“Au fost câteva probleme frumoase în al doilea subiect, probleme pe care, un elev cu imaginație, putea să le rezolve fără calcule doar privind figurile”, a declarat pentru Edupedu.ro profesoara Florentina Pavăl. Absolvenții de clasa a VIII-a au susținut astăzi proba scrisă la Matematică din cadrul Evaluării Naționale 2022.
“Nu au fost capcane în subiecte, dar subpunctul b) de la cea de-a șasea problemă al celui de-al III lea subiect, problema de geometrie în spațiu, s-ar putea să le fi dat bătăi de cap unora dintre elevi, poate și subpunctul b) de la problema 4 din același subiect, pentru că asemănarea triunghiurilor nu este agreată de toți elevii”, consideră aceasta.
Cadrul didactic a mai completat că “au fost câteva probleme frumoase în al doilea subiect, probleme pe care, un elev cu imaginație, putea să le rezolve fără calcule doar privind figurile și 6 din ultimul subiect este o problemă frumoasă, problemă ce admite mai multe soluții”.
Florentina Pavăl predă matematica de peste 30 de ani la Colegiul Național “Nicu Gane” din Fălticeni. Aceasta este cunoscută pe rețeaua de socializare TikTok drept “Profa de mate cool”, având un cont pe care postează videoclipuri explicative despre matematica de gimnaziu și de liceu. EduPedu.ro a realizat un interviu cu Florentina Pavăl în martie 2021.
Precizările complete ale profesoarei:
“Rep.: Care este opinia dvs. cu privire la subiectele la Matematică de anul acesta?
Florentina Pavăl: Subiectele au fost accesibile elevilor conștiincioși, acelor elevi care au depus efort constant de-a lungul întregului an școlar. Nivelul de dificultate a fost mediu, cum este firesc să fie nivelul subiectelor unui examen național de evaluare.
Rep.: Subiectele respectă spiritul noii programe școlare, ajunsă pentru a doua oară la finalul ciclului?
Florentina Pavăl: Da, respectă, s-a pus accentul pe abilități de calcul, pe creativitate, imaginație, probleme cu soluții multiple.
Rep.: Care este gradul de dificultate al subiectelor, față de cel de anul trecut?
Florentina Pavăl: Același nivel de dificultate, cerințe ușoare în subiectele I și II și probleme ce necesită cunoștințe serioase în cel de-al III lea subiect.
Rep.: Există un subiect care vă așteptați să le dea mai mari bătăi de cap elevilor sau să conțină un fel de capcană?
Florentina Pavăl: Nu au fost capcane în subiecte, dar subpunctul b) de la cea de-a șasea problemă al celui de-al III lea subiect, problema de geometrie în spațiu, s-ar putea să le fi dat bătăi de cap unora dintre elevi, poate și subpunctul b) de la pr 4 din același subiect, pentru că asemănarea triunghiurilor nu este agreată de toți elevii.
Rep.: Pe de altă parte, există o cerință pe care să o puteți cataloga drept un subiect frumos?
Florentina Pavăl: Au fost câteva probleme frumoase în al doilea subiect, probleme pe care, un elev cu imaginație, putea să le rezolve fără calcule doar privind figurile și 6 din ultimul subiect este o problemă frumoasă, problemă ce admite mai multe soluții.
Rep.: Respectă subiectele structura celor din testele de antrenament? Și dacă da, în ce măsură?
Florentina Pavăl: Subiectele au respectat 100% structura celor șase teste de antrenament propuse în 2022 și a celor 15 din 2021.
Subiectele I și II – de tip grilă, șase probleme de aritmetică și algebră în primul subiect la care candidații au avut nevoie doar de deprinderi elementare de calcul și șase de geometrie, la două dintre ele răspunsurile puteau fi aflate folosind raportorul”.