan pe post . Si , care , cu siguranta nu se implica ,nu cunosc metode moderne ,nu le pasa ! Ei sunt titulari pe vecie , cu 5 -6 !Si , in acelasi timp mii de tineri care iau note de peste 7 ,chiar 8 – 9 la examenul de titularizare an de an si care, fie ca devin suplinitori an de an in alte scoli, fie raman cu jumatate de norma ori chiar fara post ! Nu mi se pare corect ca un titular cu 5-6 sa aiba prioritate prin pretransfer ori reducere in fata unuia cu 8-9 la titularizare .Si nici ca un invatator titularizat din aritmetica si ceva gramatica sa poata lua prin pretransfer FARA EXAMEN DE SPECIALITATE , postul de romana in fata unuia care ia mereu note peste 8 dand examen din specialitate ! Si tot nedreapta e ramanerea pensionabililor inca 3-4 ani ca titulari pe post ,in detrimentul tinerilor care nu se pot titulariza “din lipsa de posturi ” : Asa alungati tinerii din tara definitiv , doamna Andronescu , fiindca , sa dai an de an examen de titularizare din specialitate sa iei note mari si sa nu ai sansa titularizarii (care ii favorizeaza pe cei cu 5 -6 .. ori pe invatatorii care ocupa postul FARA EXAMEN DE TITULARIZARE ) MI SE PARE DEZASTRUOS !Asa ca vor pleca pe capete ,in defavorul elevilor !
esti informata gresit, daca un titular cu 5,6 pierde postul in fata unui tanar titular cu 7.
mie mi se pare normal ca si medicii, judecatorii, psihologii etc sa dea examen din 10 în 10 ani!
Si profesorii din preuniversitar sunt evaluati in fiecare an.
E o jignire sa spui ca pe profesori nu ii mai intereseaza sa-si faca meseria.,de la o anumita varsta.Iar pe de alta parte sa-i menti in invatamant pana la 65 ani pentru ca nu mai este cine sa pregateasca generatiile urmatoare,la un nivel de calitate.
Fara teme de casa nu se poate.Daca elevul nu rezolva singur probleme,nu are cum sa-si insuseasca materia,la matematica,fizica,etc.In clasa nu se pot rezolva foarte multe probleme pe care sa le inteleaga majoritatea elevilor.Materia este prea stufoasa.La o lectie ar trebui alocat mult mai mult timp pentru ca elevul sa nu mai aiba nevoie de teme pentru acasa.
Din pacate,la noi.toti sunt considerati experti in educatie,mai putin cei care au experienta la catedra.
Aceasta doamna, care se duce si studiaza legea educatiei din Japonia, de unde considera oportun sa preia evaluarea din 10 in 10 ani, de ce nu ne spune si felul in care este asigurata formarea continua a profesorilor acolo? In sistemul de invatamant romanesc este pusa la punct formarea continua a profesorilor intr-un mod foarte strict : examen de titularizare, definitivat, gradul II, gradul I, toate avand cele doua componente – disciplina predata si didactica-metodica, probate prin examene. Examenele nu sunt usoare deloc, inveti ani de zile ca sa le iei. Este adevarat, in afara de definitivat, nu te forteaza nimeni sa le dai, insa cine vrea sa stea pe post de suplinitor la nesfarsit? Nimeni, si-atunci incerci ani si ani de zile sa te titularizezi. Definitivatul trebuie sa-l dai si sa-l iei pana la urma, pentru ca fara el, dupa primii 2 ani de predare, trebuie sa te inscrii si sa-l iei, nu poti sa predai fara el. Gradul II si gradul I sunt examene ce se intind pe o perioada de 3 si 4 ani, in fiecare an avand inspectii pe care le sustii, ele au o pondere in aceste forme de evaluare(daca la ultima nu se ia FB, nu se intra in examen). Dupa sustinerea si promovarea acestor grade, creste si salariul in invatamant. Nu vad rostul acestor evaluari din 10 in 10 ani, ele se suprapun peste celelalte examene care se dau – gradele. Daca madam Andronescu doreste sa puna noi examene dupa gradul I, n-are decat, insa ar face bine sa ne spuna si felul in care vor fi recompensati profesorii dupa ele, pentru ca sa dam examene ca vrea ea, fara o finalitate clara, cui foloseste, decat ca extenueaza peste masura corpul profesoral? Gradele sunt examene foarte dificile si stresante de te ia dracul, gradul II m-a imbatranit pur si simplu. Este de o nesimtire maxima, dumneaei cand a fost evaluata prin examen ultima data? Cred ca macar unul psihologic s-ar impune.
Doamna ministru, ar trebui să fiți îngrijorată la fel da mult și de cei din univeristar! Absolventi care termină azi cu medii de peste 8,5 sunt la nivelul colegilor mei mediocri si slabi din urmă cu aproape 20 de ani. Să nu mai vorbim de faptul că nu știu scrie românește indiferent de specializarea care o au. Nimeni sau foarte puțini dascăli se mai apleacă asupra acestui lucru. ASTA ar trebui să devină o obligativitate pentru fiecare profesor și nu miile de hârtii pe care suntem obligați să le întocmim (BIATA PĂDURE)! Mi se pare strigător la cer să nu știi scrie și vorbi corect în limba mamei tale. De asemenea ar trebui să vă aplecați la fel de mult si asupra faptului că sunt absolventi ai unei școli postliceale care deja lucrează și nu au obținut diploma de bacalaureat. Unde este DOAMNĂ MINISTRU echitatea între absolvenți? Unde este Doamnă ministru corectitudinea?
Doamna ministru stie sa ceara, dar cand este sa asigure chiar conditiile din legile actuale, uita sa verifice ! Vrea evaluari ale profesorilor, dar acestia trebuie sa isi suporte de ani de zile perfectionarile di creditele didactice din buzunarul propriu ! Rusinos ! Ceri dar nu oferi ! Principiul ar fi invers ! Intai ofera si apoi ai si dreptul sa pretinzi ! Profesorii din universitar, cu salarii de sute de milioane, nu trebuie evaluati ! Dar evaluam acarii Paun, pe cei din preuniversitar, care au ajuns la cel mai scazut nivel al salarizarii din sistemul public !
Asigurati participarea la perfectionari in universitati, tot odata la 10 ani, si apoi evaluati ! Nu puneti carul inaintea boilor
Dna Carmen, va felicit! Ati precizat foarte bine problemele invatamantului romanesc. Altii distrug prin deciziile pe care le iau si profesorii trebuie sa repare. Educatie fara ceva constrangeri nu se poate, cel putin nu in Romania. Incercam sa imprumutam de la altii si nu ne dam seama ca nu se potrivesc multe lucruri. Suntem in urma tuturor cu mult prea mult ca sa putem adopta legi, idei, reforme specifice altor tari.
Invatamantul universitar, doamna ministru, scoate licentiati analfabeti pe banda rulanta. In ce priveste performantele scazute din preuniversitar, asta se datoreaza unui cumul de factori pe care, voit, ii anulati: saracia, lipsa de educatie a parintilor, inutilitatea unei educatii solide (priviti in parlament sau oriunde exista functii ,,bine plătite”), posibilitatea de a câștiga mult și bine altfel decât rupându-ți coatele și nu în ultimul rând lipsa unei metodologii de aplicare a Legii care obligă părinții să- și trimită copiii la școală.Nu mai aruncați pisica în curtea dăscălimii românești pozând in profesioniști de mare clasă. Asumați-vă responsabilitatea incapacității de a organiza sănătos, coerent și eficient invățământul românesc. Ați distrus cu bună știință ceea ce era solid, tradițional și eficient.
Excelent punctat.
Ar fi o masura excelenta,deoarece metodologia se axeaza pe respectarea ordinii de precadere,nu a competitiei si prefesionalismului.Stiti unde trebuie sa faceti o selectie riguroasa?Acolo unde profesorii se plimba de pe o disciplina pe alta sau trec de la statutul de invatator la cel de prefesor fara sa dea concurs pe noua specialitate,asta in virtutea faptului ca sunt titulari.De acord,selectia sa se faca prin examen standardizat,iar statutul de titular sa fie recunoscut doar pe specialitatea la care candidatul a dat concurs.De asemenea,restrangerile de activitate,detasarile,transferurile sa se faca prin concurs national unic,in acelasi timp cu profesorii care trebuie sa repete ani la rand titularizarile si cu aceia care doresc sa intre in sistem.Viziunea sindicalista a metodolgiei are grija de titularii cu vechime,si apoi,daca mai ramane loc,pot veni si ceilalti,de multe ori nici nu mai au pe ce sa dea concurs,posturile fiind ocupate in etapele anterioare.
De pilda,metodologia de anul trecut a incurajat putin competitia,ducand transferurile dupa concurs.Vreau sa va spun ca au dat examen destui titulari si au obtinut rezultate frumoase.Pentru un profesor pregatit,un concurs de cunostinte este mult mai convenabil decat unul de dosare.Intr-adevar,examenul masoara nivelul de cunostinte,iar dosarul gradul de implicare.Numai ca,in profunzime,tot examenul arata profesionalismul autentic.Dincolo de faptul ca un concurs de dosare solicita multa munca de uzura si de culise,de spatele scenei,pe care elevul,parintele,societatea nu o vad,dar da nastere si la o seama de efecte perverse.Sa lasam activitate birocratica in seama celor motivati sa o faca,eventual stimulandu-i financiar,iar pe profesorii studiosi sa-i lasam sa se ocupe de elevi.Nu sa promovam cointeresarea prin constrangere in desfasurarea unui palmares de activitati care n-au nicio legatura cu munca de la clasa.De dragul carierismului,am ajuns sa deprofesionalizam sistemul.