Profesoara Maria Manea, despre meditațiile cu elevii de la clasă: Se întâmplă adesea ca elevii să meargă împreună cu învățătoarea la afterul la care lucrează. Acesta este fenomenul care ar trebui să înceteze

4.978 de vizualizări
Foto: © Annanahabed | Dreamstime.com
„Se întâmplă adesea ca elevii să meargă împreună cu învățătoarea la afterul la care aceasta lucrează. Acesta este fenomenul care ar trebui să înceteze. Că pot găsi profesorii variante prin care să fenteze sau nu, legea este foarte clară, nu avem voie să-i pregătim pe elevii de la clasă acum. Mi se pare total neproductivă orice altă abordare”,  a declarat Maria Manea, profesoară de Limba și literatura română la Colegiul Național Mihai Viteazul din Capitală, fost secretar de stat în Ministerul Educației, responsabil de proiectele cu finanțare externă și fost inspector școlar adjunct la Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB), la A7TV.

„Învățător fiind, lucrezi cu copilul, îi dai acestuia posibilitatea, în particular în privat, să exerseze și alte stiluri de predare, respectiv de rezolvare a acestor teme, dar într-o manieră obiectivă și într-o manieră constructivă, nu lăsând factorul acesta emoțional sau ce ține până la urmă de subiectivitate, că nu se pregătește cu tine să intervină constant în relația pe care o construiești cu acest copil”, a adaugat Maria Manea. 

Declarațiile profesoarei Maria Manea despre meditațiile cu elevii de la clasă:

„Meditațiile cu elevii de la clasă erau reglementate în trecut de codul deontologic al profesorilor. Deci, nu vorbim despre o noutate, și anume aceea că astăzi li s-a spus dintr-o dată profesorilor că nu mai au voie să facă meditații cu elevii de la clasă. 

Orice discuție pe care o purtăm pornește astăzi de la litera legii, și anume, că nu mai avem voie să facem pregătire cu elevii de la clasă, având în vedere că trebuie să completăm o declarație de interese care intră sub incidență a codului penal și cu asta cred că încheiem din start orice discuție referitoare la posibilitatea sau imposibilitatea pe care o avem de a îi pregăti pe elevii de la clasă contra cost. Mi se pare total neproductivă orice altă abordare. Că pot găsi profesorii variante prin care să fenteze sau pot să nu fenteze, legea este foarte clară, nu avem voie să-i pregătim pe elevii de la clasă acum

De ce s-au întâmplat în trecut aceste lucruri, de ce se întâmplă în aceste lucruri? Eu spun, din întreaga mea experiență profesională, că în rândul profesorilor acest fenomen este din ce în ce mai redus, nu este la fel de redus, însă, în rândul învățătorilor. Acolo, se întâmplă adesea ca, după orele de curs, elevii să meargă împreună cu învățătoarea la afterul la care aceasta lucrează și sunt elevii de la clasă. Acesta cred eu că este fenomenul care ar trebui să înceteze și el, pentru că este total neproductiv. 

Din punctul meu de vedere, un profesor, respectiv un învățător bun, care și-a demonstrat valoarea, care este căutat pentru cunoașterea de care dispune, va fi căutat și de alți elevi, nu doar de cei de la clasă. Prin urmare, de ce ar trebui să-și bată singur cuie în talpă acel profesor, respectiv acel învățător, în condițiile în care, fiind foarte bun, el este oricum căutat? 

Pentru că nimeni nu pune în discuție aici și acum nevoia noastră de a ne suplimenta niște venituri. Știm cu toții că salariile profesorilor nu sunt suficient de mari pentru munca pe care aceștia o prestează. 

Dacă acel copil este obișnuit cu un anume stil și învățătorul are pretenția ca acel stil să fie continuat, evident că lucrând cu un alt învățător lucrurile se pot modifica și atunci apar discuțiile: Nu ți-ai făcut bine temele! Aici nu ai lucrat corespunzător, dar cu cine ai lucrat? Atunci, toată bătaia de cap pentru părinte se reduce într-un final la știi ceva, o să mergi la învățătoarea de la clasă, să nu ne mai confruntăm cu atâtea probleme, temele tale nu sunt niciodată făcute corespunzător

Învățător fiind, lucrezi cu copilul, îi dai acestuia posibilitatea, în particular în privat, să exerseze și alte stiluri de predare, respectiv de rezolvare a acestor teme, dar într-o manieră obiectivă și într-o manieră constructivă, nu lăsând factorul acesta emoțional sau ce ține până la urmă de subiectivitate, că nu se pregătește cu tine să intervină constant în relația pe care o construiești cu acest copil. 

Cu toții știm că timpul pe care noi părinții îl avem astăzi este redus. În sensul în care trebuie să lucrăm până la cinci, șase după-amiază. Evident că trebuie să ducem acești copii undeva pentru pregătirea temelor suplimentare. Merg la aceste after school uri, dar, repet, astăzi ele trebuie să fie populate cu învățătoare care să lucreze cu alți copii decât cei de la clasă și în general profesorii să lucreze cu alți copii decât cei de la clasă.” 

Foto: © Annanahabed | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
OFICIAL Până pe 31 decembrie, toți profesorii au obligația să completeze declarația că nu fac meditații cu elevii de la clasă / Model de declarație de interese
OFICIAL Profesorii sancționați cu desfacerea contractului de muncă nu mai pot preda pentru 7 ani școlari, potrivit metodologiei de mobilitate
Profesorii care fac meditații cu elevii de la clasă vor fi cercetați disciplinar, potrivit noii legi a Educației. Oricine poate face sesizarea la secretariatul școlii / În decembrie ar trebui să fie deja înființat Registrul de interese în fiecare școală

12 comments
  1. D-na Manea a ratat o bună ocazie să tacă. Pentru că n-a făcut-o, și-a demonstrat habarnismul specific politrucilor. De ce părintele să nu poată alege să facă after school cu învățătoarea de la clasă, dacă o consideră foarte bună pentru copilul lor? Nu este asta, din punct de vedere legal, o îngrădire a dreptului la educație pentru copiii ai căror părinți aleg varianta de after cu învățătoarea lor? Dacă tot vrea statul corectitudine și performanță, atunci să plătească el orele suplimentare făcute de profesori cu elevii în afara orelor de curs. Să pună la dispoziția profesorilor sau să le plătească cheltuielile cu spațiile necesare și să-i plătească în funcție de numărul elevilor care aleg să învețe de la ei, la fel cum sunt plătiți medicii în funcție de numărul oamenilor care aleg să apeleze la ei. Ar elimina atunci industria subterană a meditațiilor, dacă o consideră atât de nocivă, și ar avea o imagine clară asupra competenței cadrelor. Cât timp însă indivizi ca fosta secretar de stat populează ministerul și gândesc funcționarea sistemului, nu sunt șanse de ameliorare.

  2. D – na Manea, nu e chiar ruptă de realitate…dar, cum rămâne cu declarația învățătorilor, care fac teme, cu proprii copii de la clasa, la afterschool ???

  3. In teorie e ok, dar practica… De ce am renuntat eu la afterul privat si m-am dus la cel al invatatoarei? Pentru ca afterul nu face fata in toate situatiile: cand nu se face ultima ora, cand se intarzie la ultima ora, cand e consiuliu in scoala si nu se fac mai multe ore, in unele zile sunt ore mai multe, in altele mai putine si e dificil de gestionat de catre after cand are de luat copii de la mai multe scoli, in saptamanile verde si altfel cand programul e decalat… si da, chiar s-a intamplat ca cei de la after sa uite de copilul meu pentru ca si ei sunt bolnavi, se schimba… cei noi nu au o evidenta clara a copiilor pe care ii iau… e rulaj mare de personal…
    Deci cu invatatoarea e mai comod, e la mica intelegere, unii nu vor sa duca copilul zi de zi pentru ca mai au bunici disponibili in anumite zile, deci nu platesc acele zile… si e si reversul medaliei… nu au activitati extrascolare si in plus eu ca parinte nu am o evaluare obiectiva a copilului.
    Cum o dai nu e bine, dar era o alternativa…

  4. Doamna Maria Manea se pricepe la toate, deci nu se pricepe la nimic. Ca toți cei care au lucrat în minister, este rupta de realitatea școlară, altfel, din funcția de conducere pe care a avut-o, ar fi îndreptat lucrurile. Nu are nici expertiza, nici experienta sa se pronunțe. Cred ca are doar nostalgia unei funcții pierdute.

  5. Am dezbătut cu prietenele dacă doamna are o capacitate redusă de înțelegere… Nu este vorba de prostie, este clar interes financiar! Noi, învățătoarele bune, le facem concurență afterschoolurilor personale, pline de “nepricepute” ca sa fiu elegantă… Doamnele de acolo, unele, sunt analfabete funcțional, fără grade didactice, dar “drăguțe” și mint părinții că au genii acasă, iar ei nu știu să citească bine.. Sunt afaceri pe care “le încurcăm”…Altfel cum să se îmbogățească doamna Manea? De ce nu spune ca are o afacere in domeniu?

    1. Din pacate, documentele de pe integritate.eu nu confirma faptul ca Maria Ștefania Manea ar avea vreo afacere în domeniu. Afacerile familiei sunt în zona imobiliarelor, după cum zice declarația de avere a acesteia (2021).

  6. Apoi ne plangem ca elevii abandoneaza scoala, ca sunt analfabeti functional, ca iau 2 la evaluarea nationala. Pai normal, daca orele si temele sunt facute doar pentru cei care au parinti care sa ii duca la after school, si sa fie ajutati acolo! Este tot mai evident ca din scoala primara pornesc discrepantele. Elevii care merg la after school inteleg ce nu a incercat nimeni sa le explice la clasa, iar cei care sunt saraci sau de care parintilor nu prea le pasa, ajung sa piarda absolut orice contact cu materia. Si apoi doamna Manea (“fost secretar de stat în Ministerul Educației, responsabil de proiectele cu finanțare externă și fost inspector școlar adjunct la Inspectoratul Școlar al Municipiului București”, sa ne intelegem!!) vine si spune cu seninatate ca “Evident că trebuie să ducem acești copii undeva pentru pregătirea temelor suplimentare.”

  7. Ciudat mod de a privi lucrurile. De ce “EVIDENT” ca trebuie sa ducem undeva copiii pentru pregatirea temelor suplimentare? Pe vremuri (….da, stiu…pe vremuri…) nu ne duceam nicaieri. Ca aveai vreun parinte acasa sau nu (mame casnice, parinti care lucrau in ture si erau acasa in unele zile/ la unele ore, cadre didactice care terminau orele odata cu copiii lor), pana recent nu aveai nevoie de vreun ajutor special la efectuarea TEMELOR. Desigur, erau situatii in care nu te descurcai singur (eu imi amintesc clar cateva momente, si cred ca mi le amintesc tocmai pentru ca erau rare!) si atunci cereai ajutor, de la parinti, profesorilor de la scoala, a doua zi. Si cand era ceva greu, veneau cam toti copiii cu problema de matematica nefacuta si profesoara ne explica tuturor! Nu venea Georgeta sa ridice mana si sa spuna ca ea stie, ca a facut la After problema. Mi se pare socant sa vad ca este normalizat un fapt profund anormal: ca un copil sa primeasca teme pentru acasa pentru care sa necesite, de la sine inteles, ajutor! Poate ar trebui sa adaptati programa la nivelul copiilor, nu sa ii “intelegeti” pe parintii care isi duc copiii la after/meditatii/care pe unde, sa isi faca saracii copii temele. Si sa mai fie si un cadru didactic care spune asa ceva..

  8. aha…un fel de sa moara și capra vecinului:)) copiii sunt atașați de învățătoarea lor, se simt bine cu ea:)) ce aveți acum cu învățătoarea?!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Apelul lansat de Colegiul Franței, după rezultatele obținute de extrema dreaptă în primul tur al alegerilor parlamentare: Educația pentru o gândire critică, cultura și cunoașterea să rămână piloni esențiali ai democrației

Educația pentru o gândire critică, cultura și cunoașterea să rămână piloni esențiali ai democrației – acesta este apelul lansat de Colegiul Franței pe 1 iulie, după rezultatele obținute de extrema…
Vezi articolul

Cinci „categorii de profesori” identificate de președinta ARACIP, agenția care evaluează, acreditează și autorizează școlile / Mariana Dogaru: În momentul în care gândim generalități ce duc mai degrabă la etichetare, nu avem cum să obținem rezultate

Într-un mesaj publicat pe Facebook, președinta ARACIP, Mariana Dogaru, susține că dacă „gândim generalități ce duc mai degrabă la etichetare, nu avem cum să obținem rezultate”, în contextul dezbaterii create…
Vezi articolul
Concursul de directori la București

Directorii de şcoli au o atitudine mai deschisă faţă de educaţia incluzivă decât profesorii, în şcolile din România / Cei care au participat la mai mult de trei cursuri de formare iniţială în domeniu au avut o atitudine mai tolerantă – studiu

Directorii de şcoli din Romania au o atitudine mai deschisă decât profesorii faţă de educaţia incluzivă. Cei care au participat la mai mult de trei cursuri de formare iniţială în…
Vezi articolul