Profesoara Mihaela Zaman: Eu văd greu și să duc un copil de la 3-4 la 5-6, cum este foarte greu să duc și un copil de la 9 la 10. Important e să ne dăm interesul și să vedem unde trebuie să lucrăm

47.537 de vizualizări
Foto: Mihaela Zaman – captură tvrplus.ro
Mihaela Zaman, profesoară de matematică, a spus la emisiunea „Educația la putere” (TVR 2) că „eu văd greu și să duc un copil de la 3-4 la 5-6, cum este foarte greu să duc și un copil de la 9 la 10”. Aceasta a menționat ca fiecare cadru didactic „să găsească în fiecare elev targetul și nivelul maxim. Adică avem într-o clasă elevi care pot atinge maximum șapte și atunci trebuie să îi facem să ajungă la maximul lui.”

Moderatoare: Doamna Mihaela, ca profesoară de matematică, cum ați defini dumneavoastră performanța pentru un dascăl atunci când raportează niște rezultate, în principiu la examenele naționale?

Mihaela Zaman: Să-și găsească în fiecare elev targetul și nivelul maxim. Adică avem într-o clasă elevi care pot atinge maximum șapte și atunci trebuie să îi facem să ajungă la maximul lui. Sau sunt copii care pot atinge performanța și trebuie să-i ducem să facă performanță, așa cum sunt și copii care abia pot trece examenul și atunci trebuie să-l treacă. Așa văd eu performanța: fiecare copil să ajungă, la final de ciclu sau la final de an, să-și atingă maximul în anul respectiv, mai ales la Evaluarea Națională sau la BAC, sau la ce examen urmează.

Moderatoare: Oare unde este aportul decisiv al profesorului, între ce note, de la ce notă, la ce notă să progreseze copilul respectiv, unde e cel mai greu?

Mihaela Zaman: Eu văd greu și să duc un copil de la 3-4 la 5-6, cum este foarte greu să duc și un copil de la 9 la 10, pentru că de la 9 la 10 deja lucrăm la finețe, apoi cel de 3-4 e clar că are mari carențe. Și acolo trebuie lucrat. Greu e cu fiecare în parte, important e să ne dăm interesul și să vedem unde trebuie să lucrăm.

Calendarul Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a 2024:
  • 11 – 14 iunie 2024: Înscrierea la Evaluarea Națională
  • 14 iunie 2024: Încheierea cursurilor pentru elevii de clasa a VIII-a
  • 25 iunie 2024 – Proba scrisă la Limba română
  • 27 iunie 2024 – Proba scrisă la Matematică
  • 28 iunie 2024 – Proba scrisă la Limba maternă
  • 3 iulie 2024 – Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor (până la ora 14:00)
  • 3 iulie (orele 16 – 19) și 4 iulie 2024 (ora 08:00 – ora 12:00) – Depunerea contestațiilor
  • 4 – 9 iulie 2024 – Soluționarea contestațiilor
  • 9 iulie 2024 – Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor
Calendarul examenului național de Bacalaureat 2024, Sesiunea iunie – iulie 2024

3 – 7 iunie 2024: Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen

7 iunie 2024: Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a

  • 17 – 19 iunie 2024: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
  • 19 – 20 iunie 2024: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B
  • 19 – 21 iunie 2024: Evaluarea competențelor digitale – proba D
  • 25 – 27 iunie 2024: Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C
  • 1 iulie 2024: Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă
  • 2 iulie 2024: Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă
  • 4 iulie 2024: Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă
  • 5 iulie 2024: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă

8 iulie 2024: Afișarea rezultatelor la probele scrise până la ora 12.00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12.00 – 18.00

9 – 11 iulie 2024: Rezolvarea contestațiilor

12 iulie 2024: Afișarea rezultatelor finale

Amintim că Evaluarea Națională 2024 începe în data de 25 iunie – calendarul examenului pentru elevii de clasa a VIII-a.

Calendarul Bacalaureatului de toamnă 2024

15 – 22 iulie 2024: Înscrierea candidaților la a doua sesiune de examen, inclusiv a candidaților care au promovat examenele de corigențe

  • 8 – 9 august 2024: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
  • 9 august 2024: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B
  • 12 august 2024: Evaluarea competențelor digitale – proba D
  • 13 – 14 august 2024: Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C
  • 19 august 2024: Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă
  • 20 august 2024: Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă
  • 21 august 2024: Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă
  • 22 august 2024: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă

26 august 2024: Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12.00) și depunerea contestațiilor (orele 12.00 – 18.00)

27 – 29 august 2024: Rezolvarea contestațiilor

30 august 2024: Afișarea rezultatelor finale


8 comments
  1. Din punct de vedere pedagogic nu exista un maxim pe care un copil îl poate atinge.Tot așa cum la o cursa de viteza nu te oprești la finish. Exista diferențiere așa cum există și alte tipuri de inteligenta iar din păcate matematica predată azi se bazează pe memorarea unor rețete și poate ceva abilități numerice.Ghinion daca nu le are copilul. e copil de 6 maxim. Prin urmare, schimbați abordarea matematicii pentru a o integra. Matematica nu e doar arta, este mai ales o unealta. Voi da credit doar acelui profesor care lasă copilul să găsească alta cale de rezolvare, nu sa copieze ce e deja pe tabla.

    1. Matematica are reguli. Nu poți reinventa matematica de la zero, regulile trebuie deprinse și aplicate.

      Dacă ai acasă un geniu precum Bolyai, la facultate va avea toate ocaziile să inventeze o matematică complet teoretică, pentru universuri nedescoperite încă. Până atunci, însă, lucrează în universul ăsta, cu regulile deja descoperite.

      Nu mai aberați că absolut orice se învață doar prin joc. Niciuna din minunatele metode ”moderne” nu a demonstrat că formează în realitate competențe și abilități pe termen lung, deși, evident, copilului îi place să se joace. Ce nu vreți să admiteți este că învățarea (care e pentru el, nu pentru școală sau de dragul profesorului sau părinților) necesită EFORT și REPETIȚIE. Și da, unii elevi sunt capabili de acel efort, alții nu. E simplu.

      Chiar nu poți face bici din r*h*t și să și plesnească.

  2. Eu sunt de altă părere… materia este prea stufoasă, spre ex la clasa a V-a un copil stă la școală 5 ore… acasă mai are de învățat și scris încă 3 ore, total 8 ore. În weekend și vacanțe (ce vacanțe??? iar au teme…)
    Copilul de 10 ani are același volum de munca precum un adult!
    Normal că nu poate da niciun randament, mai ales că în România toți oamenii vorbesc de “sus”, nu stă profesorul să explice la fiecare în parte, că are in fiecare zi de predat altceva… Nepoata mea din Anglia rar avea câte o foaie de scris, în rest dulapul cu rechizite era doar la școală ( și știe la perfecție și engleză și română și are și timp liber să copilărească)
    P.s.: sunt cadru didactic și știu foarte bine ce vorbesc, mi-e groază când vor merge copiii mei la școală peste 2 ani!

  3. O incercare nereusita de profesoara. Daca un elev are note de 3-4 poate problema nu este doar la elev ci si la cine ii preda. “Duamna” crede ca preda pe intelesul tuturor si ca elevi sunt intodeauna “prosti” ca nu pricep ce preda ea. Faptul ca spune ca ii este greu sa “duca” un elev de la note de 3-4 la 5-6 arata ca este o profesoara nepregatita si mai ales nedornica sa isi educe toti elevi din clasa. Este genul acela de profesoara care ii catalogheaza pe elevi in functie de note si mai apoi ii marginalizeaza pe cei cu note mici si ii dadaceste pe cei cu note peste 7 pentru ca aia ii mangaie egoul ei de mare profesoara, o fac pe ea sa se simta cineva ce a realizat ceva. Din cauza acestor profesori frustrati multi elevi se simt inferiori si marginalizati. Scolile din Romania sunt pline ochi de elevi care sigur pot sa urce de la 3-4 la 7-8 doar daca profesori le-ar acorda mai multa atentie si nu i-ar mai considera prosti si buni de nimic doar pentru ca nu au inteles din prima o lectie. Nivelul la care sunt profesori si dorinta lor de a educa se reflecta in procentul atat de ridicat al analfabetismului functional la care ne aflam in acest moment. Meseria de profesor a deveni din ceva demn de mandrie doar un oare care job la care aceste esecuri de oameni vin doar ca sa primeasca un salariu si nu ii mai intereseaza daca elevi sunt pregatiti.

    1. Habar n-ai despre ce vorbești. Avem în clase elevi care efectiv nu-s capabili să-și spună sau să-și scrie numele. Sunt în clasa a V-a. Adu-i tu de la 0 la 5. Te așteaptă o Românie întreagă să ne arăți drumul și calea.

    2. Andrei, nu te supăra, dumneata trebuie să mai repeți o dată gimnaziul. Recitește ce, dar mai ales CUM ai scris și ai să înțelegi îndemnul meu. După ce repeți “frumușăl” gimnaziul, poți să-i critici pe profesori. Până atunci… mucles!

      1. Răspunsul dumneavoastră arata ca sunteți un profesor din categoria doamnei. Nu v-a interesat ce a supus domnul Andrei, v-ați legat strict tehnic de greșelile gramaticale.Se poate să stăpâniți mai bine limba română,dar nu este totul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ștefan Pălărie, senator USR, o acuză pe Ligia Deca de tehnici similare celor aplicate de Iordache și Cîmpeanu, acum pentru a bloca CNATDCU să analizeze doctoratul lui Lucian Bode: Cum să te duci tu, ministru, să ceri fățiș CNATDCU să nu își facă exact treaba pentru care există? Este șocant

Senatorul USR Ștefan Pălărie o acuză pe Ligia Deca, ministrul Educației, că aplică metode similare celor folosite de foștii miniștri Cîmpeanu sau Iordache, pentru a împiedica verificarea unor colegi de…
Vezi articolul

Gândire de Ev Mediu: Biserica Ortodoxă din Moldova, subordonată Rusiei, lansează într-un document oficial teorii ale conspirației cu Bill Gates, antene 5G și vaccin cu microcip

Biserica Ortodoxă din Moldova, subordonată Patriarhiei Moscovei, a lansat într-o adresă oficială către autoritățile statului toate marile teze conspiraționiste promovate de propaganda rusă în perioada pandemiei. Astfel, ierarhii moldoveni, în…
Vezi articolul