Profesorii care coordonează proiecte europene nu își pot reduce norma didactică în anul școlar 2024-2025 / Prevederea propusă de Ministerul Educației în proiectul privind metodologia de mobilitate a fost eliminată de instituție în forma finală

5.462 de vizualizări
Foto: © Zorandim | Dreamstime.com
Profesorii care coordonează proiecte europene, dar nu sunt plătiți pentru această activitate, pot beneficia de o reducere a normei didactice de la 18 la 16 ore/săptămână, conform Legii învățământului preuniversitar. Însă, ministerul Educației a eliminat aceasta prevedere din proiectul privind metodologia de mobilitate și Guvernul a amânat-o pentru anul școlar 2025-2026.

„Profesorii care nu sunt plătiţi pentru coordonarea implementării proiectelor europene în școli pot beneficia de reducerea normei didactice cu 1-2 ore/săptămână, la propunerea directorului, din anul şcolar 2024-2025”, conform proiectului metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2024-2025, pus în dezbatere publică de Ministerul Educaţiei.

Metodologia-cadru din 22 decembrie 2023 privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2024 – 2025 nu mai conține însă această prevedere.

În același timp, Guvernul a amânat cu un an posibilitatea de reducere a normei didactice pentru profesorii care coordonează proiecte europene în școli, prin OUG nr. 115 din 14 decembrie 2023:

„Prevederile art. 131 alin. (11) se prorogă până la începutul anului școlar 2025-2026.” – Articolul XXVI (1) c) 

Prevederea din Legea învățământului preuniversitar privind reducerea normei didactice pentru profesorii care coordonează proiecte europene:

„Cadrele didactice care coordonează implementarea proiectelor europene la nivel de unitate de învățământ, dar nu sunt remunerate pentru această activitate pot beneficia de o reducere a normei didactice de la 18 la 16 ore/săptămână cu acordul consiliului de administrație, la propunerea directorului unității de învățământ, în conformitate cu condițiile și metodologia aprobată prin ordin al ministrului educației”.  – Art. 131 (11)

Foto: © Zorandim | Dreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount. 

Citește și:
Guvernul amână cu un an posibilitatea de reducere a normei didactice pentru profesorii care coordonează proiecte europene în școli – proiect de ordonanță
Aproape 190 de inspectori școlari și angajați ai inspectoratelor primesc sporuri de 50% mai mari din salariu, pentru că figurează în proiecte PNRR, în timp ce personalul din școli nu este plătit pentru managementul de proiect
DOCUMENT Șapte persoane din fiecare inspectorat școlar vor primi majorări de salarii de 276.000 de lei pe an, pentru că au fost desemnate să gestioneze și proiecte din PNRR, potrivit Ministerului Educației / Personalul din școli nu este plătit pentru managementul de proiect
EXCLUSIV Inspectorii școlari generali numiți politic, din pixul ministrului Cîmpeanu, vor putea decide la ce școli merg banii din PNRR, vor putea semna contracte și tot ei se vor verifica și vor monitoriza derularea proiectelor – document
DOCUMENT Profesorii care implementează în fiecare școală proiectul gigant de reducere a abandonului școlar, în valoare de 543 mil euro, nu sunt plătiți pentru managementul de proiect

1 comment
  1. pai majoritatea acestor profesori au peste 25 ani vechime și oricum beneficiau de un astfel de avantaj…dar dacă un astfel de prof ar mai fi și metodist ar mai trebui să i se mai scadă încă 2 ore și dacă mai e și mentor eu i-aș mai scade încă 2 ore astfel că l-aș aduce la o norma didactică de doar 12 ore lunar…Dar ministerului și statului ii place asta iar facă servicii de pomană,că nici examinarea elevilor nu este plătită nici examenele de corigență sau de diferența sau altele

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

PISA 2022 Elevii care au avut profesori care i-au susținut au obținut un scor mai mare cu 20 de puncte, ceea ce înseamnă un an școlar, spune Andreas Schleicher, expert OECD / „Când ai 15 ani, ultimul loc în care ești fericit este școala, deși acolo ca elev petreci cel mai mult timp”

Relația profesorului cu elevul este extrem de importantă asupra rezultatelor învățării, reiese din rezultatele PISA 2022. “Elevii care au profesori care îi susțin, pe care îi simt aproape, că le…
Vezi articolul