Profesorii de la Colegiul Național B.P. Hasdeu din Buzău, mesaj de susținere pentru directoarea demisionară Mîndruță și semnal de alarmă față de „atitudinea neprincipială” a Inspectoratului școlar: Nu putem și nu vrem să ne creștem elevii în cultura rușinii, a compromisului, a nonvalorii, a fricii

3.674 de vizualizări
Foto: © Michaeljayberlin | Dreamstime.com
Un mesaj de susținere semnat de profesorii de la Colegiul Național „Bogdan P. Hasdeu” (CNBPH) din Buzău a fost publicat vineri după-amiază, 12 aprilie, pe pagina de Facebook a liceului. Profesorii trag un semnal de alarmă față de „atitudinea neprincipială” a Inspectoratului școlar față de comunitatea școlară de la Hasdeu și susțin că „nu putem și nu vrem să ne creștem elevii în cultura rușinii, a compromisului, a nonvalorii, a fricii”.

Mesajul, intitulat „Declarația profesorilor hasdeieni”, vine după ce tot joi, 11 aprilie, mai mulți părinți de la Colegiul Național Hasdeu din Buzău au depus un memoriu la Inspectoratul școlar prin care își arată susținerea față de directoarea Colegiului, Virginia Mîndruţă Tănăsescu, care a demisionat săptămâna trecută.

  • „Semnalăm îngrijorarea cu privire la relaţia deficitară dintre ISJ Buzău şi conducerea Colegiului, care are un impact negativ asupra procesului educativ”, scriu părinții în memoriu, care subliniază că „suntem dezamăgiți că astfel de situații – în care ISJ nu ține cont de opiniile avizate ale Consiliului de Administrație – duc la încadrarea unor persoane nepregătite, care influențează în mod negativ procesul educațional”.

Mîndruță acuză inspectoratul școlar de presiuni și ilegalități pentru ca o profesoară de limba germană să predea Limba română, deși este „incapabilă să susțină orele”. Mai mult, Inspectoarul școlar ar fi încălcat de mai multe ori decizii ale Consilului de Administrație al colegiului, spune Virginia Mîndruță Tănăsescu.

Revenind la mesajul profesorilor de la liceul din Buzău, aceștia scriu că „ne bucurăm să constatăm că pentru părinții elevilor noștri, Hasdeul este locul în care se construiește permanent, generație cu generație, o relație de încredere. Forța noastră, a școlii de la Hasdeu, constă și în coeziunea dintre părinți, elevi și profesori. Încercăm să găsim împreună, în aceste vremuri pline de provocări, soluțiile cele mai bune pentru copiii noștri”.

Toate aceste preocupări nu pot să-și urmeze în prezent cursul firesc, din cauza unor acțiuni nefirești și dăunătoare la care comunitatea noastră este supusă de către Inspectoratul Școlar Județean Buzău. Primul semn al crizei este demisia de onoare a doamnei directoare a colegiului, profesor Virginia Mîndruță Tănăsescu.

Al doilea, prezenta declarație a profesorilor colegiului. Solicităm Inspectoratului Școlar Județean să renunțe la atitudinea neprincipială față de comunitatea noastră hasdeieană. Nu putem și nu vrem să ne creștem elevii în cultura rușinii, a compromisului, a nonvalorii, a fricii. Ce sens ar avea atunci libertatea noastră?”, au adăugat cadrele didactice în reacția de susținere.

Redăm mesajul integral al profesorilor, postat pe pagina de Facebook a colegiului:

Declarația profesorilor hasdeieni

Noi, profesorii Colegiului Național „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Buzău, credem că a învăța este o formă de LIBERTATE, iar școala noastră este un spațiu sigur în care elevii învață să se elibereze – de prejudecăți, de teama de a greși, de frica de a-și susține opiniile. Acest principiu naște o comunitate sănătoasă, puternică, diversă, dar unită și autentică, așa cum este comunitatea hasdeiană.

Potențialul elevilor noștri, făcut să se manifeste și să evolueze, aduce rezultate vizibile, măsurabile, devenite reper pentru sistemul școlar din întreaga țară.

În anul școlar în curs, 88 de elevi din comunitatea de învățare a Hasdeului participă la etapele naționale ale olimpiadelor de la toate disciplinele. Sunt 157 de ani de când păstrăm acest obicei al studiului riguros, în care o generație o inspiră pe următoarea.

Hasdeul înseamnă, însă, mai mult decât întâlnirea – esențială, de altfel – între elev și profesor la clasă. Elevii noștri învață puterea argumentului și a opiniei documentate în cluburile de debate și în orele de vorbit în public, descoperă modalități de interacțiune cu inteligența artificială la clubul de robotică, explorează și exprimă frumosul în cenaclul hasdeian, analizează fenomenul media, pun în scenă spectacole de teatru și înregistrează podcasturi, organizează conferințe, inițiază proiecte civice, se implică activ, constructiv, în viața comunității din care fac parte.

Ne bucurăm să constatăm că pentru părinții elevilor noștri, Hasdeul este locul în care se construiește permanent, generație cu generație, o relație de încredere. Forța noastră, a școlii de la Hasdeu, constă și în coeziunea dintre părinți, elevi și profesori. Încercăm să găsim împreună, în aceste vremuri pline de provocări, soluțiile cele mai bune pentru copiii noștri.

Toate aceste preocupări nu pot să-și urmeze în prezent cursul firesc, din cauza unor acțiuni nefirești și dăunătoare la care comunitatea noastră este supusă de către Inspectoratul Școlar Județean Buzău. Primul semn al crizei este demisia de onoare a doamnei directoare a colegiului, profesor Virginia Mîndruță Tănăsescu. Al doilea, prezenta declarație a profesorilor colegiului. Solicităm Inspectoratului Școlar Județean să renunțe la atitudinea neprincipială față de comunitatea noastră hasdeieană. Nu putem și nu vrem să ne creștem elevii în cultura rușinii, a compromisului, a nonvalorii, a fricii. Ce sens ar avea atunci LIBERTATEA noastră?

Poate că, pentru unii, copiii reprezintă doar un procent relativ mic din populația țării noastre. Nu trebuie să uităm, însă, că ei reprezintă 100% viitorul României. Credem că, prin eforturile noastre conjugate – elevi, părinți, profesori –, elevii hasdeieni vor avea un cuvânt important de spus, alături de colegii lor de generație, într-o Românie mai bună”.

Foto: © Michaeljayberlin | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Zeci de părinți ai Colegiului Hasdeu din Buzău au depus un memoriu la Inspectorat în care o susțin pe directoarea care a demisionat pe fondul unor presiuni de la Inspectorat: Semnalăm îngrijorarea cu privire la relaţia deficitară dintre ISJ Buzău şi conducerea Colegiului, care are un impact negativ asupra procesului educativ
Am demisionat pentru că am simțit că nu-mi mai pot apăra elevii, spune Virginia Mîndruță, directoarea Colegiului Național Hasdeu din Buzău / Aceasta acuză inspectoratul școlar de presiuni și ilegalități pentru ca o profesoară de Germană să predea Limba română, deși este „incapabilă să susțină orele” /

8 comments
  1. Schimbare !
    Unde ești Ministerule cu salariați tăi, rude până la gradul al 4-lea în același birou ?
    Doamnă Ministru….LEGALIZATI mai repede LEGEA 198/2023…sau DEMISIA

    1. În cancelarie se aude tot. Dacă încă n-ai aflat asta, nu ai fost vreodată prin învățământ și ai uitat cum era la gimnaziu/liceu/facultate.

      Și nu doar în cancelarie – în toate casele elevilor de la clasele unui profesor și ale tuturor rudelor lor, chiar dacă n-au copii în acele clase sau în școala respectivă.

  2. Sa-si mute copiii si ii lasa cu buza umflata pe astia din minister. Toti semnatarii petitiei sa ceara mutarea. Sunt cat se poate de indreptatiti, pot usor argumrnta ca le este afectat procesul educativ. Simplu. Si va da inapoi directoarea. Ca doar n-o sa-si ridice in cap un liceu intreg,sa ramana profesorii fara elevi, fara salarii etc?

    1. Directoarea A CERUT să fie respectate dorințele părinților. S-a dus la inspectorul general care i-a băgat pe gât profesorul respectiv, iar inspectorul a lămurit-o că nu va face nimic. Fiind în țara în care suntem, poți presupune că e un sistem de PCR la mijloc.

      Directoarea, fiind ignorată de inspectoare, nu putea face mai mult decât să-și dea demisia din funcție, din moment ce nu poate rezolva chestiuni care chiar țin de managementul și administrarea unității (pentru că inspectoratul o împiedică).

      Iar dacă vrei să spui că elevii ar trebui mutați la alte școli… poate ei chiar vor să fie la liceul ăsta (așa au ales la repartiție). Nu predă la o clasă un singur profesor. De ce să plece două clase de elevi și nu un profesor cu probleme de pregătire profesională?!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Inițiatorul olimpiadei de robotică, profesorul Răzvan Bologa: Pot participa elevi de clasa a II-a până la clasa a X-a / Elevii trebuie să folosească și chip-uri microprogramabile în procesul educațional. Ei au nevoie să experimenteze cu mici dispozitive fizico-cibernetice și să le arate celor din jur realizările lor

Concursul național de robotică școlară Nextlab.tech a fost introdus anul acesta de Ministerul Educației în lista oficială a olimpiadelor și competițiilor pe care le finanțează. Inițiatorul concursului de robotică recunoscut…
Vezi articolul

OFICIAL Fiecare școală decide procedura de repartizare a copiilor în grupe de creșă și grădiniță și a elevilor în clase: prin tragere la sorți sau aleatoriu, din anul școlar 2024-2025. Listele vor fi publicate cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de începerea anului școlar

Procedura stabilită de Ministerul Educației prin care elevii de școală și liceu dar și copii de creșă și grădiniță vor fi împărțiți în clase/ grupe de început de nivel a…
Vezi articolul