Profesoară de chimie: Aflu că o să închei o singură medie pe an, dar nu mi se spune dacă s-a făcut vreun studiu, care este impactul scontat / E nevoie de măsuri care să ducă la schimbarea modului de predare

Foto: © Sarinya Pinngam | Dreamstime.com

În ultimii ani, cuvântul „schimbare” a ajuns să îi agaseze deopotrivă pe profesori, părinți și elevi. Anunțate cu aplomb și, deseori, cu puțin timp înainte de data implementării, schimbările nu vizează aproape niciodată aspecte ce țin de creșterea calității educației și nu sunt însoțite de explicații suficient de lămuritoare, de studii de impact ori mecanisme de suport care să îi sprijine pe profesori în adoptarea lor, scriu cei de la Centrul de Evaluare și Analize Educaționale.

„Nu cred că să modifici structura anului școlar înseamnă să faci schimbare. E nevoie de măsuri care să ducă la schimbarea modului de predare”, spune cadrul didactic.

Centrul de Evaluare și Analize Educaționale a discutat cu Rodica Răcășanu, profesor format în cadrul programului Chimia Altfel și coordonator județean în cadrul mecanismului de sprijin derulat de CEAE pentru profesorii de chimie din Dâmbovița. A fost întrebată ce părere are despre schimbările recent anunțate de Ministerul Educației. 

„Să modifici structura anului școlar nu înseamnă să faci schimbare. E nevoie de măsuri care să ducă la schimbarea modului de predare. Cred că primul lucru care ar trebui să se facă în educație ar fi să se instruiască profesorii și să înțeleagă că, din experți, pot să devină facilitatori ai învățării. Se vorbește despre predarea centrată pe elev, centrată pe competențe. La noi, învățământul e încă centrat pe profesor. Se vorbește de centrarea pe elev de foarte mulți ani, dar eu nu o văd. Nimeni nu e evaluat pe așa ceva, poate doar pe hârtie. Eu nu am văzut o analiză reală”, spune profesoara.

Profesorii au obligația să se perfecționeze continuu și să facă dovada participării la cursuri de formare. Însă, de multe ori, aceasta este doar o formalitate. „Tu, chipurile, ai bifat activitatea respectivă, în goana după acele 90 de credite, care trebuie realizate în 5 ani. Dar ți-ai însușit cunoștințele? Le folosești? Câte sunt pentru relevante pentru obiectul pe care tu îl predai?”, se întreabă Rodica Răcășanu. 

„Venim după doi ani în care fiecare a încercat să-și facă treaba cum a putut. Multă vreme nu ni s-a spus nimic”

Citește articolul integral pe ceae.ro

Foto: © Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version