Profesorii de la două colegii din Oradea vor transmite live orele în școli din mai multe comune din județul Bihor, iar elevii de acolo vor putea pune întrebări direct

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com

Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Bihor a lansat un proiect prin care vrea să reducă decalajele dintre elevii de la oraș și cei de la țară. Astfel, a semnat un parteneriat între două dintre cele mai bune colegii din județul Bihor – Colegiile Naționale „Emanuil Gojdu” și „Mihai Eminescu”, și opt școli din județ. Concret, profesorii orădeni vor folosi infrastructura IT din școală pentru a transmite în direct lecțiile în clasele de la școlile de la sate. Elevii din școlile partenere vor putea adresa întrebări acolo unde au nelămuriri, transmite Radio Cluj, preluat de Rador, conform G4Media.ro.

Județului Bihor, prin Planul Național de Redresare și Reziliență, i s-au alocat fonduri importante pentru infrastructura școlară – atât dotare cu mobilier, cât și echipamente IT. Pentru a fi puse în uz, așa cum se cuvine și a nu folosi doar pe post de mobilier aceste echipamente, în perioada următoare Inspectoratul Școlar Județean Bihor va crea grupuri și comunități de profesori care să lucreze împreună, să discute idei și să folosească aceleași mijloace sau instrumente de predare în beneficiul elevilor.

S-a constatat atât la nivelul județului Bihor, cât și la nivel național, că există o discrepanță între rezultatele pe care obțin elevii din mediul urban și cei din mediul rural. Profitând de existența acestor dotări ultraperformante, credem că putem pune laolaltă profesori din mediul urban și profesori din mediul rural care să predea copiilor în timp real. Atât copiii din mediul urban, cât și cei din mediul rural, vor putea să adreseze întrebări și să beneficieze de lecțiile interactive pe care cadrele didactice le realizează. Credem că, astfel, vom crea comunități de profesori, grupuri de oameni implicați – pentru că avem astfel de profesori și trebuie să-i punem laolaltă, și vom reuși, ca pe lângă celelalte metode și mijloace pe care le folosim, să reducem aceste decalaje care sunt reliefate de cifre și procente, între copiii din mediul urban și cei din mediul rural”, a declarat inspectorul școlar general, Horea Abrudan.

Astfel, profesorii vor preda lecții folosind instrumentele soft și metodele dezvoltate de ei, folosind tablele interactive cu care școlile au fost și sunt dotate în continuare prin toate proiectele (programul de reducere a abandonului școlar sau de dotare cu echipamente IT ori laboratoarele inteligente care urmează să fie achiziționate).

În acest mod, crede Abrudan, toți vor avea de învățat: un profesor din mediul urban va vedea cu ce dificultăți se confruntă din mediul rural și va putea, dacă are o expertiză în plus, să-i sugereze anumite tehnici de predare. De asemenea, cel din mediul rural, va fi încurajat să folosească echipamentele IT la capacitate maximă.

„Cred că în acest mod vom reuși să implicăm copiii în proiecte, să le creștem interesul față de materiile pe care le predăm și astfel să creștem calitatea actului educațional și cunoștințele de care ei beneficiază”, este de părere șeful IȘJ Bihor.

Citește articolul complet pe G4Media.ro.

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version