Profesorii care își doresc să abordeze un alt fel de predare pot alege dintre manualele Editurii Corint, concepute de cadre didactice care au darul de a modela viitorul copiilor și de a facilita învăţarea cu pasiune şi profesionalism (P)

4.845 de vizualizări
Manuale câștigătoare la licitația Ministerului Educației, 2023. Grupul Editorial Corint
Grupul Editorial Corint se situează și anul acesta pe podium la licitația organizată de Ministerul Educației. 12 manuale câștigătoare, pentru clasele I și a VI-a, concepute de profesori care au darul de a modela viitorul copiilor și de a facilita învăţarea cu pasiune şi profesionalism – Cristian Presură, Dumitrița Stoica, Octavian Mândruț, Laura Piroș, Silvia Olteanu și alții asemenea, care onorează portofoliul editurii.

Manualele Corint provoacă, stârnesc în mintea elevului curiozitatea și creează o relație de empatie între profesor și elev – calea sigură către reușită și către descoperirea bucuriei de a învăța. Găsiți în material informații despre câteva dintre aceste manuale, demne de atenția profesorilor care-și doresc un alt fel de predare, prezentate de către Dumitrița Stoica, profesoară de Limba și literatura română la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București.

Încep cu manualul de Limba și literatura română pentru clasa a VI-a, pe care l-am coordonat și l-am scris împreună cu Ramona Jitaru, Natașa-Delia Maier, Laura Neacșu, Viorica Oleinic, Alina Petri, Ioana Trempe.

Este remarcabil, înainte de toate, echilibrul benefic între vechi și nou. Textele literare alese aparțin fie unor autori clasici (Vasile Alecsandri, Alecu Donici, Barbu Delavrancea, Cezar Petrescu etc.), fie unor contemporani (Simona Antonescu, Dan Coman, Moni Stănilă). În toate cazurile, este vorba de texte „frumoase” nu doar în sens estetic, ci și prin conținutul lor în același timp simplu și rafinat, ludic și grav, accesibil și sursă veritabilă de problematizare. La fel de interesante sunt textele-suport de la lecțiile de limbă română, redactare și comunicare, în cazul cărora s-a acordat o atenție sporită problemelor de exprimare corectă.

Un manual prietenos, dar serios în același timp, pe care elevii sigur vor lucra cu mare drag.

Vă invit să urmăriţi o discuţie interesantă despre cum îi pot ajuta cadrele didactice pe elevi să se îndrăgostească de citit.

Continui cu două manuale de Geografie, moderne, bogat și sugestiv ilustrate, care sigur le vor stârni elevilor dorința de a intra în culisele acestei materii.

Manualele propun metode complementare de evaluare: observarea sistematică a activității, a comportamentului elevului, portofoliul, în care sunt cuprinse teme ce pot fi realizate atât pe parcursul fiecărui modul, cât și alese de către profesor și elev pentru a fi evaluate la finalul anului școlar (investigația, studiul de caz, interviul, harta mentală, vizita, posterul, cartea de vizită, folosirea codului QR etc.), având relevanță și aplicabilitate în activitatea și viața de zi cu zi a elevului.

Manualul de Geografie pentru clasa a VI-A realizat de Octavian Mândruț (coordonator), Ștefania Voicu, Constantin Cocerhan, Carmen-Roxana Firu

Urmăriți aici mai multe despre manual:

Cel de-al doilea manual de Geografie pentru clasa a VI-a este conceput de: Cătălina Șerban (coordonator), Dorina Nedelea, Nela Burcea, Mirea Simona

Urmăriți aici mai multe despre manual:

Manualul de Istorie pentru clasa a VI-a, conceput de Felicia Elena Boșcodeală, Daniela Ana Cojocaru, Mariana Sima, Nicolae Șerban, Flori Bălănescu, promovează valori și atitudini necesare formării unui cetățean responsabil al secolului al XXI-lea, capabil să înțeleagă critic trecutul și să utilizeze cu discernământ memoria.

Urmăriți aici mai multe despre manual:

Manualul de Educație socială pentru clasa a VI-a este scris de autori cu experiență și expertiză în realizarea manualelor școlare, care s-au implicat în proiecte de educație socială la nivel național și internațional – Maria-Liana Lăcătuș (coordonator), Carmen- Rodica Burcea-Iancu, Laurența Hacman, Ana-Maria Rusu.

Punctul forte al manualului este faptul că antrenează elevii  pentru a vorbi în public (prin prezentarea proiectelor), le dezvoltă abilitatea de a gestiona și de a evita conflictele în comunitățile școlare și în cele în care trăiesc.

Urmăriți aici mai multe despre manual:

Manualul de Biologie pentru clasa a VI-a, conceput de Silvia Olteanu (coordonator), Iuliana Tanur, Camelia Manea, Corina Kodjabashija, Camelia Afrim, Ștefania Giersch, provoacă elevul să analizeze, să aplice, să extragă informaţii sau să exerseze cunoştinţele prin joc didactic, oferind un mod de învăţare bazat pe înţelegere şi explicare, nu pe memorare şi reproducere. 

Manualul de Fizică pentru clasa a VI-a, scris de Cristian Presură (coordonator), Daniela Berchez, Károly Bogdan, Petronela Angela Ioja, Aneta Mihalcsik, se bazează pe ideea că ,,cea mai bună cale de a învăța fizica este făcând fizică”. Suita de investigații propuse în manual la rubrica ,,Experimentează” îi angajează pe elevi în a-și pune întrebări, a descoperi, a da răspunsuri. Astfel, totul capătă semnificație pentru ei, provocându-i să aplice noile cunoștințe în alte situații și domenii, dar și în propria viață.

Elevii cu înclinații practice vor găsi în fiecare lecție experiențe, aplicații și curiozități interesante, întrebări simple − dar relevante − prin care se pot autoevalua. Elevii cu o gândire mai abstractă vor găsi raționamente științifice, formule și demonstrații relevante, probleme rezolvate și propuse spre rezolvare, dar și subiecte complexe de reflecție.

Urmăriți aici mai multe despre manual:

Editura Corint se mândrește și cu cele două manuale de Comunicare în limba română, pentru clasa I.

Unul dintre punctele forte ale manualului de Comunicare în limba română, pentru clasa I realizat de Corina Daciana Opriţoiu, Emanuela Patrichi, Laura Piroş, Anca Veronica Tăut, Irina Vasile, Raluca Voina, este capacitatea sa de a combina accentul pe cunoștințele și abilitățile fundamentale cu o abordare antrenantă a învățării.

Manualul acordă prioritate dezvoltării abilităților lingvistice esențiale, cum ar fi vorbirea și scrisul, oferind în același timp oportunități de exprimare creativă și proiecte interdisciplinare.

Urmăriți aici mai multe despre manual:

Manualul de Comunicare în limba română pentru clasa I este elaborat de Corina Andrei și Constanţa Bălan, autoare cu o bogată experiență, atât la catedră, cât și în redactarea proiectelor de manuale școlare. Conține metode moderne de predare-învățare-evaluare, care stârnesc interesul elevilor, ușurând învățarea. Este bogat ilustrat, fiind atractiv pentru elevi și asigurând o mai bună înțelegere a conținuturilor.

Vizualizați aici toate manualele câștigătoare ale editurii Corint

Foarte important, dragi colegi: nu uitați că e dreptul dumneavoastră să alegeți manualele ce se adaptează creativ elevilor pe care îi formați!

Citește și:

Tipurile de evaluare folosite la clasă – descrise de profesoara de Limba și literatura română Delia Maier: Pentru un feedback rapid, dat în timpul lecției, metoda „Facebook” – like, dislike, îmi place, nu-mi place / Evaluările standardizate de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a sunt prea puțin băgate în seamă, deși ar putea să ofere informații prețioase


2 comments
    1. Bună ziua, da, „un alt fel de predare”, „adică un alt tip de predare”. Ce poate fi neclar? Probabil confundați cu „o altfel de predare”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană în privința indicelui de securitate al sistemului de sănătate dezvoltat de Johns Hopkins University, anunță cercetătorii de la Universitatea Babeș-Bolyai

O nouă secțiune privind indicele de securitate al sistemului de sănătate dezvoltat de cercetătorii de la Johns Hopkins University, a fost lansată de cercetătorii de la Facultatea de Ştiinţe Economice…
Vezi articolul
Mircea Miclea / Sursa foto: Ciprian Hord

VIDEO Mircea Miclea, despre cum se definește succesul învățării: Dacă eu la școală primesc o notă mare pentru că am reprodus două sau trei propoziții notate în caiet, treptat, eu îmi fac o teorie cum că învățarea înseamnă acest lucru – a reține 3-4 propoziții

Psihologul Mircea Miclea, fondator al școlii cognitive în psihologia românească, a explicat cum se definește succesul învățării în rândul elevilor. Invitat la Starea Nației, Mircea Miclea a spus că fiecare…
Vezi articolul

Inspectoratul școlar al Municipiului București schimbă fără să anunțe condițiile de înscriere la Titularizare 2024 pentru profesorii suplinitori: Cere adeverințe de nesancționare pe ultimii 6 ani, față de doar 2 ani, cât stabilise Ministerul Educației

Inspectoratul școlar al Municipiului București (ISMB) le cere profesorilor suplinitori care se înscriu la Titularizare 2024, adeverințe de nesancționare pe ultimii 6 ani, deși Ministerul Educației a stabilit un termen…
Vezi articolul

Material susținut de Samsung România

Competiție care oferă o modalitate unică de învățare și încurajează gândirea creativă pentru elevii de 16-18 ani. Înscrierile sunt deschise până luni, 31 octombrie / Profesorii coordonatori pot câștiga și ei premiul „Best teacher”

Elevii care se înscriu la competiția Solve for Tomorrow, organizată de Samsung România, pot imagina și realiza soluții inovatoare la problemele și riscurile cu care se confruntă comunitățile lor. Iar…
Vezi articolul