Florina Rogalski, profesoară de Limba română la Școala Centrală din București, a vorbit, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, despre ce înseamnă organizarea anului școlar pe module. Cadrul didactic este de părere că elevii „tot timpul sunt scoși din acest ritm de pregătire”: „Există niște curbe ascendente și descendente în învățătură și, de exemplu, octombrie era în primul semestru, când erau semestre, un punct de vârf”.
- Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt 5 module, despărțite de 5 vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie, iar primul modul de cursuri a durat până pe 25 octombrie, când toți elevii au intrat în prima vacanță, de o săptămână.
„Eu am discutat cu psihologii din școală, cu profesorii de psihologie, cu psiholoagele noastre, nu, nu e bine, pentru că ei tot timpul sunt scoși din ritm, tot timpul sunt scoși din acest ritm de pregătire. Există niște curbe ascendente și descendente în învățătură și, de exemplu, octombrie era în primul semestru, când erau semestre, un punct de vârf. Acum, cu vacanța, nu mai este așa, pentru că, în realitate, elevii, când vin din vacanță, sunt aproape complet deconectați. Deci, mereu îi iei de la capăt. (…)”, a explicat cadrul didactic.
Anul școlar 2024—2025 este structurat astfel:
Modulul 1: de luni, 9 septembrie 2024, până vineri, 25 octombrie 2024;
Vacanța de toamnă: de sâmbătă, 26 octombrie 2024, până duminică, 3 noiembrie 2024;
Modulul 2: de luni, 4 noiembrie 2024, până vineri, 20 decembrie 2024;
Vacanța de iarnă: de sâmbătă, 21 decembrie 2024, până marți, 7 ianuarie 2025;
Modulul 3: de miercuri, 8 ianuarie 2025, până vineri, 7 februarie 2025, respectiv vineri, 14 februarie 2025, sau vineri, 21 februarie 2025, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în urma consultărilor cu beneficiarii primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităților de învățământ;
Vacanța de schi/mobilă: o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 10 februarie— 2 martie 2025;
Modulul 4: de luni, 17 februarie 2025, respectiv luni, 24 februarie 2025, sau luni, 3 martie 2025, la decizia inspectoratelor școlare județene/ al municipiului București, după caz, până joi, 17 aprilie 2025;
Vacanța de primăvară: de vineri, 18 aprilie 2025, până duminică, 27 aprilie 2025;
Modulul 5: de luni, 28 aprilie 2025, până vineri, 20 iunie 2025;
Vacanța de vară: de sâmbătă, 21 iunie 2025, până duminică, 7 septembrie 2025.
Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 6 iunie 2025;
Pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 13 iunie 2025;
Pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor prevăzute la lit. a) și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 27 iunie 2025;
Pentru clasele din învățământul postliceal, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învățământ în vigoare.
Școala altfel și Săptămâna verde, potrivit ordinului nr. 3.694 din 1 februarie 2024
Art. 4. — „(1) Programul național „Școala altfel” și Programul „Săptămâna verde” se desfășoară în perioada 9 septembrie 2024—30 mai 2025, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unității de învățământ. Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite.
(2) La clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică și din învățământul profesional, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică, urmărind și scopul acestor programe.
(3) La clasele din învățământul postliceal, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică.”
În august 2023, profesorul Cătălin Ciupală a declarat pentru Edupedu.ro că „ideea de structurare modulară a anului școlar, după părerea mea, este foarte defectuoasă și nu se potrivește deloc cu ceea ce avem noi în școală”. Acesta a spus că „modulele nu sunt corelate cu unitățile de învățare”, ceea ce creează dificultăți de învățare pentru elevi. Cătălin Ciupală este profesor de matematică la Colegiul Național „Andrei Șaguna” din Brașov.
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
16 comments
Ce este greu de înțeles?
Se dorește o țară de oameni slab pregătiți ca să poată să fie conduși și o elită minimă ca să poată să conducă (nu neapărat cei care ies în față).
Nu este așa că este simplu de înțeles?
O să ajungem și mai rău, când or să fie obligatorii doar citirea și scrierea, în rest…
… modulele sunt rezultatul corelațiilor politicilor publice .. educație cum se poate vs turism vs locuri de munca in zone de- favorizate ….
weekend urile prelungite au fost precursorii acestei corelări….după modele din afara….. citiți rev de turism de acum multi ani…… !
Învățați, învățați și iar învățați!
Cam asa cu dna profesor su cu mulți alți profesori. Cât mai multă teorie și n8mic practic.
Bineînțeles că sunt bune modulele. Implica notare periodică, evaluare periodică, mai multe modalități de evaluare.
Dar când refuzi să dai înainte, preferi să spui că nu e bine, doar pentru că te-a scos pe tine din zona de confort!!!
Notarea ritmica nu are nicio legatura cu ritmicele pauze tot mai dese dintre module.
Nu ar trebui sa comentati despre ceea ce nu cunoasteti/nu intelegeti.
“Pauzele lungi si dese,
Cheia marilor succese!”
Experimente, pareri si niciun rezultat multumitor .Ceva nu merge si asa cum “ capii” invatamantului nu gandesc nici copii nu o fac . Schimbam ceva dar nu stim ce va iesi si uite asa suntem din ce in ce mai limitati🤷♀️
Ba e foarte bună împărțirea pe module. Ideal ar fi să se revizuiască achizițiile la sfârșitul și începutul fiecărui modul. Era mai bine cu un semestru mai scurt și unul mai lung?
pentru lenesi este bun pe module.
Trimestre școlare! Vacanță de iarnă,de primăvară și de vară! Fără semestre(prea lungi), fără module(prea scurte), fără fragmentări care scad grav ritmul, eficiența!
Modulele sunt gândite pentru profesori, de dinainte că ei să iasă în stradă, când ministerul nu știa ce inventa pentru a-i lăsa un pic să respire. Nu s-a mai pomenit nicăieri vacanță de toamnă!
Modulele nu au fost “gandite pt profesori” si nu au fost gandite prea bine in general!
Modulele au fost motivate/explicate din perspectiva unor presupuse avantaje pt …turismul de vacanta.
Cine isi permite atatea calatorii de vacanta cate module sunt??
Cati elevi sunt dusi de parinti la schi in asa-numita “vacanta de schi”?!
Normal că economie la bani. Salar întreg doar luna martie. În rest nici o lună fără vacanță. Trist, dar o să primim și mai multă vacanță, tot pentru economie.
DECA=JOHAHANIS inca mai sunt profesori care injura elevii si pe altii ii pun in genunchi. jur
Da!
Modulele aduc si o mare (?!!) economie la buget, deoarece se reduc salariile profesorilor pe fiecare portiune de vacanta si, drept urmare, cam in nicio luna din an profii nu-si primesc drepturile salariale intregi. Din acest punct de vedere se poate spune ca “modulele au fost gandite pt profesori,” sau mai degraba au fost gandite impotriva profesorilor.
Este bună împărțirea pe module.
Aiurea! Doar economii la bani.