Profesorii ar putea corecta digital la olimpiadele școlare, spune secretarul de stat Sorin Ion: Cred că ar fi foarte util la etapele județene, acolo unde se dau subiecte comune / Ar putea să fie nevoie de niște dezvoltări la platformă, în funcție de fiecare regulament

Foto: © Lightpoet | Dreamstime.com

Profesorii ar putea corecta digital lucrările la olimpiadele școlare, după ce platforma ar fi adaptată în funcție de fiecare regulament de desfășurare, spune într-o declarație pentru Edupedu.ro secretarul de stat Sorin Ion.

Secretar de stat pentru învățământul preuniversitar, Sorin Ion spune că deocamdată platforma de corectare digitalizată folosită la Evaluarea Națională, Bacalaureat, Titularizare și Definitivat nu a fost utilizată pentru olimpiadele școlare, dar că s-ar putea crea sesiuni de corectare și pentru aceste probe scrise.

O dificultate ar fi adaptarea platformei la specificul fiecărei olimpiade, spune Ion, pentru că „în momentul de față setările platformei constrâng cumva la regulamentele pe care le avem la examenele naționale”. Oficialul s-a referit la faptul că, la examenele naționale, lucrările se alocă automat altor evaluatori la diferențe de punctaj de un punct, pe când la olimpiade aceste praguri pot fi diferite.

Mai mulți profesori au trimis redacției Edupedu.ro întrebări despre posibilitatea corectării digitalizate la olimpiade, în contextul în care am semnalat în mod repetat în primăvară despre clasamentele deturnate la olimpiadele școlare – fazele județene / pe sectoare, după ce au apărut diferențe majore între punctajele inițiale și cele finale.

Redăm declarația integrală a secretarului de stat Sorin Ion pentru Edupedu.ro:

Reporter: Aveți de gând să implementați corectarea digitalizată și pentru sesiunile de olimpiade școlare – județene, naționale, din primăvară?

Sorin Ion: „Noi n-am folosit platforma încă pentru olimpiadele școlare. În mod normal putem crea sesiuni pentru orice fel de concurs-examen. Adică dacă la o disciplină ni se solicită să folosim platforma de evaluare, nu avem o problemă să creăm un astfel de examen, dar aici va depinde foarte mult și de comisiile de organizare cum vor face.

Din punctul meu de vedere, cred că ar fi foarte utilă la etapele județene, acolo unde se dau subiecte comune la toate județele. Din câte știu, la unele olimpiade se dau subiecte la nivel de județ, la altele – la nivel național. Nu excludem să folosim platforma și pentru olimpiadele școlare, dar, repet, nu vrem să facem din asta nicio obligație, pentru că olimpiade sunt extrem de multe, s-ar putea să fie dificil de gestionat pe platformă, în paralel, într-un interval foarte scurt, multe olimpiade, dar da – am luat în calcul când am creat platforma să putem folosi și la olimpiade.

Mai mult decât atât, olimpiadele au și regulamente diferite de la caz la caz. Platforma e gândită ca la diferențe de punctaj de un punct să trimită lucrările la reevaluat. S-ar putea să fie nevoie de niște dezvoltări în cazul în care regulamentul unei anumite olimpiade prevede altceva. Nu exclud. Eu m-aș bucura să facem asta”.

Reporter: Vă întreb pentru că mai mulți profesori ne-au scris despre această utilitate, neregulile la corectări din 2024 despre care Edupedu.ro a scris – au apărut diferențe foarte mari între notele de dinainte de contestații, după contestații, asta în condițiile în care sunt evaluări făcute la nivel de județ sau de sector, cu profesori din grupuri restrânse asupra cărora planează anumite suspiciuni de favoritisme ș.a.m.d., pe când corectarea digitalizată la nivel național la etapele județene ar reduce din toate suspiciunile acestea.

Sorin Ion: „În momentul ăsta nu avem făcută o adaptare a regulamentelor de olimpiade cu utilizarea platformei, dar, repet, eu aș fi susținătorul numărul 1 al acestei metode de evaluare și platforma putem să o punem la dispoziție comisiilor naționale atunci când organizează olimpiade. Din fericire, mai e ceva timp până la organizarea lor și avem timp să ne și pregătim suplimentar dacă e nevoie. În momentul de față setările platformei constrâng cumva la regulamentele pe care le avem la examenele naționale.

Nu e ușor să o adaptezi și să introduci alte variabile acolo, ce să se întâmple când… Lucrurile sunt diferite – la examene naționale, la diferență de un punct se duc la alți doi evaluatori, la titularizare și la Definitivat – la al treilea da, acolo se face media din trei. Sunt puțin diferite, noi avem fluxuri de lucru separate pe examene naționale ale elevilor, și pe examenele și concursurile profesorilor. Va trebui să vedem toate metodologiile și regulamentele de organizare pentru olimpiadele școlare și ar fi un lucru bun să o folosim.

Poate ar trebui gândite fluxuri distincte, dar măcar să putem folosi la unele la care se pretează deja. N-am stat să analizăm până în momentul de față, că nu prea am avut timp să respirăm în vara asta”.

Foto: © Lightpoet | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Calendarele olimpiadelor școlare 2025 vor fi publicate mai devreme, spune ministra Ligia Deca, după ce profesorii au solicitat asta
Exit mobile version