Profesoara Florina Rogalski: Sunt foarte mulți părinți care au un snobism al notelor de nesuportat și care nu acceptă decât notele maxime pentru copiii lor. Relația profesor-părinte este de-a dreptul tensionată astăzi

16.147 de vizualizări
Foto: Octav Ganea / INQUAM Photos
Florina Rogalski, profesoară de Limba română la Școala Centrală din București, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că sunt foarte mulți părinți care nu acceptă decât notele maxime pentru copiilor lor: „În clipa în care copilul n-a obținut aceste note, aproape că nu te ascultă”. Cadrul didactic a mai vorbit și de atitudinea pe care o au elevii în relația cu profesorul.

„Astăzi, elevii au o educație atât de precară, încât uită că școala este o instituție. Când discuți cu profesorul, nu ești la colțul mesei la tine acasă când te cerți cu părinții. Deci, există o conduită într-o instituție pe care ei o au cu greu și noi ne impunem destul de dificil în fața lor. Deci, relația profesor-elev este dificilă, iar relația profesor-părinte este de-a dreptul tensionată astăzi (…)”, a spus cadrul didactic.

Aceasta le-a transmis părinților să lase activitatea didactică în sarcina profesorului:

„Am tot respectul pentru părinți, dar i-aș ruga să lase totuși activitatea didactică să se desfășoare conform pregătirii noastre. Eu zic așa: să faci un copil nu e atât de greu, să-l educi este foarte greu. Și cred că s-ar cere cursuri de pregătire parentală pe care noi nu prea le avem.”

Moderatoare: Îi înțelegeți, totuși, și pe părinți, că au și ei nemulțumirile lor vizavi de acest sistem?

Florina Rogalski: Îi înțeleg până în momentul în care ei transferă lipsa de educație a copiilor lor și lipsa de performanță asupra profesorului. Deci nu mi se pare corect să-l acuzi pe profesor de nereușitele copilului. Întâi analizează-te pe tine, cum zice vechiul proverb, întâi ar trebui să vezi bârna din ochiul tău și pe urmă paiul din ochiul celuilalt. Părinții care muncesc foarte mult și care își doresc ca copiii lor să fie neapărat performanți, nu știu de ce neapărat performanți, să știți că sunt foarte mulți care au un snobism al notelor de nesuportat și care nu acceptă decât notele maxime pentru copiii lor. În clipa în care copilul n-a obținut aceste note, aproape că nu te ascultă. (…)”

Citește și:
Profesoara Andreia Bodea: Eu, uneori, am senzația că părinții au de la noi așteptarea să fim un fel de bone / Copiii înțeleg de ce trebuie să vină îmbrăcați într-un anumit fel la școală. Mai greu îi conving pe părinți
Profesoara Andreia Bodea: Ajungem în situații în care nu se mai dă nici „bună ziua”, se dă ușa de perete și se emit niște pretenții. Vorbim de părinți. Eu am sentimentul, de cele mai multe ori, că vreau să-mi fac treaba și nu sunt lăsată să-mi fac treaba

14 comments
  1. Generații de mediocri parveniți, care au impresia că au fătat genii, iar notele mari și banii le vor face progeniturile “oameni”.

  2. Cine nu știe să-și educe odrasla, să se descurce singur cu ea. Să-și ia obrăznicătura acasă și s-o pregătească singur pentru examene, dacă profesorii nu sunt buni! Uitați că țara e liberă și granițele sunt deschise, o să rămâneți și fără ăștia care mai sunt, să vi-i educe suplinitorii.

  3. Sa faci un copil este nu greu ci foarte greu, mai ales cand doctorii îți spun că nu se poate, iar educația unui copil pleacă din sânul familiei și apoi ar trebui aprofundată la școală. În școală nu se mai urmărește interesul superior al elevului ci al cadrelor didactice. De 2 ani rugăm conducerea școlii sa nu mai pună orele de limba și literatura română 3ore intr-o zi și 2ore in altă zi și nu s-a luat nici o măsură. Este susținut cadrul didactic și i se ia apărarea ca face naveta și pt a scăpa de deplasări mai bn comasează orele( cunoaștem totuși ca naveta este decontată). Cat poate asimila un copil în 3 ore, eu m-as plictisi cumplit sa fac 3 ore cu aceeași persoana! La fel este și cu franceza: 2 ore pe zi, sau tic, 2 ore intr-o zi, sau fizica, 2 ore intr-o zi, sau engleza , 2 ore într-o zi, chiar sportul, 2 ore intr-o zi. Oare e în interesul copilului acest lucru?

  4. Bună ziua!Sunt mama unui băiat hiperactiv de clasa a 5a.Acasa este ascultat la lecții,verificat la teme,învățat să nu înjure(noi in casa nu avem obiceiul acesta),sa nu mai vorbească în ore .Am deschidere spre comunicare cu școala,dovada că am luat legătura cu dirigintele și profesoara de educatie socială,care este și psiholog in școală,am anunțat și informat părinții și școala fără reținere ,de ADHD-ul fiului meu,dar degeaba lucrez acasă cu el,daca la școală nu se continua .Cred că unii profesori sunt mai blânzi,iar copiii nu au atenția captată mai mult prin activități în plus,în ore astfel încât să nu existe astfel de momente.Eu că părinte ce pot face?Nu pot fi la școală ,în clasa și aș vrea să fiu liniștită,nu sa aștept mereu să fiu sunata de la școală pentru motivele enumerate mai sus.El vrea sa fie în atenție mereu,chiar daca nu e normal.Nu bate copiii,dar se iscă certuri cu anumiți colegi,care sunt nediagnosticate cu ADHD,dar al căror comportament așa se manifesta .Ce sfaturi îmi puteți oferi sa trec cu brio, copilul meu până în clasa a8 și mai departe,dacă acum părinții sunt mai presus de copiii?Se aduc acuze doar pe informațiile primite de la proprii copiii fara sa se consulte informațiile de la diriginte și restul copiilor!Am solicitat camere de luat vedere în clasa,așa încat sa nu mai existe acuze fiindcă copiii au gașca și cel care are mai puțini “aliați”,dar au dreptate sunt acuzați.

  5. Educația copiilor nu se poate reflecta doar în note doamna Florina Rogalski. Avem un sistem de predare învechit (est european) care nu este adaptat la nivelul schimbărilor tehnologice din ziua de azi. Copii sunt supuși în fiecare zi acestor schimbări, pe care elita studioasa din generația veche n-o înțelegeți.

  6. înțeleg ce spune doamna profesoara dar parintii își pun mari speranțe în capacitatea profesorilor de a face ore cu copiii .De cela pregătire le explica altfel și la clasa e cu totul altceva.A ajuns o afacere copiii la scoala cu pregătirile.Sistem bolnav unde nu se cere sa vadă cât lucreaza cu ei și cât ii responsabilizează sa I lase repetenți dacă copiii nu vor sa învețe.

  7. Nu credeți stimați profesori ca dumneavoastră, în primul rând, ar trebui să arătați că sunteți competenți profesional să vă ocupați catedrele? Învățământul din România este o mizerie din cauza faptului că toți profesorii sunt plătiți la fel, indiferent de performanța realizată. Cum aveți curajul să criticați elevii când implicarea multora dintre dumneavoastră în actul educational este zero. Ce ar trebui să spună acei dascăli care ani la rând au format elevi cu rezultate deosebite, dar salariul a fost la fel cu cel al dascălilor dezinteresați?

  8. Un numar de note minim pe module atrage in ultima saptamana din modul, lucrari scrise la fiecare disciplina, adica 2-3 pe zi. La impactul asupra elevilor s-a gandit cineva din minister??? Nu cred! Nici profesorii nu se gandesc. Majoritatea se ascund in spatele legilor, “trebuie sa avem x note”, nu conteaza daca elevii fac fata sau nu?!?

    1. Eu aplic toate metodele posibile pentru evaluare, de la clasica examinare orală până la proiecte de grup. Niciuna nu-i motivează să se pregătească. Nu le e frică de note, nu le pasă câtuși de puțin, cum nu le pasă nici dacă au cinci lucrări pe zi sau niciuna. Toate astea au legătură doar cu părinții. Elevilor nu le mai pasă de absolut nimic.

      1. Învățământul din România a ajuns o mizerie. Atâta timp cât profesorii sunt slab pregătiți și dezinteresați elevii vor fi la fel. Este adevărat sunt și dascăli dedicați care pun suflet în ceea ce fac, dar cu o floare nu se face primăvară.

    2. Ce măsuri se iau pentru profesorii care nu își țin orele? Pur și simplu doar fac act de prezență precum Agamiță Dandanache.
      Sau profesor de fizică care spune elevilor că dacă sunt la profil uman trebuie să învețe teoria pe dinafară, că la asta se pricep foarte bine.
      Sau elevi care află subiectele date la alte clase și când le vine rândul să dea lucrare subiectele sunt rezolvate, doar le copiază.
      Și câte și mai câte se întâmplă în această poveste fără de sfârșit.

    3. Asa si? Si ce ar trebui sa faca profesorul, stimata doamna, cand regulamentul ii cere mimim de note pe modul? De unde sa faca rost? Normal ca se aglimereaza testele in anumite săptămâni. Pentru ca nu dai testul sa fie la întâmplare. Testul are rol de evaluare a unor cunoștințe pe un termen dat.
      Da, ne gabdim si noi, CONȘTIENTIZĂM. Vi se pare ca noi profesorii avem putere de decizie?
      Scrieti-le incompetenților din minister care au creat modulele. Noi PROFESORII AM TRIMIS LA MINISTER PETITII ca modulele nu sunt avantajoase si sa revenim la semestre. Ghiciti cum au mințit in presa. Ca noi profesorii am fi multumiti de module. Numai minciuni, asa cum au mintit si cand ne-au scos din greva.
      Bine ca dumneavoastră stiti doar sa ne balacariti. Unul nu empatizeaza ca ne simțim legati de maini si de picioare pentru ca nu mai suntem lasati sa fim profesori.
      Profesorii cu adevarat de valoare, exigenti nu mai sunt apreciati. Pentru ca dau notele pe drept si asta nu va convine.
      Profesorii incompetenți care nu isi fac treaba la catedra dar dau note mari va convin. Chiar daca va meditati copiii din cauza lor. Stiti doar sa balacariti cand aveti propriul interes.
      Părerea mea este una singura. Dumneavoastră vedeți – va de educația copilului dumneavoastră acasa. Aia de bun simt. De respect, valori, principii. ATAT. Si invatati sa colaborati cu profesorul care nu e dusmanul vostru asa cum v-a spalat creierele o parte din presa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Învățământul românesc este într-o perioadă de criză, spune Sorin Cîmpeanu: Cei mai buni absolvenți ai universităților nu o să ia decizia de a rămâne în sistemul de învățământ, dacă nu vor fi motivați și salarial

Un tânăr absolvent de universitate are un salariu net de 2.597 de lei net cu indemnizația de hrană inclusă, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la PROTV. Oficialul a făcut…
Vezi articolul