Profesorii din mediul rural pot obține finanțare pentru centre after-school pentru copiii cu risc de abandon școlar. Bursa acoperă masa copiilor, materialele didactice și plata profesorilor timp de un an. Apelul de proiecte, deschis până pe 4 aprilie

30.059 de vizualizări
Foto: Captura Youtube.com
Echipele de cadre didactice din mediul rural care intenționează să implementeze în școala lor centre de tip after-school pentru copiii aflați în pericol de abandon școlar, se pot înscrie în programul “Nouă ne pasă”, al Fundației eMAG, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro.

Procesul de înregistrare se desfășoară prin intermediul platformei www.nouanepasa.ro în perioada 15 februarie – 4 aprilie 2021, iar ulterior există o perioadă de selecție a aplicațiilor.

Școlile selectate primesc o bursă anuală care acoperă cheltuielile pentru masa copiilor, materialele didactice și plata profesorilor care predau la after-school. În cadrul programului, echipele de profesori au acces la resurse alternative pentru predare și sunt susținute pentru a găsi metodele optime pentru motivarea și integrarea copiilor în comunitatea școlară, precum și pentru recuperarea cunoștințelor restante.

Ținta programului “Nouă ne pasă”, inițiat de Fundația eMAG și susținut de Flanco, vizează în acest an extinderea cu 52 de centre tip after-school care vor asigura activităţi de educaţie remedială pentru copiii din mediul rural cu o situație materială sau familială dificilă.

În anul 2018, rata abandonului școlar în România la nivel național a fost de 16,4%, iar potrivit unui comunicat de presă al organizației Salvați Copiii, rata de părăsire timpurie a școlii în zonele rurale a fost de 26,6%.

Abandonul școlar în zonele rurale este un fenomen îngrijorător, nu vorbim doar despre situații accidentale. Pandemia a accentuat acest fenomen și, dacă nu intervenim rapid, în câțiva ani vom asista la creșterea numărului tinerilor fără nicio specializare, fără loc de muncă și dependenți de ajutoare sociale. Avem convingerea că drumul spre normalitate trece obligatoriu prin școală și, de aceea, lansăm acest apel către dascălii proactivi, orientați spre soluții, interesați să-i ajute pe copiii aflați în dificultate. Metoda noastră de intervenție este destul de simplă, la centrele after-school se reia materia restantă, grupele sunt de maxim 8-10 copii și încercăm să adaptăm metoda de predare nevoilor fiecărui copil”, a declarat Tudor Vlad, președintele Fundației eMAG.

În perioada 2020-2021, 1.308 de copii din 48 de comunități rurale au beneficiat prin participarea celor 249 de profesori la cursuri de educație remedială organizate prin programul ”Nouă ne pasă”. În cursul anului 2020, pentru cursurile susținute în mediul online, au fost asigurate de către fundație și tablete cu conexiune la internet astfel încât copiii să poată participa la ore.

Despre programul „Nouă ne pasă”

Programul ”Nouă ne pasă” a fost lansat inițial în 2016 prin implementarea de centre after-school în zone rurale. În prezent, din program fac parte 48 de centre after-school în care 1.308 copii sunt pregătiți de 249 de profesori pentru a putea finaliza cel puțin ciclurile de învățământ obligatoriu. Mai multe detalii, aici – https://nouanepasa.ro/

Despre Fundația eMAG

Fundația eMAG a fost lansată în octombrie 2012. Susținem școala din România prin programe precum ”Hai la Olimpiadă!”, ”Nouă ne pasă”, ”140 BPM”, care facilitează accesul la o educație completă pentru elevi și studenți. Astfel, ne asigurăm că aceștia își vor exploata corect potențialul, își vor găsi locul în societate și vor deveni profesioniști si cetățeni model.

Despre Flanco

Flanco este cel mai dinamic retailer autohton de produse IT&C, electronice și electrocasnice. Cu un număr de peste 1.500 de angajați, compania deține o rețea de 142 de magazine, aflate în cele mai importante zone comerciale din 102 de orașe. Pentru mai multe informații, vă rugăm accesați www.flanco.ro, sau pagina de Facebook.


6 comments
  1. Poate ca “voua va pasa”. Ce nu intelegem ,sau ne facem ca nu intelegem e ca , COPIILOR NU LE PASA. Scoala e atat de nevolnica incat iti rad in fata elevii ca nu le pasa de nimic, nu.i intereseaza nimic. Sa termine 10 clase sa poata lua carnetul de sofer e pt multi tot ce doresc de la scoala.

  2. Sunt profesor la o scoala gimnaziala rurala, unde sunt desigur si copii care sunt tentati sa abandoneze scoala sau chiar deja au initiat acest demers, prin nefrecventarea orelor inca din semestrul 1.
    As dori mai multe clarificari prricind accebilitatea la aceste proiecte:
    Este un numar limitat de copii /scoala?
    Daca sunt elevi de varste diferite si din ani diferiti de clasa se pot grupaintr-o singura clasa sau se fac clase separate?
    Pentru copii de etnie roma si cei cu CES, se pot derula proiecte de acest gen?
    Unde se pot accesa mai multe informatii cu privire la pregatirea unui proiect cu finantare ?
    Multumesc.

    1. Vă mulțumim pentru interesul acordat programului ”Nouă ne pasă”.
      Pentru mai multe detalii vă rugăm să citiți cu atenție toate informațiile din secțiunea aplicații, pe site-ul programului: nouanepasa.ro/aplicatii/

  3. Sunt profesor la o scoala gimnaziala rurala, unde sunt desigur si copii care sunt tentati sa abandoneze scoala sau chiar deja au initiat acest demers, prin nefrecventarea orelor inca din semestrul 1.
    As dori mai multe clarificari prricind accebilitatea la aceste proiecte:
    Este un numar limitat de copii /scoala?
    Daca sunt elevi de varste diferite si din ani diferiti de clasa se pot grupaintr-o singura clasa sau se fac clase separate?
    Pentru copii de etnie roma si cei cu CES, se pot derula proiecte de acest gen?
    Unde se pot accesa mai multe informatii cu privire la pregatirea unui proiect cu finantare ?
    Multumesc.

  4. Bună dimineața!
    Sunt profesor pentru învățământ primar și preșcolar într-o școală din mediul rural.
    M-ar interesa un astfel de program pentru școala mea.
    Vă mulțumesc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Predarea istoriei totalitarismului la școală e singura armă eficientă de apărare în faţa diversiunilor propagandistice, spune președintele Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului, care propune cursuri pentru elevi și formare pentru profesori

Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc (IICCMER) propune predarea istoriei totalitarismului la școală. Într-un comunicat de presă transmis Agerpres, institutul spune că, în actualul context, programul…
Vezi articolul

Profesoara Aura Stănculescu, director CMBRAE: Avem nevoie să glumim cu copiii, să se simtă relaxați în prezența noastră, nu să simtă frică de o autoritate care oricând poate să fie impredictibilă și să-i pedepsească

„Avem nevoie să glumim cu copiii, să se simtă relaxați în prezența noastră, nu să simtă frică de o autoritate care oricând poate să fie impredictibilă și să-i pedepsească. Au…
Vezi articolul

Cel mai bun judecător al unui dascăl este elevul, spune șeful ISJ Dolj: Dacă un copil îți transmite că anumite metode folosite la clasă nu sunt eficiente pentru el, trebuie să te analizezi tu pe tine și să încerci să îndrepți lucrurile

Daniel Alexandru Ion, șeful Inspectoratului Școlar Județean Dolj, a declarat că „cel mai bun judecător al unui dascăl este elevul”. Acesta a spus că, dacă un copil transmite profesorului că…
Vezi articolul