Profesoara Florina Rogalski: Sunt foarte mulți părinți care au un snobism al notelor de nesuportat și care nu acceptă decât notele maxime pentru copiii lor. Relația profesor-părinte este de-a dreptul tensionată astăzi

0 vizualizări
Foto: Octav Ganea / INQUAM Photos
Florina Rogalski, profesoară de Limba română la Școala Centrală din București, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că sunt foarte mulți părinți care nu acceptă decât notele maxime pentru copiilor lor: „În clipa în care copilul n-a obținut aceste note, aproape că nu te ascultă”. Cadrul didactic a mai vorbit și de atitudinea pe care o au elevii în relația cu profesorul.

„Astăzi, elevii au o educație atât de precară, încât uită că școala este o instituție. Când discuți cu profesorul, nu ești la colțul mesei la tine acasă când te cerți cu părinții. Deci, există o conduită într-o instituție pe care ei o au cu greu și noi ne impunem destul de dificil în fața lor. Deci, relația profesor-elev este dificilă, iar relația profesor-părinte este de-a dreptul tensionată astăzi (…)”, a spus cadrul didactic.

Aceasta le-a transmis părinților să lase activitatea didactică în sarcina profesorului:

„Am tot respectul pentru părinți, dar i-aș ruga să lase totuși activitatea didactică să se desfășoare conform pregătirii noastre. Eu zic așa: să faci un copil nu e atât de greu, să-l educi este foarte greu. Și cred că s-ar cere cursuri de pregătire parentală pe care noi nu prea le avem.”

Moderatoare: Îi înțelegeți, totuși, și pe părinți, că au și ei nemulțumirile lor vizavi de acest sistem?

Florina Rogalski: Îi înțeleg până în momentul în care ei transferă lipsa de educație a copiilor lor și lipsa de performanță asupra profesorului. Deci nu mi se pare corect să-l acuzi pe profesor de nereușitele copilului. Întâi analizează-te pe tine, cum zice vechiul proverb, întâi ar trebui să vezi bârna din ochiul tău și pe urmă paiul din ochiul celuilalt. Părinții care muncesc foarte mult și care își doresc ca copiii lor să fie neapărat performanți, nu știu de ce neapărat performanți, să știți că sunt foarte mulți care au un snobism al notelor de nesuportat și care nu acceptă decât notele maxime pentru copiii lor. În clipa în care copilul n-a obținut aceste note, aproape că nu te ascultă. (…)”

Citește și:
Profesoara Andreia Bodea: Eu, uneori, am senzația că părinții au de la noi așteptarea să fim un fel de bone / Copiii înțeleg de ce trebuie să vină îmbrăcați într-un anumit fel la școală. Mai greu îi conving pe părinți
Profesoara Andreia Bodea: Ajungem în situații în care nu se mai dă nici „bună ziua”, se dă ușa de perete și se emit niște pretenții. Vorbim de părinți. Eu am sentimentul, de cele mai multe ori, că vreau să-mi fac treaba și nu sunt lăsată să-mi fac treaba

1 comment
  1. Un numar de note minim pe module atrage in ultima saptamana din modul, lucrari scrise la fiecare disciplina, adica 2-3 pe zi. La impactul asupra elevilor s-a gandit cineva din minister??? Nu cred! Nici profesorii nu se gandesc. Majoritatea se ascund in spatele legilor, “trebuie sa avem x note”, nu conteaza daca elevii fac fata sau nu?!?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Fostul premier și ministru al Educației din Franța, Gabriel Attal, și-a lansat o asociație-hub pentru lupta contra hărțuirii în școli, care va forma profesori și va consilia elevii afectați de bullying

Fostul premier și ministru al Educației din Franța, Gabriel Attal, a anunțat lansarea unei noi asociații, „Faire Face”, dedicată combaterii hărțuirii în școli, potrivit FranceInfo. Aceasta are scopul de a…
Vezi articolul

Salarizarea concurențială a profesorilor, “pe bază de reușite, astfel încât să existe o competiție permanentă”, susținută de Natalia Intotero (PSD), președinta Comisiei de învățământ din Camera Deputaților

Salarizarea concurențială a profesorilor, pe bază de „reușite”, este susținută de Natalia Intotero, președinta Comisiei de învățământ din Camera Deputaților: „Trebuie să avem o salarizare corespunzătoare, motivată, dar, în egală…
Vezi articolul

O nouă metodă de înțelegere a activității creierului, dezvoltată de cercetători de la Institutul Transilvan pentru Neuroștiințe și UBB Cluj / Aceasta oferă noi direcții în studierea și identificarea unor afecțiuni precum autismul, depresia, traumatismele craniene, sau alcoolismul

O nouă metodă de înțelegere a activității creierului a fost dezvoltată de o echipă formată de cercetători de la Institutul Transilvan pentru Neuroștiințe și Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Aceasta poate…
Vezi articolul

Premierul Ciucă, acuzat de plagiat în teza de doctorat, a invitat mai mulți stagiari la ședința de Guvern: Am învățat de la tânărul din dreapta că un tânăr educat astăzi este un adult câștigat mâine. Este clar că avem nevoie să continuăm să investim în educație

Mai mulţi tineri care încep o perioadă de stagiatură la Guvern au fost invitaţi să participe la şedinţa Executivului de miercuri, pentru a marca Ziua Tineretului (2 mai) şi Anul…
Vezi articolul