Profesoara Florina Rogalski, despre organizarea anului școlar pe module: Elevii tot timpul sunt scoși din acest ritm de pregătire. Există niște curbe ascendente și descendente în învățătură și, de exemplu, octombrie era un punct de vârf în primul semestru

182 de vizualizări
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com
Florina Rogalski, profesoară de Limba română la Școala Centrală din București, a vorbit, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, despre ce înseamnă organizarea anului școlar pe module. Cadrul didactic este de părere că elevii „tot timpul sunt scoși din acest ritm de pregătire”: „Există niște curbe ascendente și descendente în învățătură și, de exemplu, octombrie era în primul semestru, când erau semestre, un punct de vârf”.
  • Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt 5 module, despărțite de 5 vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie, iar primul modul de cursuri a durat până pe 25 octombrie, când toți elevii au intrat în prima vacanță, de o săptămână.

„Eu am discutat cu psihologii din școală, cu profesorii de psihologie, cu psiholoagele noastre, nu, nu e bine, pentru că ei tot timpul sunt scoși din ritm, tot timpul sunt scoși din acest ritm de pregătire. Există niște curbe ascendente și descendente în învățătură și, de exemplu, octombrie era în primul semestru, când erau semestre, un punct de vârf. Acum, cu vacanța, nu mai este așa, pentru că, în realitate, elevii, când vin din vacanță, sunt aproape complet deconectați. Deci, mereu îi iei de la capăt. (…)”, a explicat cadrul didactic.

Anul școlar 2024—2025 este structurat astfel:

Modulul 1: de luni, 9 septembrie 2024, până vineri, 25 octombrie 2024;

Vacanța de toamnă: de sâmbătă, 26 octombrie 2024, până duminică, 3 noiembrie 2024;

Modulul 2: de luni, 4 noiembrie 2024, până vineri, 20 decembrie 2024;

Vacanța de iarnă: de sâmbătă, 21 decembrie 2024, până marți, 7 ianuarie 2025;

Modulul 3: de miercuri, 8 ianuarie 2025, până vineri, 7 februarie 2025, respectiv vineri, 14 februarie 2025, sau vineri, 21 februarie 2025, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în urma consultărilor cu beneficiarii primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităților de învățământ;

Vacanța de schi/mobilă: o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 10 februarie— 2 martie 2025;

Modulul 4: de luni, 17 februarie 2025, respectiv luni, 24 februarie 2025, sau luni, 3 martie 2025, la decizia inspectoratelor școlare județene/ al municipiului București, după caz, până joi, 17 aprilie 2025;

Vacanța de primăvară: de vineri, 18 aprilie 2025, până duminică, 27 aprilie 2025;

Modulul 5: de luni, 28 aprilie 2025, până vineri, 20 iunie 2025;

Vacanța de vară: de sâmbătă, 21 iunie 2025, până duminică, 7 septembrie 2025.

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 6 iunie 2025;

Pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 13 iunie 2025;

Pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor prevăzute la lit. a) și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 27 iunie 2025;

Pentru clasele din învățământul postliceal, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învățământ în vigoare.

Școala altfel și Săptămâna verde, potrivit ordinului nr. 3.694 din 1 februarie 2024

Art. 4. — „(1) Programul național „Școala altfel” și Programul „Săptămâna verde” se desfășoară în perioada 9 septembrie 2024—30 mai 2025, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unității de învățământ. Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite.

(2) La clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică și din învățământul profesional, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică, urmărind și scopul acestor programe.

(3) La clasele din învățământul postliceal, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică.”

În august 2023, profesorul Cătălin Ciupală a declarat pentru Edupedu.ro că „ideea de structurare modulară a anului școlar, după părerea mea, este foarte defectuoasă și nu se potrivește deloc cu ceea ce avem noi în școală”. Acesta a spus că „modulele nu sunt corelate cu unitățile de învățare”, ceea ce creează dificultăți de învățare pentru elevi. Cătălin Ciupală este profesor de matematică la Colegiul Național „Andrei Șaguna” din Brașov.

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Împărțirea anului școlar pe module este foarte bună, încheierea unei singure medii, de asemenea, nu cred că ridică niciun fel de problemă, spune un învățător: Consider că săptămâna „Școala altfel” este suficientă, nu cred că trebuia adăugată și „Săptămâna verde”
Sunt copii care nici cu meditații nu reușesc să facă față unor examene care nu sunt deloc dificile, dimpotrivă, sunt din ce în ce mai facile, spune profesoara Florina Rogalski
Profesoara Florina Rogalski: Sunt foarte mulți părinți care au un snobism al notelor de nesuportat și care nu acceptă decât notele maxime pentru copiii lor. Relația profesor-părinte este de-a dreptul tensionată astăzi

2 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mai mulți elevi din Cluj au creat o aplicație prin care se pot închiria instant biciclete din orice parte a orașului, pentru evitarea poluării și un trafic mai fluid – VIDEO / Au fost premiați de primărie și de proiectul de tehnologie pentru tineri Academia DpIT

O aplicație de telefon prin care bicicletele pot fi închiriate imediat din orice parte a orașului, pentru a avea ajunge rapid la destinație când traficul rutier este intens, a fost…
Vezi articolul

Academia Română a lansat o scrisoare de protest împotriva demiterii lui Nicolae Zamfir de la conducerea Institutului Național de Fizică Nucleară: “Actul și maniera demiterii de către Ministrul Educației sunt de neînțeles”

“Actul şi maniera demiterii de către Ministrul Educației și Cercetării a Directorului General al Institutului care implementează Proiectul ELI-NP sunt de neînţeles. În plus, ele au conotații mai largi, reprezentând…
Vezi articolul

Calendar an universitar 2024-2025 în 20 cele mai mari universități după numărul de studenți – Politehnica, Medicina, Universitatea din București, UBB Cluj-Napoca și alte universități din Iași, Brașov, Craiova, Oradea, Timișoara, Sibiu, Galați, Suceava

Structura anului universitar 2024-2025 a fost publicată de mai multe universități din țară. Edupedu.ro prezintă calendarele de la primele 20 universități după numărul de studenți. Majoritatea încep cursurile pe 30…
Vezi articolul

Construirea unei „școli online suport” și „granturi pentru partenerii care dezvoltă conținut educațional în format digital” – soluții propuse de senatorul USR-PLUS Ștefan Pălărie, după ce elevii care au făcut peste 159 de zile de „școală online”, „au pierdut un an școlar și pierderile nu mai pot fi recuperate”

Construirea unei „școli online suport” și „granturi pentru partenerii care dezvoltă conținut educațional în format digital”, propune senatorul USR-PLUS Ștefan Pălărie într-un text publicat pe pagina sa de Facebook. Pălărie…
Vezi articolul