Profesorii câștigă mult timp când folosesc la clasă teste de evaluare create de ei pe platforma “Școala din Valiză” / Evaluarea se face imediat și arată unde are lacune elevul, iar acesta nu mai așteaptă cu emoții 2-3 săptămâni până la corectare – profesorul de istorie și geografie Ionuț Cristian Burhan

Foto: Fundatia Vodafone

Programul „Școala din valiză” are ca scop dezvoltarea competențelor de utilizare a tehnologiei de către elevii și profesorii din mediul rural. Trei profesori care predau discipline diferite și care folosesc platforma de peste 2 ani au povestit în cadrul conferinței „Educația digitală: de la tablă la tabletă”, organizată de World Vision România și Edupedu.ro, cum folosesc la clasă, în predare și în evaluarea elevilor, cunoștințele dobândite prin programul Școala din Valiză. “Câștigăm timp, ca profesori. Pentru redactarea unui test obișnuit ne lua oricum o jumătate de oră, până scriam întrebările, variantele de răspuns, dar acum, la final, cu testul digital, evaluarea se face imediat, pe loc, dacă nu ai un item de tip eseu pe care să îl corectezi indiviual,” explică Ionuț Cristian Burhan, director și profesor de istorie și geografie la Școala Gimnazială Poienarii de Muscel.

Gabriela Anghel este profesoară de biologie la Școala Gimnazială Mihai Eminescu, județul Vaslui și membră în echipa de profesori care creează conținut pe platforma programului “Școala din valiză”. Ea a explicat cum a aplicat cunoștințele învățate în proiect, la clasă. 

Elevii ei se bucură de testele pe platformă create de ea din materia de biologie. Copiii învață mult mai ușor așa pentru că au posibilitatea de a reveni oricând asupra răspunsurilor și pot recapitula lecția. 

“Recent am creat un test de evaluare la clasa VIII-a din Evoluționism. Testele de evaluare pe platformă în principiu se creează ușor. La început a fost mai greu, îmi lua cam o oră, dar exersând totul a devenit mult mai ușor. Acum reușesc să creez unul într-o jumătate de oră,“ spune Daniela Anghel.

Aceste teste rămân pe platformă și pot fi accesate oricând de elevi pentru a-și aprofunda cunoștințele. “Exercițiile materialele toate rămân pe platformă ei au posibilitatea de a-l accesa și de acasă și consider că le pot folosi acasă și când efectiv se pregătesc pentru ora de biologie. Avantajul testelor pe platformă este și că obținem o evaluare un rezultat al testului imediat. De asemenea platforma generează media notelor pe grup sau pe clasă dacă toți elevii au aceleași întrebări,“ spune Gabriela Anghel. 

Și la final în etapa de fixare a cunoștințelor sunt două exerciții interactive. De exemplu, acesta: asociază oasele la scheletul corespunzător.

Elevii au posibilitatea de a vedea pe loc dacă au greșit sau nu răspunsul și se pot corecta.

“Platforma îmi arată de câte ori greșește elevul, iar eu am posibilitatea de a-i lăsa una sau mai multe încercări de a răspunde. Dar fiind în etapa de fixarea cunoștințelor le las posibilitatea de a face mai multe încercări. 

Astfel, avem posibilitatea să creem conținut în funcție de nivelul de cunoștințe al fiecărui elev de ritmul în care el reușește să-și asimileze cunoștințele,“ mai spune profesoara de biologie Daniela Anghel.

Delia Chereji este profesoara de matematică la Liceul Teoretic Gelu Voievod, județul Cluj și lucrează de 2 ani cu platforma programului “Școala din valiză”. Reușește să îi facă pe copii să le placă matematica prin jocuri. 

“Matematica este grea cât timp nu ai intelgența logico-matematică dezvoltată. Am pus în cadrul lecțiilor mele câteva joculețe care să mai destindă atmosfera, reușesc să fac pe placul copiilor. Am regândit jocul celebru Vrei să fii milionar? într-o variantă pentru copii. Aceștia accesează și răspund întrebărilor unui test unui joc cu o interfață similară cu cea a jocului TV Vrei să fii milionar.

 

“La final există o evaluare și e foarte util acest lucru pentru că ne permite să vedem exact unde sunt problemele fiecărui elev, ce trebuie reluat, unde trebuie insistat. Copii nu doar se joacă, ci și învață astfel, se observă și un progres al copiilor, le place ora de matematică și cer tabletele pentru că învață mai ușor, e mai la îndemâna lor pentru că asta fac zilnic, au acces la tablete si telefoane. Le place partea digitală și noi trebuie să ne conformăm,” spune Delia Chereji.  

Ea mai subliniază un avantaj și pentru profesori de a folosi platforma și aceste teste și jocuri: “E ușor si pentru noi, corectarea unui test, de exemplu. La finalul testului rezultatele vin automat, și noi ca profesori economisim timp, se creează un raport al fiecărui elev,“ mai spune profesoara de matematică, Delia Chereji.

Și Ionuț Cristian Burhan, director și profesor de istorie și geografie la Școala Gimnazială Poienarii de Muscel, județul Argeș a vorbit despre avantajul principal în folosirea platformei digitale în predare la clasă și verificarea cunoștințelor. 

“Câștigăm timp, ca profesori. Pentru redactarea unui test obișnuit ne lua oricum o jumătate de oră, până scriam întrebările, variantele de răspuns, dar acum, la final, cu testul digital evaluarea se face imediat, pe loc, dacă nu ai un item de tip eseu pe care să îl corectezi indiviual. Este o parte bună și pentru elevi faptul că primesc pe loc răspunsurile, nu mai așteaptă cu emoții 2-3 săptămâni până corectează profesorul testele,” adaugă Ionuș Burhan. “Reciclarea conținuțului, faptul că putem folosi întrebările de la o clasă la alta, de la un an la altul, ne ajută foarte mult să economisim timp. O altă utilitate este că platforma “Școala din Valiză” îți permite să iei conținut din alte aplicații, dacă ai creat conținut deja pe altă platformă, îl imporți și câștigi timp,” spune Ionuț Cristian Burhan.

Ca exemplu, a prezentat cum arată un test video interactiv despre Zeii Egiptului. Elevii pot răspunde sub forma unor diverse tipuri de întrebări.

La ora de geografie a creat un test de tip drag and drop.

Foto: Captura video

Începând din aprilie 2019 proiectul abordează integrat educația digitală și oferă tehnologia necesară, care conține toată aparatura necesară lecțiilor digitale: laptop, tablete, conexiune la internet și un sistem audio-video cu încărcare autonomă.

În cadrul programului, profesorii și elevii au acces în platforma www.scoaladinvaliza.ro. În platformă, profesorii sunt sprijiniți să își creeze propriile lecții și să le predea folosind infrastructura digitală pusă la dispoziție prin proiect.

VIDEO despre proiectul Școala din Valiză
Citește și:
Cheia succesului, explicată de directorul unei școli rurale din județul Arad, Claudiu Vlad: Să nu le cerem copiilor noștri să memoreze informații, ci să îi învățăm să lucreze cu acea informație, să fie creatori / Modele de fișe de progres pentru elevi pe clase
Exit mobile version