Singurul 10 de la examenul de titularizare 2024 din județul Botoșani a fost obținut de profesoara Mihaela Danu, din municipiul Botoșani, care a participat de cel puțin zece ori la examenul de titularizare la biologie, însă în municipiu nu este niciun post titularizabil de ani de zile, iar în județ sunt foarte puține, potrivit Botoșani News.
- Harta mediilor de 10 la Titularizare 2024, concursul de angajare a profesorilor în școli. Scădere cu peste 41% a notelor maxime, comparativ cu anul trecut. Doar 74 de candidați au obținut nota 10 la proba scrisă a concursului
„Dacă îți place ceea ce faci nu este greu nimic! În primul rând trebuie să îți placă să lucrezi cu copiii. Nu să fie doar o modalitate de a avea serviciu. Copilul pe care îl ai în fața ta trebuie să îl consideri ca pe propriul tău copil și să nu îl dezamăgești”, susține cadrul didactic, pentru Botoșani News.
În județul Botoșani, rata notelor peste 7 (șapte) obținute de candidații care au susținut proba scrisă este de 42,8%, peste procentul de 41,9% înregistrat la nivel național, iar procentul notelor între 5 și 6,99 este de 37,2%, conform sursei citate.
Informații de context
Anul acesta s-au înscris peste 37.500 candidați la Titularizare 2024, dintre care peste 6.800 din promoția curentă, a anunțat Ministerul Educației. Este cel mai mare număr de candidați din promoția curentă din ultimii 14 ani.
În luna mai, profesoara Nina Vasile a vorbit, la emisiunea Destine de la Radio Muscel FM, despre ce înseamnă statutul de cadru didactic suplinitor în sistemul de învățământ românesc. „Când un om aude (cuvântul – n. red) suplinitor, se gândește la cineva care are doar liceul, care este subcalificat, care nu știe să predea, nu se descurcă”, a precizat aceasta.
În luna martie anul acesta, Edupedu.ro a scris că în acest an școlar este cel mai mare număr de profesori suplinitori, din ultimii 5 ani, care predau în școlile din România: Sunt aproape 44.600 de cadre didactice angajate pe perioadă determinată, în anul școlar 2023-2024.
Edupedu.ro a scris că inspectoratele școlare sunt cele care stabilesc viabilitatea posturilor didactice, pentru anul școlar 2024-2025, potrivit metodologiei de mobilitate, document publicat în Monitorul Oficial. Până acum, viabilitatea posturilor de profesori era stabilită de școală, nu de către inspectoratul școlar.
Ministerul Educației nu le dă nicio soluție profesorilor pentru titularizarea fără examen cerută de peste 1.000 de profesori suplinitori pe posturi cu viabilitate până în 4 ani. Potrivit unui răspuns semnat de secretarul de stat Sorin Ion pentru învățământul preuniversitar, pentru memoriile mai multor profesori, instituția nu a găsit vreo soluție pentru cererea cadrelor didactice și care „să nu contravină ordinii normative constituționale”.
Într-un memoriu recent, peste 1.000 de profesori au menționat că vor să primească o soluție pentru „situația paradoxală produsă în învățământ la nivelul angajaților pe viabilitatea postului/catedrei”.
Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat într-un interviu pentru Edupedu.ro că școlile nu scot posturile titularizabile de teamă că, după ce se ocupă în ședințele publice, oamenii vor pleca la începutul anului școlar:
„Există o temere în sistem, mai ales în zonele considerate greu atractive pentru cadrele didactice, să le scoată la concurs, pentru că, după aceea, se ocupă în ședințele publice de repartizare și, la începutul anului școlar, oamenii pleacă”, a spus Ligia Deca.
Foto: © Dmitry Goygel-sokol | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.