Profesoara Nina Vasile: De 8 ani am dus la inspectorat toate documentele în dosarul cu șină pentru înscrierea la titularizare. Ceri profesorilor să folosească inteligența artificială, dar le ceri să vină la înscriere cu dosare de documente

40.758 de vizualizări
Nina Vasile / Foto: captură TVR Info
Profesoara Nina Vasile a vorbit, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, despre documentele necesare pentru înscrierea la concursul pentru titularizare: „De 8 ani am dus la inspectorat toate documentele în dosarul cu șină, deci nu se poate.” „Când tu ceri profesorilor să lucreze cu inteligența artificială, îi angajezi cerându-le să vină cu documentele așa (în dosarul cu șină – n.red).”
  • Nina Vasile este profesoară de filosofie, scriitoare, doctor în filosofie.

„Eu sunt printre acei profesori suplinitori calificați. De 7 ani dau examenul acesta (concursul național de titularizare – n.red), al optulea anul acesta. Și de 8 ani am dus la inspectorat toate documentele în dosarul cu șină, deci nu se poate. Când tu ceri profesorilor să lucreze cu inteligența artificială, îi angajezi cerându-le să vină cu documentele așa. Plus că, în același an, fără să existe nicio diferență între documente, nu adaugi nimic, de ce o să le mai ceri încă o dată, când toate informațiile există deja în sistem? Nu are niciun sens”, a spus cadrul didactic.

Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, a declarat că „avem suplinitorii care participă la concurs (de titularizare – n.red) aproape în fiecare an”. Chiar dacă aceștia iau note mari, nu se pot titulariza. „Sunt unii care le iau chiar 10 și nu se pot titulariza, că nu au pe ce”, a precizat acesta. Declarațiile au fost făcute la emisiunea InfoEdu de la TVR Info.

La începutul lunii septembrie, ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat, la TVR Info, că „înțeleg foarte bine părinții care spun nu e normal să schimbăm profesorul de, nu știu, matematică anual”. Aceasta a spus că „sigur că trebuie să găsim o soluție pentru ca să avem o corespondență mai bună între orele libere, da, posturile care s-ar putea ocupa și cei care iau note bune la titularizare.”

Ministra Educației, despre solicitările profesorilor cu note peste 7 la Titularizare, care repetă concursul și nu au post: Nu se poate, proba diferă de la un an la altul. Nu există concursuri în sistemul public la care să te înscrii cu notele din anii trecuți

Dosarul pe care l-au avut de pregătit candidații care s-au înscris la Titularizare 2024

Potrivit metodologiei-cadru, în afară de cererea de înscriere, candidații au avut anexat în următoarea ordine actele în original, respectiv în copie, certificate pentru conformitate cu originalul de către directorul unității la care funcționează în anul școlar 2023-2024 sau scanate color, după actele originale (documentele anexate pot fi certificate pentru conformitate cu originalul și la depunerea dosarului, în acest caz fiind necesară prezentarea documentului în original și a unei copii a acestuia. În situația în care documentele s-au transmis în format electronic, prin poștă electronică, acestea au fost scanate color, după documentele originale, lizibil, la minimum 150 dpi):

1) fișa de înscriere la concurs, asumată prin semnătură (dacă este cazul);

2) copie de pe fila din buletinul de identitate sau cartea de identitate cu numele, prenumele și domiciliul;

3) copii de pe certificatele de naștere și căsătorie (pentru solicitanții care și-au schimbat numele) sau de pe alte acte doveditoare privind schimbarea numelui (dacă este cazul);

4) copii de pe actele de studii, foile matricole și certificatele de calificare (ultimele pentru absolvenții liceului pedagogic/ învățământului postliceal), certificatele/ adeverințele de absolvire a modulului psihopedagogic (dacă absolvirea acestuia nu reiese din foaia matricolă);

5) absolvenții promoției 2024 vor prezenta copia adeverinței de la instituția de învățământ superior/ postliceal/ mediu din care să rezulte că au susținut examenul de licență/ absolvire/bacalaureat, media de absolvire a facultății/ școlii postliceale/ liceului pedagogic, specializarea dobândită, media anilor de studii și faptul că pe parcursul efectuării studiilor s-a frecventat și promovat modulul psihopedagogic;

6) copii de pe certificatele de obținere a gradelor didactice;

7) copie de pe actul de titularizare/ repartizare pe perioada viabilității postului în învățământul preuniversitar (dacă este cazul);

8) copie a acordului ME, a deciziei inspectoratului școlar sau a întreprinderii de întrerupere a activității (dacă este cazul);

9) adeverința din care să rezulte vechimea efectivă la catedră (inclusiv perioada rezervării catedrei) (dacă este cazul);

10) copia filei corespunzătoare din registrul general de evidență a salariaților sau copie de pe carnetul de muncă dacă a mai fost angajat(ă) anterior anului 2011 și ulterior nu a mai avut calitatea de angajat(ă) (dacă este cazul);

11) copii ale avizelor și atestatelor necesare ocupării postului didactic/catedrei, inclusiv avizul unității de învățământ particular (dacă este cazul);

12) avizul/adeverința medical(ă), emis(ă) de un medic sau cabinet de medicină a muncii, din care să rezulte că sunt apt(ă) pentru a preda în învățământ;

13) declarație pe proprie răspundere că nu desfășor activități incompatibile cu demnitatea funcției didactice, că nu am fost îndepărtat din învățământ pentru motive disciplinare sau printr-o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală pentru infracțiuni contra vieții, integrității corporale sau sănătății, contra libertății persoanei, rele tratamente aplicate minorului, hărțuire, trafic de minori, proxenetism, infracțiuni contra libertății și integrității sexuale, luare și dare de mită, trafic de influență, fals și uz de fals, furt calificat;

14) adeverință eliberată de unitatea de învățământ la care sunt angajat(ă) privind sancțiunile disciplinare din ultimii 2 ani școlari încheiați și de pe parcursul anului școlar în curs;

15) cazier judiciar, din care reiese faptul că nu am antecedente penale pentru infracțiuni contra vieții, integrității corporale sau sănătății, contra libertății persoanei, rele tratamente aplicate minorului, hărțuire, trafic de minori, proxenetism, infracțiuni contra libertății și integrității sexuale, luare și dare de mită, trafic de influență, fals și uz de fals, furt calificat;

16) certificatul/adeverința de integritate comportamentală, în original (În cazuri excepționale, dacă un candidat/ cadru didactic nu prezintă certificatul de integritate comportamentală la dosar în perioada de înscriere/ validare, acesta se depune obligatoriu la unitatea de învățământ, la data prezentării pentru încheierea noului contract individual de muncă);

17) numai pentru titulari/angajați pe perioada viabilității postului/încadrați în creșe adeverință eliberată de unitatea de învățământ din care să rezulte situația postului (structura pe ore și discipline a catedrei, viabilitatea postului/ catedrei, nivelul de învățământ și regimul de mediu) și copii ale deciziilor de detașare din perioada 01.09.2014 – 31.08.2024 (dacă este cazul);

18) Declarație privind postul didactic de predare/catedra ocupat(ă) în etapele anterioare ale mobilității personalului didactic;

Candidații care au depus dosare de înscriere la concursul național în ultimii 3 ani au depus/transmis pentru înscrierea la concursul național, sesiunea 2024, la centrul de înscriere, cererea-tip însoțită obligatoriu de documentele solicitate de inspectoratul școlar la care se solicită înscrierea.

Despre profesorii suplinitori

Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat că școlile nu scot posturile titularizabile de teamă că, după ce se ocupă în ședințele publice, oamenii vor pleca la începutul anului școlar, într-un interviu pentru Edupedu.ro din august 2023.

Anul acesta s-au înscris peste 37.500 candidați la Titularizare 2024, dintre care peste 6.800 din promoția curentă, a anunțat Ministerul EducațieiEste cel mai mare număr de candidați din promoția curentă din ultimii 14 ani.

În luna martie anul acesta, Edupedu.ro a scris că în acest an școlar este cel mai mare număr de profesori suplinitori, din ultimii 5 ani, care predau în școlile din România: Sunt aproape 44.600 de cadre didactice angajate pe perioadă determinată, în anul școlar 2023-2024.

Edupedu.ro a scris că inspectoratele școlare sunt cele care stabilesc viabilitatea posturilor didactice, pentru anul școlar 2024-2025, potrivit metodologiei de mobilitate, document publicat în Monitorul Oficial. Până acum, viabilitatea posturilor de profesori era stabilită de școală, nu de către inspectoratul școlar.

Pe 25 august, un grup de profesori suplinitori au trimis o scrisoare către ministra Educației, Ligia Deca, cerând să nu susțină din nou concursul de Titularizare odată ce au obținut note peste 7. Textul a fost transmis și redacției Edupedu.ro. Profesorii semnatari ai scrisorii acuză și că nu sunt posturi din cauză că profesorii titularii primesc ore suplimentare în regimul „plata cu ora”.

În scrisoarea adresată ministrei Ligia Deca, profesorii subliniază în repetate rânduri că speră că nu va fi un demers „ignorat și de această dată”. Scrisoarea vine după un text asemănător al „grupului de profesori suplinitori” despre care Edupedu.ro a scris pe 12 august, după o petiție online Declic de la finalul lunii iulie semnată de peste 6.000 de persoane și mai multe memorii ale profesorilor angajați pe durata viabilității postului.

Informații de context. La mijlocul lunii iunie, Edupedu.ro a scris despre ministerul Educației care nu le dă nicio soluție profesorilor pentru titularizarea fără examen cerută de peste 1.000 de profesori suplinitori pe posturi cu viabilitate până în 4 ani. Potrivit unui răspuns semnat de secretarul de stat Sorin Ion pentru învățământul preuniversiar, pentru memoriile mai multor profesori, instituția nu a găsit vreo soluție pentru cererea cadrelor didactice și care „să nu contravină ordinii normative constituționale”.

  • Asta după ce Edupedu.ro a scris pe 30 aprilie despre faptul că profesorii angajați pe posturi cu viabilitate pot fi titularizați pe acestea dacă le obțin prin concurs în același an și au propunerea scrisă a Consiliului de Administrație (CA) al școlii că postul respectiv poate fi ocupat pe perioadă nedeterminată.
  • Cu alte cuvinte – prin modalitatea deja prevăzută de lege, după cum se arată în explicațiile secretarului de stat din Ministerul Educației Sorin Ion (PNL), trimise în Parlament la solicitarea senatoarelor Laura Georgescu și Liliana Sbîrnea (PSD).
  • Ministerul Educației a răspuns senatoarelor la întrebările legate de situația celor peste 1.200 de profesori despre care a scris și Edupedu.ro. Aceștia au cerut printr-un memoriu adresat Ministerului Educației titularizarea în Învățământ fără susținerea concursului la nesfârșit, dacă au fost angajați pe un post cu viabilitate și au nota peste 7.
Citește și:
Marius Nistor, FSE: Sunt unii suplinitori care iau chiar 10 și nu se pot titulariza, că nu au pe ce. Poate sunt posturile respective la nivelul unităților de învățământ și ele sunt date mai degrabă în regim de plata cu ora
Liderul sindical Marius Nistor: Nu mai contează cât de bun ești în fața elevilor, contează cât de multe hârtii poți să aduni pentru a obține ceva în plus la salariu. I-am transformat pe profesori în vânători de hârtii
Ministra Educației, despre solicitările profesorilor cu note peste 7 la Titularizare, care repetă concursul și nu au post: Nu se poate, proba diferă de la un an la altul. Nu există concursuri în sistemul public la care să te înscrii cu notele din anii trecuți
„Nu vrem succes, vrem deblocarea posturilor din învățământ”, reacționează un profesor la postarea Ligiei Deca în care la urează succes participanților la Titularizare 2024: În județul Suceava, în ultimii 7 ani, nu s-a scos niciun post titularizabil la limba și literatura română

12 comments
  1. Atât sa experimentat în sist. de învățământ încât sa ales praful de el. Este mult sub nivelul de până în 89. Eu am terminat un liceu la zi și știu ce cunoștințe dobândeai pe parcursul lui. Am o fiică , profesoară de la. engleză care după 7ani de ex. de titularizare cu note peste 8 a renunțat la catedră și predă meditații in linie . Trist dar adevărat.

  2. Doamna asta care e in fruntea ministerului, refuză să vadă și să accepte aberațiile din sistem. Am susținut patru ani la rând concursul de titularizare și m-am lovit mereu de incompetenta și nepăsarea celor de la ISJ. În ultimul an, la ședința de repartizare, mi-au rătăcit dosarul. Eu, când l-am depus, am fost verificată “la virgulă”, iar ei au pierdut hârțoaga….E de noaptea minții ce se întâmplă în sistem. Pentru validarea datelor trebuie să mai faci un drum, in loc să verifici simplu într-un tabel și să confirmi. Autoritățile sunt în Evul mediu cu digitalizarea dar nouă ni se cere să avem competențe digitale pentru secolul viitor.

  3. Avem pretentii. Ni se cere noua, profesorilor de la catedra, sa fim la zi cu tot, sa facem cursuri etc. Cei care din punct de vedere ierarhic sunt superiori habar n-au pe ce planeta traiesc. Totul se raporteaza numai la profesori ca , deh, in ei trebuie sa se dea tot timpul ca doar sunt cei mai numerosi si nu toti fac parte din partide cum este cazul superiorilor. In privinta posturilor este o mare minciuna cu faptul ca nu dau posturile la titularizare doar pentru ca se detaseaza. Cate posturi s-au dat in vara anului 2024? Legea cu interzicerea detasarii se aplica de anul acesta…deci, tot putine, pentru ca adevarul este ca le pastreaza pentru ai lor si ii angajeaza scoala de la 1 septembrie pe ai lor, nepotisme, ori le pastreaza pentru X si Y la plata cu ora. La mine in unitate aproape toate au plata cu ora pe posturi de titular. Nu e niciuna in crestere copil. Deci, ce vorbim? Sunt mana in mana cu inspectorii acei directori care fac parte din acelasi partid cu inspectorul. Ar trebui sa se faca verificare la sange, post pe post si sanctiuni drastice ca sa nu mai faca asa ceva, dar din moment ce ei nu sunt pasibili de sanctiuni, fac ce vor.

  4. Doamna Nina, in aceeași situație sunt și eu. Umblu de ani la titularizare și încă nu au găsit un post pentru mine pentru că am spus adevărul și i-a durut și își bat joc de profesorii fără pile…. Ce se poate face să-i dezvățăm de aceasta maniera de a umili și înlătură cadrele didactice fara cunoștințe și bine pregătite din sistemul de învățământ? Cum ne-am putea aduna sa facem o petiție, o grevă împotriva isj-urilor, directorilor sau chiar a celor din Ministerul educației care lasă asemenea corupți și asemenea corupție și degringolada sa se întâmple?

    1. Sa scrieti si ce tona de documente presupune și dosarul de pretransfer. Tot cu sina. Si tot degeaba. Pana nu te,, bunghesti” cum merg lucrurile la românii cu pile care sunt ajutați tot de sistem prin portițele pe care le ofera asa zisele acorduri de principiu pe care le dau scolile pilosilor. Fraierii sa faca tone de documente, sa piarda timpul si banii la xerox. Țara lui Papura Voda! Țara prostilor pilosi. Competenta nu primeaza.
      O bomba nucleara ar trebui sa cada pe ministerul lui madam deca, cu d mic ca sa se ia totul de la zero. De 33 de ani, nimic nu s-a schimbat. Halal era tehnologiei.

  5. Întradevăr o mare aberație pe care o are sistemul,dar nu e singura.Stiu pe cineva care a aplicat toate documentele chiar digital pt un apel in vederea construirii Comisiei de lucru la bacalaureat pe disciplina informatică,a primit răspuns că a fost acceptată,ca la o săptămână distanță sa primească o altă înștiințare cum că întrucât nu ar fi confirmat că a primit mailul că ar face parte din grup,șefa grupului a considerat că nu vrea sa mai facă parte din grup.Culmea că răspunsese la termen că e onorată sa facă parte din grup și are dovada trimiterii răspunsului in termen, adică până la data de 10 octombrie,când era acel termen…Procedura in acest caz e inexplicabil de dificilă.Cum gândește cineva că dacă o persoană muncește sa facă un test,își face un dosar și este acceptată în grup,nu ar mai vrea să facă parte din grup?Apoi dacă i se pare cuiva că nu răspunde în termen pe un anumit canal(deși a răspuns cu dovezi),de ce nu se ia legătura pe un alt canal (telefon),cu acea persoană,da se urmărească dacă într-adevăr mai vrea sa u nu mai vrea să facă parte din grup,că poate tehnica nu funcționează (deși aici nu e cazul).Sunt multe proceduri care trebuie revizuite…

  6. Orice profesor care a participat la acest concurs stie despre ce vorbiti, dar e foarte bine ca acest lucru se spune public pentru ,,atragerea” tinerilor in sistem. Toata aceasta hartie irosita cu acelasi, mereu aceleasi, adica vesnicele documente ca sa fiu mai clar este necesara pentru a fi justificata munca unor taietori de frunza la caini, care cica le verifica 😂 si valideaza.
    Pentru ca tabloul sa fie complet, semnezi cu nume si prenume ca esti la curent in ,,eventualitatea” , adica 100% sigur ,ca nefiind posturi pentru 4 ani nu ai dreptul la somaj, deoarece postul este pe perioada determinata, desi ca angajat din septembrie si pana in august, din salariul tau tu platesti statului aceasta cotizatie, dar tu NU AI DREPTUL la somaj, ceea ce mi se pare o mare nedreptate si un abuz.
    Sa nu uitam ca acest concurs fara miza este organizat de asemenea maniera si conform metodologiei ca si cum toate posturile sunt pe 4 ani: dosar, depunere dosar, validare dosar, numar de inregistrare dosar, inspectie, nu ai dreptul sa contesti nota??????, de ce????, daca tot e inregistrat, examen, contestatii, calendare…..si viata trece, la anul la fel….
    Posturile titularizabile scoase la concurs NU EXISTA si atunci ce este acest concurs?
    O angajare pe perioada determinata(fix testarea de la nivel judetean sau ISMB) , dar in conditiile ce reglementeaza un concurs pentru posturi pe perioada nedeterminata.
    Cat este de legala aceasta organizare?
    Sindicatul?
    Dormiti cu tot cu juristii vostri? Nu v- a deranjat nu- i asa?
    Dar stati linistiti, tinerii vor navali!
    Poate n- ar fi rau sa vorbim tare, mult ,cat mai mult si cat mai tare despre acest subiect extrem de controversat.
    Si cum unii care nu participa la aceasta mascarada numita concurs, au mereu locul caldut cu note de numai 5 , 5 si un pic la testarea judeteana din august – septembrie ?

  7. haha , în sfârșit cineva vede clar discrepanțele din sistem în special și societate , in general.
    dosarul cu șină și inteligenta artificiala adică chatgpt – ul și haznaua din fundul curții😠

  8. S-a înscris un prof. cu semnătură digitală la un concurs și doamnele se uitau ca și curcile in lemne. Apoi au vrut să vadă diplomele in format fizic 🙂 Zisa și nefăcuta interoperabilitate, legiferată, nu alta. Demolat tot ministeru’, taică!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Directoarea și 8 profesori ai unui liceu din Argeș au plecat astăzi în Tenerife, pentru o săptămână. Directoarea adjunctă: Nu aveau cum să renunțe este un proiect european, iar reprogramarea a fost făcută de Ministerul Educației

Directoarea și 8 profesori ai unui liceu din Mărăcineni au plecat astăzi în Tenerife, pentru o săptămână. “Este un proiect european pentru schimb de experiență, derulat de anul trecut”, oprit…
Vezi articolul

Ligia Deca, despre modul de gestionare a cazurilor de violență în unele școli: Nu putem să ascundem lucrurile. Eu cred că avem diferențe foarte mari de înțelegere în ceea ce privește ce trebuie raportat și ce nu

Ministra Educației, Ligia Deca, a spus referitor la gestionarea cazurilor de violență din unele școli, că există “diferențe foarte mari de înțelegere în ceea ce privește ce trebuie raportat și…
Vezi articolul

Lipsa unei educații parentale duce la neglijența „fizică, educațională, emoțională, din perspectiva sănătății mentale” a copiilor, spune Sorin Cîmpeanu. De ce a fost nevoie de lansarea unei astfel de strategii de către Ministerul Educației

„O strategie națională de educație parentală este absolut necesară pentru că slaba informare a părinților, mai ales a celor din mediile dezavantajate, cu privire la creșterea și îngrijirea copiilor are…
Vezi articolul