Profesoara Violeta Dascălu a murit

6.879 de vizualizări
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Profesoara de geografie și fosta directoare a Școlii Gimnaziale „Ferdinand I” din București a murit, potrivit unui anunț publicat de apropiații acesteia pe contul său de Facebook. De aproape patru ani aceasta suferea de cancer.

„Vă anunțăm cu tristețe că Violeta Dascălu s-a stins din viață astăzi 9.Iulie, după o luptă de aproape 4 ani cu un cancer nemilos!”, „ne vom aminti mereu de ea ca de o mamă, soție, prietenă, colaborator, lider, director de școală… plină de dragoste, energie, empatie, putere, viziune, înțelegere și deschidere!”, scriu apropiații în anunț.

Cei care doresc, îi pot aduce un ultim omagiu la capela Bisericii Sfântul Gheorghe Capra (Șos. Pantelimon 131), conform anunțului.

În noiembrie 2022, profesoara făcea un apel umanitar pentru a putea accesa un tratament la o clinică din străinătate. A reușit să plece în Turcia și a mulțumit tuturor pentru „șansa la viață oferită”, în februarie 2023, când a revenit de la tratament.

Cine a fost Violeta Dascălu

A fost profesoară de Geografie timp de 31 de ani, din care peste 20 de ani i-a dedicat managementului unităților de învățământ. A fost și autoare de manuale școlare și de materiale auxiliare.

În 2017, fosta directoare a primit din partea Ambasadei SUA la București premiul „Femei Curajoase”. Ce rețineau cei de la ambasadă: „În ultimii opt ani, ea a fost directoarea Şcolii Gimnaziale Ferdinand I din cartierul Obor din Bucureşti. Şcoala are peste 700 de elevi în clasele I-VIII, mulţi proveniţi din medii defavorizate. Adăugaţi la acest lucru salariile scăzute ale profesorilor, sălile mici de clasă, foarte puţine materiale de predare şi lipsa unor programe de pregătire ale profesorilor şi aveţi reţeta a ceea ce s-ar putea transforma într-un dezastru. Însă în calitate de director, doamna Dascălu i-a impulsionat pe elevii săi şi pe profesori să se dezvolte în acest mediu dezvoltând parteneriate şi inovând. Opoziţia la starea de fapt şi la ideile profund înrădăcinate poate pune în pericol poziţia socială şi uneori cariera unei persoane. Violeta a demonstrat curaj contestând percepţiile populare despre copiii defavorizaţi şi luând atitudine împotriva stării de fapt.

Violeta Dascălu a colaborat cu universităţi, cu o academie de teatru, cu poliţia şi chiar cu Federaţia de Arte Marţiale. Drept urmare, studenţii predau în weekend cursuri gratuite de programare elevilor de la școala pe care a condus-o. Studenţi sosiţi din Franţa, Germania şi Spania prin intermediul programelor de schimb îi învaţă pe elevi limbi străine. Iar un ONG local i-a îndrumat pe copii în crearea unei grădini de permacultură, pe care elevii o întreţin şi care promovează lucrul în comun, alimentaţia sănătoasă, libertatea de a crea, independenţa şi, mai presus de toate un motiv de mândrie.

Deşi peste o treime dintre elevii de la şcoala doamnei Dascălu se califică pentru asistenţă socială, doar opt au abandonat şcoala în 2016, faţă de 50 în 2010. Şi deşi nouă alte şcoli au refuzat să accepte un copil cu dizabilităţi grave, doamna Dascălu a primit-o pe fetiţă în şcoala ei şi s-a asigurat că beneficiază de o educaţie adecvată. Acest devotament este trăsătura care o evidenţiază cu adevărat”, mai arătau cei de la Ambasada SUA.

Violeta Dascălu a fost declarată în anul 2018 „Directorul anului pentru inovare”, de către Asociația pentru Valori în Educație. Organizatorii competiției remarcau atunci că „a redus abandonul școlar de la 6,5% în 2013, la 1,7% în 2018. 15 profesori din 35 ţin cel puţin o ora pe săptămână afară, indiferent de anotimp, iar în programul Școala după școală elevii au activităţi în aer liber cel puţin 3 ore/zi”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației: În anul școlar 2022-2023, situația școlară a elevilor din școlile și liceele de arte poate fi încheiată fără susținerea examenului la disciplina principală de specialitate

Ministerul Educației vine cu precizări pentru profesori și elevi privind încheierea situației școlare în cazul școlilor de arte, în contextul grevei din educație care a ținut trei săptămâni. Situația poate…
Vezi articolul

Reacția Consiliului Elevilor la regulile pentru începerea școlii: Nu normele sanitare de bază trebuie adaptate în funcție de infrastructură, ci invers / După trei luni de analiză, Guvernul este tot nepregătit

Autoritățile locale asigură resursele pentru începerea anului școlar, dar nu au rol în procesul de suspendare sau reluare a școlilor, arată Consiliul Național al Elevilor (CNE) într-o poziție pe tema…
Vezi articolul

Mihaela Nabăr, director World Vision România: Pandemia pe zona de educație digitală a reprezentat o oportunitate și trebuie să continuăm să construim în zona în care urmărim progresul acestor competențe digitale

“România trebuie să-și învețe lecțiile din perioada pandemiei în ceea ce privește educația digitală fiindcă doar așa am reușit să ardem niște etape și să implementăm forțat alfabetizarea digitală în…
Vezi articolul

Președintele CJ Harghita, Borboly Csaba, de ziua limbii române: Toate schimbările în domeniul educației mai adaugă o piedică pentru ca învățarea limbii române să fie o continuă provocare

Președintele Consiliului Județean Harghita, Borboly Csaba scrie, într-o postare pe Facebook de ziua limbii române, că toate schimbările în domeniul educației ”mai adaugă o piedică pentru ca învățarea limbii române…
Vezi articolul