Florina Rogalski, profesoară de Limba română la Școala Centrală din București, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că sunt foarte mulți părinți care nu acceptă decât notele maxime pentru copiilor lor: „În clipa în care copilul n-a obținut aceste note, aproape că nu te ascultă”. Cadrul didactic a mai vorbit și de atitudinea pe care o au elevii în relația cu profesorul.
„Astăzi, elevii au o educație atât de precară, încât uită că școala este o instituție. Când discuți cu profesorul, nu ești la colțul mesei la tine acasă când te cerți cu părinții. Deci, există o conduită într-o instituție pe care ei o au cu greu și noi ne impunem destul de dificil în fața lor. Deci, relația profesor-elev este dificilă, iar relația profesor-părinte este de-a dreptul tensionată astăzi (…)”, a spus cadrul didactic.
Aceasta le-a transmis părinților să lase activitatea didactică în sarcina profesorului:
„Am tot respectul pentru părinți, dar i-aș ruga să lase totuși activitatea didactică să se desfășoare conform pregătirii noastre. Eu zic așa: să faci un copil nu e atât de greu, să-l educi este foarte greu. Și cred că s-ar cere cursuri de pregătire parentală pe care noi nu prea le avem.”
Moderatoare: Îi înțelegeți, totuși, și pe părinți, că au și ei nemulțumirile lor vizavi de acest sistem?
Florina Rogalski: Îi înțeleg până în momentul în care ei transferă lipsa de educație a copiilor lor și lipsa de performanță asupra profesorului. Deci nu mi se pare corect să-l acuzi pe profesor de nereușitele copilului. Întâi analizează-te pe tine, cum zice vechiul proverb, întâi ar trebui să vezi bârna din ochiul tău și pe urmă paiul din ochiul celuilalt. Părinții care muncesc foarte mult și care își doresc ca copiii lor să fie neapărat performanți, nu știu de ce neapărat performanți, să știți că sunt foarte mulți care au un snobism al notelor de nesuportat și care nu acceptă decât notele maxime pentru copiii lor. În clipa în care copilul n-a obținut aceste note, aproape că nu te ascultă. (…)”