În comunicatul în care se prezintă cele 83 de repere metodologice pentru aplicarea curriculumului la clasele de a X-a, în anul școlar 2022-2023, publicate astăzi de Ministerul Educației, apare mențiunea că inspectoratele școlare vor organiza ședințe în care profesorilor li se vor prezenta modalitățile de aplicare a acestor instrumente.
“În perioada următoare, la nivelul fiecărui inspectorat școlar județean/al Municipiului București, vor fi organizate întâlniri de lucru pe discipline școlare în vederea prezentării modului în care se recomandă utilizarea Reperelor metodologice pentru aplicarea curriculumului la clasa a X-a în anul școlar 2022 – 2023, publicate astăzi, 30.08.2022”, scrie pe edu.ro.
“Astfel, pentru toate cadrele didactice, pe discipline școlare, vor fi abordate teme ce vizează procesul de predare-învățare-evaluare în anul școlar 2022 – 2023, cu accent pe proiectare curriculară și evaluarea formativă a competențelor, care se va realiza in conformitate cu ROFUIP aprobat prin OME 4183/2022”, mai scrie pe același site.
Reperele publicate astăzi pot fi accesate aici. Ele vin în completarea celor de anul trecut, anunțate de Minister pentru elevii care, în anul școlar 2021-2022, erau clasa a IX-a, despre care EduPedu.ro a scris aici. Generația lor este prima care a traversat reforma curriculară începută în 2012 și pentru care nu există programe școlare noi sau planuri-cadru noi pliate pe reformă. Anul trecut nu au fost făcute precizări în acest sens, legat de eventuale întâlniri la inspectorate, pentru a le recomanda profesorilor cum să aplice aceste instrumente pedagogice.
Publicarea reperelor pentru clasa a X-a vine cu doar cinci zile înainte de începutul școlii. Aceste repere metodologice pentru clasa a X-a sunt necesare profesorilor pentru a le putea preda liceenilor, astfel încât disciplinele să fie corelate cu ceea ce au făcut în gimnaziu, unde au avut curriculum nou bazat pe crearea de competențe. Timp de 2 ani, Ministerul Educației a ratat elaborarea planurilor-cadru pentru liceu, întrerupând astfel brusc reforma curriculară începută de elevi în 2012, prevăzută de Legea 1/2011. Justificarea oferită de oficialii din minister a fost că planurile-cadru pentru clasele IX-XII (lista cu disciplinele din orarul elevilor și numărul de ore pe săptămână pentru aceste materii) au primit prea multe propuneri de modificare.
Mai amintim și că EduPedu.ro a scris pe 28 iulie 2022 despre elevii care intră în clasele a IX-a și a X-a, în septembrie, care nu vor avea manuale noi, ci vor învăța tot de pe cele aprobate în 2004, înainte să se fi născut.
Foto: © Wutthichai Luemuang | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.
16 comments
Nu mă uit la televizor. Pentru mine, televizorul este pierdere de vreme
Și uite de ce o să rămână școlile goale și vor renunța elevii, cu fiecare an să continue studiile. Voi profesorii, înafară de a le dicta din manual lecția, nu faceți decât să îi jigniți pe copii. Chiar mă bucur că nu sunteți băgați în seamă la ore sau aveți clasele mai mult goale. Până și guvernul României și sindicatele vă ignoră (și nu țin cu niciunul din cei care ne conduc).
Majoritatea părinților sunt extrem de dezamăgiți de școală și de modul vostru învechit de predare. Nu meritați mărirea salariilor cu 4%. Maxim, ar fi trebuit să primiți 0.0001%. Părinții mei regretă că am făcut școala la stat, dar pe vremea aia încă nu existau școli private. Și Andreea Marin, dacă aveți internet, sistemul de învățământ privat. Fiica ei, Violeta, a optat pentru un liceu privat, iar mama sa a fost de acord, spunând că învățământul de stat este dezamăgitor
Du-te, fată, chiar? Esti blană! Ati dezbatut voi asta in “consiliul directorial”🤣 sau ti-a cazut sub nas vreo revista glossy-glossy, gen? Zi-ne, ca noi n-avem Internet. La noi vine porumbelu’ voiajor de doua ori pe zi cu un biletel in cioc, sa ne zica ce s-a mai intamplat pe uliță si cine a castigat la “Vedete la apa”.
Si Banica, el ce-a zis? Da’ Raduleasca? Lumineaza-ne, pisi, ca altfel ne pierdem, ne ducem la crașmă si spargem mărirea de 4 %!
PS (adica “post scriptum”, adica mai scrii ceva dupa ce ai scris ceva🤣, capisci fată?): oana, love, tu sa zici daca ti-e greu sa citesti mai mult de 3-4 randuri,da? Si ti le dam telegrafic.
Uite din cauza acestei atitudini pe care o aveți, elevii vă ignoră la ore. Și foarte bine fac, pentru că așa cum vorbiți pe forumuri (fără lipsă de respect față alții), așa le vorbiți și lor. Așa că, nici mărirea de 4% a salariilor, nu o meritați. Ați fi meritat 0.0001% mărire de salariu. Ar fi fost suficient
Nu lucrez în învățământ, dar doi membrii din familia mea, lucrează în acest domeniu. Au lucrat la stat și au fost foarte deschiși cu copiii, au făcut lecții interactive, nu dictare inutilă și fără sens. Apoi, au ajuns la concluzia că, aplicând metoda aceasta și-au atras disprețul profesorilor care încă predau pe metoda învechită și comunistă și au plecat de la învățământul de stat și s-au angajat în învățământul privat, unde au descoperit oameni extrem de open-mind, comparativ cu învățământul de stat și acum spun mereu, că le pare rău că au lucrat acolo și că învățământul de stat, le provoacă o scârbă imensă
Un membru, doi MEMBRI. Nu articulezi hotarat. E simplu. Pana si o euglena verde parasita la altar de parameci ar fi invatat. Doar tu nu esti in stare.
“Ce ne arata asta despre oana, copii?” Si COPIII-I (un fel de “copiii lui” sau “copiii ei”, nu ca ai si intelege cum devine treaba asta cu 4 de i 🤣) raspund: “E neinteligenta doamna. Face clasa de rusine”.
Şcoala a devenit centru de îngrijire a copiilor. Nimeni nu este interesat ce predă profesorul. Cei care au bani vor merge la ore , este un moft, un sport național, indiferent cât de bine predă profesorul. Elevii sunt preocupați de facebook, tik-tok, instagram.
Când un părinte nu reuşeşte să-şi educe propriul copil, atunci nici profesorul nu poate face minuni.
Ne-a transmis doamna inspector că ne convoacă, dar nu ne-a spus unde, în ce zi și la ce oră. Dar ne-a convocat, nu? Luni începem școala, poate discutăm, totuși, prin octombrie. Așa mergeau lucrurile și cu inutilele consfătuiri, de unde nu aflai nimic nou, nimic util.
Dar lasă, că se reformează inspectoratele, parcă, să vezi atunci eficiență!
Poate reușesc inspectoratele să le schimbe și mentalitățile învechite și poate reușesc să le schimbe și modul comunist de predare și să reușească să îi apropie mai mult de elevi, nu să vină cu fețe de oameni scârbiți la catedră, pentru că ei trebuie să îndrume niște viitori oameni maturi, în viață, atât timp, cât acești copii se află la școală.
Te invit cu cea mai mare placere la clasa mea (a XI-a). Se striga c***e intre ei de fata cu cadrele didactice, stau pe TikTok si Instagram sau asculta manele in ore, fetele zici ca tocmai au venit de pe centura iar baietii abia au iesit din cazinouri, fumeaza si beau tot ce gasesc, noaptea fac curse auto si drifturi prin parcari, iar profesorii sunt vesnic injurati. Nu ii intereseaza scoala. Vin obligati de parinti sau ca sa socializeze in felul lor. Am mai spus-o si o repet: parintii si familiile acestor elevil poarta 98% din vina. Lasa poezia cu comunismul. Traim alte vremuri. Uita-te mai bine in jurul tau.
Şcoala a devenit centru de îngrijire a copiilor. Nimeni nu este interesat ce predă profesorul. Cei care au bani vor merge la ore , este un moft, un sport național, indiferent cât de bine predă profesorul. Elevii sunt preocupați de facebook, tik-tok, instagram.
Când un părinte nu reuşeşte să-şi educe propriul copil, atunci nici profesorul nu poate face minuni.
Frustrata Oana, inspectoratele nu au schimbat nimic niciodată. Iar “modul comunist” de predare este ceva despre care tu habar nu ai, vorbești să te afli în treabă. Acest mod de predare a pregătit zeci de generații de elevi, dintre care mulți au ajuns ulterior specialiști de valoare. Că nu a reușit cu tine se prea poate. Mai erau și elevi care nu aveau chemare pentru învățătură. Dar pentru ei s-a inventat învățământul privat în care cică te “pregătești” în nu-ș ce chestii despre afaceri și apoi faci pe mediatorul în conflicte matrimoniale. Și în mod deloc surprinzător, într-o societate unde impostura este la mare rang, mai ești și plătit pentru asta.
De fapt ceea ce nu reușești tu să pricepi, și dai vina pe profesori pentru asta, este faptul că decăderea învățământului românesc este opera exclusivă a ministerului, care a produs legi strâmbe, nu a produs programe adecvate, a acceptat subfinanțarea și a permis oricărui neavenit să aibă un cuvânt de spus despre cum trebuie să arate învățământul.
Oana dragă, tu cum procedezi in predare, pentru a evita metodele comuniste și pentru a te apropia de toți cei 30-35 de elevi dintr-o clasă? Ce metode folosești, ce rezultate ai obținut la examenele nationale cu aceste metode? Dă-ne câteva exemple, concret! Mulțumim!
oana nu preda nimic. Ea nu e in stare sa se lege corect la sireturi. E doar o trompeta falsa si fara ocupatie care, probabil, a ramas cu sechele din scurta perioada pe care a petrecut-o prin vreo scoala. Atat.
Oana e o inadaptată ce se bagă în seamă că are prea mult timp liber. Habar n-are ce înseamnă școala, că ea a făcut homeschooling cu Viorica Dăncilă. Ignorați-o!