Profesorii de liceu din România alocă sub 40% din timpul de lucru activităților de predare, similar cu media OCDE, dar au printre cele mai puține ore de predare pe an – raport internațional

152 de vizualizări
Foto: © Valerii Honcharuk | Dreamstime.com
Cadrele didactice din liceele românești petreceau, anul trecut, doar 38% din timpul de lucru predând la clasă, procent care îi plasa în media țărilor Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE). Dar timpul petrecut de ei efectiv în activități de predare este sub media OCDE și depășește timpul de predare al profesorilor din doar câteva țări luate în calcul, potrivit celui mai nou raport anual al organizației, Education at a Glance 2024.

Astfel, potrivit raportului, pentru profesorii de liceu din România este raportat un timp net total de lucru de 1368 de ore anual, din care 513 ore anual reprezintă timpul net de predare. Astfel, 38% din timpul de lucru este petrecut în activități de predare. Procentul plasează România la mijlocul celor 16 de sisteme analizate, dintre care Japonia (29%) și Peru (79%) / Luxembourg (62%) reprezintă extremele.

  • Media de 38% timp petrecut predând plasează România la un nivel similar cu Ungaria, Slovacia, Letonia, Coreea de Sud sau Elveția.  
Sursa: OCDE – Education at a Glance 2024

Volumul de timp petrecut predând este, însă, printre cele mai mici în cazul României. Cu 513 ore anual petrecute predând la clasă, profesorii de liceu din România îi depășesc doar pe cei din Letonia (475 de ore), Polonia (475 de ore), Bulgaria (490 de ore), Turcia (503 ore) și Japonia (507 ore).

Potrivit raportului OCDE, acest timp de lucru alocat predării este mult sub media organizației, de 679 de ore pe an, cu un volum maxim de peste 1.000 de ore în țări precum Chile sau Costa Rica. Documentul notează, însă, că sunt diferențe foarte mari între țări, ce țin de o serie largă de parametri, de la durata anului școlar la organizarea școlii și la existența sau lipsa unor stimulente pentru diverse tipuri de activități didactice. Este dat exemplul diferențelor dintre Luxemburg și Olanda, care au același număr de ore de predare la nivel liceal (peste 700 de ore anual), dar, în timp ce 62% din timpul profesorilor din Luxemburg este alocat predării, în cazul Olandei doar 43% din timp este petrecut predând.

În ceea ce privește celelalte activități, raportul notează că există variații foarte mari între acestea: de la cele obligatorii, fără stimulente financiare în cele mai multe cazuri (corectarea lucrărilor sau temelor, planificarea lecțiilor, comunicarea cu părinții), la cele voluntare, care pot presupune stimulente financiare (activități extracurriculare, sarcini speciale, mentorat și sprijin pentru alți profesori etc..

Sursa: OCDE Education at a Glance – 2024

Foto: © Valerii Honcharuk | Dreamstime.com  Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. Stati prost cu aritmetica.

    Anul scolar are 34 de saptamani inmultit cu 18 ore pe saptamana, norma mina, rezulta 612 ore minim, nu 513…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mai mult de jumătate din cerințele de la Evaluarea Națională 2024 – Limba română, identice cu cele de anul trecut: câmp lexical, figuri de stil, derivare, omonime, complement prepozițional și caracterizare de personaj

Cerințele de la Evaluarea Națională 2024 – Limba română au fost aproape identice cu cele de anul trecut, arată o analiză comparativă făcută de Edupedu.ro. La 10 itemi din 18,…
Vezi articolul

Sorin Ion, Ministerul Educației: Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a și-a cam pierdut sensul. În fiecare an, în mediul educațional, aud „admiterea era bună, că noi am dat admitere pe vremea noastră“

Secretarul de stat în Ministerul Educației Sorin Ion a spus în comisia de învățământ din Senat, vineri, că Evaluarea Națională și-a pierdut din sens și asta a dus la “derapaje…
Vezi articolul

Sondaj Monitor al Minorităţilor 2020: Examenul nediferențiat la Limba română de la BAC, considerat discriminatoriu de 67% dintre adulţii maghiari din Transilvania / Aproape toţi cred că elevii maghiari trebuie să înveţe bine limba română

Peste 90% dintre maghiarii din Transilvania cred că elevii maghiari trebuie să înveţe limba română. 67% dintre adulţii maghiari consideră discriminatoriu faptul că, la Bacalaureat, elevii aparținând minorităților și care…
Vezi articolul

Articol susținut de platforma LearnGate.ro

De ce experimentele îi ajută pe copii să învețe mai ușor chimia, fizica, biologia și matematica. Laura Băjenaru, profesor de științe și examinator Cambridge: Experimentele sunt esențiale pentru că toate științele sunt vizuale, iar elevii au o inteligența vizual-spațială pe care noi o ignorăm – interviu

Laura Băjenaru este profesoară de științe și examinator pentru Cambridge Assessment International Education. A absolvit Facultatea de Chimie Aplicată și Știința Materialelor (Politehnica București) și are un Masterat în Biofizică…
Vezi articolul