Profesorii corectori și asistenți de la examenele din această vară trebuie să dea feedback despre corectarea digitalizată, spune ministra Educației

21.189 de vizualizări
Ligia Deca / Foto: Captură Facebook Live
Profesorii corectori și asistenți de la examenele din acest an trebuie să dea feedback despre corectarea digitalizată, spune ministra Educației într-o postare pe Facebook în care reamintește calendarul celei de-a doua sesiuni de Bacalaureat 2024.

Lucrările probelor scrise vor fi evaluate folosindu-se platforma de evaluare digitalizată. Vă anunț, în acest context, că, pentru a îmbunătăți procesul de evaluare digitalizată, am trimis deja formulare de feedback profesorilor asistenți și profesorilor evaluatori implicați în desfășurarea examenelor în această vară”, a scris Ligia Deca pe rețeaua socială.

Continuăm digitalizarea, pentru că este nu doar necesară, ci, așa cum au afirmat toți colegii profesori în discuțiile pe care le-am avut cu ei, extrem de utilă pentru eficientizarea procesului de evaluare”, a completat ministra în postare.

  • În acest an școlar, lucrările de la Evaluarea Națională, Bacalaureat, Titularizare și Definitivat au fost în premieră corectate digitalizat, pe o platformă unde profesorii evaluatori s-au logat și au putut să noteze lucrările candidaților scanate și urcate pe platformă după încheierea probelor.
  • În 2023, singurul examen corectat digitalizat la nivel național a fost cel de Bacalaureat – sesiunea de toamnă, după ce în 2022 și 2023 au fost pilotări la nivel de câteva județe pentru sesiunea de vară a Bacului și Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a.

La finalul lunii iunie, ministra educației a fost în vizită într-un centru de corectare a lucrărilor de la Evaluarea Națională din București, după cum anunța oficialul într-o postare pe Facebook. Deca preciza că a preluat feedbackul profesorilor, dar nu a spus niciun cuvânt despre propunerile cadrelor didactice prezente la întâlnire.


21 comments
  1. Acest mesaj este pentru a-mi exprima frustrarea în legătură cu acesta corectare digitalizata.Context:Ministrul Deca a trebuit sa demonstreze la nivel european ca statul nostru face eforturi pentru a digitaliza învățământul romanesc.In loc sa începi prin a schimba digitalizat predarea și sa începi de la temelie aceste schimbări, cei responsabili au știut sa se ocupe mai bine fix de ceea ce contează pentru viitorul unui copil, examenele naționale.Nu vreau sa ma gândesc ce ar fi trebuit sa suport dacă as fi fost absolvent de gimnaziu cu aceasta broșurele de exerciții, care au fost patentate de mafia meditatiilor și care nu fac altceva decât sa facă imposibila departajarea unor copii aflați la final de ciclu.Nu este normal sa vii în fata tuturor cu astfel de subiecte.Cum nu este normal ceea ce am pățit la bacalaureat.Am avut note foarte mari la matematica și chimie organica 9.80, respectiv 10.Socul a venit prin nota la limba romana.Am avut 8.80 și evident datorita necesității diplomei de bac pentru facultate nu am mai contestat nimic.Nu este normal pe o lucrare care eu cred ca a fost impecabila sa vii cu astfel de frustrări cauzate de veniturile lor mici.Neajunsurile evaluatorilor și frustrările lor over-all din viata nu sunt nici problema mea și nici ceva ce eu pot rezolva.Faptul ca alegi sa vii cu astfel de note care nu reflecta nivelul cunoștințelor nu este ceva normal intr-un stat ce se vrea democratic.Nu este normal ca o persoana ce își demonstrează capacitățile mentale sa îmi spună mie ca am avut lacune în acest hal.Pentru mai bine de un punct acești pseudoevaluatori vor sa arate ca lucrarea mea a avut deficiente la nivel de conținut.Ceva de noaptea mintii.A ești oameni nu se gândesc cât de mult am învățat, se gândesc doar ca pe vremea lor îți tremurau chiloții în fata profesorilor.Sa fie foarte clar ca dau fix doi lei pe cât de greu le-a fost lor sa se educe.Daca vrei sa te educi faci eforturi și demonstrezi ca ai evoluat peste nivelul peșterii.Fara discriminări și frustrări de moment.Nu poți veni cu astfel de note și sa nu se sesizeze nimeni.Chiar asa nu ai văzut în platforma ca toate notele erau peste 9.50 și vii cu amarata aia de nota.Dar nu e permis.Ca nu mi-am permis sa îmi bat joc de lucrare.Ca dacă lucram de 5 luam 3 probabil cu astfel de incapabili.Nu este normal ca lucrarea mea sa fie redactat la cel mai bun liceu din judet iar lucrarea sa ajungă la un liceu industrial cu un suplinitor care pe 2500 de lei își manjeste cu rahat toată demnitatea familiei sale prin astfel de atitudini ostentative.In final vreau sa spun ca povestea este cu adevărat trista.Pe diploma mea de bac este scrisa nota 8.80.Iar eu am fost admis la medicina.Le doresc acestor evaluatori bătrâneți liniștite și sper na nu ajungă pe mana mea, ca voi avea grija sa fie tratați la fel cum au avut și ei grija de ceva făcut cu simt de răspundere, lucru evident de care nu sunt conștienți, sau nici măcar în deplina cunoștință de cauza.Succes tuturor celor care se mai lupta cu acest sistem plin de bube!Deca feels you!pup

    1. 1 cat dai tu pe educatie se observa din comentariu
      2 nu vede nimeni notele tale mari la alte materii sa iti” dea nota mare” la română.
      3 din exprimare, pot sa iti spun sigur ca aia e nota pe care o meritai
      4 sper sa nu termini Facultatea de Medicina ai din întâmplare sa ajungi medic.
      Folosești cuvinte mari sa arati cat incapabil ai fost si cat de ușor iti e jignești niste oameni pe care nu ii cunoști.
      In loc sa iti asumi cat ai învățat dai vina pe altii .
      Te și vad medic …. Eu am facut tot ce tine de mine … pacientul/sistemul e de vina

  2. Evaluarea digitalizată a avut un eșec anul acesta. Copii și dascăli au pierdut pâinea și viitorul. În primul rand, ca evaluatorii și asistenții nu sunt bine pregătiți ,sa evalueze digitalizat.Lasati,,evaluarea clasică “,pentru că e mult mai eficienta, corectă.

    1. Am corectat anul acesta si de vreo 14 ani tot corectez si nu va împărtășesc punctul de vedere. A fost mult mai usor de corectat anul acesta, daca greseai la grila erai atentionat. Nu a mai fost nevoie sa scriem borderouri, sa scriem tezele. Nu venea corectorul al doilea sa puna presiune pe tine sa corectezi mai repede ca el a terminat deja ,,prima mână”. Nu a fost greu deloc de urmarit pe teza rezolvarea. Toti colegii cu care am vorbit aveau aceeasi parere.

  3. Feedback-ul meu a fost în general bun, însă nu pot înțelege necesitatea prezenței profesorilor în centrul de evaluare, pentru monitorizarea video. Când subiectele transpiră în mod constant înaintea susținerii probelor, când trendurile căutărilor online, din preziua examenelor, dovedesc din plin că există vulnerabilități în stocarea și secretizarea subiectelor, fără a fi vreodată identificați vinovații, deși numărul celor care creează și manipulează respectivele subiecte este foarte foarte mic, ce așteptări realiste pot exista că profesorii rău intenționați în evaluare, având acces la un computer și la lucrările de evaluat, se vor teme de o cameră de înregistrare ambientală. In baza vechilor metodologii de evaluare, camerele din centrul de evaluare inhibau obiceiul evaluării la o singură mână, punerea de acord a profesorilor corectori înaintea confruntării, fotografierea, arhivarea sau transmiterea lucrării, plimbarea politicienilor prin sălile cu evaluatori, cu listele de privilegiați în mână. Erau necesare, au fost utile. Însă ce sens mai are supravegherea ambientală acum, când, cu acces la un sistem informatic conectat la internet și la copia digitală a lucrării, toate scenariile unei posibile fraudări nu se mai împiedică de acea cameră video din sala de clasă? Faptul că toate știrile negative au fost generate, anul acesta, de operarea bazei de date, de modificarea notelor independent de procesul de evaluare, de modificarea ierarhilor, de încălcarea metodologiei dincolo de sala de evaluare, dovedește că monopolul corupției rămâne în mâini puține, iar profesorii evaluatori sunt doar chinuiți și puși pe drumuri degeaba.

  4. Nimeni nu spune nimic de calitatea profesorilor evaluatori și despre discrepanta mare dintre evaluarea inițială și cea de după contestație…prea multa subiectivitate… diferențe mari de 1,4- 1,6- 1,8 și chiar 2 puncte…

  5. Care digitalizare?

    Pozele de pe lucrări corectate de pe un ecran, in săli fără AC in plină caniculă.

    Pare exact ca la radio Erevan.

    Nu s-a digitalizat ci doar s-au fotografiat.
    Nu s-a simplificat ci s-a birocratizat.

    Nu s-a transparentizat ci s-a alambicat mai mult.

    P.S.
    Nu mai repetați inepțiile cucoanei Deca.
    Nu există nicio digitalizare in evaluare.
    Le-am spus asta formatorilor din Minister încă de la cursurile din 2022.
    Au fost foarte supărați ca ,,nu urmez linia de comunicare ministerială ”

    Pozarea lucrărilor scrise cu pixul NU e digitalizare.

    Cel mult preluarea rezultatelor pe itemi si graficele automatizate rezultate.
    Doar dacă aceste rezultate ajungeau si la elev/părinte, cu tot cu lucrarea scanată ar fi fost o transparentizare, dar digitalizare tot nu e.

  6. ce inseamna digitalizare? scanare? sigur nu. in economia reala o asa prostie cu scanarea ar insemna faliment.. PNL chiar nu are in partid pe cineva competent? deca si sorin ion sunt nulitati. opriti hotia cu firmele de consultanta.

  7. ce feedback mai bun poate fi decât faptul că lumea nu s a inghesuit la supravegheri și corectări? o zi de supraveghere la competente lingvistice Bac plătită cu 50 de Ron? in condițiile in care magistrații iar își cer măriri 20% după cei 25% de anul trecut?!

  8. Nu am încredere, aplicația nu funcționează, pentru încărcarea lucrărilor a fost necesar un timp de peste 2 ore, peste timpul alocat examinarii, elevii au fost nevoiți sa aștepte…..
    Corectarea lucrărilor digitalizata nu este ok nu poate fi comparată cu cea fizica niciodata( claritatea scrisului. poate fi interpretată greșit…..)

    1. Așa este…plus aceste diferențe uriașe între corectarea inițială și cea de după contestație…si totul fără nicio explicație ( aici nu e vorba de știință, ci de noroc)

  9. Lăsați elevii sa și aleagă materiile pentru bac în funcție de facultatea la care vor merge pentru ca sigur se pregătesc temeinic la materiile care le plac și care le vor oferi un viitor . Un copil care merge la medicina învață anatomie, lăsați l cu geografia și matematica, distrugeți suflete și omorâți vise. Păcat ca mulți tineri nu și pot îndeplini visul din cauza acestui examen degeaba și fără rost. Încercați să schimbați ceva la acest examen. Întrebați elevii cum și ar dori sa fie acest examen.

    1. Dacă dvs nu ați fost în stare sa va luați acest examen, de ce cereți o schimbare? Nu toți trebuie sa ajungă la medicina și drept, în tara asta mai este nevoie și de zugravi, muncitori în construcții. Tocmai de asta se da acest examen de BACALAUREAT, pentru a se face departajarea între cei buni, care vor meserii curate și lucrate cu cap, față de cei care vor meserii unde își strică spinarea sau alte zone.

    2. Lasă, că bine le face! Să învețè drk ca altă treabă nu au! Să învețe tot, nu doar anatomie, ca în viață nu faci doar operații, prescrii rețete, te culci, mănânci și faci copii. Ca te duci la teatru, film, spectacol si te uiți precum copitata si nu înțelegi nimic. Plus atâtea și atâtea argumente. Să învețe de 3 ori mai mult decât până acum și, cine nu poate, bodigard sau taximetrist, ca nu e obligayoriu sa faca toți medicină!

    1. dap . da ptr asta ar trebui sa ai o minima pregatire in domeniul stiintelor educației ( macar amaratul la de modul psihopedagogic). duamna a terminat institutul de Marina și are un doctorat in stiinte .. politice.
      SI se mai uita și asa cumva dintr o parte ..👀 .. o privire didactico- amenintatoare , cam cum crede ea ca trebuie sa se uite un profesor la elevi . eu zic sa o ” ievaluam ” după privire ( ca după altceva nu avem) și sa i stabilim salariu.. sa i dam un feedback adicatelea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dezbaterea pe legea învățământului preuniversitar în Camera Deputaților, întreruptă și în a treia zi. Comisia se reîntâlnește luni dimineață / Blocajul – prevederile legate de școala din spital și educația mamelor minore

Dezbaterea pe Legea învățământului preuniversitar a fost suspendată și în a treia zi de discuții. Sâmbătă, în jurul orei 12, membrii Comisiei de învățământ din Camera Deputaților au decis să…
Vezi articolul