Profesoara Simona Cristea, replică în scandalul examenelor cu subiecte identice, în care este cercetată disciplinar: „Nu există nicio prevedere care să interzică repetarea subiectelor de la o sesiune la alta”

11.898 de vizualizări
„Nu există nicio prevedere legală care să interzică titularului de curs repetarea subiectelor de examen de la o sesiune de examen la alta”, spune profesoara Simona Cristea de la Facultatea de Drept a Universității din București, într-un punct de vedere transmis la solicitarea Edupedu.ro.

Reacția cadrului didactic vine după declarațiile decanului, care a explicat joi pentru Edupedu.ro că subiectele primite de studenți erau în proporție de 90% identice cu subiectele de la examenul anterior, iar „examenul inițial a fost astfel organizat încât nici măcar nu se poate identifica dacă a fost fraudat”.

Profesoara Simona Cristea a declarat că „Nu există nicio prevedere legală care să interzică titularului de curs repetarea subiectelor de examen de la o sesiune de examen la alta. (…) Eu am înregistrat examenul audio-video, în integralitatea sa, ca măsură antifraudă, deși nu există nicio dispoziție legală care să prevadă obligația înregistrării examenului de către profesor. (…) Am pus la dispoziția conducerii înregistrările audio-video ale examenului, iar din acestea nu rezulta nici măcar un indiciu în sensul fraudării examenului.”

Mai jos, declarația integrală a profesoarei Simona Cristea, pentru Edupedu.ro:

„Buna ziua,

urmare solicitării dvs de ieri de a vă spune punctul meu de vedere, vă comunic: ieri nu “m-am scuzat” pentru a evita exprimarea unei reacții, ci, în mod real, în momentul în care m-ați contactat eram la medic, în cursul unor investigații medicale. În aceeași ordine de idei, nu am intrat în Concediu medical odată cu începerea procedurii disciplinare, ci în urmă cu 3 zile, mai exact la o săptămână după ce am fost trimisă în Comisie disciplinară, pe fondul stresului la care sunt supusă de când s-a anulat examenul la disciplina pe care o predau și care a culminat cu izbucnirea mea în plâns în timpul cursului, mi s-a recomandat repaos total, precum și instalarea unui holter în vederea monitorizării cardiace continue.

Examenul din 02.02.2021 a fost organizat pe platforma pusă la dispoziție de către Facultate, cu respectarea particularităților examinării online. Eu când am întrebat conducerea Facultății cum organizez examenul, mi s-a spus că în aceeași zi, la aceeași oră, zi și ID, cu subiecte unice, pentru a asigura egalitatea de șanse între studenți și pentru a nu avea contestații la subiecte, bucurându-mă de sprijinul unui Prodecan în ceea ce privește aspectele logistice inerente desfășurării examenului în acest mod și în sistem online. Nu există nicio prevedere legală care să interzică titularului de curs repetarea subiectelor de examen de la o sesiune de examen la alta. Fiecare profesor are câteva elemente fundamentale ale materiei predate a căror însușire ține să o verifice.

Eu am înregistrat examenul audio-video, în integralitatea sa, ca măsura antifraudă, deși nu există nicio dispoziție legală care sa prevadă obligația înregistrării examenului de către profesor. Încă de la începutul examenului, studenții au fost atenționați că sunt înregistrați și să aibă camerele și microfoanele deschise și că dacă nu respectă acest lucru, vor avea restanță. Am pus la dispoziția conducerii înregistrările audio-video ale examenului, iar din acestea nu rezulta nici măcar un indiciu în sensul fraudării examenului.

Luni, 15.02.2021, în timpul cursului, am fost întreruptă din predare de studenți, care mi-au spus că s-a afișat pe ADMA reprogramarea examenelor, concret, pe ore, pe 3 zile, începând de marți, 16.02. până joi. Acest lucru presupunea să fac subiecte, bareme, miercuri aveam Comisia disciplinară și trebuia să fug de la Comisie ca repede să ajung acasă să mă conectez să dau examen, joi aveam 4 ore de curs și în continuare, imediat după curs încă 3 serii de examen.

M-am simțit pusă în fața faptului împlinit și am izbucnit în plâns, pentru că nu s-a ținut seama și de mine, dacă pot sau nu, să dau examene în acele zile, la acele ore, ignorându-se propunerea mea ca titular de disciplină, de a se da examenul în weekend, mi s-a făcut rău în timpul cursului și m-a bufnit plânsul. Examenul din 02.02.2021 care s-a anulat pentru suspiciuni de fraudă a fost al 5-lea meu examen online, nefiind niciun incident la niciunul din examene. Nu există niciun conflict între mine și dl Decan, există, cred, cineva care este interesat să creeze un conflict între mine și dânsul, cu orice preț, indiferent de consecințe. Sper ca totul să se rezolve cât mai repede și să depășim cu toții această situație neplăcută.”

Amintim că am primit pe adresa redacției, zilele trecute, o înregistrare cu profesoara Simona Cristea, înregistrare care, de altfel, a apărut în mai multe publicații locale și centrale.

„Să nu pot să țin cursul, să ajung să plâng în fața studenților mei, în halul ăsta mă toacă de două săptămâni de nu mai pot, nu mai pot. Nu am făcut niciun rău nimănui, niciunui coleg de facultate, s-au depus memorii împotriva mea acum doi ani de către asistenta mea și nu i-am făcut niciun rău, nimic absolut. N-am făcut niciun rău niciunui student niciodată în viața mea. De ce sunt prigonită în halul acesta nu pot să înțeleg, probabil că se dorește să mă aducă în starea de a pleca eu. Nu o să plec, că ajung în instanță și în presă, vă rog să mă iertați, dar nu mai pot, nu mai pot… de două săptămâni sunt tocată în ultimul hal”, se plânge profesoara Cristea în fața studenților.

Contactat de Edupedu.ro, decanul Răzvan Dincă a spus că „Reacția doamnei profesor Cristea este nejustificată și excesivă, dacă mesajul față de care reacționează provine de la mine așa cum pare să spună doamna profesor, acela era un mesaj neutru în care indicam pur și simplu modul de desfășurare a examenului pe care doamna profesor urma să-l dea în următoarele zile, fără niciun fel de critică, pur și simplu erau câteva indicații despre modul de susținere al examenului și atâta tot. Erau câteva indicații despre cum ar trebui să se acționeze camerele de supraveghere, cum ar trebui să se facă prezența inițială cu verificarea identității și cum să se furnizeze înregistrarea care să ateste aceste proceduri către conducerea facultății, nu au existat alte apelative, informații, injoncțiuni, nimic altceva decât această listă de instrucțiuni esențiale de organizare a examenului”.

El a precizat că profesoara Cristea „nu este cercetată pentru o fraudă nedovedită, cum s-a scris pe anumite canale de media online, ci este cercetată disciplinar pentru încălcarea Cartei Universitare, a unor regulamente, a codului deontologic cu privire la obligațiile cadrelor didactice și a codului drepturilor și obligațiilor studentului. Din punct de vedere a ceea ce s-a întâmplat, sunt aplicate procedurile instituționale firești de verificare ale unor responsabilități profesionale iar acestea nu sunt finalizate. O discuție cu studenții despre aceste proceduri lansată de doamna profesor în timpul unui curs în care își citea mesajele (!?) nu este potrivită.”

Dincă: „Avem o anomalie statistică absolută a rezultatelor”

Mai mult decât atât, fiindcă aplicația pe care se susțin examenele și orele online permite profesorilor să vadă cât a stat fiecare student și cât a lucrat, conducerea facultății a descoperit anomalii în timpul examenului inițial cu 770 de studenți participanți.

„Examenul inițial a fost astfel organizat încât nici măcar nu se poate identifica dacă a fost fraudat. Temeiul anulării nu este fraudarea examenului inițial, ci este organizarea defectuoasă a examenului inițial cu încălcarea regulilor din normativele menționate anterior care urmăresc asigurarea unei evaluări corecte, obiective și relevante și interzicerea nu doar a fraudei, ci și a favorizării fraudei. Avem o anomalie statistică absolută a rezultatelor, avem o anomalie statistică a timpului de lucru mediu: mulți studenți au ieșit din examenul (de o oră) după 20 de minute, marea majoritate aproape au terminat după jumătate din timpul de lucru.

Rezultă cel puțin că subiectele nu au fost adaptate ca grad de dificultate la timpul de lucru și nivelul cunoștințelor evaluate. Ele nu au fost adaptate pentru că erau identice cu cele de la examenul anterior în proporție de 90%. Examenul s-a reluat în cursul acestei săptămâni pe serii, prima serie de aproape 150 de studenți a susținut deja examenul, urmează a doua serie azi și apoi mâine cu aproximativ 3 serii de câte 200 de studenți, supravegheați cu toată mobilizarea colectivului de Teoria generală a dreptului, cu excepția doamnei profesor Cristea care este indisponibilă pe motive medicale”, a mai precizat decanul facultății.

Foto: captură video


8 comments
  1. Am facut si eu Dreptul la Seria I pana acum vreo 2 ani. Inevitabil am participat si la cursul d-nei Cristea de Doctrine juridice. Pe langa faptul ca reutilizeaza aceleasi subiecte de x ani incoace, lucru 100% adevarat si pentru care ne pregatim in mod specific din sesiune, a fost printre cele mai prost explicate / anti-intelectuale / dezinteresste cursuri la care am participat. Femeia isi citea slide-urile cu citatele ei din carte (pe care oricum o aveam toti cumparata) pe care abia si le intelegea ea. Cuvant cu cuvant din carte. Iar daca punea un student o intrebare erau 50-50 sanse sa raspunda la misto, probabil din lipsa unui raspuns pertinent. Nu stiu cum ajunge o persoana
    atat de divortata de subiectul materiei ca d-na Cristea sa vorbeasca in fata a sute de studenti despre Aristotel, Kant si Durkheim. Eu mi-as da demisia.

  2. La fel se procedează și la USAMV București! Ministrul educației știe asta, că de acolo a plecat….Subiecte identice de la an la an (sau 80-90%), de la licență la master, examen grilă de 10 minute (itemul și minutul), unii au deja subiectele de la alți studenți sau masteranzi, nu există colaborare între profesor și cursanți, deși toți spun că sunt oricând disponibili pentru nelămuriri legate de curs sau examen….
    Și în câte universități nu o fi la fel….
    Gândiți subiecte de la an la an, că de aceea luați atâția bani!

  3. Este o mare nedreptate! De ce? Pentru că sunt discipline, numite fundamentale, care nu pot fi înnoite în fiecare an, materia predată este de bază în evaluarea finală (prin examen) a studenților. Drept urmare, și subiectele pot fi aceleași, e adevărat pot fi ușor modificate de la an la an, dar conținutul e același.
    Oricum, în această perioadă a fost greu să îți pregătești cursurile, lucrările practice/seminarii, să citești materiale-teme trimise de zeci de studenți, să le evaluezi pe parcursul semestrului, să mai citești și pentru tine, să îți faci Raportul săptămânal de activitate, să programezi online toate cursurile și lucrările practice/seminarii și să mai *faci cercetare*, pentru că TREBUIE puncte la autoevaluare…
    Și toate în 24 de ore…
    Dacă nu ai destule puncte, ți se mărește norma didactică. Am pățit-o anul acesta, aveam 13 ore norma pe săptămână, mi-au marit-o la 15, adică am pierdut două ore la plata cu ora, când mai am 4 ani până la pensionare.
    Altii, cu puncte, au norma redusă cu 15%, vor lua plata cu ora, plus primesc bonificație de la universitate, mulți nu își țin orele, dau examene de formă și…e bine…. și ne facem că nu vedem și nu știm!
    Oare ce primează în țara asta, calitatea sau cantitatea de..puncte??
    Să nu uitați un lucru: și profesorii sunt oameni, cu sentimente normale de bucurie, de frică, de neputință, de împlinire, de dezamăgire, de speranță..
    Dar, nimeni nu ne întreabă nimic!

    1. Domnule Cadar lucrurile sunt simple: în facultatea în speță sunt reguli anti-copiat și un cod al examenelor online! Doamna cu pricina motivând că are drepturi ca titular de curs a evitat toate acele reguli, creând singură un caz. Răspunsul ei dat publicației online de față evită lucruri clare și pur și simplu pare bășcălie: ”nu există prevederi legale”. În loc să răspundă de ce subiectele sunt atât de ușoare doamna cu pricina răspunde atacând: ”nu există prevederi legale”.

  4. Da,dar ține de…deontologia profesionalá! E greu sá stabileşti/elaborezi subiecte noi? Nu promovezi ceva nou/actual ín timp,de la un an la altul ??? P.S. NU AM MAI PUBLICAT UN COMENTARIU ASEMÁNÁTOR!!!

  5. Da,dar ține de…deontologia profesionalá! E greu sá stabileşti/elaborezi subiecte noi? Nu promovezi ceva nou/actual ín timp,de la un an la altul ???

  6. Ce e cu linsajul asta pe femeia asta?? Nu-mi vine sa cred ca in tara asta interesele personale distrug viata si cariera unui om care si-a facut datoria fara tagada, fara sanctiuni anterioare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
ANOSR

Studenții Universității Maritime din Constanța discută astăzi cu rectorul Universității Politehnica din București. Aceștia se opun unei posibile desființări a Universității Maritime

Studenții Universității Maritime din Constanța se întâlnesc astăzi, 16 noiembrie 2022, cu Mihnea Costoiu, rectorul Universității Politehnica din București (UPB), după ce presa din Constanța a anunțat negocieri de fuziune…
Vezi articolul

American Councils lansează programul „Studenți pentru o Europă Unită și Rezilientă”, prin care susține tinerii să contracareze informațiile false în Moldova, Polonia, România și Slovacia care afectează coexistența pașnică a refugiaților ucraineni în comunitățile gazdă

American Councils anunță lansarea programului „Studenți pentru o Europă Unită și Rezilientă” (SURE), care încurajează studenții să contracareze informațiile false în Moldova, Polonia, România și Slovacia. „Sponsorizat de Departamentul de…
Vezi articolul
repartizare liceu 2020

Întârzieri și de peste șase luni ale burselor școlare, în special pentru elevii din mediul rural, semnalate de Federația Națională a Părinților. Organizația cere mai multor instituții acordarea integrală a drepturilor copiilor

Remedierea plăților întârziate ale burselor elevilor, mai ales în mediul rural, unde ar fi decalaje și de 6 luni, este cerută de Federația Națională a Părinților (FNP) în două adrese…
Vezi articolul

Senatorul USR Ștefan Pălărie, despre propunerea ca elevii să fie mustrați în fața clasei, din proiectul noului Statut al Elevului: Propunerile de sancționare a copiilor trebuie discutate cu psihologi specializați pentru vârsta minorilor

Senatorul USR Ștefan Pălărie scrie, despre proiectul pentru noul Statut al Elevului, că “elementele din el aduc aminte nu de Comunism, ci de Evul Mediu – cu mustrarea elevilor în…
Vezi articolul

(P) Jocuri STEM, jocuri de codare prin care copiii învață limbajul programării, board games și seturi pentru călătorii – pe magazinul online Mara and Tom. Antreprenoarea Iulia Mizgan spune povestea magazinului ce reunește jucării educative, concepute de cercetători cu dorința de a învăța prin joacă

Jocuri de logică, jocuri cu circuite de electricitate, cu magneți sau lasere și lumini – perfecte pentru toate călătoriile cu mașina sau cu avionul, dar și board games care aduc…
Vezi articolul